Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat als je vriend niet wil trouwen?

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 19 Jul 2015 22:40

Wat als je vriend niet wil trouwen?

En jij wel? Hoe ga je daar mee om?
<<

anoniem203

Bericht 19 Jul 2015 22:49

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Ik heb mezelf maar daar bij neer gelegd dat het nooit gaat gebeuren. We hebben een een GP en ik draag zijn achternaam maar echt trouwen wil hij niet. Hij vind het zonde van het geld en het gewoon geen meerwaarde hebben. Zijn ouders zijn ook gescheiden en dat was voor hem toen ook echt een echte shock. Zelf vind ik het jammer dat ik nooit zo'n dag meemaak en zo'n mooie witte jurk mag dragen maar ik begrijp hem wel. Dus ik respecteer zijn keuze.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Jul 2015 23:08

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Precies wat Ava zegt. Dat is hier exact aan de orde. Ik kan me er steeds beter bij neerleggen, maar stiekem hoop ik toch dat het er nog ooit van komt.
<<

Anoniem167

Bericht 19 Jul 2015 23:12

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Ik zou het jammer vinden, omdat het voor mij wel een "droom" is. Maar van mijn vriend hoeft het niet perse, maar hij weet hoe graag ik het wil dus in de toekomst zal het er wel van komen...
<<

Anoniem186

Bericht 20 Jul 2015 07:43

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Dan leg ik me daar bij neer.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2015 09:00

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Mijn man hoefde ook niet perse te trouwen, maar hij wist hoe ontzettend graag ik het wilde en zag een leuke, mooie dag uiteindelijk ook wel zitten, dus hij is om gegaan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jul 2015 09:04

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Ik zou me daar bij neerleggen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem164

Bericht 20 Jul 2015 09:19

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Waarom zou je je erbij neer moeten leggen? Dat jij wil trouwen heeft naar mijn idee evenveel waarde als het feit dat hij niet wil trouwen. Misschien moet jij hem vragen? Mijn broer wilde ook niet trouwen, maar mijn schoonzus heeft hem gevraagd en hij heeft wel ja gezegd, dus het kan wel;-)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2015 09:21

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Jacobien schreef:Waarom zou je je erbij neer moeten leggen? Dat jij wil trouwen heeft naar mijn idee evenveel waarde als het feit dat hij niet wil trouwen. Misschien moet jij hem vragen? Mijn broer wilde ook niet trouwen, maar mijn schoonzus heeft hem gevraagd en hij heeft wel ja gezegd, dus het kan wel;-)


Ja, dat is altijd het lastige.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Jul 2015 09:26

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Omdat 1 van de 2 zich erbij neer moet liggen. Je kan iemand niet dwingen te trouwen.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jul 2015 09:30

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Maar je dwingt op die manier wel degene die wil trouwen om niet te trouwen, om zijn/haar droom maar los te laten.

Ik vind dat altijd heel moeilijk en naar om te lezen. Van beide kanten is het moeilijk.
<<

Anoniem164

Bericht 20 Jul 2015 09:33

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Jans schreef:Omdat 1 van de 2 zich erbij neer moet liggen. Je kan iemand niet dwingen te trouwen.


Maar je kan ook niet van iemand verwachten zijn of haar grote droom op te geven....een tussenweg is ook nog een oplossing toch, kleine bruiloft bijvoorbeeld. Trouwen en daarna een bbq ofzo met een select gezelschap.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Jul 2015 09:33

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Ik geloof niet dat ik had willen trouwen als mijn vriend dat alleen voor mij had gedaan. Het huwelijk is namelijk niet alleen een leuk feestje maar een belofte voor de rest van je leven waar je, m.i. beiden volledig achter moet staan.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jul 2015 09:35

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Ik heb niet zoveel behoefte aan een grote bruiloft, maar m`n vriend wil wel groots uitpakken omdat 'je trouwt maar 1x en dan moet je het wel goed doen'. Ik wil graag alleen naar het gemeentehuis en klaar, maar daar gaat hij niet mee akkoord haha.

Maar gaat het om niet willen trouwen of om niet een bruiloft willen? Want dat is nogal een verschil. Als je een GP hebt ben je eigenlijk ook getrouwd. Het is dan niet dat je die verbintenis niet wilt, maar geen feest (of welke reden dan ook).

Als je partner echt compleet geen verbintenis wil lijkt me dat wel heel lastig.
<<

anoniem203

Bericht 20 Jul 2015 09:41

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Maar als er een het wel wil en de ander niet moet er gewoon een van de twee er zich bij neer leggen. Dat gebeurt bijv. ook bij het aantal kinderen dat je wil. Wil de een maar twee kinderen en de ander graag 3 dan moet er iemand 'teleurgesteld' worden want je kan geen half kind nemen (middenweg). Mijn partner wilde wel een GP aangaan zodat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Ik vond dit al heel wat en meer hoef ik ook echt niet te verwachten. Stel dat ik heb morgen ook heel romantisch ten huwelijk zou vragen zou hij ook keihard nee zeggen.
<<

Anoniem321

Bericht 20 Jul 2015 09:48

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Ik herken het, bij mij is het zo dat mijn vriend helemaal geen 'verbintenis' wil. Dus zowel geen huwelijk als geregistreerd partnerschap. Zijn redenatie is dat een geregistreerd partnerschap in de wet vrijwel gelijk is aan een huwelijk, dus wil hij beide niet.

Nu we in verwachting zijn van een kind zou ik het wel graag willen, maar hij blijft bij zijn standpunt. Hij wil het niet omdat hij niet in het instituut huwelijk gelooft. Wel weet ik zeker dat hij volledig is toegewijd aan onze relatie en ook de intentie heeft om dit 'voor altijd' te laten duren. Zo sta ik er ook in, maar ik had die 'extra stap' wel graag gewild. Niet eens om het feestje, maar wel voor ons kind en om de symboliek.

Ik vind het erg jammer, maar ik leg me er wel bij neer. Omdat we zonder gp en zonder huwelijk elkaars erfgenamen niet zijn, hebben we dat bij de notaris vast laten leggen. That's it.
Laatst gewijzigd door Anoniem321 op 20 Jul 2015 09:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Jul 2015 09:49

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

SoGood schreef:Ik geloof niet dat ik had willen trouwen als mijn vriend dat alleen voor mij had gedaan. Het huwelijk is namelijk niet alleen een leuk feestje maar een belofte voor de rest van je leven waar je, m.i. beiden volledig achter moet staan.


Ja, dat vind ik ook.
Ik vind gewoon echt niet dat je iemand kan dwingen te trouwen. En zelf word je niet gedwongen het niet te doen, daar ga je zelf mee akkoord. Of niet en dan moet je iemand anders zoeken die het wel wilt.

Net als met kinderen. Je trekt zelf toch aan het korste eind, als je partner geen of meer kinderen meer wil.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jul 2015 09:49

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Jans schreef:Omdat 1 van de 2 zich erbij neer moet liggen. Je kan iemand niet dwingen te trouwen.



Dit. En daarbij is het nooit mijn grootste droom geweest om te trouwen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jul 2015 09:52

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Maar waarom moet dan degene teleurgesteld worden die het wél wil, en krijgt degene die het niet wilt z'n 'zin'. Dat vind ik altijd raar, ook bij kinderen. Is het dan makkelijker om een kinderwens op te geven, dan om toch een kindje te krijgen, voor wie dat niet wilt? Ik vind dat altijd heel moeilijk. Er is ook geen juist antwoord daarop, maar ik word altijd verdrietig als ik dat soort situaties lees, omdat het eigenlijk bijna altijd degene is die iets niet wilt, die 'wint'.

Idem dito voor trouwen. En gaat het dan inderdaad om de commitment of om het feest? Want daar zit ook nog wel een verschil in.
<<

Anoniem321

Bericht 20 Jul 2015 09:58

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Marin, ik vind dat je beide achter een huwelijk moet staan, omdat het niet zomaar iets is natuurlijk.
Ik zou me er niet lekker bij voelen als hij mij 'mijn zin' zou geven.
Naar mijn mening zouden we dan ook om de verkeerde redenen trouwen, dat zou niet goed voelen.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jul 2015 10:01

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Ragazza schreef:Marin, ik vind dat je beide achter een huwelijk moet staan, omdat het niet zomaar iets is natuurlijk.
Ik zou me er niet lekker bij voelen als hij mij 'mijn zin' zou geven.
Naar mijn mening zouden we dan ook om de verkeerde redenen trouwen, dat zou niet goed voelen.


Uiteraard, dat snap ik wel heel goed. Maar het zou ook zonde zijn als iemand een droom moet laten varen omdat de ander niet wilt. Ik heb daar altijd veel moeite mee.
<<

Anoniem321

Bericht 20 Jul 2015 10:05

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Marin schreef:
Ragazza schreef:Marin, ik vind dat je beide achter een huwelijk moet staan, omdat het niet zomaar iets is natuurlijk.
Ik zou me er niet lekker bij voelen als hij mij 'mijn zin' zou geven.
Naar mijn mening zouden we dan ook om de verkeerde redenen trouwen, dat zou niet goed voelen.


Uiteraard, dat snap ik wel heel goed. Maar het zou ook zonde zijn als iemand een droom moet laten varen omdat de ander niet wilt. Ik heb daar altijd veel moeite mee.


Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik vind het ook heel jammer dat hij niet wil.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jul 2015 10:07

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Ik kan het me voorstellen Ragazza. Maar jullie krijgen natuurlijk straks wel een kindje, wat in mijn ogen ook een hele grote en mooie verbindtenis is.
<<

Anoniem114

Bericht 20 Jul 2015 10:08

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Zie net deze langskomen op FB, zucht, zó romantisch..

Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Jul 2015 10:12

Re: Wat als je vriend niet wil trouwen?

Sterker nog, een kindje krijgen vind ik toch echt een grotere verbintenis dan trouwen.
Trouwen vond ik heel bijzonder en mooi, maar dit kindje.. Dat gaat toch echt wel een heel grote stap verder.
Puur voor dat kindje zou ik wel iets op papier willen hebben staan en trouwen is dan een handige optie. Dat had van mij dan helemaal niet groots gehoeven, gewoon naar het gemeentehuis op maandag had ik dan ook prima gevonden, als er maar iets geregeld is.
Het lijkt me dat iemand die tegen het 'instituut trouwen' is, alsnog wel zo voor rede vatbaar is dat je dit soort zaken gewoon goed geregeld moet hebben voor je kindje. Of dat dan door te trouwen is of op een andere manier, dat is aan ieder zelf om uit te zoeken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers