Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 18:02

Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Wij hebben net vluchten geboekt bij Skyscanner en worden dan doorverwezen naar Supersaver.nl.
Mijn man typte, maar ook ik had niet opgelet waardoor hij dus een letter verkeerd heeft getypt in mijn achternaam.
Ik heb al een mail gestuurd, maar er staat alleen een Fins tel nr bij en daar ga ik natuurlijk niet heen bellen.

Ik vind de prijzen goed van Skyscanner, maar had wel verwacht dat we een plattegrond kregen te zien zodat we plaatsen kunnen kiezen. Ook kregen we niks te zien mbt speciale maaltijden.

Wie weet daar meer van?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 15 Jul 2015 18:04

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Je plaatsen kun je altijd pas vastleggen bij het inchecken
<<

Anoniem122

Bericht 15 Jul 2015 18:05

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Met welke airline vlieg je?
En die 2 dingen wat betreft stoel en eten kan vast wel als je online incheckt of via de website van de airline je booking beheerd.

Prosecco, dat is niet waar hoor. Toen ik met Etihad vloog, kon ik tijdens het boeken gelijk al de stoelen kiezen.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 15 Jul 2015 18:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 18:05

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Dat moet je zo snel mogelijk oplossen. De naam op je ticket dient namelijk hetzelfde te zijn als de naam in je paspoort. Als dit niet overeen komt, kán het gebeuren dat je niet mee mag. Omdat je bij een reisagent (in dit geval Skyscanner via supersaver) hebt geboekt, dien je dit te regelen bij hen, en niet bij de luchtvaartmaatschappij zelf.

Vaak scheelt het wel als je dit binnen 24 uur regelt, dan kán het geen geld kosten. Maar wat de regeling van de reisagent daarbij is, weet ik niet. Dat verschilt per reisagent.

Ik vind overigens gewoon een normaal Nederlands telefoonnummer bij Supersaver:

+31 858 880 115

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen
van 09.00 - 14.00 uur

Alleen kun je ze vandaag dus niet meer bellen.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 18:05

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Prosecco schreef:Je plaatsen kun je altijd pas vastleggen bij het inchecken


Dat is niet waar. Bij veel luchtvaartmaatschappijen kun je van te voren al aangeven, zelfs tijdens het boeken, en naderhand op de website met je boekingscode/ticketnummer.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 18:55

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

ไม่เป็นไร schreef:Met welke airline vlieg je?
En die 2 dingen wat betreft stoel en eten kan vast wel als je online incheckt of via de website van de airline je booking beheerd.

Prosecco, dat is niet waar hoor. Toen ik met Etihad vloog, kon ik tijdens het boeken gelijk al de stoelen kiezen.


We vliegen zowel heen als terug 2x met Emirates en 1x met Jetairways.
<<

Anoniem122

Bericht 15 Jul 2015 18:56

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Bij Emirates kan je sowieso als je inlogt met je bookingsnummer, je stoel kiezen, als ik me goed herinner.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 18:57

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

ไม่เป็นไร schreef:Bij Emirates kan je sowieso als je inlogt met je bookingsnummer, je stoel kiezen, als ik me goed herinner.


Ja hier bij Manage My Booking:

https://fly4.emirates.com/MAB/MYB/MMBLogin.aspx

Daar kan je waarschijnlijk in elk geval je stoelkeuze en maaltijdkeuze aanpassen. Overigens grote kans dat ze standaard vegetarische maaltijden aan boord hebben op weg naar India, maar snap dat je het van te voren wilt aanvragen!
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 19:00

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Marin schreef:Dat moet je zo snel mogelijk oplossen. De naam op je ticket dient namelijk hetzelfde te zijn als de naam in je paspoort. Als dit niet overeen komt, kán het gebeuren dat je niet mee mag. Omdat je bij een reisagent (in dit geval Skyscanner via supersaver) hebt geboekt, dien je dit te regelen bij hen, en niet bij de luchtvaartmaatschappij zelf.

Vaak scheelt het wel als je dit binnen 24 uur regelt, dan kán het geen geld kosten. Maar wat de regeling van de reisagent daarbij is, weet ik niet. Dat verschilt per reisagent.

Ik vind overigens gewoon een normaal Nederlands telefoonnummer bij Supersaver:

+31 858 880 115

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen
van 09.00 - 14.00 uur

Alleen kun je ze vandaag dus niet meer bellen.


Ik snap dat de naam op het ticket hetzelfde moet zijn als in mijn paspoort daarom knijp ik hem ook zo! Ik heb direct gemaild naar Supersaver en krijg voor de 17e voor 10.00 een reactie. Ik las idd iets van dat de kans aanwezig is dat ik dan niet mee mag, maar dat sommigen niet moeilijk doen. Ik moet ervan uitgaan dat de meeste het niet toleren.

Dank je voor het nr volgens mij zag ik het al, maar zag ik het aan voor een Finse weet ook niet waarom komt vast van het gestress! Ik ga morgen direct bellen!
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 19:02

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

+31 betekent Nederland, dat is de Nederlandse landcode om internationaal te bellen. Ik zou zeker morgen bellen. In sommige gevallen kunnen ze als je binnen 24 uur contact opneemt nog meer (kosteloze) wijzigingen maken dan wanneer je dat later dan dat doet. Heb je je ticket al wel ontvangen op je e-mail?
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 19:03

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Marin schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Bij Emirates kan je sowieso als je inlogt met je bookingsnummer, je stoel kiezen, als ik me goed herinner.


Ja hier bij Manage My Booking:

https://fly4.emirates.com/MAB/MYB/MMBLogin.aspx

Daar kan je waarschijnlijk in elk geval je stoelkeuze en maaltijdkeuze aanpassen. Overigens grote kans dat ze standaard vegetarische maaltijden aan boord hebben op weg naar India, maar snap dat je het van te voren wilt aanvragen!


Blijf het raar vinden dat het via Skyscanner niet kan, want dacht dat men op den duur werd doorverwezen naar die opties................niet dus! We hadden de keuze om extra te betalen als je oa speciale maaltijden wilt, maar dat vind ik belachelijk. Stel je hebt een allergie daar heb je niet om gevraagd, dan moet je daar voor betalen.

Bij diverse organisaties stond er dat er nog maar 7 stoelen waren voor de prijs die wij nu hebben en de datum (denk ik dan ook). Dank je voor de link, ik ga het even bekijken.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 19:06

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Marin schreef:+31 betekent Nederland, dat is de Nederlandse landcode om internationaal te bellen. Ik zou zeker morgen bellen. In sommige gevallen kunnen ze als je binnen 24 uur contact opneemt nog meer (kosteloze) wijzigingen maken dan wanneer je dat later dan dat doet. Heb je je ticket al wel ontvangen op je e-mail?



Klopt idd. We waren boos op elkaar, want normaal dubbel dan wel triple checken we of alles goed is ingevuld/gespeld daardoor had ik niet door dat het een nederlands nummer was. Dus dank je voor je tips.
Tickets komen binnen 24 uur dus nog niks gehad uiteraard.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 15 Jul 2015 19:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 19:09

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Skyscanner is natuurlijk alleen een vergelijkingssite, niet de website van de luchtvaartmaatschappij zelf. Ik denk dat het daarom niet bij hun opties hoort, omdat al die extra opties zoals een maaltijd in het boekingssysteem van de luchtvaartmaatschappij moeten.

Laat je het weten als je er niet uit komt?

Oh en heb je de lijst met verschillende maaltijden gezien van Emirates. Ze hebben echt heel veel keuze! Ziet er super goed uit!

http://www.emirates.com/english/plan_bo ... ments.aspx

Tip: als ik jou was zou ik voor de Vegetarian Lacto-Ovo meal gaan, die is echt vegetarisch (geen vis/vlees) maar bevat wel eventueel zuivelproducten en ei. Jij bent geen veganist toch?

Maar je hebt bijvoorbeeld ook een Asian Vegetarian Meal, met Indiase gerechten (iets meer spicy vaak).

Hopelijk kom je er uit!
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 19:15

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Marin schreef:Skyscanner is natuurlijk alleen een vergelijkingssite, niet de website van de luchtvaartmaatschappij zelf. Ik denk dat het daarom niet bij hun opties hoort, omdat al die extra opties zoals een maaltijd in het boekingssysteem van de luchtvaartmaatschappij moeten.

Laat je het weten als je er niet uit komt?

Oh en heb je de lijst met verschillende maaltijden gezien van Emirates. Ze hebben echt heel veel keuze! Ziet er super goed uit!

http://www.emirates.com/english/plan_bo ... ments.aspx

Tip: als ik jou was zou ik voor de Vegetarian Lacto-Ovo meal gaan, die is echt vegetarisch (geen vis/vlees) maar bevat wel eventueel zuivelproducten en ei. Jij bent geen veganist toch?

Maar je hebt bijvoorbeeld ook een Asian Vegetarian Meal, met Indiase gerechten (iets meer spicy vaak).



Hopelijk kom je er uit!


Ik laat het zeker weten.......................super bedankt voor je hulp ook de anderen meiden!

Het eten ziet daar echt goed uit dat is de reden dat we voor hun hebben gekozen en ook de fijne stoelen in economy die bij anderen vaak minder zijn. Ik heb de laatste 2 jr bij Arke voor vegan gekozen, want als ik vega koos dan zit er 9 v/d 10x kaas bij en ik eet alleen vegetarisch gestremde kazen. Ik ben vegetarier.
Met Emirates vliegen ook veel indiers en velen zijn ook vegetarier of vegan dus vandaar wellicht de uitgebreide maaltijdkeuzes die ik overigens eens had gezien op de site.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 19:19

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

caribbeanlover schreef:want als ik vega koos dan zit er 9 v/d 10x kaas bij en ik eet alleen vegetarisch gestremde kazen. Ik ben vegetarier.


Zou je in dat geval dan misschien niet beter voor de zekerheid voor de veganistische maaltijd gaan? Zodat er helemaal geen kaas bij zit? Weet niet of ze dat kunnen garanderen dat er vegetarisch gestremde kazen in zitten bij die standaard vegetarische maaltijd (ik wist niet eens dat dat bestond haha).
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 19:27

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Ja ik ga ook vegan aanvragen, dat bedoelde ik ook met mijn uitleg ;).
Ja die kazen heb je zelf bij AH oa in die bak zeg maar bij de franse kaasjes. Bij Lidl, Aldi, Plus, Hoogvliet zijn ze ook en de meeste kaasboeren hebben er ook wel een aantal.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 15 Jul 2015 20:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 19:28

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Ah weet wat geleerd!

Succes :)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 15 Jul 2015 19:53

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Emirates is super fijn!

Maar Skyscanner is idd geen boekingssite, alleen vergelijkingsite. Je wordt dus altijd doorverwezen naar daar waar ze de prijs hebben gevonden. Ik zou gewoon de mail even afwachten, je hebt nog even tijd toch voordat jullie gaan? Dan komt het sowieso goed. Enige is dat er wellicht voor betaald moet worden om het te wijzigen, maar gezien het om een grote, internationale vlucht gaat, bij Emirates, zal dat wellicht mee vallen. Zij zijn vaak coulanter dan goedkope vliegmaatschappijen.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 19:54

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Jorja schreef:Emirates is super fijn!

Maar Skyscanner is idd geen boekingssite, alleen vergelijkingsite. Je wordt dus altijd doorverwezen naar daar waar ze de prijs hebben gevonden. Ik zou gewoon de mail even afwachten, je hebt nog even tijd toch voordat jullie gaan? Dan komt het sowieso goed. Enige is dat er wellicht voor betaald moet worden om het te wijzigen, maar gezien het om een grote, internationale vlucht gaat, bij Emirates, zal dat wellicht mee vallen. Zij zijn vaak coulanter dan goedkope vliegmaatschappijen.


Maar omdat ze bij een reisagent (d.w.z. website) heeft geboekt, mag en kan Emirates het niet wijzigen voor vertrek. Dit zal CBL dus moeten regelen via supersaver.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 20:50

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Jorja schreef:Emirates is super fijn!

Maar Skyscanner is idd geen boekingssite, alleen vergelijkingsite. Je wordt dus altijd doorverwezen naar daar waar ze de prijs hebben gevonden. Ik zou gewoon de mail even afwachten, je hebt nog even tijd toch voordat jullie gaan? Dan komt het sowieso goed. Enige is dat er wellicht voor betaald moet worden om het te wijzigen, maar gezien het om een grote, internationale vlucht gaat, bij Emirates, zal dat wellicht mee vallen. Zij zijn vaak coulanter dan goedkope vliegmaatschappijen.


Supersaver is toch ook geen boekingsssite, maar ik wordt wel nadat ik op Sky de vluchten van onze keuzes heb gekozen naar Super doorverwezen.
Ik ga sowieso morgen bellen, want ik moet er niet vanuit gaan dat ze echt de 17e voor 10.00 (is trouwens wel erg exact) terug mailen toch?!
Ik hoop dat we op tijd zijn en dat het natuurlijk kosteloos kan anders is het nou eenmaal betalen..............balen!

Heeft het nu om Emirates daarover te mailen/bellen (mits er een ned nr van ze is)?
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 20:53

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Marin schreef:
Jorja schreef:Emirates is super fijn!

Maar Skyscanner is idd geen boekingssite, alleen vergelijkingsite. Je wordt dus altijd doorverwezen naar daar waar ze de prijs hebben gevonden. Ik zou gewoon de mail even afwachten, je hebt nog even tijd toch voordat jullie gaan? Dan komt het sowieso goed. Enige is dat er wellicht voor betaald moet worden om het te wijzigen, maar gezien het om een grote, internationale vlucht gaat, bij Emirates, zal dat wellicht mee vallen. Zij zijn vaak coulanter dan goedkope vliegmaatschappijen.


Maar omdat ze bij een reisagent (d.w.z. website) heeft geboekt, mag en kan Emirates het niet wijzigen voor vertrek. Dit zal CBL dus moeten regelen via supersaver.


Dus Emirates mag dat niet doen? Oh dacht van wel. Hoe spreek je het trouwens uit? Mijn man zegt steeds Emirald en ik zeg dat hij in de war is met de zangeres Carol Emerald. Ik denk steeds aan Emil Ratelband bij die naam...............best stom!
Overigens was de combi met BA iets goedkoper, maar mijn man wilde graag met Emirates.

Ik zit nu te kijken naar die 1e link die je gaf Fly4............
Dat is voor zover kan zien alleen een scherm wanneer je nog gaat boeken en dat hebben wij al gedaan. Dingen als maaltijden ed kan ik daarmee niet vinden.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 15 Jul 2015 20:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 20:53

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

caribbeanlover schreef:
Heeft het nu om Emirates daarover te mailen/bellen (mits er een ned nr van ze is)?


Nee, zij zullen je weer terugverwijzen naar supersaver.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 20:57

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:
Heeft het nu om Emirates daarover te mailen/bellen (mits er een ned nr van ze is)?


Nee, zij zullen je weer terugverwijzen naar supersaver.


Oke dan heeft dat iig geen nut. Ik heb al wat genoteerd voor het geval ik het vergeet.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 21:13

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:
Jorja schreef:Emirates is super fijn!

Maar Skyscanner is idd geen boekingssite, alleen vergelijkingsite. Je wordt dus altijd doorverwezen naar daar waar ze de prijs hebben gevonden. Ik zou gewoon de mail even afwachten, je hebt nog even tijd toch voordat jullie gaan? Dan komt het sowieso goed. Enige is dat er wellicht voor betaald moet worden om het te wijzigen, maar gezien het om een grote, internationale vlucht gaat, bij Emirates, zal dat wellicht mee vallen. Zij zijn vaak coulanter dan goedkope vliegmaatschappijen.


Maar omdat ze bij een reisagent (d.w.z. website) heeft geboekt, mag en kan Emirates het niet wijzigen voor vertrek. Dit zal CBL dus moeten regelen via supersaver.


Dus Emirates mag dat niet doen? Oh dacht van wel. Hoe spreek je het trouwens uit? Mijn man zegt steeds Emirald en ik zeg dat hij in de war is met de zangeres Carol Emerald. Ik denk steeds aan Emil Ratelband bij die naam...............best stom!
Overigens was de combi met BA iets goedkoper, maar mijn man wilde graag met Emirates.

Ik zit nu te kijken naar die 1e link die je gaf Fly4............
Dat is voor zover kan zien alleen een scherm wanneer je nog gaat boeken en dat hebben wij al gedaan. Dingen als maaltijden ed kan ik daarmee niet vinden.




Je zegt Emmiruts, maar dan op z'n Engels uitgesproken. Hier kan je horen hoe het wordt uitgesproken: http://forvo.com/word/emirates/#en


Een luchtvaartmaatschappij mag niet tickets wijzigen die door een reisagent zijn geboekt (en zo'n website is een reisagent en niet de luchtvaartmaatschappij zelf), omdat het ticket dan nog in handen van de reisagent is. Het is dus niet mogelijk dat Emirates zelf jouw naam wijzigt, omdat het ticket (= een soort contract eigenlijk) nog 'in bezit' van de reisagent is. Snap je?

Je zult dus die naam moeten wijzigen via de reisagent. In dit geval dus Supersaver.

Die eerste link die ik gaf, moet als het goed is naar Manage a Booking gaan. Als je dat niet kunt vinden moet je naar www.emirates.com gaan en dan zie je daar boven allerlei kopjes. Daarbij staat Plan & Book, als je daar overheen gaat met je muis staat er Manage a Booking. Daar moet je op klikken en dan inloggen met je achternaam (in dit geval de foutgespelde achternaam ben ik bang, of die van je man, anders herkent ie m niet) en de boekingscode. Ik vermoed dat je daar je stoel en maaltijd aan kunt passen. Maar hee, ik werk niet voor Emirates he, dus die website ken ik niet uit m'n hoofd! ;)
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 22:18

Re: Argh stomme fout mbt vluchten boeken gemaakt!

Aha ga zo even luisteren, ik zeg Emierates .............klinkt gelijk al zo dat het niet zo hoort iig.

Ik snap het nu beter dat Emirates (in dit geval) dat niet mag wijzigen.

Dank je voor de uitleg, zal voor de zekerheid wel mijn mans achternaam gebruiken idd. Ben benieuwd of daar kosten aan verbonden zijn. Op youtube kijk ik filmpjes omdat ik wil weten hoe hun economy is qua oa beenruimte ook al heb ik dat opgezocht, maar op beeld is het toch een ander idee.
Zo zag zag of las ik een tip om gratis meer plek te krijgen. Heen met Emirates vanaf A'dam naar Dubai is in een 3-4-3 seatplan is en wij hebben misschien plaats bij die 3. Diegene raadde dus aan als je met zijn 2en bent om een stoel bij het raam te boeken en de ander bij het pad.
Het gekke is dat we dit toestel nl Airbus 300-800 (het grootste passagiersvliegtuig ter wereld) niet hebben van Dubai naar A'dam.
Met de andere vluchten is het wel hetzelfde type zowel heen als terug.

Daardoor is die middelste natuurlijk vrij. Als iemand alleen reist en ziet dat oa daar plek is zal diegene die niet zo gauw boeken omdat men meestal wel snapt dat het om een stel gaat.
Dus de kans volgens die man was dan groter dat niemand die plek wil en wij dus samen 3 stoelen hebben.
Hoeft niet natuurlijk, kan wel!
Even zien of we sowieso de plattegrond zien wat me wel zo lijkt zelfs bij Arke is dat zo en dan kunnen we wellicht plekken kiezen.
Hopelijk niet zoals bij Arke dat je er extra voor moet betalen.

Ik hoop ondanks het aantal wachturen op tussen liggende vliegvelden dat we onze aansluitingen ruim op tijd redden, want ik heb geen idee dat als dat niet lukt hoe we dat moeten regelen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers