Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

<<

Anoniem222

Bericht 17 Jul 2015 12:18

Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Hoiii!

Ik ben vast niet de enige hier die niet perse af wil vallen maar wel wat fitter en strakker in haar vel wil zitten.
Dus wie doet er mee?

Mijn streven is om mijn strakke buik weer terug te krijgen, mijn bovenlijf wat minder iel te laten worden en mijn onderlijf is best wel slap en heeft in verhouding een veel hoger vetpercentage. Dus eigenlijk wil ik gewoon overall spiermassa kweken en mijn vetpercentage omlaag. Ik wil qua gewicht niets afvallen, want ik ben niet te dik of te zwaar, maar wel een slappeling :D

Ik ben gister begonnen met de 7 minute workout en heb 30 km gefietst op mijn racefiets over het kopje van Bloemendaal, leek me wel een mooi begin naar weer wat strakker in mijn vel!

Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 17 Jul 2015 12:47

Ik twijfel eigenlijk of ik nou hier moet gaan schrijven of in het afvaltopic. Ik zit op m'n streefgewicht en die had ik eigenlijk alleen maar omdat ik voor de zwangerschap zoveel woog. Verder zeggen kilo's me niet zoveel. Ik wil minder vet en meer spier, maar wat voor resultaat dat op de weegschaal gaat geven weet ik gewoon niet.

Maar ik eet wel nog wat minder kcal. dan ik nodig heb, omdat ik denk dat dat wel helpt om vet kwijt te raken.

Ik probeer drie keer per week te sporten, 1 keer zwemmen en 2 keer oefeningen thuis (spieroefeningen met lichaamsgewicht en/of HIIT).

Dus. Wat vind jij, Harrison? :P
<<

Anoniem156

Bericht 17 Jul 2015 12:56

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Volgens mij verlaag je je vetpercentage op het moment dat je minder calorieën binnenkrijgt dat je verbrandt en je spieren opbouwt.
Maar dit weet ik niet zeker.

Ik ga denk ik ook hier meeschrijven want m'n gewicht vind ik prima, maar zou graag strakkere benen en billen willen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jul 2015 12:58

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Je gaat automatische meer vet verbranden op het moment dat je meer spiermassa aanmaakt. Minder eten maakt daarin weinig uit. Het is juist dat je een hogere verbranding hebt in rust als je meer spiermassa hebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 17 Jul 2015 13:00

Poubelle schreef:Volgens mij verlaag je je vetpercentage op het moment dat je minder calorieën binnenkrijgt dat je verbrandt en je spieren opbouwt.
Maar dit weet ik niet zeker.

Ik ga denk ik ook hier meeschrijven want m'n gewicht vind ik prima, maar zou graag strakkere benen en billen willen.
Ja dat is ook hoe ik het zie. Ik blijf denk ik ook lekker hier meeschrijven.

Bij mij is m'n buik het grote pijnpunt, maar aangezien plaatselijk vet verbranden niet bestaat, moet ik overal maar strakker worden (ook niet erg :) ).
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 17 Jul 2015 13:03

Silly-One schreef:Je gaat automatische meer vet verbranden op het moment dat je meer spiermassa aanmaakt. Minder eten maakt daarin weinig uit. Het is juist dat je een hogere verbranding hebt in rust als je meer spiermassa hebt.

Eens. Maar als je een calorietekort creëert dan verbrand je toch ook vet? Ik zie het nu als een extra duwtje in de rug.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jul 2015 13:41

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

I'm in! Wil zeker niet afvallen maar strakker en gespierder worden wil ik wel. Ik doe nu weer redelijk fanatiek m'n 30day shred workouts, 5 keer per week. En ik zie al wel wat verschil. Maar ik wil harder trainen want 20 minuutjes met die kleine dumbells van mij zet niet voldoende zoden aan de dijk.

Mijn nieuwe hardloopschoenen zouden er afgelopen maandag zijn, maar omdat PostNL steeds aan het staken is heb ik ze nog steeds niet. Ik geef de mensen van PostNL groot gelijk dat ze staken want ze worden enorm uitgeperst, maar ik heb ook zin om weer hard te kunnen lopen :)

Ik heb trouwens 3 weken terug een before foto gemaakt (die ik niet laat zien natuurlijk) en ik hoop volgende week op een duidelijk verschil!
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jul 2015 13:57

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Dat is wel een goede idee, UN, om een before foto te maken. Heb je die alleen van de voorkant gemaakt? Of ook van de zijkanten?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jul 2015 14:37

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Both sides!
#teammaple🍁
<<

Anoniem222

Bericht 17 Jul 2015 16:22

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Leuk dames!
Ik ga ook zulke foto's maken UN, dat is wel een goeie! Jammer dat je schoenen er nog niet zijn inderdaad, maar ik snap die stakers heul goed.

Ik denk dat je hier hoort LG :D. Met een calorietekort verbrand je inderdaad ook vet maar om spieren op te bouwen heb je wel weer genoeg voedingsstoffen nodig, dus je moet ook weer oppassen dat je niet te weinig eiwitten enzo binnenkrijgt.

Leuk Pou dat je mee doet! Ik ga ook voor strakkere benen en billen. Maar eigenlijk moet ik gewoon over mijn hele lijf wat aan mijn spiermassa doen, slappeling als ik ben.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jul 2015 16:32

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Ik ga bij allebei meeschrijven, is dat goed?

Want naast dat ik nog een paar kilootjes kwijt wil, wil ik ook wat strakker in m'n vel zitten. En daar heb ik echt 0,0 verstand van. Ik ben m'n hele leven al redelijk slank geweest, ik heb nooit echt spieren gehad. Behalve flinke buikspieren, ooit, heel lang geleden, haha. Misschien dat die weer terug kunnen komen.

Oh en foto's ga ik ook maken!
<<

Anoniem222

Bericht 17 Jul 2015 16:47

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Nee mag niet Jans. :P

Ik vind de site personal body plan altijd wel handig Jans. Zij zijn wel echt heel erg fanatiek enzo maar er staan wel veel dingen tussen waar ik (in gematigdere vorm) wel wat mee kan.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jul 2015 16:50

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Haha. :razz:

Daar ga ik eens op kijken!
<<

Anoniem147

Bericht 17 Jul 2015 17:22

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Ik wil ook bij beide meeschrijven! Ik wil niet gaan hardlopen maar vooral onze home gym weer gebruiken. Dat ding staat echt zo vaak in het stof, te zonde!

Ik heb vorig jaar augustus before foto's gemaakt en nu, een jaar later zie ik er nog steeds 'before' uit :D

De voorkant foto ben ik tevreden mee. Strakke platte buik, gespierde bovenbenen en mijn bovenlijf is ook wel prima in proportie (mag wel iets meer tiet, maar dat kan ik toch niet trainen ;) ). De achterkant vind ik echt niet zo leuk om naar te kijken. Mijn billen zijn wel gevormd maar hangen een beetje. Vooral het stukje net onder mijn billen op mijn bovenbenen zou ik vele malen strakker willen zien. Ook de achterkant van mijn armen kunnen veel strakker.

Dus hier met name bilspieren, hamstrings en triceps die wel wat kunnen gebruiken.

Ik ben een week geleden bij een podotherapeut geweest vanwegen mijn scheefstand. Ik heb scheve bekken maar blijkbaar ook een hele zwakker schouder spier aan de rechterkant. Die wil ik dus mee trainen in de hoop dat mijn schouder weer op zelfde hoogte hangen en niet dat er eentje 'hangt'. Hij raadde mij aan om geen grote borstoefeningen te doen (zoals bankdrukken) omdat je dan alleen maar meer naar voren gekanteld gaat staan met je schouders en ik juist meer naar achteren moest staan. (Snap 'ie het nog ;) )

Maar goed. Ik ben echt niet meer thuis in het thuis sporten dus alle tips zijn welkom! Youtube kanalen etc. Tell me!
<<

Anoniem156

Bericht 17 Jul 2015 17:31

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Ik vind de filmpjes van Fitnessblender en Toneitup heel fijn.
Toneitup is wel met echt van die All American meiden, en lekker overdreven gewauwel tussendoor, maar prima oefeningen.
Op Womens health kijk ik ook regelmatig.

En Personal body plan vind ik ook leuk idd! Op insta volg ik ook een paar van die coaches, en van het weekend heb ik toevallig nog met de oprichter ervan staan kletsen, leuke vent!
<<

Anoniem156

Bericht 17 Jul 2015 18:03

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

fitzonderfabels.nl vind ik trouwens ook een hele fijne site!
<<

Anoniem163

Bericht 17 Jul 2015 18:42

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Jans: Jij hebt toch ook zo'n post-zwangerschaps kangoeroe buideltje?
Ik heb een tijdje fanatiek aan mijn buikspieren gewerkt en momenteel geen puf voor. Maar doordat die spieren daar weer afnemen lijkt mijn buik minder omdat het minder naar voren komt zeg maar.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jul 2015 20:13

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Volgens mij heeft Jans juist best een platte buik!

Aaargh in de MijnPakket-app staat dus iedere dag sinds maandag al dat m'n hardoopschoenen dezelfde dag bezorgd worden. Vandaag dus ook, in het tijdvak 17.30-20.30. Ik ben toch nog zo goedgelovig om te denken dat ze nog gaan komen in dit laatste kwartier.. maar waarschijnlijk wordt het een teleurstelling :(
Ik vind dat staken echt prima, maar zeg dan niet elke dag dat ze komen! Zeg dan gewoon 'jo we stellen het een weekje uit' dan weet ik ook waar ik aan toe ben :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jul 2015 20:22

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Irritant, UN! Slechte timing.
Ze waren ook aan het staken toen ik net van m'n dochter bevallen was. We hadden in het kaartje gezet dat we het bezoek in de kraamweek wilden ontvangen, maar heel veel mensen kregen hun kaartje pas ruim daarna. Echt vervelend, zulke dingen.

Ik heb niet echt een platte buik hoor. Tijdens m'n eerste zwangerschap ben ik echt knetterveel aangekomen, waardoor er striemen op m'n onderbuik staan. En die huis is dus slap, als ik sta dan zie je het niet, maar als ik zit dan hangt er echt zo'n flubber over m'n broek. Hoewel ik me er zelf misschien wel veel meer aan stoor dan een ander, haha, dat zou zomaar kunnen.
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 17 Jul 2015 22:27

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Leuk dit topic! Gaan we hier ook motivatie plaatjes posten? Was vorig voorjaar ook zo.
Na mijn vakantie ga ik weer flink aan de sport. De hele vakantie lekker gegeten en niet gesport.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Jul 2015 16:12

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Ik vind blogilates ook een handige site voor workouts! En ze heeft ook kalenders die heel handig zijn.

Ik ben een weekend weg naar Brugge. Dus heel slecht weekend haha!
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 20 Jul 2015 11:04

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Ik wil eigenlijk ook meeschrijven!

Mijn post zwangerschapslichaam mag echt wel een stukje strakker, qua gewicht ben ik er bijna weer maar omdat ik ook tijdens mn zwangerschap helemaal niks kon/mocht doen ben ik zowel qua conditie als spieren volgens mij nog nooit in zo'n slechte shape geweest...

Lastige is dat ik er nog niet helemaal bovenop ben en rustig aan moet beginnen... Ik maar eens mijn 'start to run' af te stoffen en misschien opzoek te gaan naar leuke (power) yoga oefeningen voor thuis. Iemand tips?

Ik denk dat ik zwaar ongelukkig wordt van een before foto... Maar misschien wel goede motivatie!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem186

Bericht 20 Jul 2015 11:38

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Oh ja... Ik vergeet die foto steeds te maken.
<<

Anoniem222

Bericht 20 Jul 2015 17:19

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Ik snap niet waarom ik zo lui ben en thuis oefeningen doen nooit lang volhou want als ik het een paar dagen achter elkaar doe merk ik meteen verschil.

Ik ga ook even een beginfoto maken nu!

Dan zou blogilates wel wat voor jou kunnen zijn Guus. Maar ik zou wel heel rustig aan doen als ik jou was!
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 22 Jul 2015 15:58

Re: Het niet-afvallen-maar-fit-worden/blijven-topic

Bluuuh mag nog niets doen... mijn project wordt uitgesteld helaasch!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers