Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 14 Jul 2015 22:03

Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Ik hoop dat ik hier enige herkenning en wat tips kan krijgen want ik loop de laatste weken behoorlijk tegen mezelf aan. Zonder hopelijk teveel te klagen (want ik ben superblij met mijn dochters en alle mooie dingen van het laatste jaar) wil ik heel graag even spuien. Ik merk dat er erg veel gebeurd is in een jaar tijd, wel bewuste keuzes (huis kopen, zwangerschap, geregistreerd partnerschap), maar de laatste tijd vliegt alle verantwoordelijkheid me soms heel erg aan. Het zorgen voor twee kindjes en dat graag heel goed willen doen, het hebben van een koophuis (waar de laatste tijd van alles in kapot gaat, wat veel geld kost), financieel veel minder te besteden hebben en over elke cent na moeten denken. Het kan me soms echt aanvliegen, vooral 's nachts. En tijd voor ontspanning is er heel weinig, door de drukte van twee baby's. Ik zit echt een beetje in een negatieve spiraal, zie vooral wat er niet goed gaat en dat vind ik zo jammer, want ik heb eigenlijk zo'n rijkdom. Ik wil weer onbezorgd van mijn baby's kunnen genieten. In plaats daarvan kijk ik alleen maar naar andere gezinnen en voor mijn gevoel gaat daar alles perfect (ik weet natuurlijk rationeel dat dat ook niet zo is). Ik denk dat ik een soort van wil 'goedmaken' wat mijn baby's door de vroeggeboorte hebben gemist en ben daardoor erg streng voor mezelf. Ik ga binnenkort met therapie starten, omdat ik sowieso een beetje een trauma heb overgehouden aan mijn zwangerschap en kraamtijd. Het is ook niet zo dat ik depressief ben, maar echt lekker gaat het ook niet. Ik accepteer dat ik me even niet zo lekker voel en heb er vertrouwen in dat het weer goed gaat komen, maar ik hoop dat jullie misschien nog wat tips voor me hebben om me weer wat beter te voelen?
<<

Anoniem211

Bericht 15 Jul 2015 08:08

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Wat vervelend voor je. Gelukkig zie je wel 'hoop' voor de toekomst, dat het beter wordt. Als je in zo'n positie zit, heb je de neiging om naar anderen te kijken. Zij hebben het veel beter voor elkaar, maar elk huisje heeft zijn kruisje. In elk gezin is er wel wat, zijn moeders en vaders onzeker, etc. Net zoals bij jullie. Is het niet nu, dan in het verleden of in de toekomst wel.

Daarnaast zou ik niet proberen die gevoelens weg te drukken. Ja je voelt je nu zo, sta eens stil bij dat gevoel. Wat komt er dan bij je op? Wat vind je zo zwaar of eng aan al die verantwoordelijkheden? Wat blokkeert jou op zo'n moment? Wat maken die verantwoordelijkheden wat jij vandaag, nu op dit moment zwaar vindt? Of zijn het meer de beren die je ziet op de weg die er niet hoeven te zijn? En zijn de eisen die je aan jezelf stelt realistisch? Wat gebeurt er als je gewoon jezelf kan zijn?
<<

anoniem203

Bericht 15 Jul 2015 09:04

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

*
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 17 Jul 2015 16:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 15 Jul 2015 11:50

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik vooral zo tegen mezelf aan loop omdat ik een enorme controlfreak ben en er nu voor mijn gevoel al een hele tijd dingen gebeuren waar ik geen controle over heb. Ik wil mijn dochters zo graag een goed leven geven dat ik er heel erg mee bezig ben of ik dat wel doe en of dingen niet anders moeten. Het financiële deel vind ik ook erg lastig. Mijn vriend en ik werken allebei, maar we zijn minder gaan werken en er zijn meer uitgaven en nu ook nog eens extra veel door al het gedoe aan het huis. Ik zit me dan helemaal zorgen te maken dat er nog veel meer gebreken aan het huis tevoorschijn komen en we het helemaal niet redden. Ik denk altijd veel te ver, dat is ook mijn probleem. Ook ben ik een beetje zoekende waar ik nou eigenlijk wil wonen met mijn gezin. Ik vond het altijd geweldig in de stad (waar we nu wonen), maar de laatste maanden verlang ik juist naar rust en ruimte (in een dorp), dus voor mijn gevoel hebben we ook nog eens de verkeerde keuze gemaakt door in de stad een huis te kopen (terwijl ik vorig jaar heel blij was met de aankoop). We kunnen het huis natuurlijk ook niet meteen weer gaan verkopen. Allemaal gepieker en het gaat de hele dag door. Terwijl ik weet dat er veel ergere dingen zijn en er mensen zijn die in veel moeilijker situaties zitten. Ik kan gewoon niet relativeren en word daar echt gek van. Moet echt meer bij de dag gaan leven.
<<

Anoniem211

Bericht 15 Jul 2015 12:19

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Want? Waarom zou je het huis niet meteen weer kunnen verkopen dan?
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 15 Jul 2015 13:50

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Dat is financieel niet zo gunstig toch? Dacht ik altijd?
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2015 14:20

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Sucre schreef:Dat is financieel niet zo gunstig toch? Dacht ik altijd?


De huizenmarkt trekt volgens mij wel weer aan, dus wie weet verkoop je t nog wel voor goede prijs.

Verder vind ik t rot om te lezen dat je zulke zorgen hebt. Van die volwassene zorgen zijn dat. Je draagt de verantwoordelijkheid voor je kindjes maar zelf blijf je zorgen houden. Logisch maar niet leuk.

Probeer anders maar aan de goeie kanten te denken. Ik begrijp dat jullie een leuk huis in de stad hebben. Probeer te genieten van de gratis dingetjes, het feit dat je makkelijk met je kindjes naar een park od speeltuin kan. Echt financiële zorgen zijn heel rot natuurlijk maar hopelijk zijn zulke drastische maatregelen als een huis verkopen niet nodig.
<<

Anoniem211

Bericht 15 Jul 2015 15:49

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Sucre schreef:Dat is financieel niet zo gunstig toch? Dacht ik altijd?


Want? Je moet doen waar je je gelukkig bij voelt Sucre. Als jullie allebei denken dat jullie gelukkiger zijn in een dorp, dan ga je toch kijken wat financieel mogelijk is?
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 15 Jul 2015 16:01

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Marin schreef:
Sucre schreef:Dat is financieel niet zo gunstig toch? Dacht ik altijd?


De huizenmarkt trekt volgens mij wel weer aan, dus wie weet verkoop je t nog wel voor goede prijs.

Verder vind ik t rot om te lezen dat je zulke zorgen hebt. Van die volwassene zorgen zijn dat. Je draagt de verantwoordelijkheid voor je kindjes maar zelf blijf je zorgen houden. Logisch maar niet leuk.

Probeer anders maar aan de goeie kanten te denken. Ik begrijp dat jullie een leuk huis in de stad hebben. Probeer te genieten van de gratis dingetjes, het feit dat je makkelijk met je kindjes naar een park od speeltuin kan. Echt financiële zorgen zijn heel rot natuurlijk maar hopelijk zijn zulke drastische maatregelen als een huis verkopen niet nodig.


Zijn inderdaad van die volwassen zorgen. Het leven was eerder zo zorgeloos, ik denk dat het contrast ook gewoon erg groot is nu. Op zich wonen we ook hartstikke leuk en in een heel leuke buurt en we hebben beiden een vaste baan, dus in die zin ook niet weer hele grote financiele zorgen, maar wel allemaal financiele tegenslagen laatste tijd. Huis verkopen moet zeker niet, maar het is meer dat ik dus zelf twijfel over de plek op dit moment en ik ben zelf opgegroeid in een dorp en gun mijn kindjes ook die rust en ruimte. Bedankt voor je tips :)
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 15 Jul 2015 16:02

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Marilyn schreef:
Sucre schreef:Dat is financieel niet zo gunstig toch? Dacht ik altijd?


Want? Je moet doen waar je je gelukkig bij voelt Sucre. Als jullie allebei denken dat jullie gelukkiger zijn in een dorp, dan ga je toch kijken wat financieel mogelijk is?


Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik denk vaak veel te moeilijk. Maar mijn vriend wil dat sowieso pas over een paar jaar en ik denk dat ik nu ook niet meer positief kan denken en daardoor verhuizen ook romantiseer nu. Maar het is in ieder geval wel een fijn toekomstbeeld nu.
<<

Anoniem198

Bericht 15 Jul 2015 16:34

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Geen tips voor je maar vind het super goed en knap dat je in therapie gaat!
Laatst gewijzigd door Anoniem198 op 16 Jul 2015 19:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 16 Jul 2015 08:09

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Victoria schreef:Ik herken ook veel in je verhaal. Niet alleen dat we allebei gemeen hebben dat we te vroeg zijn bevallen maar ook de financiële zorgen, of je wel de juiste beslissing gemaakt hebt voor je huis (hier is het net andersom van de stad naar een dorp verhuisd. Mis de stad heel erg) ook het piekeren 's avonds/ 's nachts en de verantwoordelijkheden die je hebt.
Geen tips voor je maar vind het super goed en knap dat je in therapie gaat!


'Fijn' die herkenning, hoewel het natuurlijk ook voor jou heel vervelend is dat je dit ook ervaart! Zou het ook nog aan zwangerschapshormonen kunnen liggen? Het is bij mij nu 8 maanden geleden, kan dat nog invloed hebben? Ik herken mezelf soms niet meer, dat ik overal zo in blijf hangen (hoewel ik wel een piekeraar ben hoor).
<<

Anoniem198

Bericht 16 Jul 2015 17:50

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Dat kan. Ik heb het tot mijn zoontje zijn eerste verjaardag ook heel moeilijk gehad en was mijzelf ook helemaal kwijt.
Gaat inmiddels wel beter maar nog steeds heb ik er momenten tussen zitten. Daarnaast ook nog wat externe factoren die niet mee zitten.
Wanneer is je eerste gesprek?
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 16 Jul 2015 18:09

Re: Verantwoordelijkheid, angsten en onzekerheden

Over drie weken, ik kijk er naar uit!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers