Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

<<

Anoniem301

Bericht 08 Jul 2015 18:59

3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Hoi!

Een paar weken geleden vroeg ik mijn moeder of ze het leuk zou vinden een keertje mee te gaan met een echo. Dit vond ze heel erg leuk en bijzonder. Maar ik heb geen echo's meer, behalve controle en de 3D echo zag ik later.

Dus toen mijn man gevraagd of ik mijn moeder kon vragen, of dat hij het een te bijzonder momentje vond wat hij liever met z'n tweeën wilde doen wat ik zou begrijpen als dit het geval was. Maar hij zei dat het prima is als mijn moeder mee gaat, maar dan moet ik wél ook zijn moeder vragen. Ik snap wel dat hij dat zegt, maar ik vind ook dat ik ook wel eens wat met alleen mijn moeder (en hem erbij) mag doen. De DVD kunnen we dan later aan mijn schoonmoeder laten zien.

Hij opperde dan maar niet tegen zijn moeder te zeggen dat mijn moeder mee is geweest. Ik snap hem op zich wel, maar ook weer niet. Ik bedoel ik mag als zwangere toch wel alleen met mijn moeder dit doen zonder dat zij zich gepasseerd hoeft te voelen? Of ben ik hier weer een ijskonijn in? Wat vinden jullie?

Overigens zegt hij nu dat ik gewoon mijn moeder moet vragen en zijn moeder niet en klaar. We hebben ook geen discussie ofzo, maar ik ben toch wel benieuwd naar jullie mening :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Jul 2015 19:06

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

In zoverre, het is net zo goed je schoonmoeders kleinkind als je moeders kleinkind. Als je verder een goede relatie met haar hebt, zou ik me wel een beetje gepasseerd voelen als schoonmoeder zijnde.

Even in mijn eigen schoenen, áls mijn zoon enigst kind blijft en hij verwacht zijn eerste kind, zou ik het écht heel jammer vinden als ik niet bij de echo mag zijn, maar haar moeder wel. Het is ook een soort van herbeleving van je eigen echo's of zwangerschap(pen). Ik zou me zwaar vereerd voelen als ik bij een echo zou mogen zijn.

Ik vind het wat anders in het geval van de bevalling zelf. Dat is zoveel meer intiemer dan een echo.
L2014 & H2017
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jul 2015 19:07

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Mijn moeder is weleens meegeweest en schoonmoeder niet. Volgens mij wilde schoonmoeder dit ook niet perse. Ik heb haar niet gevraagd, maar wist het wel dat mijn moeder meeging. Vond het ook gewoon iets on met mijn moeder te delen.

In jou geval zou ik als je schoonmoeder liever niet meehebt, niets zeggen. Wat niet weet wat niet deert. Hoef je je ook geen zorgen te maken dat ze zich gepasseerd voelt.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Jul 2015 19:08

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Hm ik snap wat je bedoelt. Toch krijg ik er een beetje de kriebels van, ik vind niet dat ik haar 'overal' bij mee hoeft te vragen en vind dat ik recht heb op een moeder-dochter momentje zonder haar erbij, en vind ook dat mijn moeder daar recht op heeft.
<<

Anoniem124

Bericht 08 Jul 2015 19:09

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Jouw feestje hoor, lekker alleen met jouw moeder gaan.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Jul 2015 19:13

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Ik had je schoonmoeder wel mee gevraagd. Persoonlijk vond ik het leuk dat beide oma's (en opa) mee waren naar de 3d echo. Mijn schoonmoeder zou zich erg gepasseerd hebben gevoeld als we haar niet mee hadden genomen. Niet dat we haar daarom meenamen maar goed :P
<<

Geel

Bericht 08 Jul 2015 19:14

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Het lijkt me inderdaad bijzonder om zoiets een keer alleen met je eigen moeder te doen. Als de baby in F's buik zou groeien, zou hij ook een keer alleen met zijn moeder kunnen gaan. Maar helaas ben jij hier de vrouw en niet hij. Als je daarna of wat later naar haar toegaat en de dvd komt laten zien, als ze dat leuk vindt, is 't volgens mij prima.

Ik snap MzCharlotte wel trouwens. Maar ja, je hebt er gewoon niet aan gedacht om haar ook een andere keer mee te nemen. En de echo's zijn voor jou toch elke keer spannend, dus waarschijnlijk heb je daar niet aan gedacht. Volgende keer beter.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jul 2015 19:16

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Ik heb mijn moeder ook gevraagd of ze mee wilde naar een echo (is er niet meer van gekomen) en zou daarbij, bedenk ik me nu, mijn schoonmoeder passeren. Die het vast ook heel leuk zou vinden, maar absoluut niet erg. Op de een of andere manier heb ik het idee dat het 'logischer' is als de vrouw die zwanger is meer deelt met haar eigen moeder... ik vond dat ook een beetje intiem voelen ofzo; zij is van mij bevallen en heeft mij gedragen, en maakt mee dat ik dat weer op mijn beurt ga doen.

Als iedereen hier heel erg in de buurt had gewoond had ik het trouwens denk ik wel makkelijker gewoon iedereens feestje gemaakt :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jul 2015 19:18

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Eens met MzCharlotte.

Ik heb een ijskonijn als schoonmoeder die ook nog eens amper geïnteresseerd lijkt/is in haar kleinkind.
Toch heb ik hen hetzelfde behandeld als mijn ouders. Nieuwtjes gingen in een speciale groepsapp etc.
Bij echo's wilden wij niemand mee hebben, dat waren onze momentjes om alvast naar ons kindje te kijken.
Wel kon ik elke week naar een inloop uur om naar het hartje te luisteren. Ik heb toen beide ouders meegevraagd. Mijn ouders zeiden direct volmondig ja en hadden de volgende dag al vrij geregeld op werk. Mijn schoonmoeder zei direct nee.
Achteraf hoorde ik via een tante dat ze eigenlijk wel mee wilde maar ze vond dat niet gepast aangezien ik niet haar dochter ben :palm: echt ongelooflijk.

Toch probeer ik haar nog steeds zoveel mogelijk overal bij te betrekken, want het is ook haar kleindochter. Zegt ze nee, dan is dat haar probleem.

Ik zou je schoonmoeder dus gewoon mee vragen, puur om niemand te passeren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem301

Bericht 08 Jul 2015 19:29

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Geel ik heb er in het begin inderdaad helemaal niet bij nagedacht om mijn moeder mee te nemen. Omdat alles zo spannend was inderdaad en ik dat ook alleen samen met F wilde doen. Toen het allemaal goed ging bedacht ik me ineens 'he, ik kan mijn moeder een keer mee vragen!' Was allang blij dat ik dat helemaal zelf had bedacht want het zou ook iets voor mij zijn hier totaal niet bij na te denken :smile:

Ik wil niet iemand meevragen omdat diegene zich anders gepasseerd voelt, dat word ik heel recalcitrant van. Ik wil iemand meevragen omdat ik graag wil dat diegene erbij is. En misschien voelt ze zich niet gepasseerd hoor en snapt ze het volkomen.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Jul 2015 19:31

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Zora schreef:Op de een of andere manier heb ik het idee dat het 'logischer' is als de vrouw die zwanger is meer deelt met haar eigen moeder... ik vond dat ook een beetje intiem voelen ofzo; zij is van mij bevallen en heeft mij gedragen, en maakt mee dat ik dat weer op mijn beurt ga doen.


Dit vind ik eigenlijk ook Zora. En ik vind ook dat dat mag.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Jul 2015 19:32

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Even voor de goede orde hè, ik probeer jou (Carrie) niet te overtuigen, je moet het echt helemaal zelf weten en jij en je man kennen je schoonmoeder het best. Als ik je schoonmoeder zou zijn, zou ik het jammer vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet overheen zou kunnen stappen en jou gewoon je moeder-dochter moment zou gunnen.

Overigens is mijn schoonmoeder (maar ook mijn eigen moeder) niet bij echo's geweest, omdat ik dit juist alleen met man wilde delen. Mijn schoonmoeder en ik hebben bijna geen relatie (we hebben ook geen hekel aan elkaar ofzo) dus ik zou dat al heel anders vinden.
L2014 & H2017
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Jul 2015 19:38

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Eens met MzCharlotte.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Jul 2015 19:40

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Ik waardeer je reactie ook hoor Charlotte, ik vroeg ook om jullie eerlijke mening :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jul 2015 19:50

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

als jij dit met alleen je moeder wil delen prima toch. Ik zou me ook niet op mijn gemak voelen als f zijn moeder mee zou gaan. Zijn stiefmoeder zou ik dan weer minder problemen mee hebben. Tot nu toe zijn bij mij: f, mijn moeder, mijn vader, mijn oudste broertje en mijn beste vriendin mee geweest. Mijn jongste broertje en schoonzusje zijn wel een keer mee geweest bij een ctg maar daarbij gingen ze toen ook een inwendige echo doen en dat vond ik een minder goed plan.
2015 💙
<<

Anoniem205

Bericht 08 Jul 2015 19:55

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen seconde aan gedacht heb om mijn schoonmoeder mee te vragen voor een echo. Heb gewoon, zonder erbij na te denken, mijn moeder meegevraagd naar de 20 weken echo. Nou heb ik ook geen goede band met mijn schoonouders (ze hebben zoon pas 1x gezien, ruim een week na de geboorte), dus dat speelt ook mee.

Mocht zoon een vriendin een kindje krijgen, zou ik wel een beetje teleurgesteld zijn dat ik niet mee mag en haar moeder wel. Maar, dat moeten ze lekker zelf weten. Hun kind, hun beslissing.
<<

Anoniem198

Bericht 08 Jul 2015 19:57

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Volgens mij is er bij jou in de buurt ook een opleiding voor echoscopist en die zoeken zwangere vrouwen om te oefenen. Wie weet is dat nog een idee? Zal even kijken of ik die mail nog kan vinden daarover.

Niks mis mee toch met een moeder dochter momentje? Ga je een keer babyshoppen met je schoonmoeder of betrek je haar bij iets anders.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Jul 2015 20:00

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Victoria schreef:Volgens mij is er bij jou in de buurt ook een opleiding voor echoscopist en die zoeken zwangere vrouwen om te oefenen. Wie weet is dat nog een idee? Zal even kijken of ik die mail nog kan vinden daarover.

Niks mis mee toch met een moeder dochter momentje? Ga je een keer babyshoppen met je schoonmoeder of betrek je haar bij iets anders.


Haha neeee ik ga niet met haar babyshoppen. Ze is lief hoor maar nee bedankt. Doe ik met mijn eigen moeder trouwens ook niet, zo'n typ ben ik gewoon niet.

Lief van het meedenken over die echoscopist in opleiding!
<<

Anoniem117

Bericht 08 Jul 2015 20:03

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 23 Jul 2015 21:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 08 Jul 2015 20:14

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Carrie schreef:Toen het allemaal goed ging bedacht ik me ineens 'he, ik kan mijn moeder een keer mee vragen!' Was allang blij dat ik dat helemaal zelf had bedacht want het zou ook iets voor mij zijn hier totaal niet bij na te denken :smile:
Ik vond het ook al heel groots van je. :smile:
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 08 Jul 2015 20:21

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Ik zou zelf ook alleen met mijn moeder gaan.

Enige is....ik heb twee zonen. Ik zal zelf dus nooit met mijn dochter mee kunnen naar een echo. Wanneer mijn zoon een kind zou krijgen zou ik dus altijd 'de schoonmoeder' zijn....dat vind ik dan wel weer een vreemd idee.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem136

Bericht 08 Jul 2015 20:27

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

.
Laatst gewijzigd door Anoniem136 op 07 Jan 2016 15:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem181

Bericht 08 Jul 2015 20:33

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 07 Feb 2016 23:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem118

Bericht 08 Jul 2015 20:37

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

x
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 19 Aug 2015 20:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Jul 2015 20:42

Re: 3D pretecho liever alleen met m'n eigen moeder

Mijn schoonmoeder heeft alleen maar zonen. Ik heb haar daarom juist bewust naar een aantal echo's mee laten gaan net zoals mijn eigen moeder (in mijn ziekenhuis krijg je bij elke controle een echo en op het laatst gingen mijn moeder en schoonmoeder om en om mee als mijn man er niet bij kon zijn). Dit heeft zij erg gewaardeerd. Ik hoefde mijn schoonmoeder er ook niet perse bij te hebben, maar gunde haar dit wel heel erg en vond het zelf wel prima. Zij werd net zo goed oma als dat mijn eigen moeder dat werd. Ik heb mijn moeder-dochter momentjes meer uit andere dingen gehaald. Ieder zijn keuze, maar ik vind het jammer dat de "andere oma" (schoonmoeder) vaak minder de voorkeur heeft omdat zij niet de moeder van de zwangere vrouw is.

Ik vind overigens dat als je je heel ongemakkelijk voelt bij je schoonmoeder of het een intiem onderzoek is, je haar vooral niet mee moet vragen. Ik krijg de indruk uit de openingspost dat dit niet het geval is maar dat het meer een principe kwestie is.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron