Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Sep 2013 22:16

Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Nav een opmerking 'plofkip smaakt er niet minder om' moest ik hier aan denken.
Kopen jullie bepaalde voedingsproducten niet ivm dierenleed of stoffen die erin zitten?

Denk aan halal geslachte schapen, plofkip vol antibiotica.
Maak je hier bewuste keuzes in?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 26 Sep 2013 22:19

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Nee, dat doe ik niet. Zou misschien wel beter zijn vooral ivm bv antibiotica ed die er in zit. Dat staat me wel tegen maar ik denk er niet goed genoeg bij na. Wel eet ik minder vlees dan ik vroeger deed bij bv mijn ouders thuis.

En eerlijk gezegd maak ik me niet zo druk om dierenleed als het om slachtvee gaat.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem83

Bericht 26 Sep 2013 22:20

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Zoals ik al in het desbetreffende topic aan gaf koop ik bij voorkeur biologisch vlees/vis, omdat ik denk dat dit gezonder is voor ons. Is de biologische variant niet op voorraad, dan ga ik niet naar een andere winkel maar koop ik inderdaad 'gewoon' de plofkip. Hoe slecht ook.
<<

Anoniem16

Bericht 26 Sep 2013 22:21

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Nee ik denk daar niet over na. Ik vind biologisch vlees vaak veel te duur en dan telt mijn portemonnee toch echt wel zwaarder.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Sep 2013 22:23

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Wij proberen wel zo veel mogelijk biologisch te kopen, maar dat is niet altijd aanwezig bij de supermarkt en dan koop ik ook de niet-biologische variant (muv kip). Maar wij eten sowieso elke week wel 2-3 keer vega (en soms vaker) en dan ook nog altijd kleine porties vlees/vis, dus als het dan een keer niet biologisch is voel ik me er minder schuldig om.
<<

Anoniem16

Bericht 26 Sep 2013 22:36

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Maar vinden jullie het soms dan niet zonde van het geld? Dan zie ik dat het zoveel duurder is en dan koop ik het al niet meer. Ik ben helaas geen miljonair ;)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Sep 2013 22:41

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Nee, ik vind het niet zonde. Sterker nog, mijn man en ik hebben juist een paar maanden geleden besloten om meer geld uit te gaan geven aan boodschappen zodat we meer biologische producten kunnen kopen. We gaan ook regelmatig naar de biologische winkel. Daar kopen we dan niet alles, want dat wordt echt te duur (zoveel kunnen we nou ook weer niet missen). Dingen die we vooral biologisch en/of fairtrade kopen zijn vlees, vis, groente, fruit, zuivel en rijst. Bij andere dingen vind ik het minder belangrijk en let ik er dus ook minder op.
<<

Anoniem 42

Bericht 26 Sep 2013 23:44

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik eet zelf helemaal geen vlees en vis maar mijn kinderen wel. Dan moet het wel normaal vlees zijn: geen plofkippen, van die gore stimpstampburgers (van die voorgekookte troep) en met grote voorkeur biologisch maar dat kan ik me niet altijd veroorloven.
<<

Anoniem173

Bericht 27 Sep 2013 00:11

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik ben daar heelxeerlijk over ik koop alles en het liefste zo goedkoop mogelijk. Ik geloof namelijk niet in biologisch vlees. Iig die beesten hebben alsnog niet veel ruimte dus vind het voor m'n gevoel de prijs niet waard.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Sep 2013 00:19

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Atelier Madame schreef:Ik ben daar heelxeerlijk over ik koop alles en het liefste zo goedkoop mogelijk. Ik geloof namelijk niet in biologisch vlees. Iig die beesten hebben alsnog niet veel ruimte dus vind het voor m'n gevoel de prijs niet waard.


Ze hebben in ieder geval meer ruimte. Ga alleen maar kijken naar plofkippen, scharrelkippen, vrije uitloop en ekokippen. Die ekokip heeft het echt wel beter hoor. Zo geldt dat ook voor andere dieren. Al zou je alleen maar letten op het beter leven keurmerk. Dan hoef je niet eens biologisch.
<<

Anoniem305

Bericht 27 Sep 2013 12:18

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik koop altijd biologisch vlees. Het kan me niet schelen dat het duurder is, ik geniet er des te meer van. Ik vind eigenlijk ook dat vlees helemaal niet duur is. Wat is nou 2 euro voor een paar hamburgers. Dan betaal ik liever 2,69 voor een 'beter leven' verpakking.
<<

Anoniem12

Bericht 27 Sep 2013 12:21

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Atelier Madame schreef:Ik ben daar heelxeerlijk over ik koop alles en het liefste zo goedkoop mogelijk.

Ik ook.

Ik koop wel vlees bij de Lidl en daar zit zo`n bewust leven sticker op ofzo. Heb verder nooit gekeken wat ze precies bedoelen met die sticker. Binnenkort eens op letten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Sep 2013 12:24

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik let ook vooral op de prijs. Wanneer ik bij de AH het biologische vlees zie liggen, ga ik er eigenlijk ook al vanuit dat het duurder is (zelfs met aanbieding).
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Sep 2013 13:01

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik heb nu niet de mogelijkheid om er op te letten. Die financiële ruime heb ik gewoon nu niet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem9

Bericht 27 Sep 2013 13:03

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik denk vooral aan mijn portemonnee. Net zoals ik ik eigenlijk nooit biefstuk koop, omdat ik het simpelweg te duur vind, vind ik dat ook van 'eerlijk' vlees.
<<

Nyx

Bericht 27 Sep 2013 13:21

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik let niet op een keurmerk. Vooral niet in de supermarkt. Ik kan dan wel meer willen betalen voor een stukje biologisch vlees, maar het is nog maar net op de televisie geweest dat dat ook helemaal niets zegt. Ik ga voor goedkoop en wat me lekker toe lijkt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Sep 2013 13:51

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik let wel op wat voor vlees en vis ik koop. Geen stuntprijzen bijvoorbeeld. Ook koop ik geen bewerkte vlees- of visproducten (burgers/schnitzels/sticks) omdat ik die absoluut niet vertrouw.

Nyx, 'op tv geweest'? Welk programma bedoel je, en wat maakte er dan niet uit? De voedingswaarde? De leefomstandigheden? De prijs? De duurzaamheid?
#teammaple🍁
<<

Anoniem 48

Bericht 27 Sep 2013 14:18

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Nyx schreef:Ik let niet op een keurmerk. Vooral niet in de supermarkt. Ik kan dan wel meer willen betalen voor een stukje biologisch vlees, maar het is nog maar net op de televisie geweest dat dat ook helemaal niets zegt. Ik ga voor goedkoop en wat me lekker toe lijkt.


Ging dit niet over de beter leven keurmerken ed. Want biologisch mag niet zomaar. Tegenwoordig staan er overal keurmerken op die je een goed gevoel geven maar die eigenlijk niets meer zeggen dan bla.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Sep 2013 14:20

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Het gaat mij met name om de kosten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem12

Bericht 27 Sep 2013 14:20

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Urban Naked schreef:Nyx, 'op tv geweest'? Welk programma bedoel je, en wat maakte er dan niet uit? De voedingswaarde? De leefomstandigheden? De prijs? De duurzaamheid?

Volgens mij is onlangs op TV geweest dat biologisch vlees soms helemaal niet biologisch is. Dan word je dus gewoon genaaid want er zit 'normaal' vlees in de verpakking.
<<

anoniem213

Bericht 27 Sep 2013 14:34

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik eet niet elke dag vlees/vis en vrij kleine porties. Dat is een bewuste keuze want ik koop alleen biologisch vlees en dat kan ik niet veel en vaak betalen. Ik vind het belangrijk om niet al die rare medicijnen binnen te krijgen en voor de dieren is het ook nog beter. Vis koop ik meestal duurzaam, maar daar ben ik minder strict in. Bij een ander zeur ik er ook niet over trouwens. Maar ik wil het thuis 'goed' doen.
<<

Anoniem5

Bericht 27 Sep 2013 14:46

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ja en nee, wij eten halal, waar ik overigens niks mis mee vind. Bij voorkeur ook biologisch maar dat heb ik helaas niet altijd op voorraad en in de winkels of bij de slagers nog niet gevonden. Schoonvader heeft een vriend die boer is en waar de dieren alleen natuurlijk te eten krijgen. Dat vriezen we in.

Vis koop ik wel voornamelijk biologisch maar het komt ook weleens voor dat het niet biologisch is omdat het op is of ik al ruim over mijn budget ben gegaan.

Wij eten het laatste jaar ook steeds minder vlees, ik denk gemiddeld 2-3 keer per week, dan nog 1-2 keer vis en verder iets zonder vlees of vervangen vlees voor een groenteloempia of kaassoufle.
<<

Anoniem151

Bericht 27 Sep 2013 15:58

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Als ik vlees eet is het eigenlijk altijd biolgisch. Ik eet denk ik zo'n 2-3x per week vlees.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 27 Sep 2013 17:14

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik let daar helemaal niet op, ik ga voor goedkoop. Anders dan kan ik op het einde van de maand niks meer eten als ik alles biologisch moet gaan eten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Sep 2013 18:32

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Fayebella schreef:Ik let daar helemaal niet op, ik ga voor goedkoop. Anders dan kan ik op het einde van de maand niks meer eten als ik alles biologisch moet gaan eten.

Je moet sowieso niets.
Maar je hoeft toch niet elke dag vlees te eten? Je wordt toch niet gedwongen om elke dag vlees te eten?
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers