Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


What to do in/rondom Haarlem?

<<

Anoniem187

Bericht 11 Jul 2015 11:08

What to do in/rondom Haarlem?

Aankomende vrijdag tot en met zondag gaan wij met 6 volwassenen naar Haarlem. Wat is leuk om te doen? Wat mogen we niet missen? Waar kun je lekker eten? Kom maar door met alle tips!
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2015 11:53

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Even een copy paste van twee topics hoor, want ik heb recentelijk daar best wel wat over gepost! Kan zijn dat er dus wat dubbele informatie staat, mijn excuses. En veel plezier, Haarlem is super!

Uit het topic Dagje uit in jouw provincie


Een dagje Haarlem!

Een boottochtje maken over het Spaarne:

Afbeelding

Naar het Teylers Museum:

Afbeelding

Afbeelding


En het Frans Hals Museum:

Afbeelding


Een lekkere lunch bij Hofje Zonder Zorgen:

Afbeelding


Sowieso is een hofjeswandeling erg leuk:

Afbeelding


De twee kerken bezoeken is ook mooi, als je daar van houdt. Vooral de St Bavo Kathedraal is echt heel mooi:

Afbeelding

Leuk winkelen in de Gierstraat & Kleine Houtstraat, zoals bijvoorbeeld jurkjes kopen bij het schattige Best Kept Secret:

Afbeelding

Borrelen met een bitterbal en lekker speciaalbiertje bij de Jopenkerk, een bierbrouwerij in een oude kerk :

Afbeelding

Afbeelding

Of nieuw biercafé het Uiltje (maar ik vind de Jopenkerk leuker):

Afbeelding

of ga voor cocktails bij Zuidam aan het water onder de molen:

Afbeelding

Of bij het hippe Seymour:

Afbeelding

En lekker dineren bij één van de volgende restaurants: Specktakel, Truffels, Stempels, Thrillgrill, Effen Grijs, Toujours, en nog veel meer!


En s avonds slapen in Hello I'm Local:

Afbeelding



En uit het topic Wat is het beste restaurant bij jou in de buurt?

In Haarlem zitten heel veel leuke en goede restaurants.

Ik vind Metzo erg leuk.
Vis en Ko is wel duur maar erg goed.
Specktakel heeft een leuke wereldse keuken
De Jopenkerk vind ik ook erg gaaf, een oude kerk dat nu dient als restaurant en bierbrouwerij.


Laatst heb ik echt heel erg lekker modern Spaans gegeten bij restaurant 139 in Heemstede

Caprera in Bloemendaal is ook een leuke tip. Zo mooi, een openlucht theater midden in het bos. Qua eten in Bloemendaal kun je een simpele maar lekkere maaltijd eten in Vreeburg. Hotel Bloemendaal heeft ook een restaurant, Rusthoek volgens mij. Capannina is een pizzeria. En super lekker zijn de biefstukken van Loetje, in Overveen, direct naast Bloemendaal, maar je kunt er niet reserveren (alleen groepen groter dan zes) wel echt aanrader. Daar tegenover zit nog Pizza Revolution maar is wel echt een kinder pizza tent. Stach zit daar ook op t hoekje voor lekkere hamburgers. En er vlakbij is onze trouw locatie maar daar kan je niet eten. Ehm ehm. En Terra en Chapeau zijn ook in Bloemendaal maar duur en goed (chapeau heeft een ster, en de Bokkendoorns daar in de buurt natuurlijk ook, dat is misschien te veel van het goede) . Ehm en verder weet ik het even niet. Genoeg in Haarlem. Of een strand tent!

Nieuw is de Thrill Grill, een burger restaurant van Robert Kranenborg. Zit bij de grote kerk in Haarlem. En daar vlak naast zit toujours, ook heel leuk. En seymour is ook leuk al heb ik daar alleen wat gedronken, nog niet gegeten.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 11 Jul 2015 15:07

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Bij de Jopenkerk zit Woodstone pizza and wine. Zeker een aanrader!
En anders de bus of trein richting Zandvoort pakken en lekker eten bij een strandtent. Beachclub 10, Plazand en Thalassa (vis) zijn echte aanraders.
2009
2011
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2015 17:15

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Nadeel van Woodstone is dat je er niet kunt reserveren. Pizza's zijn daar lekker maar vind dat altijd wel een nadeel.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 11 Jul 2015 17:18

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Klopt, dat vinden wij ook altijd een nadeel. Maar het eten maakt veel goed. :smile:
2009
2011
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jul 2015 18:39

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Haha ja! Met die gekke pizza's met sla in t midden. Die wil ik altijd nog eens proberen.
<<

Anoniem114

Bericht 11 Jul 2015 18:51

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Kom ook 's kijken op de Bazaar! :D
<<

Anoniem187

Bericht 12 Jul 2015 14:11

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Bedankt voor alle tips! We willen echt in Haarlem zelf blijven, dus niet naar Zandvoort bijvoorbeeld. Maar ik schrijf het wel op, je weet maar nooit. Bazaar gaan we niet heen, zijn we al eens geweest en willen dingen doen die we nog niet eerder hebben gedaan/gezien.

Meer tips zijn welkom!
<<

Anoniem119

Bericht 12 Jul 2015 14:24

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Dan moet je niet rondom Haarlem in je topictitel schrijven ;-)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3390

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 12 Jul 2015 14:35

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Ik ben er nooit geweest maar staat nog wel op mijn lijstje: http://www.dagjeweg.nl/tip/2700/Het-Dolhuys%3A-een-waanzinnig-museum http://www.hetdolhuys.nl/

Teylers Museum vind ik echt de moeite waard gewoon om het gebouw zelf/het oudste gedeelte binnen al: http://www.teylersmuseum.nl/nl/bezoek-het-museum/wat-is-er-te-zien-en-te-doen/overal-muziek en de huidige tentoonstelling over muziek is denk ik ook wel laagdrempelig en voor veel mensen leuk.

Corrie ten Boom Huis: http://www.dagjeweg.nl/tip/3164/Corrie-ten-Boom-Huis---The-Hiding-Place https://www.corrietenboom.com/?utm_source=DagjeWeg.NL&utm_medium=pagina&utm_campaign=DagjeWeg.NL&utm_content=uitstapje Ik ben er zelf nooit geweest heb een beetje het idee dat het een beetje teveel de kant van het geloof op gaat maar kan op zich wel interessant zijn.

Misschien deze wandeling: http://www.routeyou.com/nl-nl/route/view/67064/wandelroute/haarlem-wandeling-door-het-centrum-van-haarlem.nl
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem187

Bericht 12 Jul 2015 14:50

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Marin schreef:Dan moet je niet rondom Haarlem in je topictitel schrijven ;-)


Ja, ik zocht eerst ook tips voor Haarlem maar kreeg net te horen toen ik met Zandvoort aankwam dat ze persé in Haarlem zelf willen blijven :laughcry:
<<

Anoniem187

Bericht 12 Jul 2015 14:51

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Thanks Rapa Nui, ik ga alles even doorlezen!
<<

Anoniem119

Bericht 12 Jul 2015 14:57

Re: What to do in/rondom Haarlem?

Serendipity schreef:
Marin schreef:Dan moet je niet rondom Haarlem in je topictitel schrijven ;-)


Ja, ik zocht eerst ook tips voor Haarlem maar kreeg net te horen toen ik met Zandvoort aankwam dat ze persé in Haarlem zelf willen blijven :laughcry:


Haha is ook veel leuker!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers