Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonnesteek

<<

anoniem203

Bericht 06 Jul 2015 19:11

Zonnesteek

Mijn oudste zoon heeft een zonnesteek opgelopen. Hij heeft sinds gisteren ochtend hoofdpijn, is misselijk, geen eetlust, hangerig en voelt vooral heel warm aan. Vandaag is hij ook thuis gebleven van school.

Hoelang kan zo'n zonnesteek duren? En blijft hij nu ook heel zijn leven vatbaar voor een zonnesteek of is dit gewoon pech?
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 06 Jul 2015 19:21

Re: Zonnesteek

Beterschap voor je zoontje! Het wordt aangeraden bij jonge kinderen altijd even een arts in te schakelen. Daarnaast kan een koele douche fijn zijn en moet ie genoeg blijven drinken. Het is vooral pech, denk ik. Iedereen kan het krijgen, als je bijv. niet genoeg beschermd bent tegen de zon. Kan wel een week duren, zoiets, misschien ook langer dat hoop ik niet. Nogmaals sterkte!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

anoniem203

Bericht 06 Jul 2015 20:58

Re: Zonnesteek

Ik heb 'm echt om de 2 uur steeds ingesmeerd met zonnebrand en zijn zwembadje stond onder een partytent. Ik denk dat hij toch tijdens het spelen (hij was afgelopen zaterdag ook naar een verjaardag van zijn nichtje) teveel zon op zijn gezicht heeft gehad. Dus vanaf nu probeer ik hem zoveel mogelijk buiten een pet te laten dragen. Morgen breng ik hem toch naar school en licht de juf in en of ze hem extra in de gaten wil houden. En als hij zich niet goed voelt of ze mij dan belt.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 06 Jul 2015 21:04

Re: Zonnesteek

He wat naar joh! Beterschap! Ik zou ook even een arts bellen (zegt google iig)

Door jouw topic schrik ik wel een beetje. Mats had vandaag ineens 40 graden koorts, eet vrijwel niets, greep steeds naar zijn hoofd en viel op schoot in slaap (doet hij normaal nooit). Ik dacht gewoon een griepje, maar omdat het zo warm is geweest en hij steeds in de volle zon ging zitten maak ik me nu toch een beetje zorgen...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 06 Jul 2015 21:08

Re: Zonnesteek

Volgens mij loop je ern zonnesteek niet perse op door de zon maar door oververhitting in combinatie met te weinig vocht. Het lichaam kan zijn warmte niet kwijt. Voor zo ver ik weer kun je hem dus ook gewoon onder een partytent oplopen. Daar kan de temperatuur ook behoorlijk oplopen. Beterschap!
Laatst gewijzigd door Surya op 06 Jul 2015 21:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 06 Jul 2015 21:13

Re: Zonnesteek

Gijs. schreef:He wat naar joh! Beterschap! Ik zou ook even een arts bellen (zegt google iig)

Door jouw topic schrik ik wel een beetje. Mats had vandaag ineens 40 graden koorts, eet vrijwel niets, greep steeds naar zijn hoofd en viel op schoot in slaap (doet hij normaal nooit). Ik dacht gewoon een griepje, maar omdat het zo warm is geweest en hij steeds in de volle zon ging zitten maak ik me nu toch een beetje zorgen...


40 graden koorts en hoofdpijn vind ik een zeer gegronde reden om de hap te bellen!
<<

anoniem203

Bericht 06 Jul 2015 21:18

Re: Zonnesteek

Surya schreef:Volgens mij loop je ern zonnesteek niet perse op door de zon maar door oververhitting in combinatie met te weinig vocht. Het lichaam kan zijn warmte niet kwijt. Voor zo ver ik weer kun je hem dus ook gewoon onder een partytent oplopen. Daar kan de temperatuur ook behoorlijk oplopen. Beterschap!


Oh oke dat wist ik niet! Dankje. De partytent was overigens wel aan alle kanten open. Maar het zal allemaal wel een combinatie zijn van.

Gijs als M. het morgen nog heeft zou ik idd even de huisarts bellen. Dit klinkt idd ook als een zonnesteek en M. is natuurlijk ook een stuk jonger dan mijn oudste.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 06 Jul 2015 21:36

Re: Zonnesteek

Ik wil geen paniek zaaien, maar met deze symptomen zou ik ecbt niet wachten tot morgen, maar nu de hap bellen. Er wordt zelfs geadviseerd om bij een temp. boven de 40 112 te bellen. Ik zou dit echt niet aankijken.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Jul 2015 21:56

Re: Zonnesteek

Surya schreef:Ik wil geen paniek zaaien, maar met deze symptomen zou ik ecbt niet wachten tot morgen, maar nu de hap bellen. Er wordt zelfs geadviseerd om bij een temp. boven de 40 112 te bellen. Ik zou dit echt niet aankijken.


Waar lees je dat? Ik vind juist op internet dat koorst boven de 40 graden geen kwaad kan en ook niet abnormaal is. Pas na 3 dagen moet je de HA bellen (Of als er andere symptomen zijn)
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 06 Jul 2015 22:03

Re: Zonnesteek

ไม่เป็นไร schreef:
Surya schreef:Ik wil geen paniek zaaien, maar met deze symptomen zou ik ecbt niet wachten tot morgen, maar nu de hap bellen. Er wordt zelfs geadviseerd om bij een temp. boven de 40 112 te bellen. Ik zou dit echt niet aankijken.


Waar lees je dat? Ik vind juist op internet dat koorst boven de 40 graden geen kwaad kan en ook niet abnormaal is. Pas na 3 dagen moet je de HA bellen (Of als er andere symptomen zijn)


Zoek maar op hitteberoerte...... Het gaat om een kindje dat veel in de zon is geweest, naar zijn hoofdje grijpt en niet meer eet. Bij een hitteberoerte en koorts boven de 40 graden kan het levensbedreigend zijn. Een kindje dat veel in de zon in geweest, hoge koorts heeft, suf is en symptomen van hoofdpijn heeft,zou ik absoluut geen risico nemen.

In de winter is het een ander verhaal. Maar dan nog bij hoofdpijn, hoge koorts en sufheid gaan bij mij alarmbellen rinkelen. Hoge koorts an sich niet.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Jul 2015 22:10

Re: Zonnesteek

Lees het nu ook, je hebt helemaal gelijk. Klinkt idd erg naar als je dat zo leest en zou eigk ook niet afwachten.
Ik had enkel op koorts gezocht, excuses!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 06 Jul 2015 22:21

Re: Zonnesteek

Bedankt voor het meedenken (sorry ava voor het stelen van je topic). Ik heb de HAP gebeld en die maken zich geen directe zorgen omdat hij niet aan het braken is en nog wel goed drinkt. De sufheid in de avond(rond 18.00 begon hij voor zich uit te staren/in slaap te vallen ) vond ik zelf ook lastig omdat het ook de combi vermoeidheid en koorts kon zijn. We houden hem goed in de gaten en mocht er iets veranderen moeten we direct bellen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

anoniem203

Bericht 07 Jul 2015 09:18

Re: Zonnesteek

Geeft niks Gijs ;)

Goed dat je even hebt gebeld!

S. is inmiddels weer wat opgeknapt en is naar school. Ik heb hem een pet meegegeven en als ze buiten gaan spelen moet hij die opzetten. Zijn juf gaat er ook op letten dat hij dat ook daadwerkelijk doet. En mocht hij zich niet fit voelen dan belt ze mij op.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 07 Jul 2015 10:25

Re: Zonnesteek

ไม่เป็นไร schreef:
Surya schreef:Ik wil geen paniek zaaien, maar met deze symptomen zou ik ecbt niet wachten tot morgen, maar nu de hap bellen. Er wordt zelfs geadviseerd om bij een temp. boven de 40 112 te bellen. Ik zou dit echt niet aankijken.


Waar lees je dat? Ik vind juist op internet dat koorst boven de 40 graden geen kwaad kan en ook niet abnormaal is. Pas na 3 dagen moet je de HA bellen (Of als er andere symptomen zijn)


Mijn dochter had het laatst ook, maar dat was denk ik eerder een griepje ipv een zonnesteek, heb toen ook de HA gebeld en die vertelden hetzelfde als hierboven.
Met zonnesteek/hitteberoerte heb ik (gelukkig) geen ervaring.

Sterkte en beterschap voor S. en M.!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem255

Bericht 07 Jul 2015 14:40

Re: Zonnesteek

Wat sneu zeg.
Mijn man heeft het een paar jaar geleden gehad toen we op vakantie waren, echt heel extreem.
Zijn mond zakte en hij had last van spierverkramping. Zijn voeten stonden vrijwel gelijk aan zijn onderbeen, helemaal recht naar beneden en zijn vingers verkrampte helemaal... Daarna geen last meer gehad tot een week of 3/4 terug. Toen was het ook zo'n mooie dag en `s avonds weer enorm beroerd. Op zijn werk staat hij vrijwel de hele dag in de volle zon, dan drinkt hij echt liters op een dag, heeft een pet op die hij steeds weer nat maakt en smeert zich goed in.

Beterschap Ava en Gijs met de jongens!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 07 Jul 2015 15:15

Re: Zonnesteek

Tip voor je man: laat hem vooral letten op zijn suikers en zouten als het zo warm is. Evt. ORS drinken.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron