Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 16 Jul 2015 00:46

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

's Ochtends een fles warme melk. Daarna een boterham/zacht broodje met hagelslag of vlokken. Als lunch een boterham/zacht broodje met smeerworst/leverpastei of boterhamworst. Elke dag weer.
<<

Anoniem123

Bericht 16 Jul 2015 06:52

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Vooral brood. De oudste mag in het weekend pure chocopasta of pure hagelslag en door de weeks gezonder beleg.
Ook eet hij graag lu cracotte met appelstroop
Pap/Brinta/havermout etc wil hij niet eten.

Ook maak ik geregeld pannekoeken of american pancakes voor lunch. Ene keer de normale, andere keer een gezondere versie.

De oudste krijgt ook wel eens een wrap als lunch. Vind hij heerlijk.
liefst met alleen maar mais erin :smile:

De jongste drinkt als ontbijt nog een fles en als lunch een broodje of ze eet mee met de pannekoeken.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 16 Jul 2015 07:24

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

De oudste ontbijt met 2 boterhammen, maar meestal yoghurt met muesli.
De jongste ontbijt altijd met 2 boterhammen.

Als lunch beide 2 boterhammen, soms een tosti of een gebakken of gekookt eitje. En af en toe krijgt de oudste vis op brood. Dan kies ik voor een blikje makreel op water.
2012 2014
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 16 Jul 2015 07:27

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Meergranen pap met halfvolle melk.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 Jul 2015 08:01

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Hier als ontbijt een boterham met pindakaas, appelstroop of chocopasta. Daarnaast een beker melk.

Als lunch twee boterhammen met afwisselend beleg en een beker melk.
Bij de gastouder krijgt hij tussen de middag wel eens een tosti of bakt ze pannenkoeken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jul 2015 08:25

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Onze zoon eet alleen brood met pasta of een tosti. Daarbij 9 vd 10x een stuk fruit.
Als ik iets van worst koop, eet hij dat ook wel, maar het risico is dat hij de worst op eet en het brood laat staan. Die discussie ga ik liever niet met hem aan in de ochtend, vandaar dan pasta op brood, dat eet hij altijd en heeft hij in ieder geval geen lege maag.
Dochter eet alles. De ene dag een omelet met kipfilet, de andere dag kwark met fruit, een broodje, smoothie. Heel vaak wil ze proeven wat ik eet, vervolgens eet ze dat op en moet ik nieuwe maken voor mijzelf.
<<

Anoniem286

Bericht 16 Jul 2015 09:41

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

S ochtends meestal 1 boterham met vleeswaar of pindakaas, daarbij een glas laxo. 's middags een tosti of 2 boterhammen. Vaak ook met vleeswaar, pindakaas en regelmatig een gebakken of gekookt ei erbij. Ze lust ook graag knäckebröd, dat eet ze droog.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Jul 2015 11:27

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Brood of ontbijtgranen.
Lunch is meestal brood, met overblijven wel zo makkelijk. Soms eten ze thuis als lunch ook wel een tosti, eitje, visje etc.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jul 2015 11:38

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Oudste: altijd 2 crackers met wisselend beleg. Tussen de middag op school 2 vollerkoren brood met wisselend beleg en een rijstwafel of snoeptomaatjes/druiven/wilde perzik.

Jongste: variërend van niks tot 2 crackers met chocopasta of honing. Tussen de middag op school 2 tot 4 crackers met pasta of honing en een rijstwafel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem236

Bericht 16 Jul 2015 12:16

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Ontbijt meestal 2 boterhammen waarvan hij meestal een laat staan met wisselend beleg en een glas melk of yoki.
S middags hetzelfde recept, als we van huis zijn vaak een visje op de markt, krentenbol of kaasstengel van de bakker oid.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 16 Jul 2015 12:54

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Leuk om die variatie te zien. Ik had vanmorgen Havermout in melk, met banaan/appel en kaneel voor ze gemaakt, maar dat vonden ze niets. Binnenkort eens yoghurt proberen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 16 Jul 2015 14:10

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Wsselend. Haar voorkeur is een boterham, met de laatste tijd graag pindakaas, of smeerkaas (vroeger ook jam of stroop, maar dat wil ze nu al een tijdje niet meer). Maar soms ontbijten we met een smoothie, of pap. Of vanmorgen met een mugcake, maar dat is meer iets wat ik ze vaker als lunch zal geven. Als lunch komen hier ook wel eens eitje, of krentenbollen, of tosti, of broodjes (al dan niet uit de oven)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 16 Jul 2015 14:30

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Ontbijt; vaak brood. Heel soms cruesli met kwark.
Luncht; als ze naar school gaan brood, thuis varieert nog wel eens van fruitsalade, pannekoek, brood cruesli met kwark.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 16 Jul 2015 18:54

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Parisienne; ten eerste ik bedoel het absoluut niet als aanval of kritiek maar waarom krijgt ze nog steeds een fles? Omdat ze anders niet genoeg drinkt oid? Ik kan nu je ticker niet zien dus misschien vergis ik me ook wel in haar leeftijd hoor maar ik dacht dat ze al op de basisschool zat.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 16 Jul 2015 19:07

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

R. Mag eigenlijk altijd kiezen. Havermout, pap, brood, omelet, yoghurt met of zonder muesli, cracotte, smoothie etc.

De eerste 3 zijn momenteel populair. Wij eten maximaal 1x per dag brood.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jul 2015 17:09

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Ongeveer 180 ml pap. En vaak nog een halve boterham van ons meegesnaaid.

Als lunch voor het slaapje (rond 12 uur) een boterham en na het slaapje (rond 16u) nog eentje. Tussendoor een beker sap.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 18 Jul 2015 21:56

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

1 jaar en ze eet nu

- ontbijt
Pap (180 ml) of een boterham (beleg varieert) met wat dreumesmelk.
Omdat ze niet zo goed drinkt geef ik de voorkeur aan pap, ze heeft dan meteen 180 ml vocht binnen.

- lunch
1 of 1,5 boterham (beleg varieert) met sap.
<<

Anoniem154

Bericht 19 Jul 2015 22:05

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

beide:

ontbijt: havermoutpap
lunch: 2 volkoren boterhammen met 9 vd 10 keer "kaaaaaas". En soms pindakaas of worst.

Op het moment dat ik zoetigheid op het brood moet smeren, om het naar binnen te krijgen, stap ik over op een alternatief.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Jul 2015 09:21

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Mijn zoontje eet de afgelopen drie dagen een mugcake als ontbijt. 1 banaan, 1 ei, 4 lepels havermout en wat kaneel, gemixt, in een ingevette mok en 2 minuten in de magnetron. Ik vind er niks aan maar hij is dol op z'n 'cakeje'.
#teammaple🍁
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 22 Jul 2015 10:11

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Hier wisselt het ontbijt tussen Griekse yoghurt met muesli of brood. Voor de jongste 1 met smeerworst en 1 met pasta. De oudste 1 met kaas en 1 met worst.
S middags voor de oudste 4/5 broodjes met kaas en allerlei soorten worst. Jongste weer zijn favo combi van smeerworst en chocopasta.
Brood overigens altijd bruin, variërend van licht tot heel donker en met of zonder pitjes.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Mrt 2018 08:08

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Even een up want ik hoorde van de gastouder wat kindjes daar eten.
T eet ‘s ochtends een boterham met pindakaas. Korstjes laat hij liggen.
Tussen de middag een boterham met worst en soms nog een halfje zoet of stukje ontbijtkoek.
Hij drinkt altijd halfvolle melk erbij.

S’ ochtends heeft hij moeite met eten. Soms eet hij 2/3 op.
Ik krijg het gevoel dat hij weinig eet vergeleken met zijn leeftijdsgenoten.
2016
<<

Anoniem280

Bericht 26 Mrt 2018 08:30

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

's Ochtends een boterham met kaas, worst of pindakaas.
's Middags 1 of 2 boterhammen met kaas of pasta.
Altijd krijgen ze een beker melk erbij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Mrt 2018 08:30

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Ik heb voor Y altijd van die vezelbollen van Blue Band, daarop eet ze pindakaas, gewone kaas of Nutella (afhankelijk van wat ze op haar brood voor tussen de middag heeft, ze mag niet Nutella in de ochtend en dan ook mee naar school) en daarbij een beker melk. Heel soms wil ze een appeltje als ontbijt. Vleeswaren op brood eet zij vrijwel nooit.

E eet heel wisselend. Dan weer donkere boterhammen, dan weer fruit, dan weer meergranencrackers, dan weer Liga Milkbreak.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Mrt 2018 08:55

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Brood met afwisselend speculoos, pindakaas, kaas, (lever)worst, appelstroop, hagelslag of chocopasta. En meestal nog een volkoren knäckebröd met pindakaas. En altijd een grote beker melk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 26 Mrt 2018 09:19

Re: Wat eet jouw kind als ontbijt/lunch?

Ze eten hier allebei van alles. Als ik havermout pap maak, krijgen ze dat ook.
Anders een boterham met kaas/vlees/humus, meestal zonder korstjes. Dan of een boterham met zoet, soms alleen nog een rijstwafel of cracker erbij. Oja en vaak een kommetje müsli.
Ze drinken vaak melk, water, thee of soms verdund vruchtensap.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers