Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

<<

Anoniem149

Bericht 08 Jul 2015 16:16

Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Misschien kunnen jullie me helpen. Mijn neefje is hier, heb m al een paar keer verschoond en hij heeft allemaal rode bultjes op z'n benen. Dacht eerst aan de waterpokken, maar dat is toch anders volgens mij. Weten jullie het?
Laatst gewijzigd door Anoniem149 op 13 Jul 2015 19:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 08 Jul 2015 16:17

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Muggenbulten?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem149

Bericht 08 Jul 2015 16:18

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Ja dacht ik ook, maar bij sommigen komt een rode 'kring' omheen.
<<

Anoniem136

Bericht 08 Jul 2015 16:25

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Ik denk ook muggenbulten met misschien een beetje een overgevoeligheidsreactie.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 08 Jul 2015 17:02

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Ik vind het ook erg veel op de waterpokken lijken hoor.
In mijn omgeving heerst het echt enorm, ik weet niet hoe dat bij je neefje in de buurt is?

En anders lijken het op muggenbulten, wel sneu zoveel op zijn benen. Hij valt in de smaak bij de muggen. Heeft hij het verder nergens anders op zijn lijf/hoofd?
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem149

Bericht 08 Jul 2015 17:55

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Wel waterpokken? Ik dacht dat het dan meer blaasjes zouden zijn en meer over zijn hele lijfje. Hij heeft er ook een paar op zijn armen en 2 op zijn buik. Zal eens aan mijn zusje vragen of er in de buurt waterpokken heerst.
<<

anoniem203

Bericht 08 Jul 2015 18:02

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Eerst worden het bultjes die snel blaasjes vormen als het de waterpokken zijn.

Maar dit lijken idd muggenbulten.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 08 Jul 2015 19:38

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Als het muggenbulten zijn dan vraag ik me af hoe je neefje deze op zijn buik gekregen heeft. Doorgaans heeft een baby buikbedekkende kleding aan. Ook prikken muggen meestal in de avond, dan ligt een kind meestal onder een laken te slapen en wellicht heeft het nog een broekje aan. Knappe mug die daar dan bij kan.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem149

Bericht 08 Jul 2015 19:44

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Ja daarom twijfel ik ook ;-) Hij slaapt met romper en een pyjama (als het wat warmer is een pyjama met korte broek) dus ik vind muggenbultjes op z'n buik ook vreemd. Al heeft ie van den week volgens mij wel gewoon alleen in z'n romper geslapen.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 08 Jul 2015 20:03

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Als het waterpokken zijn dan komen jullie daar snel genoeg achter. Binnen en dag kunnen de kinderen helemaal onder zitten. Of als hij geluk heeft blijft het beperkt tot een paar pokken, maar dan zul je ze herkennen omdat ze zich dan vullen met vocht.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem205

Bericht 08 Jul 2015 20:06

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Muggen kunnen blijkbaar ook door kleding/dekens/etc heen prikken. Hoe vaak ik wel niet op mijn hele lichaam onder de beten zat terwijl ik toch echt een pyjama aan had en onder een laken/dekbed/slaapzak lag.

Ik vind het er trouwens ook als muggenbeten uitzien. Maar je merkt snel genoeg of het waterpokken zijn of niet :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Jul 2015 20:10

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Ik vind het er ook als muggenbulten uitzien. Mijn zus krijgt soms ook een rode kring eromheen, bij haar lijkt het een soort van allergische reactie.
L2014 & H2017
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 08 Jul 2015 21:39

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Ik zou ook denken dat heet muggenbulten zijn zo op het eerste gezicht. Zoon zit momenteel onder de waterpokken en dat zag er aan het begin anders uit, die blaasjes waren gevuld met vocht toen ze deze dikte hadden.
Laatst gewijzigd door Framboos op 09 Jul 2015 11:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Jul 2015 21:45

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Ik vind het ook op muggenbulten lijken.
Hier zitten de kinderen er allebei helemaal onder nu. De oudste met grotere bulten erbij en de jongste lijken het een soort pukkeltjes net als op je foto.

We zijn op vakantie met de vouwwagen in NL en de tent zit er helaas vol mee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Jul 2015 21:48

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Ik vind het ook muggenbulten lijken. Mijn jongste heeft er ook een aantal die er ongeveer zo uitzien. En een paar waar zelfs een heel klein soort blaasje in is gekomen. En ook dat kan van een muggenbult zijn, dacht eerst ook misschien waterpokken, maar het is bij hem een overgevoeligheidsreactie die vaker voorkomt bij jonge kinderen.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 08 Jul 2015 21:55

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

Het zou ook nog krentebaard kunnen zijn. Dit heeft mijn dochtertje gehad, en wat in het begin leek op een flinke muggenbult werd het na een paar dagen een grote gele korst. Hou het in ieder geval in de gaten.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem149

Bericht 08 Jul 2015 22:09

Re: Rode vlekjes/bultjes, wat is dit? + foto

We gaan het sowieso in de gaten houden. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom