Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 15:42

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Cotton schreef:Mijn zoekfunctie werkt weer eens niet mee. Dus dit topic maar.

Ik ga zaterdag Tapas eten met vriendinnen en alles waar ik gek op ben, mag niet. Meeeeeeeeeeeeeeeh! Zo. :D



Haha awww Cotton. Fijn he.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2017 15:46

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Ik hoop dat het niet zo opvalt dat het carpaccio monster geen carpaccio eet. En geen zalm rolletjes. En geen steak.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Jul 2017 15:47

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Ik leef met je mee Cotton maar eerlijk waar, het went. Tegen het einde van de zwangerschap is het dieet niet meer zo zwaar.
Maar eerlijk is braaf, ik geniet nog steeds met volle teugen dat ik weer alles mag eten en drinken.

Veel plezier en eet smakelijk, oh, en geef aan bij de bediening dat je zwanger bent, soms bereiden ze het dat iets anders waardoor je het wel mag eten.

Edit ; ik zie nu dat ze het nog niet weten.....succes!!
30-04-2017
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2017 15:50

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Ja haha, ik ga dus ook niks aangeven voor nu. Vaak genoeg meegemaakt dat de bediening het doorgaf aan de andere bediening en die het per ongeluk over tafel blèrde.
Deze vriendinnen hebben geen idee dat we voor een kindje gaan. Pas na 12 weken krijgen ze het te weten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 15:50

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Oh ja dat is rottig zo in het begin. Lekker idd wat andere dingetjes bestellen en hopen dat ze geen vragen stellen. Je drinkt sowieso niet vaak/geen alcohol toch? Dat scheelt al. Dat was bij mij echt zo opvallend direct.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jul 2017 15:51

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Haha irritant is dat he!
Ik ga vanavond uit eten en er is maar 1 voorgerecht dat ik mag. Oja en soep maar dat eet ik nooit als ik uit eten ga.
Gelukkig is het wel een voorgerecht dat me heerlijk lijkt.
En ook de hoofdgerechten valt meer dan de helft van af.

Ik mis sommige dingen echt best erg!
De avond na de bevalling krijg ik (net als de vorige keer) een dikke vette rode ossenhaas van de bistro hier in de buurt. Nu al zin in :smile:
<<

Anoniem252

Bericht 26 Jul 2017 15:53

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Poeh ja uit eten is echt minder leuk als je zwanger bent! Ik ben aan het aftellen hoor voor sommige dingen. Kan niet wachten tot ik weer sushi, filet american en wijn mag.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Jul 2017 15:53

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Dan zeg je dat je op het forum met een challenge mee doet waarbij je een keer iets anders kiest dan normaal bij uit eten gaan ;-) Sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jul 2017 15:54

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Atelier Madame schreef:Poeh ja uit eten is echt minder leuk als je zwanger bent! Ik ben aan het aftellen hoor voor sommige dingen. Kan niet wachten tot ik weer sushi, filet american en wijn mag.


Hou op joh! Dat zijn inderdaad een paar vd dingen die ik ook zo mis! Sushi en wijn :love:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 15:56

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Olijfje schreef:De avond na de bevalling krijg ik (net als de vorige keer) een dikke vette rode ossenhaas van de bistro hier in de buurt. Nu al zin in :smile:


Haha wat leuk!
Ik kreeg biefstuk van de slager cadeau. At ik de tweede dag op brood voor de lunch. Man man wat was dat lekker.

Tip ook: Ik bekeek van te voren altijd de menukaart al. Dan kon ik beetje inschatten alvast. Uiteten is inderdaad echt minder leuk als zwangere. Heb heel vaak iets van kip of vegetarische gerechten gegeten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 26 Jul 2017 15:57

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Olijfje schreef:
Atelier Madame schreef:Poeh ja uit eten is echt minder leuk als je zwanger bent! Ik ben aan het aftellen hoor voor sommige dingen. Kan niet wachten tot ik weer sushi, filet american en wijn mag.


Hou op joh! Dat zijn inderdaad een paar vd dingen die ik ook zo mis! Sushi en wijn :love:


En in Italië oo vakantie had ik ook zon zin in seranoham en salami enzo.

Ik maak mij soms wel eens druk over eten wat ik heb gehad en of dat wel goed was. Bijv paar keer parmezaanse kaas gegeten in Italië. Helemaal niet over nagedacht. Nou ja komt vast goed.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 15:57

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Jip schreef:Dan zeg je dat je op het forum met een challenge mee doet waarbij je een keer iets anders kiest dan normaal bij uit eten gaan ;-) Sterkte!


Of six weeks of veggies. Zoiets. Alleen zouden ze dat bij mij nooit geloven als carnivoor zijnde.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 15:57

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Atelier Madame schreef:
Olijfje schreef:
Atelier Madame schreef:Poeh ja uit eten is echt minder leuk als je zwanger bent! Ik ben aan het aftellen hoor voor sommige dingen. Kan niet wachten tot ik weer sushi, filet american en wijn mag.


Hou op joh! Dat zijn inderdaad een paar vd dingen die ik ook zo mis! Sushi en wijn :love:


En in Italië oo vakantie had ik ook zon zin in seranoham en salami enzo.

Ik maak mij soms wel eens druk over eten wat ik heb gehad en of dat wel goed was. Bijv paar keer parmezaanse kaas gegeten in Italië. Helemaal niet over nagedacht. Nou ja komt vast goed.


Parmezaanse kaas is rauwmelks maar mag omdat het harde kaas is. Rauwmelkse kazen mogen alleen niet als ze zacht zijn. Manchego, parmi etc mogen!!

Edit: En ja die rauwe ham en salami miste ik het allermeeste (naast de wijn). Dat eet ik nu echt heel veel. Gebakken mag dat trouwens allemaal wel, mocht je het eens in een salade willen. En diepgevroren en dan weer ontdooid, maar dat heb ik nooit gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2017 16:01

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Marin schreef:
Jip schreef:Dan zeg je dat je op het forum met een challenge mee doet waarbij je een keer iets anders kiest dan normaal bij uit eten gaan ;-) Sterkte!


Of six weeks of veggies. Zoiets. Alleen zouden ze dat bij mij nooit geloven als carnivoor zijnde.

Haha same here. Dan val ik compleet door de mand.

Gelukkig staan er ook genoeg dingen op die ik wel mag, maar het haalt het zeker niet bij carpaccio of zalmrolletjes. Ik ga maar aan de andere kant van de tafel zitten en niet tegenover m'n 'scherpste' vriendin haha. :laughcry:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 16:02

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Haha succes! Laat ons maar weten hoe het ging.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jul 2017 16:06

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Marin oehh wat genieten is dat dan he!
Ik had toen binnen 3 dagen al sushi, ossenhaas en heel veel gerookte zalm gegeten.
Ik bekijk de menukaart ook van tevoren. Maar de keuze is dus erg beperkt. Normaal kies ik ook vaak voor tartaar, rauwe vis, rood vlees en dat soort dingen.
Achja er zijn ergere dingen :razz:

AM ja in het buitenland is dat altijd wel spannend. Italië is inderdaad ook super frustrerend met al die lekkere hammen en worst! En kazen! Zal vast wel goed gegaan zijm joh. Parmezaanse kaas wordt dat überhaupt wel gemaakt van rauwe kaas?
2 jaar geleden zat er in Italië een zwangere Italiaanse naast me en ze at al die hammen gewoon met een glaasje rode wijn erbij. In Nederland zijn we een stuk strenger!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Jul 2017 16:06

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

He? waar waar waar staat het nieuws??

Gefeliciteerd!!! Wat fijn voor jullie zeg!
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jul 2017 16:07

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Cotton het scheelt dat niemand het van jou verwacht dat je zwanger bent! Anders zou je inderdaad wel snel door de mand kunnen vallen :razz:
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2017 16:07

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Caro schreef:He? waar waar waar staat het nieuws??

Gefeliciteerd!!! Wat fijn voor jullie zeg!

In het nieuwe Lentemama's 2018 topic! :banaan:

Dankjewel. Nu maar weer afwachten, maar heb er een zeer goed gevoel over.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 26 Jul 2017 16:08

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Het leed dat .... heet;)
Ik ken het geen biefstuk mogen oh wat vond ik dat zuur. En nu mag ik het en ben ik nog steeds niet uit eten geweest ..tja dat komt nog wel. Salami miste ik het meest en rauwe ham. Ik eet nu wel weer rauwe ham joepie maar nog steeds geen salami ivm knoflook de kleine reageert daar erg op heb ik het idee (borstvoeding). Knoflook zit echt overal in ben ik dus nu achter gekomen damnt alles wat ik lekker vind is met knoflook rrrrrz nog 4 weken en dan kan ik weer aanvallen !. En chocola eet ik ook maar wat minder volgens mij reageert de kleine daar ook op. En natuurlijk alcohol ik drink amper een glaasje maar je gaat het toch missen zo lekker zoet drankje ( i love it).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Jul 2017 16:09

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Wat fijn!! (oh dat had ik al gezegd maar ik meen het dan ook ECHT!)

Ik vroeg me af waarom er zo'n oud topic naar boven was gehaald, anders had ik het niet eens gezien!

We doen de bananendans! :banaan: :banaan:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 16:09

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Olijfje schreef: Parmezaanse kaas wordt dat überhaupt wel gemaakt van rauwe kaas?
2 jaar geleden zat er in Italië een zwangere Italiaanse naast me en ze at al die hammen gewoon met een glaasje rode wijn erbij. In Nederland zijn we een stuk strenger!


Ja Parmezaanse kaas is van ongepasteuriseerde melk gemaakt. (heb het zelf in Italie zien maken!). Maar omdat het een harde kaas is, mag dat tijdens de zwangerschap dan wel. Haha ik als kaasliefhebber heb er een hele studie van gemaakt wat wel en niet mag ;)

Enne ja, in Spanje vroegen ze toen ik zwanger was ook 'but one glass, madam.... is healthy for baby!'
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2017 16:10

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Olijfje schreef:Cotton het scheelt dat niemand het van jou verwacht dat je zwanger bent! Anders zou je inderdaad wel snel door de mand kunnen vallen :razz:

Ja ik heb wel eens laten vallen dat we er misschien in 2018 voor gaan en 1 vriendin in het groepje weet van m'n miskraam (en zij zal het wel eerder weten na de echo en als zij het merkt is dat niet erg, ze zal nooit iets zeggen) maar de rest denkt allemaal 2018. Dat lijkt me wel een goede dekmantel opzich.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jul 2017 16:10

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

sanskie schreef:Het leed dat .... heet;)
Ik ken het geen biefstuk mogen oh wat vond ik dat zuur. En nu mag ik het en ben ik nog steeds niet uit eten geweest ..tja dat komt nog wel.

Je kunt toch ook zelf een biefstukje bakken als je wilt? Gewoon lekker doen joh!
Let's discover the world together.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 26 Jul 2017 16:11

Re: Wat eet en drink jij niet meer bij zwangerschap?

Ja maar van een restaurant is het tich keer lekkerder met stroganoffsaus er bij oh jammie
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers