Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ww-uitkering vragen

<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 08 Jul 2015 15:01

ww-uitkering vragen

Ik heb twee vragen

Ik heb een baan aangeboden gekregen en ik kan beginnen op 13 juli.
Alleen ik heb nog steeds geen contract. Dit kan zo'n 2 weken duren zeiden ze (krijg hem via de post).
Moet ik nu al doorgeven dat ik een nieuwe baan heb gevonden en dat ik mijn ww wil stopzetten of kan ik beter wachten totdat ik mijn contract binnen heb ? ( vind zelf van wel dan heb ik het tenminste zwart op wit). Er staat ook dat je binnen 1 week wijzigingen door moet geven maar vanaf wanneer geteld ?.

Wat ik mij ook afvraag is ik heb recht op 10 maanden ww nu heb ik er 6 gebruikt dus nog 4 over.
Als ik straks mijn baan kwijt zou raken na 1 jaar heb ik dan recht op die 4 overgebleven maanden ? of krijg dan weer 10/11 maanden ww ? of krijg ik helemaal geen ww dan ? hoe zit dat ?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jul 2015 15:25

Re: ww-uitkering vragen

Ik zou wachten op je contract. Dan heb je het idd zwart op wit.

Mij is altijd verteld dat de 4 maanden die je nu over hebt blijven staan tot een volgende keer dat je een ww nodig hebt.
Als dat over 1 jaar al is krijg je voor dat gewerkte jaar 1 maand ww erbij dus heb je totaal 5 maanden ww.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jul 2015 17:40

Re: ww-uitkering vragen

Je moet, voordat je begint met werken, doorgeven dat je werk hebt. Ook al heb jij je contract nog niet binnen. Vrienden van mij hebben op het contract gewacht en pas de wijzinig doorgegeven nadat het werk was ingegaan, contract werd niet eerder opgestuurd. En ze kregen een boete.

Verder heb je nu weer werk, als je 26 van de 36 weken werkt heb je weer volledig opnieuw ww-recht, plus het jaar extra waarin je voldoende dagen gewerkt hebt. Werk je minder dan die 26 weken, dan gaat je ww recht wat je had verder, dus dan heb je nog 4-5 maanden.

Ik had tot vorig jaar september ww, deze was zo goed als op. Nu een jaar gewerkt en sinds 3 weken weer in de ww, maar ik heb nu tot oktober 2016 ww. Dus ik heb weer mijn volledige 13-14 maanden die ik ooit heb verdient met werken. HIervan zijn de maanden dat ik eerder WW heb ontvangen niet vanaf gegaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 08 Jul 2015 19:06

Re: ww-uitkering vragen

Dank je voor je reactie silly-one
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 09 Jul 2015 17:31

Re: ww-uitkering vragen

Inderdaad, ik zou je werkhervatting nu al melden bij UWV. Als het onverwacht niet doorgaat, dan kun je het altijd nog doorgeven.
Verder heeft Silly-One alles al verteld denk ik.

Als je langer dan 26 weken gewerkt hebt, in een periode van 36 weken, dan bouw je een heel nieuw WW-recht op. Als je dan aan de 4 uit 5 eis voldoet, dus in de afgelopen vijf jaar minimaal vier jaar gewerkt, wordt de afgelopen WW-duur gewoon meegenomen. Voldoe je niet uit de vier uit vijf eis, dan krijg je niet je geheel opgebouwde WW-recht terug.

Succes en alvast gefeliciteerd met je baan!
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 10 Jul 2015 16:18

Re: ww-uitkering vragen

Thanx Winegum :)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers