Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf hoe oud op zomerkamp?

<<

Anoniem272

Bericht 10 Jul 2015 15:01

Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik kreeg gisteren de deelnemerslijst van het zomerkamp van mijn zoon, 7 deelnemers maar! Toen ik zo oud was en met dezelfde organisatie op kamp ging, waren dat er 36.

Nu las ik ergens een blog van iemand, dat kinderen tegenwoordig veel langer 'klein worden gehouden' en ouders het idee maar niks vinden: hun 6- of 7-jarige een week alleen op kamp. Daarnaast zouden kinderen hun tablet teveel gaan missen?!

Wat vinden jullie?

Ik ga in de vraag en aanbod pijler een linkje zetten met gegevens over het kamp waar mijn zoon naartoe gaat, voor de geïnteresseerden.
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 10 Jul 2015 16:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 10 Jul 2015 16:23

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik ging met kinderen van de kerk een weekend op kamp en daar was de jongste 7 of 8. Ben zelf als kind ook vanaf die leeftijd mee geweest.

Zelf ben ik in de zomer wel eens op zeilkamp geweest, dat was vanaf 10 jaar.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Jul 2015 16:29

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik ben eigenlijk alleen met school op kamp geweest. In de zomervakantie altijd een aantal weken op vakantie, dus geen tijd voor een kamp. Was ook helemaal niet bekend bij ons. Dacht dat het iets Amerikaans was, of iets van een sportclub.
<<

Anoniem205

Bericht 10 Jul 2015 16:29

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik heb zeilles gegeven op kampen waar 7-11 jarigen zaten. En die van 7 waren wel echt nog hele erge kleintjes, met mega veel heimwee, niet willen eten, veel huilen, buikpijn, etc. Dus wat dat betreft snap ik wel dat ze ze klein houden.

Denk dat het ook met de financiën te maken heeft. Het is helaas niet zo goedkoop allemaal meer. Veel mensen zonder werk, dan kunnen ze niet zomaar een paar honderd euro ophoesten.

Wel gaaf dat je zoon gaat Filaria!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jul 2015 16:30

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik ging vanaf mijn zevende op kamp geloof ik.

Zelf heb ik heel veel kampen geleid, ook in de leeftijd 7-11. Ook de jongste kinderen waren erg zelfstandig al. Wel heel onschuldig nog maar ontzettend leuk. Was echt een van mijn favoriete leeftijdscategorieën.
Als we het geld er voor hebben en R wil het gaat hij ook vanaf die leeftijd op zeil of surfkamp.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem205

Bericht 10 Jul 2015 16:34

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

hahah Spencer, ik heb echt heel andere ervaringen (Blauhus). De kleintjes waren echt ZO klein en huilden om de haverklap. Dat was best irritant :P
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jul 2015 16:34

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Oreo schreef:Ik heb zeilles gegeven op kampen waar 7-11 jarigen zaten. En die van 7 waren wel echt nog hele erge kleintjes, met mega veel heimwee, niet willen eten, veel huilen, buikpijn, etc. Dus wat dat betreft snap ik wel dat ze ze klein houden.

Denk dat het ook met de financiën te maken heeft. Het is helaas niet zo goedkoop allemaal meer. Veel mensen zonder werk, dan kunnen ze niet zomaar een paar honderd euro ophoesten.

Wel gaaf dat je zoon gaat Filaria!


Haha hele andere ervaring dus. Ik heb een rampweek met die kleintjes gehad in Zeeland. Spugend van de zenuwen, bed plassen en weglopen. De meeste weken, vooral in Woudsend waren echt heel leuk.


Toen ik nog kampen deed waren er elke week meerdere T.homassen. Samen met Sophie de populairste namen. Heet jouw zoon ook niet zo Filoria?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jul 2015 16:40

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik heb ook kampen begeleid vanaf 7 jaar en dat waren inderdaad wel echt ukkies nog. Maar veelal ging het wel gewoon goed. Ik zou het leuk vinden als mijn kindjes later ook op kamp gaan, maar wel als ze dat zelf willen. Ik zou zelf 6 denk ik wel echt jong vinden, eerder vanaf 9 ofzo. Ook totaal kindafhankelijk natuurlijk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jul 2015 16:41

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ook bij V.inea Marin?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 10 Jul 2015 16:56

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ja zo heet hij Spencer, maar zonder h!

Begeleiden heb ik ook gedaan, zo'n toffe ervaring. Ik kan me wel kinderen met heimwee herinneren, daarvoor hadden we een potje heimweepilletjes. Gewoon vitamine C pilletjes in een potje van de apotheek.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jul 2015 17:00

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Zo wilde ik mijn zoon ook altijd noemen, zonder H. Alleen ik vond het niet passen bij een getint kind dus niet gedaan. Had achteraf best gekund :D
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jul 2015 17:12

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik ben zelf nooit op kamp geweest, dus ik zou er ook niet zo gauw aan denken om mijn kinderen op een zomerkamp te laten gaan.

Oh en hoe oud ze zouden zijn voor een zomerkamp, echt geen idee, denk niet jonger dan 7, het verschilt ook echt per kind denk ik.
Daarbij associeer ik het door mijn werk ook met andere omstandigheden (weekje opvang omdat de kinderen nergens anders kunnen zijn) Ik weet dat er verschil zit in die kampen hoor, maar goed het is wel mijn associatie.
Laatst gewijzigd door Studiebol op 10 Jul 2015 17:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jul 2015 17:12

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Spencer schreef:Ook bij V.inea Marin?


Yes! Voor de kleinsten in Nederland en voor de tieners in Frankrijk en Engeland (ook docent op talenkamp geweest via hen, was super)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Jul 2015 17:43

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik zou mijn dochter nu nog geen week op kamp laten gaan. Ik vind haar nog iets te klein daarvoor. Met school is ze dit jaar al wel op kamp geweest, dat was maar 1 nachtje met haar eigen klas en juf. Tijdens de kindervakantieweek mag ze deze zomer ook een nachtje blijven kamperen, daar zijn dan ook meerdere kinderen die ze kent.
Maar nee, een week van huis met voor ons onbekende leiding en geen andere kinderen die ze kent, daar voelen wij ons niet goed bij.
Geen idee wanneer ze dat wel zou mogen, ik denk over een paar jaar, al denk ik dat ze zelf nooit zou willen in haar eentje. Misschien zou ze het wel leuk vinden als er een vriendinnetje mee zou gaan.

(en de tablet zou ze in ieder geval niet missen, want daar doet ze nooit iets mee).
<<

Anoniem123

Bericht 10 Jul 2015 18:14

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik ben nooit op zo'n kamp geweest en mijn kinderen gaan ook niet op kamp. Voor dat geld kunnen we met het hele gezin weg.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 10 Jul 2015 18:19

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik zat vroeger bij de scouting en ging daarmee elk jaar op kamp. Volgens mij gingen we vanaf 7 jaar een week. Ik vond het heerlijk altijd!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Jul 2015 19:37

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Pfff, geen idee. Ik vind dat soort dingen best moeilijk. Het hangt natuurlijk ook erg van het kind zelf af.

Ik ben zelf ook alleen met school op kamp geweest, voor het eerst op mijn elfde. Ik meen dat ik er toen ook wel aan toe was. Het had best eerder gekund.

Oh ja, hoewel niet vergelijkbaar met een hele week, vind ik logeerpartijtjes bij vriendjes wel een graadmeter om te besluiten of het al wel of niet zou gaan voor je kind.
L2014 & H2017
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 10 Jul 2015 19:48

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik was zes toen ik voor het eerst op kamp ging. Daarna nog drie keer geweest en de twee jaar daarna nog met een ander kamp. Het was wel een kamp georganiseerd door de kerk in het dorp, dus je kende wel altijd een deel van de kinderen en/of leiding. De eerste twee jaar dat ik ging waren m'n zussen ook mee, maar die hadden hun eigen groepje en vriendinnen dus zoveel zag ik ze ook weer niet. Ik vond het altijd geweldig om op kamp gaan en keek er echt naar uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Jul 2015 19:51

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik ben op kamp geweest met school (groep 5 t/m groep 8) en een aantal keren op hockeykamp wat georganiseerd werd vanuit de club. Ik heb dezelfde associatie als Studiebol over kampen die niet door scholen of sportclubs georganiseerd worden. Dat komt denk ik omdat ik vanwege mijn werk bekend ben met kampen voor kinderen met een sociaal - emotionele achterstand en psychiatrische problematiek. Deze kinderen gingen onder andere juist op kamp zodat ouders een weekje op adem konden komen. Ik weet wel dat het kamp uit de openingspost iets heel anders is, maar dit is wel mijn associatie hierbij.

Daarnaast zou de prijs mij wel tegenhouden. Ik vind ruim €300 erg duur voor een weekje kamp voor één kind. Maar als J. straks echt heel graag op kamp zou willen dan denk ik dat we dit wel zouden doen. Mochten de financiën dat toelaten. Ik vind 7 jaar dan wel te jong. Ik denk dat ik dit vanaf 9/10 jaar pas zou willen.
<<

Anoniem137

Bericht 10 Jul 2015 19:57

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik denk niet zozeer dat het met langer klein houden te maken heeft, maar meer omdat we tegenwoordig via allerlei soorten (social) media geconfronteerd worden met wat er allemaal mis kan gaan, qua zoekrakingen en noem maar op. Iet dat dat vroeger minder was, maar je wordt er als ouder tegenwoordig wel op allerlei manieren meer bewust van gemaakt (bang gemaakt?), vergeleken met vroeger.

Daarnaast denk ik ook dat ouders van tegenwoordig meer werken (vroeger waren er heel wat minder tweeverdieners) en ouders sowieso al minder tijd hebben met hun kinderen. Dan denk ik dat ouders er liever voor kiezen om fijn samen oo vakantie te gaan.

En ook zullen de kosten wel meespelen, ik heb in het andere topic een bedrag voorbij zien komen: daar kun je als volwassene van aan in een drie- of viersterrenhorel in de zuid-Europese zon zitten...

Dat ze hun tablet teveel zouden missen, vind ik persoonlijk een heel negatief klinkend onzinargument.
<<

Anoniem272

Bericht 10 Jul 2015 20:25

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Ik had zelf ook al mijn vraagtekens bij dat verhaal van die tablets, kan me niet voorstellen dat ouders/kinderen dat echt meenemen in hun overweging.

De kosten, tja, dit soort dingen is duur. Een all-in vakantie in Turkije is inderdaad goedkoper, maar ook veel grootschaliger natuurlijk. Wij zitten nu zelf op een bungalowpark van Landal. Met animatie en zo. Hartstikke leuk hoor, maar de kinderen die hier zijn trekken toch het meest met hun eigen broertje of zusje op en als je net een vriendje hebt gemaakt, gaat die morgen weer weg. En de medewerkers doen maar half hun best naar mijn idee, die krijgen toch wel betaald.

Een week lang met een groep kinderen en een groepje vrijwillige begeleiders op een kampeerplek staan, samen koken, samen eten, samen spelen, dat is wel echt een ontzettende gave beleving. Juist naast de vakantie met je gezin, waarbij je lekker met elkaar kunt 'bonden'.

En heel eerlijk: onze zoon vraagt ontzettend veel aandacht van ons. Wij verheugen ons er nu al op om een weekje alleen met onze dochter te zijn.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Jul 2015 20:33

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Nou dat laatste kan ik me eigenlijk heel goed voorstellen, maar ik durfde het niet neer te zetten. Het lijkt me voor haar ook helemaal geweldig om even onverdeelde aandacht te hebben (nog niet eens in beschouwing genomen hoeveel tijd de/een oudste van je vraagt).
L2014 & H2017
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jul 2015 20:34

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Zelf ging ik met school op kamp vanaf groep 3 (2 nachten)

Ik denk dat zoon mee mag met een kamp vanaf het moment dat hij daar aan toe is (zelf enthousiast, zonder heimwee bij anderen kunnen logeren, niet in bed plassen)

De prijs is wel prijzig, maar dat zou mij denk ik niet tegenhouden. Man en ik kunnen in de zomer maximaal 3 weken vrij hebben. Dus we zouden voor 3 weken oppas moeten regelen, lijkt mij een week kamp wel een fijne oplossing.
<<

Anoniem272

Bericht 10 Jul 2015 21:59

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

mzcharlotte schreef:Nou dat laatste kan ik me eigenlijk heel goed voorstellen, maar ik durfde het niet neer te zetten. Het lijkt me voor haar ook helemaal geweldig om even onverdeelde aandacht te hebben (nog niet eens in beschouwing genomen hoeveel tijd de/een oudste van je vraagt).
Jij snapt het!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 10 Jul 2015 23:36

Re: Vanaf hoe oud op zomerkamp?

Vanaf 7 jaar gingen ze hier. Is prima gegaan, is misschien ook wel anders per kind.
Ik vobd het de 1e keer spannender dan dat zij t vonden.

Zomerkamp hoeft niet duur te zijn. Hier gaan ze van maandag tot en met zaterdag voor 105 euro per kind.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers