Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang voor tweede bevalling?

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jul 2015 13:47

Bang voor tweede bevalling?

Ik heb bij T een zware lange toch ook wel heftige bevalling gehad. Met inscheuren, en na de tijd lang incontinent zijn. En nu ik richting het einde ga bedenk ik me ineens dat ik dat niet weer zo wil. De vk weet er sinds vandaag ook vanaf, ze vroeg ook of ik hulp van haar wou hebben, maar ik zou niet weten waar zij mij bij kan helpen.

Zijn er meer meiden bang (geweest) voor de tweede of derde bevalling? Hoe heb je die angst reëel uit kunnen schakelen? Want ik weet ook wel als ik er nu zoveel om ga stressen kan het alleen maar langer duren.
<<

Anoniem148

Bericht 09 Jul 2015 13:52

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik ben er ook bang voor maar ben pas 4 mnd geleden bevallen dus het kan nog afzwakken.
<<

anoniem203

Bericht 09 Jul 2015 14:08

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ja ik. Ik had ook een eerste bevalling die lichamelijk en geestelijk heel zwaar was. Bij de eerste kreeg ik een keizersnede en bij de tweede mocht ik kiezen. Ik hoefde geen seconden te twijfelen en koos weer voor een keizersnede. Ik wilde die ellende niet nog eens mee maken. Tijdens dat hele proces was iederenn op de hoogte van mijn angst. Stuk voor stuk hebben ze mij die dag allemaal gerust gesteld en allee duidelijk uitgelegd wat komen ging. En dat was echt ontzettend prettig en daar ben ik ze heel dankbaar voor.

Als je echt bang bent moet je dat bespreekbaar maken en laat de vk je helpen. Ze kan de pijn niet wegnemen maar ze kan wel zorgen dat je je op je gemak voelt en als je angstig wordt weet zij er van. Zij kan het ook weer doorspelen met de mensen in het ziekenhuis mocht je daar gaan bevallen. Succes!
<<

Patsy

Bericht 09 Jul 2015 14:21

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik was ook heel erg bang voor de tweede bevalling. De eerste bevalling was erg heftig en lang en eindigde in een vacuümverlossing omdat ik geen persweeen had.
Ik was heel bang voor weer zo'n bevalling.

Bespreek het met je verloskundige, het erover praten luchtte mij al enorm op. Ook kon ze mij geruststellen, waardoor mijn angst wat minder werd.

De tweede bevalling kán ook een stuk gemakkelijker zijn dan de eerste. Achteraf heb ik me echt zorgen gemaakt om niks.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 09 Jul 2015 14:49

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik was ook erg bang voor een tweede bevalling, zelfs zo erg dat ik eerst groen licht van de gyn heb gekregen voor een keizersnee en daarna pas voor een tweede zijn gegaan.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 09 Jul 2015 17:30

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik zie ook heel erg op tegen een tweede bevalling. Ik heb nog geen tips, maar lees hier even mee.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 09 Jul 2015 20:50

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik zie er ook tegenop.
Bij de eerste was ik zo onbevangen. Wist niet wat te verwachten.

Nu dus wel en mijn bevalling verliep eigenlijk relatief normaal. Geen echt gekke dingen. Ja mijn dochter had in het vruchtwater gepoept en daarvan gedronken dus had een wat 'moeilijk' begin en besloot een paar uur daarna thuis te stoppen met ademen vanwege allle troep in haar longen. Maar voor dat laatste ben ik eigenlijk dan weer niet echt bang.

Ben meer bang dat ik het niet direct herken dat de bevalling is begonnen. Dat ik de verloskundige te vroeg of te laat inlicht dat ik het ziekenhuis niet haal. De pijn, de knip en dan vooral de week daarna en het herstel.

Geen tips maar wel hetzelfde gevoel dus.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem134

Bericht 09 Jul 2015 21:51

Re: Bang voor tweede bevalling?

Nee ik was niet bang voor de tweede bevalling ondanks dat de bevalling bij de eerste erg heftig was (persweeën die stopte, vacuümpomp, dochter had het haast niet overleefd).

Tweede bevalling waren de weeën wel veel heftiger maar was dochter er na 2x persen.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jul 2015 22:37

Re: Bang voor tweede bevalling?

Zoals ik het lees komt het allemaal op hetzelfde neer. Je weet wat er aan pijn e.d. bij komt kijken, en daar kijk je een tweede keer tegenop. Zwanger zijn eitje *ehum* maar die bevalling... Tsja gelukkig is er nooit 1 blijven zitten. We moeten het maar over ons heen laten komen.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 09 Jul 2015 22:44

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik zie helemaal niet op tegen de bevalling. Na mijn eerste zwangerschap zei ik al dat ik nog wel 10 keer wilde bevallen, maar niet meer zwanger wilde zijn. Nu toch weer zwanger, wat me dit keer reuze meevalt, en zelfs wel een beetje zin in bevallen. Ja, het doet pijn, maar ik vond het ook zo mooi en magisch. Bij mijn eerste bevalling is er één moment geweest dat ik het ondraaglijk vond worden. Toen werd me aangeraden om in bad te gaan en dat hielp enorm. En me blijven bedenken dat er al zo enorm veel vrouwen hebben gebaard - dan moest het mij vast ook lukken.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem280

Bericht 10 Jul 2015 00:45

Re: Bang voor tweede bevalling?

Mochten wij ooit nog een kinderen willen, kans is heel klein, kans opnog een tweeeling is vrij groot, dan zie ik niet tegen het bevallen op, maar meer tegen de zwangerschap.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 10 Jul 2015 07:59

Re: Bang voor tweede bevalling?

Caramba schreef:Mochten wij ooit nog een kinderen willen, kans is heel klein, kans opnog een tweeeling is vrij groot, dan zie ik niet tegen het bevallen op, maar meer tegen de zwangerschap.


Jij hebt toch ook een eeneiige tweeling? Dan is de kans op nog een keer een tweeling in principe niet groter dan bij andere vrouwen, een eeneiige tweeling is een toevalstreffer (wel een hele mooie natuurlijk!). Het krijgen van een tweeeiige tweeling is wel erfelijk bepaald (vrijkomen van twee eitjes).
<<

Anoniem258

Bericht 10 Jul 2015 08:04

Re: Bang voor tweede bevalling?

Caramba schreef:Mochten wij ooit nog een kinderen willen, kans is heel klein, kans opnog een tweeeling is vrij groot, dan zie ik niet tegen het bevallen op, maar meer tegen de zwangerschap.


Jij hebt toch 1-eiige meiden? Dan is die kans niet groter als bij een ander.

Hier ook erg bang geweest voor de tweede bevalling. De eerste 2 uur geperst doordat ik geen persweeen had, met tussendoor een ambulancerit al persend. Thuis moest ik ook zelf de trap af lopen terwijl de haartjes al steeds te zien waren. Vreselijk.

De tweede zwangerschap heb ik dan ook constant gedacht dat de baby er van mij niet uithoefde. Zo erg zag ik tegen het persen op. Ook wist ik niet of ik wel thuis durfde te blijven. Toen ik 39 wkn was ging er een knop om en wilde ik graag bevallen. 4 dagen later was het zover. Ik besloot toch thuis te blijven omdat de kans op herhaling zo klein was. Toen ik mocht persen ging het zo anders, persdrang, dus kon ook niet tegenhouden. Wat een verademing met de vorige keer. In 8 minuten was het gebeurd. Ik was wel in paniek, begon ook meteen te huilen dat ik het niet kon, maar het ging bijna vanzelf door die persdrang.
Door deze ervaring durfde ik bij de tweeling daarna zelfs in dubbele stuit te bevallen ;)
<<

Anoniem123

Bericht 10 Jul 2015 09:07

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik was ook wel bang voor de tweede bevalling. Maar meer omdat deze ingeleid zou worden en dat vond ik dus best spannend. Ook was ik weer bang voor de pijn van de weeën.
Ik voelde de eerste wee en dacht meteen: oh ja shit... zo voelde het!
Qua weeën was de tweede bevalling erger, maar was er met ruim 3 uur vanaf. Toen was ze er.
Ook zag ik erg op tegen het hechten. Maar had nu op een hele andere plek een scheurtje en dit viel me nu erg mee.

De tweede schijnt wat beter te gaan omdat de eerste de weg al heeft vrij gemaakt.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Jul 2015 09:20

Re: Bang voor tweede bevalling?

Meggy: dat in paniek raken is ook heel normaal. al versterkte dat bij jouw wel door je eerdere ervaring. (heftig trouwens om dan zo ook nog de trap af te moeten en naar het ziekenhuis zo moet)
Meestal als een vrouw in paniek raak en vraagt om pijnmiddel/roept dat ze het niet kan dat is dan een teken voor de vk of gyn dat de baby er bijna aankomt.
<<

Anoniem117

Bericht 10 Jul 2015 10:04

Re: Bang voor tweede bevalling?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 23 Jul 2015 21:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 10 Jul 2015 11:10

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik was bij mijn 2e bevalling ook behoorlijk bang dat het net als de 1e bevalling zou eindigen. De 1e bevalling was echt heel heftig ( 2 uur lang persen, uiteindelijk inknippen en vacuümpomp, placenta die niet wou loskomen en ik binnen 10 min naar de OK moest, ruim 2,5 liter bloed verloren. Dag erna bloedtransfusie ) Bij mijn 2e bevalling moest ik ingeleid worden en dat vond ik heel spannend en wist niet wat ik moest verwachten. Er werd een ballonkatether ingebracht en die was de 18 uur later helaas geknapt ( wat haast nooit gebeurd ) Ik voelde de bui al hangen dat alles weer mis ging. Uiteindelijk ging het goed ( moest wel weer langer doorlopen met dat ballonnetjes omdat hij was geknapt ) maar de bevalling is verder wel goed verlopen

Ik heb het tijdens mijn 2e zwangerschap verteld aan de gynaecoloog dat ik er zo vreselijk tegen op zag ( daar liep ik de laatste helft van de zwangerschap ivm alle complicaties van de 1e bevalling ) en die vroeg of ik 'hulp' wou. Dat heb ik niet gehad maar wel heb ik een heel geboorteplan geschreven en dat gaf mij veel rust. Die heb ik later meegenomen naar de gynaecoloog en die vond het een mooi plan. Dit gaf mij meer rust waardoor ik 'kalmer' de bevalling in ging.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 10 Jul 2015 15:39

Re: Bang voor tweede bevalling?

Maak het bespreekbaar, maar ik weet zeker dat het uiteindelijk wel goed komt met je. X
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 11 Jul 2015 21:06

Re: Bang voor tweede bevalling?

Idd bespreekbaar maken denk ik. Ik was niet zo zeer bang maar ik vond de eerste bevalling zo meevallen dat ik wel dacht tijdens de tweede zwangerschap mm wat als ik het me toch verkeerd herinner ofzo. Gelukkig was ook bevalling 2 heel goed te doen.

Edit bij mij hielp, tijdens de tweede bevalling, heel goed. Ik wilde nooit geen derde meer dus zei steeds tegen mezelf;
'' dit hoef ik hierna nooit meer te doen, nooit meer''
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 12 Jul 2015 08:10

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik was ook erg bang voor de 2e bevalling terwijl de 1e prima ging. Ik was bang te sterven tijdens de bevalling. Ik of onze 2e. De angst is niet weggegaan, pas toen ik haar in mijn armen had was mijn angst weg en toen moest ik haast wennen aan dat ze echt onze baby was.
<<

Anoniem123

Bericht 12 Jul 2015 08:58

Re: Bang voor tweede bevalling?

Maeve schreef:Idd bespreekbaar maken denk ik. Ik was niet zo zeer bang maar ik vond de eerste bevalling zo meevallen dat ik wel dacht tijdens de tweede zwangerschap mm wat als ik het me toch verkeerd herinner ofzo. Gelukkig was ook bevalling 2 heel goed te doen.

Edit bij mij hielp, tijdens de tweede bevalling, heel goed. Ik wilde nooit geen derde meer dus zei steeds tegen mezelf;
'' dit hoef ik hierna nooit meer te doen, nooit meer''


Dit hielp bij mij ook :ja: ... Heb het ook wel 10 keer gezegd tegen mijn man. Echt hoor... dit is de laatste... haha.
En bij de oudste dacht ik bij iedere wee: zo deze komt tenminste niet meer terug.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 12 Jul 2015 09:25

Re: Bang voor tweede bevalling?

Bij J. ben ik ingeleid. En ze hebben meteen de vliezen gebroken. Doordat hij niet was ingedaald mocht ik alleen maar liggen. Dit was pittig. Zeker tijdens de weeën storm. De bevalling eindigde in een keizersnede.

Ik keek niet op tegen de bevalling van L. Dit zouden we ook weer natuurlijk proberen. Maar bij 41 plus 2 is er besloten om haar de volgende dag met een keizersnede te halen. Doordat er iets misgegaan is met de ruggenprik is dit voor mij een hele nare ervaring. En daarom durf ik niet voor een derde te gaan. Mijn partner zou dit wel graag willen.

Daarnaast heb ik voor J. En voor L. Een miskraam gehad. Dus voor mijn gevoel zou ik dan eerst weer een miskraam moeten doorstaan.

We hebben 2 gezonde kinderen wat geen garantie biedt voor de toekomst. Allemaal argumenten voor mij. Maar mijn laatste keizersnede ervaring heeft hier de grootste invloed op.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Anoniem286

Bericht 12 Jul 2015 21:47

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik ben niet zwanger maar ik ben wel bang voor een eventuele volgende bevalling. Ik had een pittige bevalling, uiteindelijk keizersnede en een kind met (waarschijnlijk door een bevalling) een beperking. Ik wil dus ook echt een keizersnede de volgende keer en gelukkig mag dat ook.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Aug 2015 08:48

Re: Bang voor tweede bevalling?

Ik up hem toch maar even, gisteravond dacht ik ja het is begonnen. Krampen die steeds heftiger werden en onder de douche helemaal. Vervolgens ben ik uit de douche gestapt en op bed gaan liggen, onder de douche waren ze om de 5-6 min en duurden gemiddeld een minuut, en op bed viel alles langzaam weer stil.

Kan ik door de spanning mijn eigen bevalling tegen houden? Dat ik er veel maar dan ook veel te bewust mee bezig ben? Ik werdt net dan ook teleurgesteld wakker dat het niet doorgezet heeft...
<<

Anoniem313

Bericht 15 Aug 2015 09:20

Re: Bang voor tweede bevalling?

Volgens mij niet hoor. Het zet soms gewoon niet door, dat komt niet door jouw spanning. Kan me voorstellen dat het balen is. Sterkte!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers