Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur geslacht baby

<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 22 Jul 2015 16:09

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik vindt het best naar om te lezen dat iemand zo'n uitgesproken voorkeur heeft :laughcry:

Bij mijn tweede zwangerschap dacht ik zelf een beetje dat er nog een jongetje zou komen, maar toen bleek dat het een meisje was werd ik ook super blij. Ik had het idee voor mijn zoontje oh dan kunnen ze zo leuk samen stoeien en ravotten. Maar als ik ze nu samen zie spelen dan denk ik dat er nog genoeg gestoeid gaat worden haha.

Bij de eerste zwangerschap vond mijn man het wel heel leuk dat het een jongetje was maar hij had geen voorkeur,voor ons was het ook als het maar gezond is.

Mijn schoonouders hadden al twee kleinzoons en twee kleindochters dus ook geen voorkeur gelukkig. Allebei mijn schoonzussen hebben een zoon en een dochter. En wij dus ook dat is wel heel erg leuk :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Jul 2015 16:49

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik geef je man groot gelijk dat hij ze niet wil inlichten bij een volgende zwangerschap, mijn mond valt er gewoon van open. Weg ermee? Op naar de volgende? Over een baby? Zijn die mensen wel goed bij hun hoofd? Ik denk dat ik ze een flinke tijd niet had willen zien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Jul 2015 17:27

Re: Voorkeur geslacht baby

Hier hetzelfde gehad, mijn schoonmoeder had zelf alleen zoons, het eerste kleinkind was een jongen. Toen was ik zwanger en heeft ze meisjeskleding gekocht. toen kregen wij een zoon, was ze best teleurgesteld over. Toen wij weer zwanger waren hebben wij verteld wat we kregen, weer een zoon dus ze heeft gezegd dat ze liever een kleindochter wilde. Ze was duidelijk teleurgesteld. Nu heeft ze wel een kleindochter van een andere zoon en toen was ze happy.

Ze verteld ook steeds dat ze graag een dochter wilde, gewoon waar haar zoons bijzitten. Die trekken zich er al niks meer van aan.

Lastig allemaal dus.
M:21072011
J :08012014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Jul 2015 17:38

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik vind het ook heel erg raar dat sommige mensen zo'n voorkeur uitspreken en er dan ook nog teleurgesteld om zijn.
Het is toch algemeen bekend dat kinderen niet op bestelling komen?! Vind het nogal kinderachtig om dan te zeggen "ik wil liever een jongen/meisje". En als opa en oma heb je helemaal niks te willen in mijn ogen.

Mijn schoonouders hadden dan geen voorkeur, of althans, het niet uitgesproken, maar mijn schoonmoeder heeft wel duidelijk laten weten dat ze het niet zag zitten dat wij op korte termijn aan kinderen zouden beginnen. Toen ze dat een keer of 3 gezegd had heb ik toch maar duidelijk gemaakt dat dat niet aan haar is om dat te beslissen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 22 Jul 2015 18:42

Re: Voorkeur geslacht baby

Carrie schreef:Guus hoe voelden jullie je toen het geen jongetje bleek te zijn? Lijkt me heel apart!


Ja dat was heel gek! Duurde ook wel even, niet zo zeer om van het jongen idee af te stappen maar in die weken was het al een persoontje geworden met naam en alles. Zo gek dat er dan ineens heel iemand anders in je buik zit!
Wij hadden absoluut geen voorkeur maar erg het voorgevoel dat het een jongen zou zijn, al jaren. Als we het over een toekomstig kind hadden noemde we het eigenlijk al bij de jongens naam. Het was dan ook heel logisch dat we hoorde dat het een jongen was.

Het moment dat de echoscopiste zei :eeeuhm wie had jullie verteld dat het een jongen was precies?' (Ander echobureau)
Moesten we eigenlijk direct heel hard lachen en neeeee! Wat?! He?! OMG, geen *** maar Pien! Hooi lieve kleine Pien! En gelijk naar de petit bateau gelopen om het meest zoete roze rompertje te kopen.
(onderweg iedereen gebeld en iedereen moest heel hard lachen en mijn schoonmoeder was dus erg blij)

Heb wel geleerd ook als ik hier lees dag mensen rond de 15 weken een echo hebben en meteen alles op dat geslacht 'inslaan' te denken, ooook even wachten! Je weet het nog niet zeker!

En stiekem heb ik tot het moment van de bevalling niet 100% kunnen geloven dat het een meisje was, ookal is het me daarna keer op keer bevestigd!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Jul 2015 20:00

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik heb nooit voorkeur gehad. Lars is na de geslachtsbepaling ook drie weken Marit geweest :laughcry: Toch hoefde ik niet eens echt te wennen toen hij een Lars bleek te zijn. Bij thomas had ik meteen het idee dat het een jongen was
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 22 Jul 2015 21:30

Re: Voorkeur geslacht baby

Susan schreef:Ik geef je man groot gelijk dat hij ze niet wil inlichten bij een volgende zwangerschap, mijn mond valt er gewoon van open. Weg ermee? Op naar de volgende? Over een baby? Zijn die mensen wel goed bij hun hoofd? Ik denk dat ik ze een flinke tijd niet had willen zien.


Hij wilde ze ook niet zien, maar ik zei, dat hou je toch niet vol. Als ze voor de deur staan doe je ze open en doe je ook nog aardig, ik ken jou. En zo geschiedde ;) Ik had best iets langer de boot willen afhouden maar het zijn niet mijn ouders. Vooral omdat hun excuus ook nog zo lame was. En ze hadden toen als goedmakertje zijn eersre cadeautje bij zich. Vond ik wel leuk hoor, dat ze wat hadden, maar het was het eerste wat ze gaven voor hem. Ze zei ook letterlijk: Hier maken we het wel weer goed mee. Hij heeft het haast niet aan gehad, het voelde steeds als het goedmaak vest :laughcry:
Laatst gewijzigd door Peinture op 22 Jul 2015 21:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 22 Jul 2015 21:32

Re: Voorkeur geslacht baby

Happydobby schreef:Ze verteld ook steeds dat ze graag een dochter wilde, gewoon waar haar zoons bijzitten. Die trekken zich er al niks meer van aan.

Lastig allemaal dus.


Ooh dat is hier ook al vaker gezegd. Dat, of dat ze er helemaal geen wilde.
Moet toch pijnlijk zijn...
Gelukkig heeft ze er wel anders had ik mijn man, en onze zoon niet gehad...
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 22 Jul 2015 21:37

Re: Voorkeur geslacht baby

Ooh La La! schreef:Mijn schoonouders hadden dan geen voorkeur, of althans, het niet uitgesproken, maar mijn schoonmoeder heeft wel duidelijk laten weten dat ze het niet zag zitten dat wij op korte termijn aan kinderen zouden beginnen. Toen ze dat een keer of 3 gezegd had heb ik toch maar duidelijk gemaakt dat dat niet aan haar is om dat te beslissen.


Dat is ook meerdere malen gevallen hier, we werden allebei 31 in het jaar dat onze zoon geboren werd. Niet dat leeftijd ertoe doet maar dan denk je wel, hoe lang moeten we dan nog wachten? :laughcry:
Heeft vast ook te maken met het feit dat zij ouder was (en schoonvader nog ouder), en ze eigenlijk dus niet wilde, maar wilde reizen.

Zelfs tegen mijn man zijn neef en zijn vrouw heeft ze dat al eens gezegd, die waren toen ook nog eens net zwanger (maar dat wist mijn schoonmoeder toen nog niet). En mijn vriendin heeft daarna ook nog een vreselijke zwangerschap gehad :( Tweeling, baarmoeder in 2 delen en ze zaten met zn 2en in 1 helft. Hyperemesis gravidarum en bevallen met 28 weken.

Jullie kunnen je voorstellen dat in onze omgeving de meeste mensen mijn schoonmoeder vrij apart vinden. Maar toch kan ze ook leuk zijn, gelukkig!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 23 Jul 2015 14:48

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik heb bij de 1e nooit een voorkeur gehad voor een jongen of meisje, maar toen bleek dat we een dochter kregen vond ik dat wel superleuk. In onze familie was er volgens mij ook geen voorkeur, maar had ik het ook absoluut niet op prijs gesteld als iemand dat openlijk zou zeggen. Nu ben ik net zwanger van de 2e en wederom geen voorkeur. Ergens heb ik het gevoel dat het weer een meisje is, maar een klein ventje lijkt me ook zo leuk!

Een kennis van ons heeft overigens twee zoons, waarbij ik weet dat zij ook graag een dochter had willen hebben. Tijdens de zwangerschap van de tweede zei ze op een gegeven moment dat als het weer een jongetje was, het de keuze voor een evt derde wel makkelijker zou maken, om dan toch nog op een meisje te kunnen hopen blijkbaar? Vond dat toch een beetje raar.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jul 2015 15:36

Re: Voorkeur geslacht baby

Haha Guus wat omschrijf je dat leuk! En dat is ook de enige juiste manier om te reageren lijkt mij zo! Ik vertelde n.a.v. jouw verhaal na onze geslachtsbepaling met 16 weken ook tegen mijn man dat we er nog niet 100% vanuit moesten gaan dat het een meisje is, en we toch even de 20 weken echo af moesten wachten :smile:
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 23 Jul 2015 15:56

Re: Voorkeur geslacht baby

Lilou schreef:Een kennis van ons heeft overigens twee zoons, waarbij ik weet dat zij ook graag een dochter had willen hebben. Tijdens de zwangerschap van de tweede zei ze op een gegeven moment dat als het weer een jongetje was, het de keuze voor een evt derde wel makkelijker zou maken, om dan toch nog op een meisje te kunnen hopen blijkbaar? Vond dat toch een beetje raar.


Ik denk dat dit toch wel veel vaker voor komt. Dat mensen na bv 2 zonen of 2 dochters sneller beslissen om voor een derde kindje te gaan omdat ze toch wel graag een dochter resp. zoon willen hebben. Idem voor nog een vierde kindje. Ik vind het niet zo raar. Natuurlijk zijn ze uiteindelijk ook wel weer blij en erg gelukkig met een derde zoon/dochter maar ze zullen toch eerst wel hopen op een kindje van het gewenste geslacht.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers