Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wassen op vakantie

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Jul 2015 17:18

Wassen op vakantie

Wij gaan voor het eerst echt lang op vakantie: 23 dagen. We gaan rondreizen met een auto van hotel naar hotel. In het ene hotel zijn we 1 nacht, in andere hotels 4 nachten. Ik heb nog nooit op vakantie gewassen, maar ik denk dat het nu wel nodig is. Hoe doen jullie dat meestal als jullie lang op vakantie gaan?
Was je wat met de hand of in machines? Neem je zelf wasmiddel mee van thuis? En hoe laat je het drogen als je op doorreis bent?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 11 Jul 2015 17:24

Re: Wassen op vakantie

Naar welk land ga je?
In eigenlijk alle hotels is wel een wasservice, maar dit is vaak wel duur. Je betaalt vaak per kledingstuk dus dat tikt behoorlijk aan. Ik vind dit zonde van mijn geld dus was gewoon zelf met wat handwasmiddel van de kruidvat oid dat ik altijd bij me heb. In Vietnam was het overigens heel goedkoop om het te laten wassen, dan liet ik voor een paar euro al mijn kleren in een keer wassen, dat kon ik dan ook diezelfde dag nog weer op komen halen.
Wanneer ik moet wassen op vakantie plan ik dit een beetje in. Dus op het moment dat je aankomt in een plaats waarvan je weet dat je daar een paar dagen bent, doe ik meteen een wasje ( met de hand ) zodat het op tijd droog is voordat ik weer verder moet. Telkens was ik dan een paar kledingstukken zodat ik weer even vooruit kan :) ( alles in 1 keer wassen kan ook maar vaak is er niet genoeg plek omdat op te hangen )
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Jul 2015 17:33

Re: Wassen op vakantie

We gaan naar Amerika.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Jul 2015 18:14

Re: Wassen op vakantie

Als het in het hotel inderdaad zo duur is (geen idee, geen ervaring mee) dan zou ik gewoon in een stad langs een laundry service gaan. Snel wassen en drogen, kost vast niet veel.

Op de camping was ik wel eens, soms is er een wasmachine en soms doe ik een handwas. Ik neem vaak wasmiddel mee.
#teammaple🍁
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 11 Jul 2015 18:31

Re: Wassen op vakantie

ik neem altijd een tube handwasmiddel mee.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem154

Bericht 11 Jul 2015 18:32

Re: Wassen op vakantie

Wij zijn twee keer met de camper door Amerika getrokken, en hebben de vuile was vaak op de campgrouds gewassen, vaak bieden ze een laundry service aan, voor een x bedrag kun je wassen en drogen.
Nam altijd wrl wat biotex mee, voor een snel handwasje op de evt hotelkamer.

Je kunt bij een dichtstbijzijnde campground even navraag doen, kom je het na een uur oid weer uit de machine halen. Is goedkoper dan in het hotel vermoed ik.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 11 Jul 2015 18:38

Re: Wassen op vakantie

Ik neem altijd een tube handwasmiddel mee en was het zelf.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jul 2015 18:43

Re: Wassen op vakantie

Ik zou het doen zoals UN het aangeeft. Het is ook een stukje cultuur snuiven, je zit midden tussen de locals. Bij korte trips doe ik weleens een handwas. Laatst was ik vergeten wasmiddel mee te nemen en ik moet zeggen dat een stukje handzeep ook prima gaat.
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2015 18:50

Re: Wassen op vakantie

In Myanmar vorig jaar hebben we een deel laten wassen in t hotel. Dat was wel duur, iets van 100 euro. De sokken en onderbroeken hebben we toen zelf maar in bad gewassen uit kostenbesparing.

Vorige week op vakantie hadden we halverwege agriturismo met wasmachine. Toen hebben we het zelf gedaan.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 11 Jul 2015 20:11

Re: Wassen op vakantie

Ik heb twee kinderen... hahahhaha ik heb weinig keuze dan dat ik wel zal moeten wassen. ( van die grote zakken vol met vieze was terug meenemen krijg ik de kriebels)
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Jul 2015 21:07

Re: Wassen op vakantie

Wij zijn vandaag terug gekomen van een weekje camperen.
Op woensdag waren we door alle handdoeken heen en door regen buiten konden ze ook niet uitwapperen aan de waslijn.

Toen op het park de wasmachines gebruikt en 1 was gedaan. Dat was 4 euro per keer.
Mijn vriend had het ook in de droger gedaan, dat was 50 cent per 10 minuten, maar na 30 minuten voelde het nog niks droger aan en die dag was het wel weer droog, dus alles maar buiten opgehangen.

Met Amerika geen ervaring, maar ik denk dat je in elke geval geen handdoeken etc hoeft te wassen omdat je in hotels zit.
Kleding zou ik dan denk ik steeds op de hand wat uitwassen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 11 Jul 2015 21:22

Re: Wassen op vakantie

Ik doe altijd miniwasjes met de hand tussendoor. Ik neem een emmer mee en wasmiddel en ik hang het over stoelen en zo en soms hangt er een lijntje buiten. Ik heb ook weleens de was achterin de auto gelegd op de hoedenplank omdat we verder moesten, vooral strandlakens en zwemkleding.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 12 Jul 2015 07:42

Re: Wassen op vakantie

Ik vind zo'n tube handwasmiddel echt ideaal en het werkt ook nog eens goed!
We hebben het ook wel eens in het hotel laten wassen, maar dat zou ik nu niet meer zo snel doen.
Afbeelding
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 12 Jul 2015 08:02

Re: Wassen op vakantie

Toen wij 2 jaar geleden 3 weken op vakantie waren in Amerika, zijn we tussendoor 1 keer naar een Laundry gegaan in een stadje waar we meerdere nachten verbleven.
We hebben een boek meegenomen en zijn daar gaan zitten.
Eerst in de wasmachine en daarna in de droger.
De rest dat niet in de droger kon, hebben we in de hotelkamer gehangen/laten drogen.
Prima te doen en niet duur zo!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Jul 2015 08:19

Re: Wassen op vakantie

Ik waste vroeger als ik lang van huis was met biotex in een emmer. Ging altijd prima.

Nu ga ik geen maanden meer weg en heb ik meer kleding en een grotere koffer :)
R. 2013
D. 2016
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 12 Jul 2015 13:57

Re: Wassen op vakantie

Ik was meestal even wat op de hand als ik weet dat ik ergens een paar nachten verblijf. Heb zo'n tube wasmiddel en dat werkt perfect. Ik vind het echter wel een klus om de was goed uit te wringen.

Dit jaar hebben we een aantal Airbnb's gehuurd. Als het goed is zit daar (soms) ook een wasmachine bij. Ik wil denk ik die wasmachine gebruiken voor wat kleine wasjes. Heb nog van die wastabs, dus daar neem ik er wat van mee.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Jul 2015 16:54

Re: Wassen op vakantie

Winegum schreef:Ik was meestal even wat op de hand als ik weet dat ik ergens een paar nachten verblijf. Heb zo'n tube wasmiddel en dat werkt perfect. Ik vind het echter wel een klus om de was goed uit te wringen.

Dit jaar hebben we een aantal Airbnb's gehuurd. Als het goed is zit daar (soms) ook een wasmachine bij. Ik wil denk ik die wasmachine gebruiken voor wat kleine wasjes. Heb nog van die wastabs, dus daar neem ik er wat van mee.


Tipje: Rol het in een handdoek (Dus handdoek neerleggen, kledingstuk er op en dan de handdoek oprollen, dat er telkens een laagje handdoek en dan weer kledingstuk is), en dan uitwringen. De handdoek neemt het vocht echt heel goed op. En zeker ideaal als je een sneldrogende handdoek mee hebt.
<<

Anoniem321

Bericht 12 Jul 2015 17:20

Re: Wassen op vakantie

Ik was vaak wat kleding met de hand, zoals ondergoed en sokken en laat dat drogen bij de tent.
Als we overdag gaan wandelen heb ik vaak een sportshirt aan. Na het wandelen spoel ik het shirt meteen uit, dan is het de volgende dag weer fris. Zo ook met badkleding.
Ik zorg verder dat ik voldoende 'gewone' kleding meeneem zodat ik die niet tussendoor hoef te wassen.
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jul 2015 18:30

Re: Wassen op vakantie

Ik ben net terug uit Amerika. Wij hebben in heel veel hotels / motels geslapen waar ze was mogelijkheden hadden. Enorme wasmachines hoor echt wel ruim genoeg voor minstens 1.5 normale was van thuis. En drogers waren er ook. Kostte iets van 1.50 per was en drogen een dollar. Je kunt daar wasmiddel kopen voor 1 dollar of gewoon zelf wat meenemen van thuis. Ik zou echt niet gaan rotzooien zelf met op de hand wassen hoor.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 14 Jul 2015 18:27

Re: Wassen op vakantie

Bedankt voor jullie reacties. Fijn dat jij ook reageert AM!
Hoe was jullie reis? Wat vond je hoogtepunten? En heb je nog tips voor mij?
<<

Anoniem147

Bericht 16 Jul 2015 10:27

Re: Wassen op vakantie

Wij hadden op Curacao een wasmachine in ons huis. Super chill. We zaten er natuurlijk een maand dus moesten echt wel wassen. Ik vond het ook heel fijn om zelf het beddengoed tussendoor te wassen. Want daar kwam ook niemand voor. Wij huurde puur het appartement voor 1 maand incl. 1x eindschoonmaak.

In de USA zou ik ook 'leuk' (haha, serieus lijkt me leuk!) langs zo'n laundry service gaan. Lijkt me grappig!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Jul 2015 12:52

Re: Wassen op vakantie

Wij hadden op de camping altijd een wastube voor de handwas van handdoeken en ondergoed. Kleding waste wij eigenlijk niet, maar dat hadden we ook niet zo vaak aan ( naturistencamping, scheelt een hoop wassen).
Deze zomer ga ik wel een keertje wassen. Ik wil namelijk met de motor richting Zuid-Frankrijk en ik kan je zeggen dat de kleding die je na een dag aanhebt op de motor bij warm weer echt niet nog een dag aan wilt. De camping waar ik heenga hebben wasmachine, dus ik haal voor 1 was een muntje om te wassen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Jul 2015 14:02

Re: Wassen op vakantie

Wij hebben in Amerika halverwege onze reis een paar wasjes gedraaid bij een plaatselijke wasserette, in Page. Je kon daar inderdaad voor een paar kwartjes een doosje waspoeder kopen uit een automaat. Het zag er precies zo als in Amerikaanse films.

Op onze reizen in Azië konden we onze was bij sommige hotels afgeven of bij lokale zaakjes. Daar gebruiken ze vaak wel super chemisch wasmiddel, het rook altijd heel sterk. Gewoon niet te nieuwe kleding meenemen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Jul 2015 04:00

Re: Wassen op vakantie

Controleer wel je was als je het afgeeft en daarna terugkrijgt. Zowel in Azie als in Zuid Amerika ben ik allemaal kledingstukken 'kwijtgeraakt'. In Amerika deden we het zelf bij Laundromats, kost niks, gaat snel en je houdt het in eigen hand. In Zuid Amerika moesten we 1 keer echt alles opschrijven, dat was mega irritant. 9 strings, 10 boxershorts, 5 shirtjes etc. We waren wel even bezig, zit je door je vieze was te graaien en te tellen haha. Maar goed, eerlijk is eerlijk, het kwam keurig terug, met in elk soort kledingstuk een ander kleur draadje (die vind ik nu nog steeds in bepaalde kleding).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 18 Jul 2015 07:21

Re: Wassen op vakantie

In Amerika hebben heel veel hotels een wasmachine en droger staan en kun je relatief goedkoop de was doen!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers