Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Last van tandvlees!!

<<

foreverlove

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 25 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Jul 2015 07:16

Last van tandvlees!!

Hebben nog meer zwangeren hier last van??
Ik las op internet dat het echt een zwangerschaps- kwaal is, maar ik maak me er toch best wel zorgen om.
Heb speciaal een elektrische tandenborstel aangeschaft en tandpasta en mondwater spulletjes voor gevoelig en geiriteerd tandvlees! Ik was gisteren helemaal over me zeik, janken en al pfff zal ook wel een deel hormonen zijn hoor maar ik raakte inene helemaal in paniek!
Had ook niet moeten googlen natuurlijk maar goed was al bang dat ik inmiddels een kaakontsteking zou hebben of op ze minst drie wortel kanaal behandelingen moest ondergaan!
Gelukkig had ik ook een controle afspraak staan bij de tandarts en had ik nul gaatjes en leek de tandarts niet al te erg onder de indruk van mijn tandvlees.
Dus nu poets ik super goed en spoel elke keer trouw en ga er met van die raggertjes tussen ( of hoe je die dingen ook noemt) Maar heb wel het idee dat me tandvlees gewoon super zacht is en vind poetsen ook ook beetje eng omdat het lijkt alsof ik het zo naar boven duw!
Waarschijnlijk maak ik me veelste druk hoor ( en droomde ik laatst zelfs dat al mijn tanden los zaten en er gewoon uitvielen :omg:
Hopeloos
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Jul 2015 07:21

Re: Last van tandvlees!!

Om nog even wat olie op het vuur te gooien, fikse tandvleesontsteking kan zorgen voor een vroeggeboorte.
Dus reinig het goed en hou het goed in de gaten.
<<

foreverlove

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 25 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Jul 2015 07:29

Re: Last van tandvlees!!

en bedankt :( ik hoopte eigenlijk alleen maar te horen dat meer mensen hier last van hebben!
Geen enge verhalen alsjeblieft want die heb ik op google al genoeg gelezen.
Raak ik alleen maar meer van in paniek...........
<<

Anoniem148

Bericht 12 Jul 2015 07:32

Re: Last van tandvlees!!

Ja had er heel veel last van en nu nog steeds! Ik gebruik speciale tandpasta voor mijn tandvlees en dat werkt.
<<

foreverlove

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 25 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Jul 2015 07:35

Re: Last van tandvlees!!

welke tandpasta is dit dan Dandelion??
Ik kreeg van de tandarts een klein tubbetje Meridol, en had daar toevallig ook al mondwater van gekocht zelf!
Ben benieuwd welke jij hebt, want ik had voor de tandarts al paradontax gehaald, maar dit raadde de tandarts sterk af
( ik merkte het ook aan me tandvlees en tong, dat spul is zooo zout en bijt echt uit gewoon!)
<<

Anoniem122

Bericht 12 Jul 2015 07:46

Re: Last van tandvlees!!

Is een elektrische tandenborstel niet te "agressief" nu, als je er zo last van hebt? Zou dan eerder denken dat een zachte of medium borstel waarmee je ook het tandvlees zelf kan poetsen beter is? (Dat is wel belangrijk volgens mij, ik moest dat iig wel doen toen mijn tandvlees veel bloedde, maar was niet zwanger)
<<

foreverlove

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 25 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Jul 2015 07:48

Re: Last van tandvlees!!

ja ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar deze tandenborstel heeft verschillende standen en kan ook op sensitief!
( was een rete duur ding maar hij is wel echt perfect!)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Jul 2015 08:26

Re: Last van tandvlees!!

Wilde je alleen maar waarschuwen, dat je het goed in de gaten houdt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Jul 2015 08:58

Re: Last van tandvlees!!

Zendium tandpasta werkt ook tegen ontstoken tandvlees. Ik zou niet bang zijn zolang je het goed verzorgd, tanden goed poetsen (niet te hard misschien) en tussen de tanden schoon houden, mondwater. Top toch?! Meer kun je niet doen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5673

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Jul 2015 09:12

Re: Last van tandvlees!!

Eventueel een extra afspraak bij de tandarts
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 12 Jul 2015 09:24

Re: Last van tandvlees!!

Je kunt een afspraak maken bij de mondhygienist! Zij ( of hij natuurlijk ) gaat dan je mond helemaal reinigen en kan je ook tips geven hoe je je gebit moet verzorgen
<<

Anoniem148

Bericht 12 Jul 2015 10:30

Re: Last van tandvlees!!

Gengigel en dat gebruik je na het tanden poetsen. Dit moet je met de tanden borstel op je tandvlees masseren en niet spoelen. Minimaal een half uur wachten voor je gaat eten of drinken. Wel wat duurder maar het werkt. Je hebt echt maar een beetje nodig dus doet er wel lang mee.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jul 2015 10:56

Re: Last van tandvlees!!

Henque schreef:Je kunt een afspraak maken bij de mondhygienist! Zij ( of hij natuurlijk ) gaat dan je mond helemaal reinigen en kan je ook tips geven hoe je je gebit moet verzorgen

Dit. Nu ga ik sowieso 2x per jaar om alles goed te laten reinigen. Ik gebruik ook elke dag raggertjes maar je komt gewoon niet altijd overal goed bij zoals de mondhygiëniste. Zij vertelde me ook dat in extreme gevallen van een ontsteking dit niet goed is voor de baby. Ik zou niet in paniek raken, gewoon een afspraak maken, goed laten reinigen en zelf goed bijhouden. Maar je tandvlees kan nu ook gewoon sneller bloeden omdat je zwanger bent, is wat gevoeliger allemaal. En geen dag overslaan met stoken en echt tussen ál je tanden en kiezen gaan en de tanden waarbij een stokertje niet past pak je flosdraad. Moest vast goedkomen dan!
<<

Anoniem205

Bericht 12 Jul 2015 11:57

Re: Last van tandvlees!!

mijn tandarts liet me extra komen, om de 3 maanden ipv om de 6 maanden. Maar dat is omdat ik sowieso altijd veel last van mijn tandvlees heb.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers