Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

<<

Anoniem44

Bericht 27 Sep 2013 18:51

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Wij zijn er hier wel bewust mee bezig ja. Vlees halen we 2x per week bij de biologische slager, dit is een heel goede slager, al het vlees komt hier uit de buurt van beesten die echt een goed leven hebben gehad, veel ruimte, lekker buiten, etc. 2x per week eten we vis van de markt, ook een kwalitatief goede visboer die let op dierenwelzijn en duurzaamheid. De overige 3 dagen eten we hier vegetarisch.

Gaat eigenlijk prima en zoveel duurder is het nu ook weer niet. Met die vegetarische dagen vang je dat weer een beetje op
<<

Anoniem16

Bericht 28 Sep 2013 21:19

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Wij eten echt nooit vis bedenk ik me door dit topic.
<<

Anoniem9

Bericht 28 Sep 2013 21:27

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

En ik bedenk dat we regelmatig biologische gehaktballen eten, want die komen altijd bij de slager vandaan waar ik gewerkt hebt. En daarvan lopen de koetjes in de buurt rond :)
<<

Anoniem16

Bericht 28 Sep 2013 21:28

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Over twee weken ga ik biggetjes knuffelen met mijn kleuters, ook dat bedacht ik me net door dit topic;)
<<

Anoniem103

Bericht 28 Sep 2013 21:34

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Wij eten bijna alleen biologisch vlees. Ik ben thuis de enige die vis eet en dat probeer ik ook biologisch te kopen maar dat hebben ze niet altijd dus soms eet ik dat niet biologisch.
<<

Anoniem123

Bericht 28 Sep 2013 21:57

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik ga ook voor goedkoop ivm de financiën. Vis eten we heel af en toe eens. We hebben wel kip van een poelier en vlees van een slager. Alleen gehakt en kipfilet haal ik in de supermarkt.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 29 Sep 2013 14:01

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Misschien slecht maar ik eet al heel weinig vlees dus ik pak het gewoon zonder er bij na te denken.
<<

Anoniem10

Bericht 29 Sep 2013 20:29

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik ben vegetariër dus ik koop sowieso geen vlees of vis. Áls ik dat wel zou eten zou ik zeker biologisch kopen. Ik eet dan liever minder lekkere dingen of neem bijvoorbeeld goedkoper wasmiddel (ik noem maar wat) zodat ik mijn geld kan uitgeven aan biologisch.

Ik snap echt, echt niet dat je je ogen kan sluiten voor al het dierenleed dat aan vlees vooraf gaat. Ik zou dan liever geen vlees meer kopen omdat het te duur is dan plofkip of gewoon vlees.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 29 Sep 2013 20:35

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Ik heb laatst Zembla (was het zembla?) gekeken waar het over het beter leven keurmerk ging. Hier wordt ontzettend mee gesjoemeld dit geldt ook voor bio vlees bij bijvoorbeeld de ah. Daarna las ik nog artikel over dierenleed. Ik at al veel minder vlees maar ik eet het nu nog minder. Het vlees dat ik eet komt van de slager uit het dorp hier. Dat is biologisch en herleidbaar. Daarnaast koop ik altijd biologische zuivel omdat ik dat ook veel lekkerder vindt. Ik had eerst ook als smoes dat het zoveel duurder is maar dat valt wel mee. Ik eet nu gewoon wat minder vaak vlees waardoor ik geen euro meer uit geef.
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 29 Sep 2013 20:39

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Precies! Zo doe ik het ook Liz, gewoon minder vlees eten, maar áls je het dan eet is het wel van goede kwaliteit en diervriendelijk.

Ben wel benieuwd hoe de mensen die zeggen dat het te duur is deze oplossing vinden? Of móét jij echt persé elke dag vlees hebben?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Sep 2013 20:46

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Forti schreef:Ik denk vooral aan mijn portemonnee. Net zoals ik ik eigenlijk nooit biefstuk koop, omdat ik het simpelweg te duur vind, vind ik dat ook van 'eerlijk' vlees.

Dit. Maar ik eet ook minder vlees en cis tegenwoordig.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Nyx

Bericht 29 Sep 2013 22:03

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Minx schreef:
Nyx schreef:Ik let niet op een keurmerk. Vooral niet in de supermarkt. Ik kan dan wel meer willen betalen voor een stukje biologisch vlees, maar het is nog maar net op de televisie geweest dat dat ook helemaal niets zegt. Ik ga voor goedkoop en wat me lekker toe lijkt.


Ging dit niet over de beter leven keurmerken ed. Want biologisch mag niet zomaar. Tegenwoordig staan er overal keurmerken op die je een goed gevoel geven maar die eigenlijk niets meer zeggen dan bla.


Het 'beter leven' keurmerk is van de Lidl en dat zie ik zelfs staan op plofkip van 500 gram van 2.00 euro. Ik doelde echt op het biologische vlees van de supermarkt en daarvan is bewezen dat ze er ook 'gewoon vlees' doorheen draaien.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Sep 2013 22:07

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Maar Nyx, door wie is dat dan bewezen? Ik ben echt geïnteresseerd want ik vind dit belangrijk, maar je noemt geen bron en ik kan het dus niet opzoeken, het blijft zo vaag.
#teammaple🍁
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 29 Sep 2013 22:15

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Het beter leven keurmerk is van de dierenbescherming.
Met een Eko keurmerk zit je, bij mijn weten ook goed. Wel worden er tegenwoordig ook producten voor biologisch v verkocht zonder keurmerk.
<<

Anoniem16

Bericht 29 Sep 2013 22:15

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Nyx schreef:
Minx schreef:
Nyx schreef:Ik let niet op een keurmerk. Vooral niet in de supermarkt. Ik kan dan wel meer willen betalen voor een stukje biologisch vlees, maar het is nog maar net op de televisie geweest dat dat ook helemaal niets zegt. Ik ga voor goedkoop en wat me lekker toe lijkt.


Ging dit niet over de beter leven keurmerken ed. Want biologisch mag niet zomaar. Tegenwoordig staan er overal keurmerken op die je een goed gevoel geven maar die eigenlijk niets meer zeggen dan bla.


Het 'beter leven' keurmerk is van de Lidl en dat zie ik zelfs staan op plofkip van 500 gram van 2.00 euro. Ik doelde echt op het biologische vlees van de supermarkt en daarvan is bewezen dat ze er ook 'gewoon vlees' doorheen draaien.


Ja idd dus hoe weet je dan tegenwoordig of je niet belazerd wordt? Dus ook al wordt er biologisch vlees gekocht eigenlijk is het dus hartstikke nep. ( omdat er dus gewoon vlees doorheen zit?)
<<

Nyx

Bericht 29 Sep 2013 22:19

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Printje; Echt biologisch vlees kun je kopen bij de echte biologische slager. Maar daar leg je ook het geld voor neer. Ik vind het tot op heden nog niet waard om extra geld neer te leggen voor iets waarvan het keurmerk niet zuiver is.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 29 Sep 2013 22:26

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Hoe kom je erbij dat het eko keurmerk niet betrouwbaar is dan? ik kan er niets over terugvinden namelijk. Skal is een onafhankelijke organisatie die controleert of een boer werkelijk biologisch werkt. Daar zijn allerlei voorwaarden aan verbonden.
Zo ook het beter leven keurmerk van de dierenbescherming.
Je moet er alleen wel opletten dat je het juiste keurmerk hebt.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Sep 2013 22:27

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Nogmaals een vraag voor de mensen die het te duur vinden: wat vind je van de optie om enkele dagen vegetarisch te eten, zodat je geld bespaart?
<<

Anoniem16

Bericht 29 Sep 2013 22:31

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

-ED- schreef:Nogmaals een vraag voor de mensen die het te duur vinden: wat vind je van de optie om enkele dagen vegetarisch te eten, zodat je geld bespaart?


Op zich vind ik dat een goed idee. Maar wij houden wel van vlees denk niet dat man blij wordt van dit idee al vind ik het op zich dus logisch om het zo aan te pakken.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 29 Sep 2013 22:38

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Urban Naked schreef:Maar Nyx, door wie is dat dan bewezen? Ik ben echt geïnteresseerd want ik vind dit belangrijk, maar je noemt geen bron en ik kan het dus niet opzoeken, het blijft zo vaag.


Ik ben even op zoek gegaan en het gaat om deze aflevering:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364184

Hierin wordt door medewerkers van slachterijen verteld hoe het er in de grote vleesverwerkingsfabrieken aan toe gaat. Vlees met een beter leven keurmerk (van de dierenbescherming) moet strikt gescheiden bereid worden dan het andere vlees. In de praktijk gebeurt dit niet en wordt er 'gewoon' vlees verpakt als beter leven vlees. Dit wordt door meerdere getuigen bevestigd, veel mensen zijn te bang om te praten ivm bedreigingen.
Afbeelding
<<

Anoniem30

Bericht 29 Sep 2013 22:39

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

-ED- schreef:Nogmaals een vraag voor de mensen die het te duur vinden: wat vind je van de optie om enkele dagen vegetarisch te eten, zodat je geld bespaart?


Vegetarisch eten kost toch ook gewoon geld? Ik vind die vervangers juist best wel duur eigenlijk, en ik vind ze ook niet lekker, en eet liever gewoon vlees.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Sep 2013 22:43

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Moet je voor de grap eens chili maken met bonen, uien, knoflook, kruiden, paprika, chilipepertje en dan zelf wraps maken, bakje creme fraiche erbij, guacamole zelf maken. Wedden dat je man niet eens doorheeft dat er geen gehakt in de chilli zit?
<<

Anoniem44

Bericht 29 Sep 2013 22:43

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Pippa schreef:
-ED- schreef:Nogmaals een vraag voor de mensen die het te duur vinden: wat vind je van de optie om enkele dagen vegetarisch te eten, zodat je geld bespaart?


Vegetarisch eten kost toch ook gewoon geld? Ik vind die vervangers juist best wel duur eigenlijk, en ik vind ze ook niet lekker, en eet liever gewoon vlees.

Je hoeft ook geen vervangers te kopen.
<<

Anoniem16

Bericht 29 Sep 2013 22:44

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

-ED- schreef:Moet je voor de grap eens chili maken met bonen, uien, knoflook, kruiden, paprika, chilipepertje en dan zelf wraps maken, bakje creme fraiche erbij, guacamole zelf maken. Wedden dat je man niet eens doorheeft dat er geen gehakt in de chilli zit?


hahha nou.... ik durf daar niet op te wedden hahaha. Ik schat in dat hij dat zeker wel proeft/ merkt/ ziet.
<<

Anoniem30

Bericht 29 Sep 2013 22:44

Re: Vlees/vis kopen, denk jij erover na?

Dus met aardappelen eet je alleen groente erbij? Dat vind ik niet echt een optie.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers