Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Energielabels huizen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jul 2015 13:27

Energielabels huizen

Letten jullie hier op? Weten jullie welk label je huis heeft en eat is voor jullie het minimum?

Ik heb namelijk echt geen idee wat het inhoud.
2015 💙
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 08 Jul 2015 13:37

Re: Energielabels huizen

Ja, wij hebben het label een tijd geleden opgevraagd: A label.
En dat willen we ook graag.
Hoe bedoel je dat je niet weet wat het inhoud? Net als de energielabels bij apparaten geeft het aan hoe energie zuinig je huis is.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jul 2015 13:39

Re: Energielabels huizen

Ja dat snap ik, alleen vind het zo lastig om in te schatten wat het verschil qua temperatuur. Het huis van m'n ex had label f of G daar viel niet tegen op te stoken. Maar bv a/b/C geen idee hoe dat voelt.
2015 💙
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 08 Jul 2015 13:45

Re: Energielabels huizen

Hoe energiezuiniger hoe minder je hoeft te stoken (goh haha). Maar volgens mij ook hoe makkelijker het is om het aangenaam te krijgen in je huis. Ook in de zomer, in een beter geïsoleerd huis zal het minder snel heet worden.
F/G is ook wel heel erg laag. Ik denk dat je het in een B en C huis ook wel warm gestookt krijgt, het kost je alleen meer.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jul 2015 14:22

Re: Energielabels huizen

Ja vind het echt ontzettend lastig in te schatten. Koophuizen hebben vaak nog niet echt een label. Het huis van mijn ouders vind ik bv prima. Begin jaren 70 gebouwd alleen geen idee qua label.
2015 💙
<<

Anoniem162

Bericht 08 Jul 2015 14:45

Re: Energielabels huizen

Je kunt van dat huis toch een voorlopig label opvragen. Je kunt zien waar een label uit is opgebouwd en dan zelf wel bedenken of je hoger of lager zit.
Ons huis geeft hij aan B maar als ik kijk naar de voorwaarden komen wij uit op A (oa door de zonnepanelen)
<<

Anoniem167

Bericht 08 Jul 2015 14:49

Re: Energielabels huizen

Zegt nog niet veel vind ik, wij heel laag label en betalen maar weinig energie omdat we er zelf zuinig mee omgaan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jul 2015 15:28

Re: Energielabels huizen

Pippa schreef:Zegt nog niet veel vind ik, wij heel laag label en betalen maar weinig energie omdat we er zelf zuinig mee omgaan.

hier net zo

wij hebben een f volgens mij maar was gebaseerd op niet geïsoleerde zolder
Ik zou er zelf niet veel naar kijken bij een eventueel nieuw huis
Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 08 Jul 2015 16:35

Re: Energielabels huizen

Nee, een aanfluiting dat energielabel. Op basis van 10 vragen werd ons energielabel vastgesteld.
Een jaren 30 huis, ook al is de boel helemaal geisoleerd en afgewerkt, zal laag ingeschaald worden.
Heb je een oude cv ketel, dan heb je bij wijze al minpunten...terwijl dat niet direct iets zegt over het huis an sich.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Jul 2015 16:40

Re: Energielabels huizen

Ja, het is echt een beetje vaag, mijn voorlopig energielabel is D dacht ik, maar ik weet het niet meer zeker. Ik heb nog geen definitief energielabel omdat het huis in het kadaster niet op mijn naam staat en dus niet is gekoppeld aan mijn digiD. Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk per plek in het huis vind verschillen, sommige plekken zijn fijner dan andere plekken en ook makkelijker warm te krijgen. Maar over het algemeen is het best aangenaam in huis, de stookkosten zijn wel redelijk hoog, maar ook weer niet absurd hoog.
<<

Anoniem122

Bericht 08 Jul 2015 18:25

Re: Energielabels huizen

Minx schreef:Ja dat snap ik, alleen vind het zo lastig om in te schatten wat het verschil qua temperatuur. Het huis van m'n ex had label f of G daar viel niet tegen op te stoken. Maar bv a/b/C geen idee hoe dat voelt.


Ik had in mijn oude woning F of nog slechter, in de woning er na B. Ons gasverbruik (Stookkosten dus, gas om te koken is niet zoveel) daalde van 1800m3 per jaar naar 800m3 per jaar.
Verschil zat hem bij ons in de ketel (Enorm oude ketel, zo oud dat toen hij stuk was, de monteur niet eens het juiste gereedschap had, vs een HR ketel) en enkel glas boven en normaal dubbelglas beneden vs HR++ glas overal. Ohja, in ons oude huis zaten er ook wat smalle kiertjes bij het kozijn.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers