Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur geslacht baby

<<

Anoniem134

Bericht 21 Jul 2015 11:50

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik vind niet dat je zeurt hoor. Kan me eigenlijk als ik bovenstaande lees niet zo goed voorstellen dat het contact wel fijn is. Lijkt me ook erg vervelend voor je man als het zo overduidelijk is. Hoe ervaren je schoonbroer/zus het? Zien zij ook veel verschillen of niet.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 21 Jul 2015 11:57

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik heb eens nagedacht, en ik zou ook graag een meisje willen. Maar als ik dat zeg ga ik gelijk weer ertegenin, want als ik onze zoon zie, en me dan bedenk dat ik nooit meer een babyjongetje zal hebben vind ik dat ook weer niet leuk :laughcry:

Dus dan denk ik dat het bij mij toch niet zoveel uitmaakt. Het enige wat ik hoop is dat wat we ook krijgen, WIJ er blij mee zijn, en schoonouders moeten er maar mee dealen ;) Ze hoeven nooit op te passen (wil schoonmoeder ook niet). Op de kindjes van mijn schoonbroer moeten ze wel 1 middag oppassen, maar dat doet mijn schoonvader dan vooral. Ook komt schoonvader hier vaker dan schoonmoeder. Even naar zijn kleinzoon kijken, dat doet me echt goed. Maar als schoonmoeder hem ziet vind ze hem ook altijd erg leuk.

Schoonvader ziet zijn andere kleinzonen ook meer dan schoonmoeder, ze wil vaak niet mee. tot grote ergenis van mijn schoonbroer.

En ik denk, mocht ons 2e kind een meisje zijn, is de nieuwigheid er ook snel vanaf denk ik.
Een vriendin zei laatst zelfs: Als jullie nu een dochter krijgen wordt dat gelijk de favoriet van je schoonmoeder!
Andere mensen merken het dus ook, maar dat merken we ook om ons heen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 21 Jul 2015 12:04

Re: Voorkeur geslacht baby

MissD: De broer van mijn man vind zijn eigen moeder ook een zeer vreemd mens. Hij en ik hebben het er ook vaker over. Wat ze heeft gezegd en wat ze dan denkt. Want er komen iedere week nieuwe rare opmerkingen of gebeurtenissen bij natuurlijk (allemaal met dezelfde strekking). De vrouw van mijn schoonbroer en mijn man willen er niks over horen. Die zijn er klaar mee. Schoonzus zei nog laatst: Ik ben er zo klaar mee! Maar zij komt het liefste ook niet daar thuis.

Maar echt, ondanks dit alles komen we allemaal vaak bij elkaar en is het ook vaak echt gezellig. Alleen lastig soms met bepaalde opmerkingen of dingen die gebeuren. Daarna praat ik erover met mij man, en zoekt mijn schoonbroer vaak ook nog even contact om zijn ei kwijt te kunnen. Als we wat zeggen erover tegen onze (schoon)moeder dan doet ze vaak ook heel gek. Dan doet ze venijnig of ze gaat je 's nachts emailen dat ze wakker ligt van hetgene wat gezegd is geworden.

Face to face praten is in dat gezin heel moeilijk. Mijn man is ook geen fantast of een man die wel eens gezellig discussiert ofzo. Hij is heel practisch, vertelt datgene wat nodig is en gaat vooral niet in op zijn gevoelens.

Tegen mij en onze zoon is hij wel heel erg liefdevol, anders zou ik niet bij hem kunnen zijn natuurlijk. Maar met gevoelens delen/over dingen praten zijn ze niet opgegroeid daar.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 21 Jul 2015 12:59

Re: Voorkeur geslacht baby

Lastig zeg! Vooral dat het blijkbaar zo'n big deal voor ze is en ze blijkbaar niet de sociale 'skills' hebben om te bedenken dat je dat soort dingen mag denken maar niet zeggen...

Mijn schoonmoeder had ook wel een voorkeur voor een meisje (ze heeft drie zoons) maar is er gelukkig nooit zo expliciet in geweest. Maar toen het toch een meisje bleek te zijn bij de 20 weken echo (we hadden met 16 weken gehoord dat het een jongen zou zijn) was ze erg blij en kwam het eerste roze vrij vlot voorbij haha
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 21 Jul 2015 13:26

Re: Voorkeur geslacht baby

Guus, ik kan me dat wel voorstellen hoor, is ook niks mis mee :)

Wat ik me dus nu bedenk... Ik ga er niet tegen kunnen, als ze heel uitbundig gaan juichen om een meisje, terwijl ik weet dat als we met het nieuws zouden komen dat het een jongen is ze zo openbaarlijk zouden zitten te mokken. Lastig hoor :( Ik gun ze een meisje, maar ik gun ze ook een jongen. Ik wou dat ze gewoon normaal deden, hoe dan ook! Ik denk dan, er komt een nieuw mensje in deze familie, om van te houden :love: Dat telt het zwaarst.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 21 Jul 2015 13:31

Re: Voorkeur geslacht baby

Tsja misschien niet het beste advies maar wel wat ik zelf doe mbt af en toe lastige schoonouders: ik laat het gaan.
Soms zijn dingen mega storend en niet eerlijk... Maar heb ik alleeb mijzelf ermee als ik mij eraan blijf storen omdat het niet gaat veranderen...

Heeft wat jaren geduurd hoor, en nogsteeds kan ik het érg lastig vinden.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 21 Jul 2015 15:39

Re: Voorkeur geslacht baby

Toen ik zwanger was van mijn dochtertje ( wisten we pas na de bevalling) zei mijn schoonmoeder regelmatig: Oh ik hoop zo op een kleindochter na 2 kleinzoons! Maar wel op een leuke manier.
Toen we dus na de geboorte belde dat ze een kleindochter had gekregen werd ik compleet doof getetterd! :smile: Ze vind het gewoon onwijs leuk dat ze nu ook een kleindochtertje heeft.
Ik had trouwens ook de voorkeur voor een meisje, gewoon omdat me dat heel erg leuk leek. Ik was er ook van overtuigd dat het een meisje was ondanks dat we nooit het geslacht vooraf hebben geweten.
Mochten wij ooit nog een kindje krijgen zou ik het heel leuk vinden om een jochie te krijgen, maar een meisje erbij vind ik ook geweldig!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2015 20:41

Re: Voorkeur geslacht baby

Guus hoe voelden jullie je toen het geen jongetje bleek te zijn? Lijkt me heel apart!
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jul 2015 20:48

Re: Voorkeur geslacht baby

Mijn ouders hadden bij ons ook hoop op een jongen, na 3 meiden en 1 jongen van mijn broer en zus. Maar dat was gekscherend, zo van: arme jongen tussen al die meiden.

Maar daar is nu niks van te merken. Ik dacht zelf ook dat ze een jongen was, maar dat bleek na de geboorte toch anders. Ik heb echt geen teleurstelling gevoeld ofzo. Why? Ze was gezond. Cliché, maar dat geldt ook voor een eventuele volgende.
<<

Anoniem280

Bericht 22 Jul 2015 09:04

Re: Voorkeur geslacht baby

Vind het eigenlijk altijd best raar dat familieleden dit uitspreken, zeg en denk dan vaak: je mag het denken, maar niet zeggen.

Zo wilde de opa van mijn vriend dat er bij ons een meid zou komen, omdat er alleen maar jongens als kleinkinderen zijn.
Toen wij hem vertelden dat er 2 op komst kwamen, was het eerste wat hij zei, meiden!
Nu wisten wij al vrij snel dat het meiden waren, maar opa en oma hebben we het pas verteld toen ik 20 weken zwanger was.
Opa sprong een gat in de lucht.
Nu is mijn schoonzus zwanger, en nu zegt hij niets meer, als het maar een goede zwangerschap is en er een gezond kindje op de wereld komt.

Ik heb altijd gedacht, ik denk meiden, maar hoop jongens.
Ik heb geen voorkeur, beide geslachtenzijn welkom.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 Jul 2015 09:40

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik heb altijd geroepen dat ik een jongen en een meisje wilde. Lijkt me leuk een koningskoppel.
De eerste is een jongen dus het zou leuk zijn als de tweede een meisje is.

Mijn broer heeft nu twee jongens een een meid, maar toen ik zwanger was van ons zoontje was nog niet bekend dat ik een nichtje zou krijgen. We hebben toen allemaal hard moeten lachen omdat het weer een jongen werd. De vierde op rij eigenlijk.
Mijn broer heeft ook eigenlijk een derde zoon maar bleek niet gezond met 20 weken en is dus overleden.

Bij ons in de familie staat de gezondheid dus boven het geslacht doordat we van dichtbij hebben meegemaakt dat het ook anders kan. Dat is iets wat anderen nog wel eens vergeten.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 22 Jul 2015 09:46

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik wilde serieus typen.. 'Het leukste lijkt mij 2 meiden, 2 jongens of een jongen en een meid'... Maar bij 2 kinderen is dat altijd zo haha snugger.

Hier geen voorkeur dus :D

Ik snap voorkeuren ook niet trouwens. Stamhouder, het woord al. Vreselijk! Of tutten met een meid?? Een jongen kun je ook leuk aankleden, voor shoppen, zijn haartje laten groeien, spelletjes mee spelen op peuterdans laten gaan ;) Een meid kun je ook stoere kleding aantrekken, laten ravotten in de modder en een judoka laten zijn. Volgens mij is het maar net hoe je er als ouders in staat.

Nu zou het mij ook geen snars interesseren of ik naar een manege, voetbalveld, sportzaal of zwembad moet rijden voor de hobby van mijn kind. Als hij/zij het maar leuk vindt. Ik neem toch aan dat je daar als ouders de meeste liefde uit haalt en niet uit het geslacht van je kind.
<<

Anoniem236

Bericht 22 Jul 2015 09:56

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik ben het helemaal met je eens marni, zo sta ik er ook in. Toen ik zwanger was van zoon heb ik alleen weleens gedacht als ik leuke dingen zag voor een meid, Ooh wat jammer dat ik dat nu niet kan kopen, maar dat is eigenlijk heel oppervlakkig, het is maar kleding. En voor jongens is er ook zoveel leuks. ( wel is er meer keuze voor meiden,maar dat komt doordat er jurken en rokken zijn)
Ik heb altijd gehoopt op lichamelijk en geestelijk gezonde kinderen, die gelukkig zijn, alles uithalen wat erin zitten en leuke zelfverzekerde volwassenen worden. Dat zullen we over 20 jaar zien.
(Overgings zeg ik niet dat een ongezond kind op wat van manier dan ook niet welkom is of wat dan ook, voordat mensen daarover vallen. Maar ik neem aan dat iedereen gezondheid voorop heeft staan)
<<

Anoniem147

Bericht 22 Jul 2015 10:10

Re: Voorkeur geslacht baby

Misschien speelt dat bij mij ook wel mee hoor. Dat ik zelf al geen 'meisje-meisje' of tomboy ben geweest. Ik vind het veel belangrijker dan kinderen fijn kunnen spelen en zich kunnen ontwikkelen tot een fijn persoon om bij in de buurt te zijn. Of dat nou in een rok of broek is maakt mij gewoon niet uit. En als er minder kledingkeuze is voor jongens dan lijkt het mij juist een uitdaging als ouder om je kind toch leuk aan te kleden naar de norm die jij of de omgeving waarin jij leeft belangrijk vindt

Net als qua puberteit. Ik zie dan bij jongens en meiden voor- en nadelen. Bij meiden zou ik 'banger' zijn voor foute vriendjes, fietsen in het donker, mee laten sleuren door zogenaamde 'liefdes'. Bij jongens zou ik weer meer angst hebben voor alcohol of drugsverslaving, foute vrienden of stoerdoenerij. Even lekker zwart/wit neergezet natuurlijk, want meiden en jongens kunnen het allemaal hebben en/of zijn. Maar 'lekker tutten' houdt ook een keer op en een kind heb je voor de rest van je leven. Niet voor een paar jaar.

Oh ik voel best wel wat irritatie na deze post. Ik snap gewoon een voorkeur niet. Echt niet.
<<

Patsy

Bericht 22 Jul 2015 10:36

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik ben het volledig met Marni eens! Ik heb nooit een voorkeur gehad, behalve dat het mij voor de oudste leuker leek om een broertje te hebben, voornamelijk vanwege het kleine leeftijdsverschil.
Ik ben ook geen meisje-meisje en hou van stoere kleding. In winkels hangt meer meisjeskleding, maar daar hangt ook veel meer tussen wat ik niet leuk vind. Tussen de jongenskleding hangt veel meer naar mijn smaak.
En het zal mij ook een worst wezen langs wat voor sportveld ik sta over een paar jaar. Misschien willen Mijn beide zoons wel op ballet.
<<

Anoniem280

Bericht 22 Jul 2015 10:51

Re: Voorkeur geslacht baby

Katrien, nu ik 2 meiden heb, vind ik shoppen best moeilijk hoor. Ik zie voor jongens vaak leukere dingen dan voor meiden.
Er is genoeg keus, maar soms echt niet mijn ding. En als oma, opa, overgrootouders en pake met iets nieuws aankomen, dan is het vaak datgene wat ik zelf niet voor de meiden zou kopen :palm:
En als ik wel iets leuks zie, dan is het niet in de maat die ze nu hebben, groter prima, maar dan is het vaak maar 1 ding die er hangt en niet hetzelfde of kleuren die niet bijelkaar passen, want als ikzelf wel iets koop, dan is het vaak net verschillend van elkaar en een ander koopt hetzelfde.
<<

Patsy

Bericht 22 Jul 2015 11:30

Re: Voorkeur geslacht baby

Het lijkt mij ook een stuk lastiger. Zeker met 2, vind maar dingen in dezelfde maat. Ik vraag ook alleen maar kleertjes aan de mensen waarvan ik weet dat hun smaak overeenkomt met de onze. Maar soms krijg je wel eens wat idd.

De kasten van beide jongens liggen iig goed vol. Vooral die van de oudste.
<<

Anoniem181

Bericht 22 Jul 2015 11:32

Re: Voorkeur geslacht baby

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 07 Feb 2016 22:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 Jul 2015 11:36

Re: Voorkeur geslacht baby

Marni, ik moest even lachen om jouw peuterdans.
Hier inderdaad een jongetje die enorm van dansen houdt. Als Dora een liedje gaat zingen, doet hij uitbundig mee. Zelfs wij moeten meedoen. Dit breidt zich nu uit naar andere programma's hahaha..

Verder ook helemaal met je eens.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 22 Jul 2015 12:40

Re: Voorkeur geslacht baby

We hadden gehoord dat hij geen syndroom had een tijdje na de punctie, rond de tijd dat we ook wisten dat het een jongen was. Je zou toch denken dat dat zwaarder weegt ;)

Nogmaals, als mijn schoonouders gekscherend er iets over hadden gezegd was het ook heel anders geweest.
Maar: Nee nee, weg ermee! Die zin doet me nog steeds pijn... En: Op naar de volgende dan maar. Deze 2 zinnen zijn me het meest bijgebleven, op het gejammer eromheen na.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 22 Jul 2015 13:03

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik had bij de tweede ook echt wel een voorkeur voor een meisje. Ik vind het ook helemaal niet zo raar om een 'gezonde'' voorkeur te hebben voor een geslacht zolang je er maar niet in doorslaat. Ik was toen heel blij dat we bij de 20 weken echo hoorde dat het een meisje was, denk dat ik toch anders best even had moeten slikken.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Jul 2015 13:13

Re: Voorkeur geslacht baby

Wat een nare opmerkingen Peinture! Dat zou me ontzettend boos maken.

Zelf heb ik helemaal geen voorkeur. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je dat wel heel bewust zou hebben en teleurgesteld zou zijn als je kindje een ander geslacht heeft dan je hoopt. Alsof het één gewenster zou zijn dan het andere. Daar krijg ik een beetje de kriebels van, lijkt me ook een oneerlijke start voor het kind.

Mij lijkt een gemixt gezin of een jongens- of meidengezin allemaal even leuk en bijzonder eigenlijk!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 22 Jul 2015 13:20

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik had bij de tweede wel een lichte voorkeur voor een meisje. Niet omdat ik roze wilde of wilde tutten (ik hou helemaal niet van jurkjes bij kleine meisjes of staarten), maar wel omdat het me voor de toekomst zo bijzonder leek om een dochter te hebben. Ik denk namelijk toch wel dat het anders is, een dochter staat toch vaak dichter bij haar moeder tijdens bijvoorbeeld een zwangerschap.
Maar ik ben echt super gek met mijn 2 jongens, ze zijn ook super gek op elkaar. EN mocht er een derde komen, dan zou ik denk ik zelfs een voorkeur hebben voor nog een jongen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 22 Jul 2015 14:54

Re: Voorkeur geslacht baby

Ik vind met een lichte voorkeur niets mis. Met een zware voorkeur wel, als dat vervolgens negatief uitpakt bij een teleurstelling. Ik vind het ook eigenlijk echt niet kunnen als mensen van buitenaf negatieve opmerkingen maken over het geslacht van andermans kind. En als ouders zelf een voorkeur hebben en oprecht teleurgesteld zijn als deze niet uitkomt, dan hoop ik altijd maar dat dit bijtrekt en het kind zelf er niets van zal merken.

Overigens had ik een lichte voorkeur voor een meisje, ik hoopte ooit een dochter te krijgen. Toevallig kreeg ik eerst een meisje. Daarna weer een lichte voorkeur voor een meisje, ik heb zelf twee broertjes en wilde er vroeger altijd nog een zusje bij. Leek me leuk om twee zusjes te zien opgroeien. Toen bleek het een zoon, ook helemaal goed. Vond het gelijk leuk. Alleen nog even moeten wennen aan het idee de meisjesspullen nooit meer te gaan gebruiken, maar dat kwam niet zozeer doordat ik moeite met een zoon had maar meer met het idee dat hij de laatste zou zijn. Zwanger zijn is voor mijn lijf een hel, dus hij zou de laatste zijn er daarmee begon er al een stukje afsluiten van de wens voor een groot gezin wat ik vroeger altijd gewild had.

Toen dus los gegaan op jongensspullen, kleertjes, kamertje, etc. Helemaal leuk juist! En ik ben helemaal blij met beide kinderen. En stel dat ik het wel jammer had gevonden dat de jongste een zoon was, door alle medische perikelen die we met hem gehad hebben en voor een deel nog steeds hebben, besef ik me extra hoe blij je überhaupt mag zijn met een kind. Neemt niet weg dat een lichte voorkeur helemaal niet erg is, maar er is zoveel meer dan alleen een geslacht. En wat ik hier meer lees vind ik ook, je weet toch nooit hoe je kinderen worden. Wie weet wil dochter straks op voetbal en zoon op dansles. Van mij mogen ze in elk geval, ik hoop dat ze worden wie ze diep van binnen zijn, dat vind ik het belangrijkste.
<<

Anoniem321

Bericht 22 Jul 2015 14:59

Re: Voorkeur geslacht baby

In mijn familie heeft niemand een voorkeur uitgesproken, maar ik hoop zelf stiekem een beetje dat ons kind een jongen is.
Waarom weet ik niet, het is puur een gevoelskwestie.
Als de baby een meisje blijkt te zijn, dan is dat ook helemaal goed overigens.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat