Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn oma op Facebook

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Sep 2013 23:48

Mijn oma op Facebook

Mijn ene oma is echt vetschattig op Facebook. Ze schrijft vaak 3 keer dezelfde reactie, maar 3 keer anders geschreven, 2 reacties in één, reacties op de verkeerde status, ... Ik moet er steeds mee lachen. Vaak ook met extra uitroeptekens en vraagtekens.

Zitten jouw grootouders op Facebook?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Zilver

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:01

Bericht 26 Sep 2013 23:53

Re: Mijn oma op Facebook

Ja mijn oma is 76 en zit ook op Facebook. Ik moet ook altijd lachen om haar status updates. Soms denk ik weleens oma het is geen dagboek hoor. Mijn oma heeft ook een smartphone want dan kon ze ook op facebook als ze weg was en met ons whatsappen.
Mama van Yasemin & Mas
<<

Zero

Bericht 26 Sep 2013 23:53

Re: Mijn oma op Facebook

Nee, mijn oma is 92. Ze zou het graag willen, maar zou het nooit meer kunnen leren. Het enige wat ze op de computer kan is een brief schrijven en kaartspelletjes. Vind ik al erg knap :)

Ik weet nog wel het moment dat mijn oom vertelde dat hij een kennis van hem had uitgelachen omdat diegene dacht dat een iPod een koosnaam was voor lesbi ("aai" pot). Maar niemand van die groep wist overigens wat het wel was... moest wel erg lachen om die generatie xD
<<

Nyx

Bericht 26 Sep 2013 23:54

Re: Mijn oma op Facebook

Nee en mijn ouders ook niet. Mijn vader zat een tijd op Facebook, maar hij irriteerde zich aan de toestroom van informatie en dus heeft hij zijn account laten verwijderen.

Mijn opa en oma zijn trouwens al 80 en hebben volgens mij nog nooit achter een computer gezeten.
<<

Anoniem 48

Bericht 27 Sep 2013 00:12

Re: Mijn oma op Facebook

Als mijn oma nog had geleefd had die op facebook gezeten dat weet ik zeker. Waarschijnlijk ook nog eens via de iPad. Mijn opa en oma die nog leven hebben beiden een mobiele telefoon maar gebruiken hem amper. Opa snapt er ook niets van. Dus nee voor hun geen facebook.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 27 Sep 2013 00:17

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma van mijn moeders kant zit al heel lang op Facebook (en daarvoor Hyves enzo), maar ze is sowieso erg 'hip' voor haar leeftijd. Ook qua kleding enzo.
Ze heeft nu ook een smart phone en een tablet ;).
Mijn opa van mijn vaders kant zit sinds een tijdje ook op Facebook, meer voor de familie in Amerika.
Maar hij is verder ook wel met computers bezig geloof ik.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 27 Sep 2013 00:22

Re: Mijn oma op Facebook

Heb helaas geen opa's en oma's meer, maar van 1 oma weet ik zeker dat ze zeker op Facebook zou zitten als ze nog zou leven!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Sep 2013 00:55

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn ene oma zit niet op facebook, ze heeft zich nooit voor technologische dingen geinteresseerd, dus daar begint ze nu ook niet meer aan. Mijn andere oma heeft alzheimer en zit dus uiteraard ook niet op facebook.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Sep 2013 06:11

Re: Mijn oma op Facebook

Ik heb ook een opa die op facebook zit, maar hij doet er niet zo veel mee.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem30

Bericht 27 Sep 2013 06:34

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma zit ook op Facebook, al snapt ze het maar half volgens mij haha! Ze liked foto's en statussen van ons allemaal maar doet nog niet zoveel ermee verder. Ze doet dat op de tablet! Mijn oma is 77 jaar.
<<

Anoniem 47

Bericht 27 Sep 2013 07:11

Re: Mijn oma op Facebook

Nee, mijn oma zit niet op Facebook. Ze heeft geen computer, omdat ze niet weet hoe dat werkt en ze wil er ook geen.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Sep 2013 07:38

Re: Mijn oma op Facebook

Nee, geen grootouders die op facebook zitten. Wel stuurt hij in het internetcafe bij bejaardethuis emailtjes naar zijn zus in Canada. :) Mijn moeder zit wel op facebook maar die snapt er 9 van de 10 keer niets van.

Ik weet nog wel dat ze me belde en zei 'Joan, er is de hele tijd iemand die vraagt hoe het met me gaat.' Dus ik vroeg haar wie dan, ik dacht misschien heeft ze een privéberichtje gekregen. Zegt ze 'Ja, Hoi *naam moeder*, wat ben je aan het doen? Nouja, toen viel het kwartje bij mij want ze bedoelde de statusbalk :laughcry:. Ik haar uitleggen wat het was, dat ze daar haar status in kon vullen. Kom ik een kwartiertje later weer op facebook, stond er een status van m'n moeder. 'Ja goed, en met jou? We eten vanavond Hutspot'. Nou echt, je kon me op vegen! :D
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2013 08:16

Re: Mijn oma op Facebook

Nee, mijn opa zit in een verzorgingstehuis.

Maar wat leuk zeg, je oma op facebook. Moet er wel om lachen over hoe je haar omschrijft haha.
<<

Anoniem17

Bericht 27 Sep 2013 08:17

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma heeft wel een laptop en e-mail (en voorheen ook msn), maar ze heeft geen Facebook. Dat snapt ze denk ik ook niet, want ik moet haar ook nog steeds helpen bij het openen van haar mailtjes. Ze is overigens 87.

HAHA Joan, dat vind ik echt hilarisch! :D
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2013 08:17

Re: Mijn oma op Facebook

Joan schreef:Nee, geen grootouders die op facebook zitten. Wel stuurt hij in het internetcafe bij bejaardethuis emailtjes naar zijn zus in Canada. :) Mijn moeder zit wel op facebook maar die snapt er 9 van de 10 keer niets van.

Ik weet nog wel dat ze me belde en zei 'Joan, er is de hele tijd iemand die vraagt hoe het met me gaat.' Dus ik vroeg haar wie dan, ik dacht misschien heeft ze een privéberichtje gekregen. Zegt ze 'Ja, Hoi *naam moeder*, wat ben je aan het doen? Nouja, toen viel het kwartje bij mij want ze bedoelde de statusbalk :laughcry:. Ik haar uitleggen wat het was, dat ze daar haar status in kon vullen. Kom ik een kwartiertje later weer op facebook, stond er een status van m'n moeder. 'Ja goed, en met jou? We eten vanavond Hutspot'. Nou echt, je kon me op vegen! :D


Haha oh geweldig! :lol: :lol: :lol:
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 27 Sep 2013 08:19

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma zit niet op Facebook, maar verder doet ze wel veel op de computer. Moet altijd wel lachen als ze op Skype zit, want dat gebruikt ze meer als mail. Echt chatten zit er niet in :)
<<

Anoniem 3

Bericht 27 Sep 2013 08:38

Re: Mijn oma op Facebook

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 04 Nov 2013 17:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11844

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Sep 2013 08:44

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma's zijn overleden. Maar ik denk niet dat ze op facebook hadden gezetten. Aangezien de ene nu 96 zou zijn en de andere rond de 90.
Mijn moeder heeft wel sinds deze zomer facebook en ik mag er iedere keer weer iets uitleggen, maar het lukt haar steeds beter.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem12

Bericht 27 Sep 2013 08:48

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn grootouders niet.

Mijn moeder is het wel aan het leren en het gaat heel goed. Ze plaatst zelf geen berichten, maar reageert wel op anderen. Laatst heb ik haar geleerd hoe ze midden in een zin weer een hoofdletter kan maken (voor een naam bijv.) en `s avonds had ze gereageerd met een hoofdletter in een zin, dat vind ik dat wel weer leuk haha. Goede leerling. :thumbup:
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 27 Sep 2013 09:02

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma is slechtziend, dus ze kan dat helaas niet. Al denk ik niet dat ze het, stel dat ze het wel kon zien, zou hebben. Ze is van de oude stempel en snapt al die nieuwe dingen niet.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Sep 2013 09:12

Re: Mijn oma op Facebook

Joan, die is echt te grappig!

Mijn grootouders zitten niet op Facebook. Dat begrijpen ze niet, mailen is voor het ene stel al moeilijk zat en het andere paar heeft niet een een computer.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem36

Bericht 27 Sep 2013 09:37

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn grootouders leven helaas niet meer, en ik denk niet dat ze ook maar iets van Facebook hadden gesnapt.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 27 Sep 2013 09:43

Re: Mijn oma op Facebook

Haha geweldig Joan!

Mijn moeder snapt ook minder van Facebook dan mijn oma, het interesseert haar ook niet zo heel veel.
Maar als ze mij een bericht wilt sturen dan doet ze dat gewoon via haar status, zo kreeg ik laatst toen ik ziek was : 'zal je moeder een lekker groentesoepje langs komen brengen?' maar dat stond dus gewoon op haar profiel zodat iedereen het kon lezen :P
Dacht ze dat het automatisch naar mij gestuurd zou worden haha.
Ze haalt ook veel dingen door elkaar qua computers en telefoons.
We whatsappen weleens maar dan zegt ze 'we Googlen', en ipv downloaden zegt ze branden. Dat soort dingen haha.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 27 Sep 2013 10:29

Re: Mijn oma op Facebook

Al mijn (stief)opa's en (stief)oma's zitten op Facebook, behalve mijn oudste oma, zij heeft geen computer. De rest vindt het allemaal geweldig. Af en toe plaatsen ze een status of wat foto's, maar meestal zijn ze lekker aan het rondneuzen en bekijken foto's.

Als ik mijn oma bel hoor ik vaak: "Ja, ik las op Facebook dat je ..." Oma is dus helemaal op de hoogte! :thumbup:
<<

Anoniem321

Bericht 27 Sep 2013 10:39

Re: Mijn oma op Facebook

Ik heb geen grootouders meer, maar als ze nog zouden leven denk ik niet dat ze op Facebook zouden zitten.
Mijn ouders zitten wel allebei op facebook en mijn vader liket altijd zijn eigen statussen, foto's en links, ik vind het hilarisch!
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder