Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto: Hatchback of Station? Of..?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jul 2015 16:08

Auto: Hatchback of Station? Of..?

Toch maar even in algemeen. Onze reden voor nieuwe auto is een kindje maar ik ben met name op zoek naar ervaringen met verschillende typen auto's en hoeveel zooi erin past, niet per se (zooi van) een kindje :smile:

1 weekend weg met de kinderwagen en de maxi cosi en we hebben al besloten echt een nieuwe auto te moeten. We hebben nu een driedeurs peugeotje, en het past allemaal net.... Voordat T er was gingen we altijd op lange kampeervakanties waarbij al onze spullen prima hierin pasten, en dan konden we ook nog gewoon door de achterruit kijken. Met baby zaten we te denken aan zo'n jetbag/dakkoffer. Daar past enorm veel in, zodat we toch niet een gigantische nieuwe auto hoeven. We wonen namelijk in een erg smal hofje, in het centrum van een grote stad. Een grote auto is gewoon niet handig. Besides, grote auto's zijn duurder, en gewoon echt niet nodig, alleen voor vakantie handig. EN ik vind stations wel heel erg hallooooo wij hebben een kindje gekregen :12:

Je hebt toch wel gewoon ruime hatchbacks? Opel Corsa's, Ford Focus, Citroen C4? Iemand ervaring? Sedans spreken ons niet aan, dan liever een station. Natuurlijk gaan we binnenkort gewoon eens rondkijken, maar ik hoor graag andere meningen, EN zoveel van bovenstaande occassions staan er hier niet in de buurt!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem122

Bericht 05 Jul 2015 16:15

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Ik heb een hatchback (Opel astra uit 97) en daar heb ik echt wel heel veel ruimte in.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Jul 2015 16:32

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij hebben een station. Bijna alles doen we op de fiets maar oh wat is het handig als je een weekendje weg gaat, naar de ikea moet of iemand naar schiphol brengt.

We zijn nu net een weekendje weg en de hele auto zat propvol.
R. 2013
D. 2016
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 05 Jul 2015 16:46

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij hebben een station, maar geen kindje.
Vooral op vakantie is het heel fijn, alles past er met gemak in. En inderdaad als je naar ikea of zo gaat is het ook erg handig.
Voor ons was een station even duur als de gewone versie trouwens, anders hadden we het misschien ook niet gedaan, maar ik ben er nu wel heel blij mee.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 568

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 05 Jul 2015 17:02

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Ook wij hebben een station, maar geen kinderen. Ik vind het ideaal, veel ruimte voor boodschappen en grote spullen. Wij hebben er een gekocht omdat het erg handig was tijdens het verbouwen van ons huis en omdat de instap lager is, zodat de hond er zelf in kan springen.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Patsy

Bericht 05 Jul 2015 17:20

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Ik weet niet wat voor Peugeot je nu hebt, maar is een 206 niets? Is de station versie van de 306, maar niks zwaarder. Scheelt je dus niets in wegenbelasting en toch meer ruimte.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jul 2015 17:46

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij hebben ook een station en al heel veel plezier ermee gehad met verbouwen en verhuizen, want er past zoveel in!
Het hoeft ook helemaal niet veel duurder te zijn dan je huidige auto.

Onze auto (diesel uit 2001) rijdt 1 op 18 en valt in gewichtsklasse 1250-1350 kg.
Veel stations vallen - volgens mij - in een hogere gewichtsklasse of zijn wat minder zuinig.
Voor ons een fijne relatief zuinige auto.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem114

Bericht 05 Jul 2015 18:29

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Oké échte ervaringen heb ik niet natuurlijk.... Geen baby en zo. Maar onze 307 past wel een kinderwagen in en babymeuk én ander spul! Peugeot 307 dus...
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jul 2015 18:38

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Denk niet dat je hier een zinnig antwoord op kan geven ik heb ook een hatchback maar daar past nog geen krat bier in de kofferbak.
2015 💙
<<

Anoniem280

Bericht 05 Jul 2015 18:44

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Voordat wij kinderen hadden, hadden wij al een station.
Ideaal tijdens vakanties.
Nu met 2 kinderen een een tweelingbuggy ontzettend ideaal, past namelijk niet in mijn corsa.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 05 Jul 2015 19:17

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij hebben nu een Toyota Avensis station. Hele fijne grote auto, met de draaicirkel van een vrachtauto dus in smalle hofjes en de binnenstad niet ideaal.
Hiervoor hadden we een Seat Cordoba, die had echt een enorme kofferbak. We hadden toen nog geen kinderen dus weet niet of alle babymeuk erin past maar denk haast van wel.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Jul 2015 19:53

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Ik rij zelf in een Ford Focus hatchback uit 2002. Fijne wagen en ik rij er al 8 jaar in met nauwelijks onderhoud. Alleen de airco van die wagens gaan snel kapot, dus die heb ik niet meer laten maken. Type vind ik zelf erg mooi vanwege de voor en achter lampen. Ook aardig wat ruimte. Overigens zie van de Ford Focus ook veel stations rijden.
<<

Anoniem286

Bericht 05 Jul 2015 21:14

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij hebben een vw touran en ik vind het geweldig. Alles past erin, ik hoef de kinderwagen niet meer in te klappen maar til hem zo achterin. Heerlijk!
<<

Anoniem205

Bericht 05 Jul 2015 21:48

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij rijden een Golf 6, hatchback. De Joolz past er in, zonder dat de wielen eraf moeten. Maxicosi en isofix systeem passen prima en daarnaast is er nog steeds genoeg ruimte om allerlei meuk en troep en andere onzin mee te nemen. We leggen dan namelijk 1 achterbank plat, waardoor er net iets meer in past.


In mijn prehistorische VW Polo past de kinderwagen ook (wel wielen eraf), maar zoon staat voorin. Dan zouden we iets minder makkelijk op vakantie kunnen, want met kinderwagen is de kofferbak wel echt voller dan vol...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Jul 2015 22:02

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Nou zijn wij natuurlijk nog niet met baby weggeweest, omdat baby er (gelukkig) nog niet is, maar we hebben wel alles geprobeerd toen we de Maxi Cosi en kinderwagen kocht.
Wij hebben een Seat Leon (hatchback) en daarin past de kinderwagen in de kofferbak en de Maxi Cosi makkelijk op de achterbank. In de kofferbak is nog wat ruimte over en natuurlijk naast de Maxi Cosi nog. Als je dan ook nog zo'n koffer op het dak hebt, kom je denk ik een heel eind, hoewel alles meenemen voor 2 weken kamperen denk ik wel erg krap wordt, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Jul 2015 22:13

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Hier een golf 5 en 2 kinderen. Alles past er in, heb ook nooit een station overwogen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 05 Jul 2015 22:17

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij hebben een station en geen kinderen. Wij hebben een Ford Mondeo uit 2013 en deze bevalt heel goed, maar is wel behoorlijk groot (en duur in wegenbelasting en verzekering en zo). Er past heel veel in als je op vakantie gaat, gaat verhuizen, wat grote spullen mee moet nemen, maar de belangrijkste reden dat wij 'm hebben, is dat mijn man voor zijn bedrijf vaak veel spullen mee moet nemen.

Ik heb zelf ook nog een Toyota Aygo en ik denk dat die wel vervangen gaat worden als er hier kinderen komen, want die is wel erg klein lijkt mij voor een kinderwagen en zo.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jul 2015 22:39

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij hebben een station, een Volvo V50.
Heerlijk om veel ruimte te hebben in de auto. Zelfs als de kinderwagen er in ligt past er nog meer dan genoeg in om mee te kamperen en gewoon door het achterraam te kunnen kijken.
We gebruiken de auto niet heel veel want we wonen in een stad en alles is op de fiets te doen, maar als we naar onze ouders gaan moeten we zo'n 2 uur rijden. Omdat we altijd lange stukken rijden vind ik een grote auto veel fijner dan een kleine.

Voordat we een kind hadden reden we ook een station zodat we onze racefietsen ook in de auto konden meenemen (bij gebrek aan een trekhaak en dakrek.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Jul 2015 23:01

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Ligt ook beetje aan je budget. Zelf heb ik een oude Mazda premacy, ding is super! Nooit is er iets aan en ik tilde zo de kinderwagen erin zonder hem in te klappen. Ook heeft hij achter 3 stoelen ipv een bank. Een hele ruime fijne auto, oké de schoonheidsprijs wint hij niet.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jul 2015 23:10

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Zal m'n reactie nog ff uitleggen, ik heb zelf een toyota aygo. Dat is ook een hatchback mijn broertje zijn golf ook. De golf past echt veel in de aygo natuurlijk niet. Een station past sowieso veel in.
2015 💙
<<

Patsy

Bericht 06 Jul 2015 08:14

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Dat wordt gewoon een caravan Zora, dan kun je alles daar in gooien :wink:.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 06 Jul 2015 09:20

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Grappig die opmerking over een station, want we hebben nu toevallig allebei een station (Renault Mégane & Ford Mondeo), maar geen kinderen!

Wij zijn nog niet met de auto op vakantie geweest, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen (en als we gaan zijn het geen kampeervakanties). Maar we kunnen er natuurlijk met gemak 2 koffers in gooien en naar Schiphol rijden en de boodschappen passen er ook prima in.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem 146

Bericht 06 Jul 2015 09:25

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij hadden een station, ideaal! Helaas heeft deze het begeven vorige week. Nu hebben we een MPV gekocht. We leveren iets in op ruimte. (helaas)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Jul 2015 10:22

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Haha Katrien, we grappen al steeds dat we nu na een kind eerst een hond nemen, en daarna een camper :D We hebben nu een Peugeot 206 Katrien, hatchback dus :)

Wat hebben veel dames hier een station! Minder reacties van mensen met kids en een hatchback al vind ik die van Thunder met name veelbelovend ;) We wonen hier gewoon echt heel smal en klein dus parkeren hier met een station zal gewoon vaak niet kunnen, waar we 'm met een hatchback soms nog net tussen kunnen proppen... da's wel belangrijk vind ik met kindje.

Irritant genoeg willen we ook wel een beeeeetje een mooie auto Mamsie... anders hadden we zoveel meer keuze!!

Cinnamon, van welk jaar is jullie Seat?

Bazzz, klinkt goed, want ik zou best graag bij Peugeot blijven!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 06 Jul 2015 10:36

Re: Auto: Hatchback of Station? Of..?

Wij hebben een van de laatsten van het oude model, ik dacht uit 2003.
Qua prijs verschilde het toen niet veel met de eerste versies van het nieuwe model, maar in de eerste versie willen nog wel eens wat kinderziektes zitten en mijn man vind het oude model ook gewoon mooier, haha.
Vind hem zelf ook heel fijn!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron