Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn oma op Facebook

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12147

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Sep 2013 10:43

Re: Mijn oma op Facebook

joan die is grappig

Mijn opa en oma zitten niet op facebook. Mijn ouders niet eens. Ik probeer mijn moeder wel over te halen maar ze wil nog niet echt. Maar ze gaat met stapjes vooruit eerst een laptop toen een smartphone

1 oma van mijn man heeft wel facebook en die is er best handig mee
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Sep 2013 10:43

Re: Mijn oma op Facebook

Haha, wat grappig! Mijn opa zit ook op Facebook. Hij begreep het niet zo heel goed dus ik legde hem laatst e.e.a. uit.

Toen riep oma vanuit de keuken: "Jan! Kijk eens of Riet ook Facebook heeft?!"

Dus opa typt netjes haar naam in het zoekbalkje.. Roept oma ineens: "Oh nee, laat maar Jan! Riet is op vakantie!" :D Schattig hè. :wink:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Sep 2013 10:45

Re: Mijn oma op Facebook

Ik heb geen grootouders meer, maar de oma van mijn man zit wel op facebook, zij is bijna 80. Haar naam op facebook is ook oma achternaam, zo grappig.
Ze reageert alleen nooit op dingen, maar ik weet dat ze wel kijkt, ze vind het leuk om haar kleinkinderen zo te volgen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Sep 2013 10:47

Re: Mijn oma op Facebook

Hahahaha, Joan! :D

Ik begrijp het ook wel hoor, van mensen die niet echt zijn opgegroeid met computers en internet. Facebook is ook niet zo heel simpel. Mijn schoonmoeder heeft Facebook en zij typt hele verhalen op iemands tijdlijn terwijl ze denkt dat ze een priveberichtje stuurt. Niks ergs verder, maar ik heb haar wel uitgelegd dat ze moet uitkijken.

Mijn moeder is een moderne, hippe vrouw maar Facebook vindt ze niet voor mensen van haar leeftijd en daar doet ze dan ook niet aan mee. Maar als ik bij haar thuis op FB ben, wil ze wel altijd mensen opzoeken. :laughcry:
<<

Anoniem19

Bericht 27 Sep 2013 11:20

Re: Mijn oma op Facebook

SarahKey schreef:
Joan schreef:Nee, geen grootouders die op facebook zitten. Wel stuurt hij in het internetcafe bij bejaardethuis emailtjes naar zijn zus in Canada. :) Mijn moeder zit wel op facebook maar die snapt er 9 van de 10 keer niets van.

Ik weet nog wel dat ze me belde en zei 'Joan, er is de hele tijd iemand die vraagt hoe het met me gaat.' Dus ik vroeg haar wie dan, ik dacht misschien heeft ze een privéberichtje gekregen. Zegt ze 'Ja, Hoi *naam moeder*, wat ben je aan het doen? Nouja, toen viel het kwartje bij mij want ze bedoelde de statusbalk :laughcry:. Ik haar uitleggen wat het was, dat ze daar haar status in kon vullen. Kom ik een kwartiertje later weer op facebook, stond er een status van m'n moeder. 'Ja goed, en met jou? We eten vanavond Hutspot'. Nou echt, je kon me op vegen! :D


Haha oh geweldig! :lol: :lol: :lol:


Dit was echt zo'n geniale actie :D
<<

Anoniem17

Bericht 27 Sep 2013 11:29

Re: Mijn oma op Facebook

Haha SoGood, die vind ik ook grappig! :lol:
<<

Anoniem185

Bericht 27 Sep 2013 15:10

Re: Mijn oma op Facebook

Ik heb geen contact met mijn opa's en oma. Volgens mij zit mijn ene opa wel op facebook.

Mijn oudtante en oudoom zitten ook op facebook maar die zijn nog redelijk jong (zij was heel jong tante geworden) dus daar geen gekke dingen bij.
Een andere oudtante zit er ook sinds kort op maar die zie ik nooit iets posten.

Wel heb ik een oude man van mijn stage in mijn 2e jaar op facebook. Hij is énorm schattig. Eigenlijk krijg ik ongeveer iedere maand een nieuw vriendenverzoek van hem. Hij staat volgens mij al 5 keer in mijn lijst. En hij post ook 3 keer het zelfde en reageert gewoon heel grappig met 'hallo' en 'doei'. Te lief.
<<

Anoniem 53

Bericht 27 Sep 2013 16:20

Re: Mijn oma op Facebook

Nee mijn oma doet daar niet aan, die vindt dat allemaal maar niks.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 27 Sep 2013 16:22

Re: Mijn oma op Facebook

Liv schreef:Nee, mijn oma zit niet op Facebook. Ze heeft geen computer, omdat ze niet weet hoe dat werkt en ze wil er ook geen.


Hier net zo. Mijn ouders hebben ook geen Facebook.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2013 16:45

Re: Mijn oma op Facebook

Nee. Ik heb ze ook niet meer, maar als ze nog zouden leven, dan zie ik ze daar niet voor aan. Ze zouden nu allemaal rond de 100 jaar zijn en waren nooit echt heel meegaand met de moderne tijd en technisch aangelegd. Mijn oma, die het langst heeft geleefd, wist nog net hoe de tv en de telefoon werkte.
<<

Anoniem 52

Bericht 27 Sep 2013 17:14

Re: Mijn oma op Facebook

Hier ook geen grootouders meer, helaas.. Maar de oma die ik heb gekend (andere is lang voor ik ben geboren overleden) zou Facebook geweldig hebben gevonden! Ze had ver voor het gemiddelde huishouden al Internet en vrienden in de Bahama's en Duitsland en zou middels FB contact kunnen houden. Destijds deed ze dat al via E-mails :)

Ze zou er trouwens ook gewoon 'goed' in zijn, maarja, ze had nu ook pas 67 geweest dus waarom ook niet? ;)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 27 Sep 2013 20:14

Re: Mijn oma op Facebook

Haha nee mijn oma's zijn niet zo modern haha
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 27 Sep 2013 20:22

Re: Mijn oma op Facebook

SarahKey schreef:Nee, mijn opa zit in een verzorgingstehuis.



Daar hebben ze tegenwoordig ook gewoon internet/wifi hoor :wink: En dan niet alleen voor de medewerkers.

Joan en SoGood, geweldig! :lol:

Wat leuk dat er nog best wat opa's en oma's op Facebook zitten!
Mijn oma zit niet op Facebook, die heeft wel een laptop (want de computer + bureau vond ze zo in de weg staan dus zeiden wij dat ze dan een laptop moest komen. Uiteindelijk heeft ze dat gedaan, staat de laptop op het bureau... :laughcry: ) maar ze doet er niet veel meer mee. Voorheen deed ze nog wel eens een spelletje, ze hield een soort dagboek bij en ze kon mailen. Nu skypt ze wel eens met haar zus die niet in de buurt woont maar dat heeft vaak nog heel wat voeten in aarde. Er gebeuren ook altijd spontaan dingen op de laptop en zij is écht nergens aan geweest.... ja ja oma :^^:

Met mijn opa heb ik geen contact maar ik geloof niet dat hij een computer of iets dergelijks heeft, laat staan Facebook. Hij had vroeger een tv die continue sneeuwde en het beeld was roze/rood. Hij woont in het buitengebied en er was dus geen kabeltv, hij had alleen ned. 1, 2 en 3. Hij heeft nu denk ik zo'n 12 jaar een "nieuwe" tv en volgens mij heeft hij toen ook een schotel genomen zodat hij meer zenders had.

Binnen ons gezin ben ik de enige met Facebook.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem178

Bericht 27 Sep 2013 20:44

Re: Mijn oma op Facebook

Een vriend van mij had zijn oma van dik in de 90 in zijn vriendenlijstje staan. Ik vroeg me af of het echt zijn oma was, dus klik even op het profiel. Ze had één post; "zo, nu heb ik ook facebook zodat mijn kleinzoon nooit meer mijn verjaardag vergeet".
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Sep 2013 20:51

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma leeft nog en is 85 en zit ook niet op facebook. Daar heeft ze totaal geen interesse in. Mijn opa wilde voor zijn dood toen wel leren hoe een computer werkt en heeft toen ook een cursus gevolgd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 27 Sep 2013 20:54

Re: Mijn oma op Facebook

Ja mijn beide oma's hebben ook een laptop en uiteraard Facebook. Ze weten ook allebei hoe fb werkt en posten ook berichtjes en alles. Ze doen verder ook spelletjes op internet, gebruiken youtube en googlen heel veel. Leuk voor ze, omdat ze toch allebei alleen zijn ( allebeide opa's overleden ) dan is dit ook een mooi tijdverdrijf :)

Mijn ene oma voelt zich soms schuldig als ze er wel een hele middag ( 2,5 uur ) achter de laptop heeft gezeten haha. Dan zeg ik. 'Ach oma, dat is toch heerlijk, lekker internetten. Wat maakt het nou uit of je er 1 uur of 3 uurtjes achter zit' hihi
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 27 Sep 2013 21:44

Re: Mijn oma op Facebook

Ja! Mijn oma is 86 en zit op FB. Ik sms ook altijd met dr. Zo schattig :).
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 27 Sep 2013 21:52

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn ene opa en oma Facebook-en nu zelfs via de tablet. Ze hebben een Samsung Tab 2 gekocht voor o.a. boeken, spelletjes en het nieuws. Maar nu kunnen ze zelfs vanaf de bank op Facebook kijken. Helemaal leuk vinden ze het!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 27 Sep 2013 22:05

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn opa van 86 zit op Facebook en is best fanatiek met reageren maar post er zelf zelden wat op
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 27 Sep 2013 23:27

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma is ruim 87 jaar en vindt haar bejaardentelefoon nog lastig om mee te werken. Laatst was haar seniorentelefoon kapot en moest er eigenlijk éxact dezelfde telefoon komen. We hebben een nieuwe telefoon gekocht, met 3 directe toetsen naar een nummer en 9 voorkeurstoetsen, maar dit was al een crime om haar te leren.
Dus mijn oma aan de facebook? I don't think so!

Zo'n telefoon heeft ze nu trouwens:
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 28 Sep 2013 07:43

Re: Mijn oma op Facebook

Haha Joan en Sogood, wat grappig!

Mijn oma heeft sinds kort een laptop en internet, maar durft deze niet alleen te gebruiken. Ze wil het liefst dat een van ons erbij is en roept dan alleen maar: 'ooooh dat snap ik allemaal niet hoor!'. Dus nee, geen Facebook voor oma. Al kijkt ze wel graag met anderen mee :)
2014 2016 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 28 Sep 2013 11:26

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma's zijn 89 en bijna 100, dus die moet ik echt niet gaan lastig vallen met iets als internet, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem187

Bericht 28 Sep 2013 11:53

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn ouders zitten beide op facebook en mijn oma ook. Ik vind het alleen maar leuk :D
<<

Anoniem7

Bericht 28 Sep 2013 12:01

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn oma zit niet op Facebook. Drie van mijn tantes wel, eentje vond ik in het begin heel aandoenlijk, maar nu erg irritant worden met alle anti-Rutte dingen die ze deelt. Dat ze elke ochtend een goedemorgen- en elke avond een Weltrusten-status plaatst vind ik dan weer wel schattig. En in het begin wilde ze ook echt met iedereen 'praten', viel iedereen lastig met de chat en had continu statussen als 'wie wil er met me praten?' Of 'Nou, niemand praat met me, dus ik ga maar naar bed'. :D En hoe ze dan al het Nederlandse nieuws en zelfs het weer in de statussen verwerkt voor de familie in Canada (in Nederlandse zinopbouw letterlijk vertaald naar het Engels)... De familie in Canada interesseert het geen zak of het nou regent of niet, maar ik moet er altijd wel om lachen :lol:

Mijn andere twee tantes plaatsen niet zo vaak wat.
<<

Loes de Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:31

Bericht 28 Sep 2013 13:11

Re: Mijn oma op Facebook

Mijn opa van 82 zit ook op facebook. Niet dat hij er iets van snapt maar hij zit erop.

Hij vindt het vooral leuk om alles en iedereen te volgen, hele dagen kan hij zich ermee vermaken heb ik van mijn oma begrepen.
Ik zie hem ook altijd online haha! Leuke dagbesteding voor de ouderen.
Berichtjes plaatsen doet hij eigenlijk nooit, heel af en toe doet hij: vind ik leuk, maar of hij het echt begrijpt wat hij doet, geen idee.

Ahh ik vind het eigenlijk ook wel schattig. Hij neemt alles zo letterlijk en als hij dan iets niet begrijpt wat ik op facebook zet dan belt hij op om te vragen hoe het zit haha!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers