Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mager/gezond broodbeleg

<<

Anoniem167

Bericht 08 Jul 2015 19:04

Mager/gezond broodbeleg

Welk beleg is het mager / gezond / goed om op brood te eten? En dan vooral qua vleeswaren of bv. kaassoorten?
<<

Anoniem198

Bericht 08 Jul 2015 19:44

Re: Mager/gezond broodbeleg

Kipfilet, rookvlees
<<

Anoniem156

Bericht 08 Jul 2015 22:11

Re: Mager/gezond broodbeleg

Kipfilet, rosbief, kalkoenfilet.
Als je toch iets anders dan vleeswaren wilt: houmoes of hüttenkäse.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Jul 2015 22:21

Re: Mager/gezond broodbeleg

Je hebt ook 20+ kaas en 30+ kaas maar ik vind dat persoonlijk niet zo lekker. Vooral 20+ kaas is net een hapje plastic. Ik eet niet zo vaak kaas, maar als ik het eet dan neem ik altijd de normale Goudse kaas.

Verder inderdaad kipfilet, rookvlees, rosbief, rauwe ham en kalkoenfilet. Ik eet ook wel eens een gekookt ei op brood of ik rooster het brood en eet daarnaast een salade of een kom verse soep.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Jul 2015 07:56

Re: Mager/gezond broodbeleg

Niet zo mager maar wel gezond: avocado, pindakaas (zonder nootjes) of gerookte zalm. Of aardbeien, plakjes banaan met honing en kaneel. Of geitenkaas.
Laatst gewijzigd door SoGood op 09 Jul 2015 08:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem156

Bericht 09 Jul 2015 07:57

Re: Mager/gezond broodbeleg

Of een gekookt eitje.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jul 2015 08:55

Re: Mager/gezond broodbeleg

SoGood schreef:Niet zo mager maar wel gezond: avocado, pindakaas (zonder nootjes) of gerookte zalm. Of aardbeien, plakjes banaan met honing en kaneel. Of geitenkaas.


Hummus is ook niet zo mager zoals Poubelle noemde. Maar ik zou daar wel voor gaan, ook voor bovenstaande! Het is lekker, gezond, goede vetten, natuurlijk en het vult goed waardoor je er weer minder van nodig hebt. Smeer het op een zuurdesemboterham, neem er 2 en je zit vol!
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 09 Jul 2015 11:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 09 Jul 2015 11:05

Re: Mager/gezond broodbeleg

Eens met Carrie. Ik zou ook eerder voor humus, avocado of een gekookt eitje gaan. En qua vleeswaren (omdat daar specifiek om gevraagd werd) hetgeen wat ik al eerder postte.

Ik zat nav dit topic mij te bedenken dat een jaar of zeven geleden de opties light jam en vruchtenhagel genoemd zouden worden. Zo grappig dat dit nu helemaal niet meer geopperd word. Ik eet het zelf ook niet hoor (toentertijd ook al niet) maar ik vind het grappig dat de visie van veel mensen op gezond eten zo veranderd. Maar goed dit laatste is een beetje off topic.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 09 Jul 2015 11:08

Re: Mager/gezond broodbeleg

Wat ik ook lekker vind is vegetarische filet americain en daar dan wat verse koriander of basilicum op of gewoon peper. Het smaakt helemaal niet naar filet americain, maar het is wel heel lekker en mager.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jul 2015 11:50

Re: Mager/gezond broodbeleg

De humus is hier niet aan te slepen, fijn dat het zo gezond is :) Zo lekker, met een beetje hot sauce.
R. 2013
D. 2016
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Jul 2015 13:15

Re: Mager/gezond broodbeleg

Ik las gisteren een lijstje dat afgegeven was door een dietiste en daar stond ook gewoon schouderham en filet americain op. Dat laatste wordt natuurlijk wel beweerd dat er mayo in zit maar vergeleken met andere dingen is het wel mager. Appel/perenstroop, tonijnspread, sandwichspread stond er ook op.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem147

Bericht 10 Jul 2015 18:47

Re: Mager/gezond broodbeleg

Als je dan toch de meest gezonde keuze in zoet beleg uit een pak wilt halen dan zou ik je de 60% pure hagelslag van de Ruijter aanraden. Die is echt heel erg lekker. Bij de natuurwinkel (en misschien ook wel bij de supermarkt?) heb je ook extra pure chocoladepasta met een hoog cacao gehalte (boven de 60%).

Daar moet je natuurlijk niet dagelijks 4 boterhammen van eten. Maar 1 sneetje vind ik soms echt heel lekker!
<<

Anoniem186

Bericht 10 Jul 2015 19:32

Re: Mager/gezond broodbeleg

Spencer schreef:De humus is hier niet aan te slepen, fijn dat het zo gezond is :) Zo lekker, met een beetje hot sauce.


Je kan het ook heel makkelijk zelf maken (of doen jullie dat al? Dan heb ik niks gezegd). Dat is echt zoveel lekkerder dan kant en klaar!
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 11 Jul 2015 09:36

Re: Mager/gezond broodbeleg

Ik hou zelf erg van huttekase, met tomaatjes en een beetje peper. Heerlijk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Jul 2015 22:49

Re: Mager/gezond broodbeleg

Jans schreef:
Spencer schreef:De humus is hier niet aan te slepen, fijn dat het zo gezond is :) Zo lekker, met een beetje hot sauce.


Je kan het ook heel makkelijk zelf maken (of doen jullie dat al? Dan heb ik niks gezegd). Dat is echt zoveel lekkerder dan kant en klaar!


Nee ik haal het gewoon bij de ah maar ik zal E aan het werk zetten!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem122

Bericht 11 Jul 2015 23:04

Re: Mager/gezond broodbeleg

rapa nui schreef:Ik las gisteren een lijstje dat afgegeven was door een dietiste en daar stond ook gewoon schouderham en filet americain op. Dat laatste wordt natuurlijk wel beweerd dat er mayo in zit maar vergeleken met andere dingen is het wel mager. Appel/perenstroop, tonijnspread, sandwichspread stond er ook op.


Toen ik in de supermarkt werkte op de slagerij afdeling, maakte wij zelf de filet americain, en daar ging echt geen mayo in.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Jul 2015 23:11

Re: Mager/gezond broodbeleg

ไม่เป็นไร schreef:
rapa nui schreef:Ik las gisteren een lijstje dat afgegeven was door een dietiste en daar stond ook gewoon schouderham en filet americain op. Dat laatste wordt natuurlijk wel beweerd dat er mayo in zit maar vergeleken met andere dingen is het wel mager. Appel/perenstroop, tonijnspread, sandwichspread stond er ook op.


Toen ik in de supermarkt werkte op de slagerij afdeling, maakte wij zelf de filet americain, en daar ging echt geen mayo in.


Dat kan, in andere recepten kom ik het wel tegen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 12 Jul 2015 22:54

Re: Mager/gezond broodbeleg

Jans schreef:
Spencer schreef:De humus is hier niet aan te slepen, fijn dat het zo gezond is :) Zo lekker, met een beetje hot sauce.


Je kan het ook heel makkelijk zelf maken (of doen jullie dat al? Dan heb ik niks gezegd). Dat is echt zoveel lekkerder dan kant en klaar!
Hoe maak je zelf humus?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron