Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klagende terras meiden worden bedreigd!

<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2015 17:22

Klagende terras meiden worden bedreigd!

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/nationa ... lsignoutmd

Sorry kan even niet anders. Weet niet meer waar de uitleg staat!

Mijn man liet het filmpje van die meiden zien wat op Dumpert staat. Wat een vreselijke ordinaire meiden ala Barbie. We zijn nette meisjes zeggen ze nu.......................yeah right!
<<

Anoniem148

Bericht 08 Jul 2015 18:34

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Heb het gezien ja maar wat geeft die persoon het recht om alles te filmen en hun op internet te zetten? Toch te belachelijk voor woorden. Hun gedrag was niet netjes maar dan slaat het filmen nog nergens op!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Jul 2015 18:41

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Ik vind hun gedrag en taalgebruik ook zeker niet netjes, zeg maar gerust asociaal. Echter, hoe ze nu op internet gezet worden en wat er allemaal over hun gezegd wordt vind ik ook niet nodig. Zulke filmpjes hebben altijd twee kanten van het verhaal, wat er vooraf gaat en erna gebeurt zien we niet. Evenals bij dat filmpje van de arrestatie van die man, die vervolgens overleed. Ik vind dit altijd moeilijke dingen.

Ik vind ook dat degene die het filmt ook wel erg zit te stoken. Dat maakt het er niet beter op en met zijn opmerkingen lokt hij die meiden tot nog meer uit. Alle partijen in dit verhaal zijn gewoon slecht bezig.
<<

Anoniem131

Bericht 08 Jul 2015 18:43

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

En dan dat bemoeizuchtige gedrag van die man die ernaast zit. Bemoei je met je eigen zaken.
En over die filmer wil ik het niet eens hebben. Lafbek, die er ineens inkomt met dat filmen. Je filmt alles of helemaal niks. Ik had trouwens die telefoon van hem afgejat om het te verwijderen.
<<

Anoniem149

Bericht 08 Jul 2015 18:44

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Parisienne schreef:Ik vind hun gedrag en taalgebruik ook zeker niet netjes, zeg maar gerust asociaal. Echter, hoe ze nu op internet gezet worden en wat er allemaal over hun gezegd wordt vind ik ook niet nodig. Zulke filmpjes hebben altijd twee kanten van het verhaal, wat er vooraf gaat en erna gebeurt zien we niet. Evenals bij dat filmpje van de arrestatie van die man, die vervolgens overleed. Ik vind dit altijd moeilijke dingen.

Ik vind ook dat degene die het filmt ook wel erg zit te stoken. Dat maakt het er niet beter op en met zijn opmerkingen lokt hij die meiden tot nog meer uit. Alle partijen in dit verhaal zijn gewoon slecht bezig.

Die man aan de andere tafel vond ik ook behoorlijk doorgaan. Tuurlijk, de dames waren alles behalve netjes, maar die man bleef ook maar doorgaan. Beetje opjutten, genoeg is genoeg denk ik dan.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Jul 2015 18:49

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Dat vind ik ook. Hij maakte geloof ik ook de opmerking in de trant van "Dit zien we toch wel terug op Youtube he?". Dat is ook uitlokken, met zo'n opmerking krijg je die meiden niet ineens een stuk rustiger in ieder geval.
<<

Anoniem148

Bericht 08 Jul 2015 19:27

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Klopt die man had zich er ook buiten moeten houden. Dat is aan het personeel om op te lossen.

Is die filmer nu eigenlijk strafbaar want ze hebben daar geen toestemming voor gegeven.
<<

Anoniem124

Bericht 08 Jul 2015 19:39

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Ergens vind ik het net goed dat mensen eens beseffen dat ze zich niet zomaar asociaal kunnen gedragen zonder dat dat gevolgen heeft. Ze kunnen nu wel alles afschuiven op de filmer die strafbaar was en de man die ernaast zat maar ik vind een dergelijke sociale controle juist top en geruststellend.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Jul 2015 19:42

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Is het strafbaar ja? Ik vond de hele vertoning behoorlijk genânt.
L2014 & H2017
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2015 19:45

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Dandelion schreef:Heb het gezien ja maar wat geeft die persoon het recht om alles te filmen en hun op internet te zetten? Toch te belachelijk voor woorden. Hun gedrag was niet netjes maar dan slaat het filmen nog nergens op!


Overal wordt gefilmd en staat het op internet. Van deze dames bestaat overigens een ander filmpje waar ze ook niet bepaald netjes zijn dus dat ze zeggen dat ze nooit zo zijn is dus niet waar.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2015 19:47

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Charles schreef:Ergens vind ik het net goed dat mensen eens beseffen dat ze zich niet zomaar asociaal kunnen gedragen zonder dat dat gevolgen heeft. Ze kunnen nu wel alles afschuiven op de filmer die strafbaar was en de man die ernaast zat maar ik vind een dergelijke sociale controle juist top en geruststellend.


Ja idd die filmer krijgt in dit topic de schuld, maar die meisjes konden ook wijs doen en weg gaan dus niet erop ingaan. Gewoon negeren!
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2015 19:49

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Dandelion schreef:Klopt die man had zich er ook buiten moeten houden. Dat is aan het personeel om op te lossen.

Is die filmer nu eigenlijk strafbaar want ze hebben daar geen toestemming voor gegeven.


Het is hier geen Amerika he! Overal wordt gefilmd. Als iemand op straat filmt ga jij dan kinderachtig zeggen ik wil dat niet als het wordt uitgezonden klaag ik je aan? Doe normaal!
<<

Anoniem114

Bericht 08 Jul 2015 19:50

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Alles, maar dan ook álles aan die hele situatie is belachelijk. Die meiden zijn belachelijk omdat ze bizar reageerden (zo was de broodje met die haar erin gewoon al grotendeels opgegeten en hebben ze weinig moeite gedaan om iemand naar ze toe te krijgen. Drankjes waren niet goed en ze wilden hun telefoon binnen laten opladen etc)

Die meneer is belachelijk omdat-ie op een kinderachtige manier in discussie gaat met ze, die flapdrop die 't filmt en online zet is belachelijk, omdat je zoiets gewoon niet kan maken. De bediening is belachelijk omdat je het laat gebeuren.

En het meest belachelijke vind ik de mensen, die de meiden gaan uitschelden op straat en gaan bedreigen, want zo zijn ze geen haar beter dan die mutsen.

Betere wereld, begin bij jezelf, blablabla..
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jul 2015 19:51

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

die man er naast is ook wel vervelend. En maar opjutten. En die meiden geven meerdere malen aan dat ze niet gefilmd willen worden en toch gaan ze door.
Afbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 08 Jul 2015 19:53

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

caribbeanlover schreef:
Dandelion schreef:Klopt die man had zich er ook buiten moeten houden. Dat is aan het personeel om op te lossen.

Is die filmer nu eigenlijk strafbaar want ze hebben daar geen toestemming voor gegeven.


Het is hier geen Amerika he! Overal wordt gefilmd. Als iemand op straat filmt ga jij dan kinderachtig zeggen ik wil dat niet als het wordt uitgezonden klaag ik je aan? Doe normaal!


Ja, ze schendt dan jouw privacy en portretrecht. Dus jij kan daar een zaak van maken.
<<

Anoniem131

Bericht 08 Jul 2015 19:56

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Bazinga schreef:Alles, maar dan ook álles aan die hele situatie is belachelijk. Die meiden zijn belachelijk omdat ze bizar reageerden (zo was de broodje met die haar erin gewoon al grotendeels opgegeten en hebben ze weinig moeite gedaan om iemand naar ze toe te krijgen. Drankjes waren niet goed en ze wilden hun telefoon binnen laten opladen etc)

Die meneer is belachelijk omdat-ie op een kinderachtige manier in discussie gaat met ze, die flapdrop die 't filmt en online zet is belachelijk, omdat je zoiets gewoon niet kan maken. De bediening is belachelijk omdat je het laat gebeuren.

En het meest belachelijke vind ik de mensen, die de meiden gaan uitschelden op straat en gaan bedreigen, want zo zijn ze geen haar beter dan die mutsen.

Betere wereld, begin bij jezelf, blablabla..

Dit inderdaad.
<<

Anoniem131

Bericht 08 Jul 2015 20:01

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

En het is strafbaar.

Ik ben ooit op internet gezet als hulpverlener en zowel ik als de organisatie waarvoor ik werkte hebben aangifte gedaan. Het filmpje moest weg en er werd een dwangsom opgelegd en een boete wegens schade ofzo. Dat heeft de organisatie verder afgehandeld dus dat weet ik niet precies.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2015 20:34

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Bazinga schreef:Alles, maar dan ook álles aan die hele situatie is belachelijk. Die meiden zijn belachelijk omdat ze bizar reageerden (zo was de broodje met die haar erin gewoon al grotendeels opgegeten en hebben ze weinig moeite gedaan om iemand naar ze toe te krijgen. Drankjes waren niet goed en ze wilden hun telefoon binnen laten opladen etc)

Die meneer is belachelijk omdat-ie op een kinderachtige manier in discussie gaat met ze, die flapdrop die 't filmt en online zet is belachelijk, omdat je zoiets gewoon niet kan maken. De bediening is belachelijk omdat je het laat gebeuren.

En het meest belachelijke vind ik de mensen, die de meiden gaan uitschelden op straat en gaan bedreigen, want zo zijn ze geen haar beter dan die mutsen.

Betere wereld, begin bij jezelf, blablabla..


Die meiden zijn begonnen. Die man had zich er niet mee moeten bemoeien. Diegene die het filmt is in het openbaar en overal wordt continu gefilmd. Als er weer eens zo'n filmpje is waarin iemand in elkaar word geslagen vinden we allemaal dat het goed is dat het word gefilmd om zo de dader te pakken wat ook goed is. Dan word er niet gesproken over privacy. Heel internet staat ermee vol of er nou iemand in elkaar wordt geslagen of niet. Moet iedereen dan maar aangifte gaan doen? Dat is erg overdreven hoor.

De bediening is zeker niet belachelijk, want het is wat tussen die meiden en die man die zich ermee bemoeide. Dus hij heeft er niks mee te maken. Hij had hooguit de politie kunnen bellen als ze al voor zoiets nutteloos wilde komen wat me sterk lijkt.
Ik vind het niet zo gek dat die meiden nu reacties krijgen, want ze zijn gewoon ordinair en hebben geen manieren!
<<

Anoniem114

Bericht 08 Jul 2015 20:35

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

CBL, als ik jou, binnen alle regeltjes van 't forum, zwaar beledig en misschien zelfs kwets, en de burgemeesters doen er niks aan en lezen rustig mee, zijn ze dan niet belachelijk bezig?
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2015 20:39

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Ik heb eens gezien dat iemand hier vlakbij in elkaar werd gemept. Ik had geen tel. bij me, maar wilde bijna bij iemand aanbellen toen ik zag dat iemand erbij kwam en ging bellen.

Een aantal maanden geleden zag ik iemand zwalken en veel rondjes om een auto lopen. Eerst dacht ik nog na het 1e rondje, ga gewoon je auto in. Die man was gewoon dronken wat ik eerst niet door had. Dus na die rondjes liep hij het grasveldje af en ging in de sloot zitten. Had weer geen tel. bij me en was al op weg naar huis van de de hond uitlaten. Ben sneller gaan lopen, heb haar zelfs opgetild zodat ik snel thuis zou zijn om terug te lopen en te bellen. Toen ik erheen liep hadden anderen al gebeld.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 08 Jul 2015 20:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem137

Bericht 08 Jul 2015 20:44

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Even voor mezelf sprekend hoor: Als iemand in elkaar geslagen wordt, dan vind ik het zeker NIET goed dat er gefilmd wordt. Grijp dan liever in, in plaats van sensatiebelust je cameraatje te laten draaien. Sommige mensen zijn zo verslaafd aan hun smartphone en alles wat ze ermee kunnen, dat ze op sociaal gebied weinig meer voorstellen. Ik begrijp niet welke eikel een afranseling staat te filmen terwijl hij of zij samen met omstanders ook in zou kunnen grijpen. Al was het maar 112 bellen. En dan die filmpjes ook nog op social media plaatsen. Is dat een stukje 'roem' wat je als filmer hoopt te krijgen? Nou chapeau hoor. Als ik in elkaar geslagen werd en ik zag in m'n ooghoeken mensen filmen, dan zou ik daar zo verdrietig van worden. Ik ben geen bezienswaardigheid hoor. Ik ben op dat moment iemand die een beetje hulp wel kan gebruiken, en snel ook. Aan je camera heb ik niks.

Wilde ik even kwijt.
<<

Anoniem131

Bericht 08 Jul 2015 20:52

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Keet. schreef:Even voor mezelf sprekend hoor: Als iemand in elkaar geslagen wordt, dan vind ik het zeker NIET goed dat er gefilmd wordt. Grijp dan liever in, in plaats van sensatiebelust je cameraatje te laten draaien. Sommige mensen zijn zo verslaafd aan hun smartphone en alles wat ze ermee kunnen, dat ze op sociaal gebied weinig meer voorstellen. Ik begrijp niet welke eikel een afranseling staat te filmen terwijl hij of zij samen met omstanders ook in zou kunnen grijpen. Al was het maar 112 bellen. En dan die filmpjes ook nog op social media plaatsen. Is dat een stukje 'roem' wat je als filmer hoopt te krijgen? Nou chapeau hoor. Als ik in elkaar geslagen werd en ik zag in m'n ooghoeken mensen filmen, dan zou ik daar zo verdrietig van worden. Ik ben geen bezienswaardigheid hoor. Ik ben op dat moment iemand die een beetje hulp wel kan gebruiken, en snel ook. Aan je camera heb ik niks.

Wilde ik even kwijt.

Ik kan je niet helpen en als er al met 112 gebeld wordt, neem ik de dader wel met m'n camera op. Hoop ik. Ik spring er namelijk liever tussen maar daar help ik je niet mee.
Overigens geef ik die opname aan de pliesie en zet hem niet op internet.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jul 2015 20:54

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

Keet. schreef:Even voor mezelf sprekend hoor: Als iemand in elkaar geslagen wordt, dan vind ik het zeker NIET goed dat er gefilmd wordt. Grijp dan liever in, in plaats van sensatiebelust je cameraatje te laten draaien. Sommige mensen zijn zo verslaafd aan hun smartphone en alles wat ze ermee kunnen, dat ze op sociaal gebied weinig meer voorstellen. Ik begrijp niet welke eikel een afranseling staat te filmen terwijl hij of zij samen met omstanders ook in zou kunnen grijpen. Al was het maar 112 bellen. En dan die filmpjes ook nog op social media plaatsen. Is dat een stukje 'roem' wat je als filmer hoopt te krijgen? Nou chapeau hoor. Als ik in elkaar geslagen werd en ik zag in m'n ooghoeken mensen filmen, dan zou ik daar zo verdrietig van worden. Ik ben geen bezienswaardigheid hoor. Ik ben op dat moment iemand die een beetje hulp wel kan gebruiken, en snel ook. Aan je camera heb ik niks.

Wilde ik even kwijt.


Ik praat dat filmen met vecht ook niet goed, maar er wordt nooit gezegd of er hulp is gevraagd dus daar kunnen we niey echt over oordelen. Zelf ingrijpen is met bang voor en dat snap ik ook wel.
<<

Anoniem131

Bericht 08 Jul 2015 20:57

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

caribbeanlover schreef:Wat heb ik daar mee te maken? Ik kwest niet ed dus dat slaat nergens op!

Heb je wel eens van een voorbeeld gehoord?
<<

Anoniem149

Bericht 08 Jul 2015 20:58

Re: Klagende terras meiden worden bedreigd!

caribbeanlover schreef:Wat heb ik daar mee te maken? Ik kwest niet ed dus dat slaat nergens op!


Gewoon een voorbeeld CBL, gewoon een voorbeeld.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers