Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vanaf wanneer groenten of fruit hapje

<<

Anoniem151

Bericht 06 Jul 2015 16:51

Re:

Lonely Goatherd schreef:
Spencer schreef:Wij zijn met 6 maanden begonnen. Dit omdat we het met de Rapley methode wilden doen en omdat (volgens mijn bronnen) het slecht is om voor de zes maanden te beginnen (voor de darmpjes).
Exact hetzelfde hier.


Hier ook zo
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 06 Jul 2015 20:37

Re: vanaf wanneer groenten of fruit hapje

ook hier precies hetzelfde
Mother of 3 adorable children
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Jul 2015 20:54

Re: vanaf wanneer groenten of fruit hapje

Hier ook, de groene vrouw heeft het volgens mij goed opgesomd waarom:

http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden-flesvoeding/

Maar uiteindelijk, wat zegt je gevoel?
L2014 & H2017
<<

Anoniem205

Bericht 06 Jul 2015 21:19

Re: vanaf wanneer groenten of fruit hapje

Zoon had niet meer genoeg aan de flessen. Dus met nieuwe anti kma-voeding ook gaan bijvoeden. Dat was met ruim 5 maanden. Ik wilde ook rapley, maar zoon gilt het uit van de kramp wanneer hij iets krijgt wat kramp kan veroorzaken. De stukken zijn dan te groot. Nu met 7 mnd eet hij (grof) gepureerd en soms ook stukken (banaan, wortel, aardbeien, frambozen)
<<

Anoniem148

Bericht 07 Jul 2015 05:09

Re: vanaf wanneer groenten of fruit hapje

Mzcharlotte dank je voor de link. Erg interessant ga daar meer over zoeken. Vooral de combinatie met allergie en eczeem vind ik belangrijk! Als ik hier meer over vind, dan wacht ik tot 6 maanden als zoon dat kan hebben.
Iedereen bedankt voor de reacties.
<<

Anoniem174

Bericht 07 Jul 2015 05:50

Re: vanaf wanneer groenten of fruit hapje

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 20 Okt 2015 08:21, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Jul 2015 06:26

Re: vanaf wanneer groenten of fruit hapje

Ik twijfelde flink en heb het besproken op het cb en werd inderdaad verwezen naar een onderzoek wat weer nieuwer is en waarbij ze er dus achter gekomen zijn dat de kans op eczeem en allergieen weer kleiner is als je eerder begint. Ik heb er flink over getwijfeld omdat mijn man en ik astma, eczeem, allergieen en hooikoorts alles bij elkaar opgeteld hebben en ik ben uiteindelijk met bijna 5 maanden begonnen met groenten.

Wij zijn begonnen met pompoen en hebben elke keer een paar dagen achter elkaar hetzelfde gegeven zodat hij aan de smaken kon wennen, na 3 weken hebben we fruit geintroduceerd en vanaf dat moment deed hij zijn mond niet meer open voor groenten en werd hij op een gegeven moment zelfs heel boos als we groenten wilde geven, dus zijn we weer twee weken gestopt met groenten in de hoop dat hij het zou vergeten. Nu eet hij wel weer groenten, maar fruit is gewoon echt favoriet, hij eet al zo een hele banaan op!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 07 Jul 2015 11:50

Re: vanaf wanneer groenten of fruit hapje

Ik vind dit ook lastig. Eigenlijk wil ik tot 6 maanden wachten, maar dochter is natuurlijk ook 5,5 weken te vroeg geboren. Dus eigenlijk is ze dan gecorrigeerd nog geen 6 maanden, maar tot 7,5 maanden wachten vind ik echt wel lang (met oog op allergieen).
<<

Anoniem148

Bericht 07 Jul 2015 14:27

Re: vanaf wanneer groenten of fruit hapje

minoessepoes schreef:Ik twijfelde flink en heb het besproken op het cb en werd inderdaad verwezen naar een onderzoek wat weer nieuwer is en waarbij ze er dus achter gekomen zijn dat de kans op eczeem en allergieen weer kleiner is als je eerder begint. Ik heb er flink over getwijfeld omdat mijn man en ik astma, eczeem, allergieen en hooikoorts alles bij elkaar opgeteld hebben en ik ben uiteindelijk met bijna 5 maanden begonnen met groenten.

Wij zijn begonnen met pompoen en hebben elke keer een paar dagen achter elkaar hetzelfde gegeven zodat hij aan de smaken kon wennen, na 3 weken hebben we fruit geintroduceerd en vanaf dat moment deed hij zijn mond niet meer open voor groenten en werd hij op een gegeven moment zelfs heel boos als we groenten wilde geven, dus zijn we weer twee weken gestopt met groenten in de hoop dat hij het zou vergeten. Nu eet hij wel weer groenten, maar fruit is gewoon echt favoriet, hij eet al zo een hele banaan op!


Hier ook bij beide dus ja. Zoon heeft nu ook berg en dat is een soort van eczeem.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers