Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

<<

Nyx

Bericht 27 Sep 2013 07:19

Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Eigenlijk had ik mijn vriezer al een paar maanden geleden moeten ontdooien, maar omdat hij beneden staat in de berging en omdat hij continu vol met eten lag, durfde ik het niet aan. Vandaag had ik het heldere idee om het eten in de vriezer op te schrijven, zodat ik het in een excelbestand kan zetten en overzicht heb. De vriezer heeft daardoor te lang opengestaan en is er extra ijsvorming ontstaan. Probleem is dus dat hij niet meer dicht wilde. Dus ontdooien leek me de enige oplossing, nadat ik een tijdlang ijs heb proberen uit te hakken. :laughcry:

Maar hoelang doet een vriezer erover om te ontdooien? Hij staat niet alleen beneden en ik heb dus amper overzicht over wat er nu gaat gebeuren en waar het water valt (Er liggen wel handdoeken voor), maar mijn eten staat te ontdooien. En er ligt zoveel in, dat krijg ik niet in één dag op. :P
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Sep 2013 07:36

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Het eten in handdoeken wikkelen en in je bed leggen. Op deze manier ontdooit het niet. Wat ik vaak doe is de risico producten in een koeltas stoppen en dat dan onder de het beddengoed leggen.
Verder water koken en een bak met warm water in de vriezer zetten. Deze geregeld verwisselen en als je nog een defrost stand hebt deze helemaal gebruiken.
De vorige keer had ik de vriezer op deze manier binnen een uurtje ontdooid.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Nyx

Bericht 27 Sep 2013 07:38

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Dat wordt dus met emmers en tassen slepen. Heel handig zo'n vriezer beneden. Nou, aan de slag maar. :D
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 27 Sep 2013 07:58

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik heb maar een mini vriesvakje en daar heb ik al een paar uur over gedaan om die te ontdooien. Wat tips:
een plantenspuit vullen met heet/warm water en daarmee op het ijs spuiten
een fohn op het ijs richten, dan kan je daarna als het goed is hele plakkaten uit je vriezer halen!
<<

Anoniem28

Bericht 27 Sep 2013 08:21

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

wij hebben veel te lang gewacht met ontdooien waardoor er dikke plakken ijs vastgevroren waren. Wij zijn met fohn (zo'n bouwföhn die op 650 graden stond) echt wel twee uur bezig geweest met ontdooien. Het losse sneeuwijs zeg maar was zo weg, binnen een paar minuten wel, dat vastgevroren ijs heeft heel lang geduurd. Niet gaan steken met een mes oid trouwens, als je je vriezer lek steekt kun je 'm weg gooien.
<<

Nyx

Bericht 27 Sep 2013 08:34

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik heb het echt veel te lang uitgesteld. Ik had het een jaar geleden, dik, al moeten doen. Maar ik zag gewoon niet hoe. Tot mijn vader zei dat ik het water kon opvangen met handdoeken. Sommige dingen moeten me letterlijk gezegd worden, anders zie ik het niet.

Ik heb het meeste ijs weggehakt en weg kunnen gooien in een goot. De deur ging weer dicht, dus ik heb hem voor nu weer aangezet. Niet heel handig, ik weet het. Maar ik kon nergens goed heen met mijn eten en mijn ijs (ijs eten om kwart over acht vond ik toch net niet te doen). En dus heb ik een planning gemaakt van wat ik de komende drie weken ga eten en dan is hij leeg en ga ik hem helemaal schoonmaken.

Mocht ik ooit weer een klein appartement ga kopen, of ik krijg kinderen die dat willen doen, dan raad ik ze aan om één keukenkast tot vriezer te maken. Want zo is het echt niet te doen. Ben op een luie zondag gewend om eerst te douchen en aan te kleden voor ik kan avondeten, maar schoonmaken is toch echt iets anders. :laughcry:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Sep 2013 08:45

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik ontdooi hem altijd in de winter, als het vriest buiten. Dan kunnen alle spullen mooi buiten blijven liggen tot ik hem weer schoon heb :)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Sep 2013 08:49

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik weet niet of je ijs nog lekker/goed is.
Mijn vriend had laatst de vriezer op een kier laten staan ik kwam daar 3uren later achter maar de ijslolly's die er nog in zaten waren al ontdooit.
2014 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Sep 2013 08:50

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik gooi alles in een diepvries tas, even fohnen en dan is het zo gebeurd hoor. Half uurtje ofzo. Maar goed ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw vriezer is.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 27 Sep 2013 09:29

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik zou hem uitspuiten met warm water, dan is het zo gepiept!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 27 Sep 2013 09:33

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik heb een vriezer met 4 lades. Ik ontdooi hem altijd met de fohn. De spullen zet ik even op het aanrecht. Meestal ben ik 3 kwartier bezig.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Nyx

Bericht 27 Sep 2013 19:30

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Dank jullie wel voor de tips.

Het is een kleine diepvries (drie laden), maar hij staat ook in een kleine ruimte. De laden had ik, bij goed ontdooien en schoonmaken, buiten de deur moeten zetten. En normaal zou dat geen probleem zijn, ware het niet dat we vorige week ergens een hele nutteloze discussie hebben gehad over fietsen vs energieverbruik gemeenschappelijke ruimte. Het slaat kant noch wal, maar mijn deur zit precies voor de tussendeur en daar lopen in de vroege uurtjes altijd heel wat mensen langs. Om discussie te voorkomen, want hij blijft nutteloos, heb ik alles binnen het hok gedaan. Over drie weken is hij leeg, dan kan ik de laden naar boven brengen en de diepvries rustig laten ontdooien en schoonmaken.
<<

Anoniem178

Bericht 27 Sep 2013 19:36

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik heb het eergisteren nog gedaan, tafelmodel met 4 laden. Met de gewone föhn was het binnen een kwartiertje gedaan. Föhnen en dan met de hand alles losmaken. Bikken met bestek durf ik niet, bang iets wat geen ijs is kapot te bikken.
<<

Anoniem 53

Bericht 28 Sep 2013 13:01

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Kan je serieus je vriezer met een föhn ontdooien? Gaat een wereld voor me open haha. Geldt dat ook voor zo'n klein vriesvakje in de koelkast?
<<

Anoniem16

Bericht 28 Sep 2013 19:53

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik fohn mijn vriezer ook altijd, ideaal. Binnen no time is dat ding ijsvrij.
<<

Anoniem162

Bericht 29 Sep 2013 12:13

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Wij hebben een grote vriezer (1.50mtr hoog), we doen er ongeveer een uurtje over om hem helemaal te ontdooien en schoon te maken en alles er weer in te zetten.
We halen de lades eruit, leggen handdoeken erin, zetten emmers erbij voor de handdoeken in te doen die vol met water zitten en dan fohnen maar!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 29 Sep 2013 13:09

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Geen idee, ik heb een vriezer die ik niet hoef te ontdooien en dat is fijn!
<<

Anoniem16

Bericht 29 Sep 2013 13:15

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ilovethe90s schreef:Geen idee, ik heb een vriezer die ik niet hoef te ontdooien en dat is fijn!


haha dat zou die van ons ook moeten zijn..maar toch gaat het in dat geval ergens mis;)
<<

Anoniem2

Bericht 29 Sep 2013 17:51

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik heb er van de week nog geen uur over gedaan.. er kwamen 2 emmers vol ijs uit! :( maar werkt nu weer :thumbup:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Sep 2013 17:57

Re: Hoeveel tijd kost het een vriezer om te ontdooien?

Ik zet de vriezer uit en zet er dan een pan kokend water in. Is altijd zo ijsvrij :)
Van te voren eet ik wel de vriezer leeg haha
2 x per jaar eten wij een week ofzo uit de vriezer zodat alles een keer op is.
Anders weet ik ook niet meer hoelang alles er al in ligt.
2016

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers