Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inzicht krijgen in jezelf.

<<

Anoniem164

Bericht 16 Jul 2015 19:33

Inzicht krijgen in jezelf.

Soms drukt iemand je met je neus op bepaalde feiten. Zo ook vorige week mijn vriend.

Ik ben van baan veranderd in augustus 2014 en heb daar wat leuke mensen leren kennen. Een van die meiden vindt mij helemaal leuk blijkbaar, op de laatste schooldag kreeg ik een kaartje waarin stond dat ze mij zo waardeert en dat ze zo blij is dat ik in haar leven ben gekomen, dat ze er echt een vriendin bij heeft. Ook kreeg ik van haar een bloempotje met daarop de tekst: If friends were flowers, I'd pick you.
Ik voelde me best wel een beetje in verlegenheid gebracht want ik zie haar als goede collega waarmee ik af en toe iets leuks doe, ik voel in de verste verte niet wat zij blijkbaar voelt voor mij(als vriendinnen dan he)

Mijn vriend zei toen: "Maar zo zijn er toch heel veel personen geweest die jou heel graag als vriendin willen, maar waarbij het voor jou voelt als een goede kennis of collega? Jij geeft mensen blijkbaar een goed gevoel en ze willen graag bij jou zijn, wat ik heel goed snap natuurlijk hahaha" (Echt iets voor mijn vriend om te zeggen, dat laatste :palm: )

Ik heb daar echt even een tijd over na moeten denken. Ik vind het wel typisch eigenlijk. En ergens ook wel een compliment. Maar ook dacht ik bij mezelf: waarom laat ik die mensen niet toe op die manier? Ik ben er nog steeds niet uit....

Jullie ook wel eens zoiets gehad? Dat iemand je een bepaalt inzicht gaf waar je van stond te kijken?
<<

Anoniem164

Bericht 17 Jul 2015 09:46

Re: Inzicht krijgen in jezelf.

Hhhhmmmm ik dacht dat er wel interessante dingen omhoog zouden komen met dit topic, verkeerd ingeschat blijkbaar :angel:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Jul 2015 09:55

Re: Inzicht krijgen in jezelf.

Mijn vriend spiegelt mij wel eens, en daardoor krijg ik ook wel eens een inzicht van.. 'huh, doe ik echt zo'. En dat helpt wel ! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jul 2015 09:58

Re: Inzicht krijgen in jezelf.

Om eerlijk te zijn zou ik me ook flink ongemakkelijk voelen in jouw situatie met dat meisje. Je vraagt jezelf op het einde van je post af waarom je mensen niet zo toelaat, maar is dat dan zo? Heb je weinig vriendschappen? Als dat zo is en je vindt het vervelend dan is het interessant om daar over na te denken, over dat toelaten. Als je gewoon een aantal vriendschappen hebt en daar tevreden mee bent dan is het logisch dat je flinkt schift in de mensen die jou als vriendin willen.

Mijn grootste inzicht van de afgelopen jaren is denk ik dat ik heel cliche minder moet kijken naar wat ik niet heb of kan, en meer moet focussen op wat ik wel heb en kan. Heb de neiging om al mijn talenten/vaardigheden/kennis wat te bagatelliseren of voor normaal aan te zien, en daardoor ben ik vrijwel nooit trots op iets van mezelf. En dat is zonde en het put een mens uit. Dus probeer ik complimenten van mensen meer binnen te laten komen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem142

Bericht 17 Jul 2015 10:10

Re: Inzicht krijgen in jezelf.

Ik ben nog niet zo lang geleden door een beoordelingstraject gegaan van een jaar op mijn werk en in dat traject heb ik hele intensieve begeleiding gekregen. Deze begeleiding lag op het ontwikkelen van mijn kennis en vaardigheden in mijn vakgebied, maar ook persoonlijke ontwikkeling. In de gesprekken met de coach die mij persoonlijk coachte kwam ik er ook achter dat ik blijkbaar een hele toegankelijke persoonlijkheid heb en mensen dus makkelijk persoonlijk toe kan laten. Ik blijk een hele open houding te hebben, open mimiek, een makkelijke prater en anderzijds rustig en beheerst. Waarschijnlijk zijn dat zaken die mensen prettig vinden en zich daardoor op hun gemak voelen bij mij. Ik kan het daardoor met iedereen wel goed vinden, maar het grootste deel van de mensen zou ik echt niet als goede vriend willen hebben. Misschien werkt dat bij jou ook zo?
<<

Anoniem164

Bericht 18 Jul 2015 14:32

Re: Inzicht krijgen in jezelf.

Urbak Naked, ik heb genoeg vriendschappen gelukkig;-) Jarenlange vriendschappen waar ik veel waarde aan hecht, dus dat zit wel goed. Ik denk dat het klopt wat Desalniettemin zegt, dat ik toegankelijk ben, makkelijk in de omgang en ik praat graag, maar luister ook goed. Ik moet het maar zien als een compliment, maar inderdaad, ik schift blijkbaar wel in vriendschappen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers