Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wespensteek, moet ik hier iets mee doen?

<<

Anoniem149

Bericht 16 Jul 2015 21:23

Wespensteek, moet ik hier iets mee doen?

Ik ben vanmiddag gestoken door een wesp. Deed behoorlijk pijn en nu, een uur of 8 later prikt het nog steeds wat. Het is een flinke rode, dikkere vlek geworden, schrok er best wel van. Moet ik hier iets mee doen of kan het geen kwaad? Ik voel me verder prima, behalve de pijn dan. Heb nog nooit een wespensteek gehad dus heb geen idee.
Laatst gewijzigd door Anoniem149 op 19 Jul 2015 11:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 16 Jul 2015 21:35

Re: Wespensteek, moet ik hier iets mee doen? + foto

Een wespensteek kan behoorlijk dik en pijnlijk worden. Dit kan ook nog wel even duren.
Mocht je verder geen gekke bijwerkingen krijgen (benauwd, ziek, andere allergische reacties) kan het volgens mij geen kwaad.
Het heeft wel tijd nodig voor het minder pijnlijk wordt
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Jul 2015 22:04

Re: Wespensteek, moet ik hier iets mee doen? + foto

De foto geeft een beetje een vertekend beeld van het lichaamsdeel dat je showt, ik moest even goed kijken. Ik ben vorig jaar zomer ook door een wesp gestoken en we hebben dit toen goed uitgezogen. Bij mij zwol het ook op zoals bij jou en was dit nog wel een paar dagen zichtbaar. Koelen helpt, na een paar dagen trekt het weg maar blijf je het 'gaatje' waar de angel door heen geprikt is nog even zien. Hoe heb je gehandeld na de steek? De angel er met een apparaatje uitgehaald, uitgezogen, of gewoon er uitgetrokken?
<<

Anoniem149

Bericht 16 Jul 2015 22:46

Re: Wespensteek, moet ik hier iets mee doen? + foto

Ja is misschien geen heel duidelijke foto. Ik heb niet meteen gehandeld, was met mijn kleine neefje alleen en ben op mijn rug gestoken dus geen idee hoe ik dat moest doen. Had al wel door dat er geen angel in zat. Uurtje later heeft mijn zusje gekeken en toen was het al dik en rood, en vanavond zag het er dus zo uit. Maar ik voel me verder prima.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Jul 2015 09:27

Re: Wespensteek, moet ik hier iets mee doen? + foto

Bij mij wordt zo'n bult soms nog wel 2 keer zo groot.. Houdt inderdaad even aan, maar als het goed is zakt het vandaag wel af.
Wat ik zelf nog wel eens doe is er azijn of mentholgel opsmeren, dan voel je het vaak niet meer zo.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem185

Bericht 17 Jul 2015 09:42

Re: Wespensteek, moet ik hier iets mee doen? + foto

Azaron er op en wat koelen. Is een 'normale' reactie tot nu toe zo te zien.
<<

Anoniem149

Bericht 17 Jul 2015 18:55

Re: Wespensteek, moet ik hier iets mee doen? + foto

Pijn is vandaag inderdaad wat minder, het is nog wel rood en wat dikker. Schrok er echt best van, maar dit is dus eigenlijk normaal bij een wespensteek.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 18 Jul 2015 23:10

Re: Wespensteek, moet ik hier iets mee doen? + foto

Ik hoop dat je er niet al te veel last meer van hebt.

Wat heb ik in een deuk gelegen om de openingspost van dit topic (sorry!). Ik zag in eerste instantie echt iets heel anders in die foto. Misschien hielpen de rosétjes die ik gedronken had toen ik dit topic opende ook wel mee haha.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 19 Jul 2015 10:16

Re: Wespensteek, moet ik hier iets mee doen? + foto

Oef pijnlijk Elize, hopelijk trekt het snel weg. Ilovethe90s, ik denk dat je niet de enige bent geweest. Foto vertekend een beetje.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem149

Bericht 19 Jul 2015 11:40

Re: Wespensteek, moet ik hier iets mee doen? + foto

Haha ja sorry foto is niet best. Mijn moeder had er ook haar vraagtekens bij :palm: Ik ga m gauw weghalen haha.

Heb nog wel pijn gehad, ook met slapen als ik erop lag bijvoorbeeld. Nu jeukt het, alleen de vlek zit er nog wel.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers