Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schimmelnagel zit los...en nu?

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 19 Jul 2015 18:29

Schimmelnagel zit los...en nu?

Oh, de horror. Ik had al 1 schimmelnagel maar pas zag ik dat mijn grote teennagel ook al begon...maar goed, sukkel die ik ben, ik lak ze gewoon en denk het zal wel...

Maar nu zit mijn nagel, van mijn grote teen, dus los...echt aan de zijkanten en bij het nagelbed ook al...het voelt ook echt heel naar met lopen inmiddels.

Moet ik hem eraf laten halen? En zo ja, door de huisarts dan of?

Ooooh ik vind dit niet leuk.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 19 Jul 2015 19:17

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Ik zou daar wel ff mee naar de huisarts gaan idd. Het klinkt in ieder geval niet fijn! Sterkte!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Jul 2015 19:23

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Had ik vorig jaar ook, ik zag ineens dat de nagel helemaal bol stond en ik hem er zo af kon halen. Dat heb ik toen ook gedaan, helemaal tot aan de nagelriem eraf dus en toen maar afwachten wat er gebeurde. Er groeide na een tijdje gewoon weer een nagel en het schimmelgedeelte lijkt er vooralsnog helemaal uitgegroeid te zijn, dus ik ben blij! Kun je gewoon zelf doen dus.
❤ 7 juni 2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 19 Jul 2015 19:26

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Ja, bij een kleinere teen heb ik ook al eens de hele nagel los kunnen trekken, die kwam idd helemaal omhoog. Hij leek toen normaal terug te groeien maar even later was ie toch weer besmet...

Maar dit is mn grote teen! En hij komt niet omhoog zeg maar, hij beweegt gewoon helemaal vies mee...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 19 Jul 2015 19:32

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Gewoon eraf knippen tot zo ver mogelijk. Dan elke dag tea tree olie op je hele nagelbed etc smeren en een lange adem hiermee hebben.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 19 Jul 2015 20:35

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Of gewoon langs een pedicure die verstand heeft van schimmelnagels. Zelf heb ik ooit 1 schimmelnagels gehad. Door het zelf pielen was ik hem bijna voorgoed kwijt. Maar nu met een goede pedicure en twee jaar geduld... groeit er nu iets terug.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 19 Jul 2015 20:44

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Ik ben Pedicure:

Doordat je een schimmelnagel hebt is de nagel broos en brokkelt het gemakkelijk af.. Ik zou je aanraden om naar een pedicure te gaan. Deze kan de nagel repareren (even navragen bij de pedicure, niet iedereen kan dit namelijk) Pedicure heeft ook een middel te koop om je schimmel te doden. en wat je anders zou kunnen doen is een simpel appelazijn erop doen zodat je de schimmel gaat bestrijden. ( drie keer daags er wat op druppelen) moet je heel veel geduld voor hebben.. Een schimmel is helaas niet gelijk weg.

Ik zou wel uitkijken met het middel wat de huisarts voorschrijft, je moet namelijk je bloed laten testen om de waardes van je lever en nieren enz in de gaten te houden. Ik zelf ben geen voorstander hiervoor.. want stel dat je er wel verkeerd op reageert
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 19 Jul 2015 20:48

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

En je schoenen/ sokken en dergelijke ook behandelen.. je kunt namelijk je nagels wel behandelen maar als jij je schoenen niet behandeld heeft het weinig zin om je nagels te behandelen omdat hier de schimmels ook inzitten
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 19 Jul 2015 20:51

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Ik heb het ook op een andere nagel, die brokkelt idd af. Maar deze niet, de randen van het nagelbed zijn gewoon aan het wijken...en hij komt steeds losser te zitten. Ik voel het met slapen en met schoenen aan...echt vies!

Ik las idd al iets over tabletten die je oraal inneemt, maar die mag ik absoluut niet hebben in combi met mijn andere medicatie en maagzweer, dus dat kan ik al afstrepen...

Het idee dat ik naar de pedicure moet en er iemand aan mijn voeten gaat zitten....brrrrrrr!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 19 Jul 2015 21:12

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Een pedicure is er om je te helpen. de meeste mensen vinden het raar om iemand anders aan hun voeten te helpen..
En als je een pedicure eng vind of het raar vind om ernaar toe te gaan kun je ook vragen of ze aan huis komen ( dan ben je inmers in je eigen vertrouwde omgeving!) maar het zou zonde van je nagels zijn om door te lopen en daarmee je andere gezonde nagels er ook mee te gaan besmetten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Jul 2015 10:11

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Shit! Mijn teen voelt ineens weer net zo als vorig jaar, ben bang dat t gezeik weer van voren af aan begint... :( Dacht er redelijk snel van af te zijn, maar ik vrees nu dat dat een illusie was! Leaf heb je de nagel er al afgehaald?
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Jul 2015 12:21

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Leaf, ik had het ook en dmv zo'n creme was het gauw over.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:15

Bericht 20 Jul 2015 14:16

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

caribbeanlover schreef:Leaf, ik had het ook en dmv zo'n creme was het gauw over.


Welke crème heb je gebruikt?
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 20 Jul 2015 14:23

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

orchidee schreef:
caribbeanlover schreef:Leaf, ik had het ook en dmv zo'n creme was het gauw over.


Welke crème heb je gebruikt?


Ja, wil ik ook weten. Ik heb er ook één, al vanalles geprobeerd maar wil maar niet weg. En ik vind het zo lelijk en vies. Er is medicatie tegen maar dat is heel heftig voor je lever, dus dat wil ik niet.
<<

Anoniem137

Bericht 20 Jul 2015 14:43

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Ik zou een gat in de lucht springen als mijn schimmelnagel los ging zitten! :) Die van mij wordt alleen maar dikker en dikker..
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Jul 2015 14:53

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

orchidee schreef:
caribbeanlover schreef:Leaf, ik had het ook en dmv zo'n creme was het gauw over.


Welke crème heb je gebruikt?



Geen idee was jaren geleden. Had ook medicatie, maar kreeg daar hartkloppingen van. Nagevraagd en dat kon niet. Nou een collega van mijn man was pedicure en zei dat het wel degelijk kon.
Wellicht kan je een creme op recept vragen aan je dokter zodat je het niet bij Etos oid hoeft te kopen die iedereen kan kopen?
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 20 Jul 2015 17:32

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Er bestaat tegenwoordig toch ook speciale nagellak voor schimmelnagels? Werkt dat niet?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 20 Jul 2015 18:31

Re: Schimmelnagel zit los...en nu?

Keet. schreef:Ik zou een gat in de lucht springen als mijn schimmelnagel los ging zitten! :) Die van mij wordt alleen maar dikker en dikker..


Dat moment bereik je vanzelf....en het voelt echt heeeel naar. Zo'n stom doof gevoel...

Bliss, nee de nagel zit er nog op. Hij zit ook nog weer niet zo los dat ik hem zo los trek. Daarnaast ging mn moeder trouwen vandaag en wilde open schoentjes aan :D ben nog ff aan het kijken voor een pedicure hier ergens.

Die medicatie wil ik idd ook niet, mijn leverwaarden waren al iets afwijkend mbt mijn maagzweer, dus ga geen olie op het vuur gooien...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers