Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolmelk?

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Jul 2015 12:12

Schoolmelk?

Binnenkort gaat F naar school en nu las ik iets over schoolmelk. Dat kan je regelen via de campinasite. Je kan dan kiezen voor melk in de ochtendpauze of tijdens de lunch.
Wat is het meest praktisch voor een kind? En wat is het meest gebruikelijke?
Krijgen jullie kids schoolmelk? En in welke pauze?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Jul 2015 13:02

Re: Schoolmelk?

Mijn kinderen zitten nog niet op school, en volgens mij hebben ze daar ook geen schoolmelk.
Maar drinkt F thuis nu melk en wanneer? Ik zou dat dan eigenlijk aanhouden.
Voor mij klinkt melk bij de lunch logischer dan bij het fruit in de ochtendpauze, maar dat is misschien persoonlijk.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 05 Jul 2015 13:11

Re: Schoolmelk?

Op onze school is er geen schoolmelk. Als de kinderen op school lunchen dan zou ik zelf kiezen voor melk bij de lunch. Hier drinken we eigenlijk nooit melk bij het fruit namelijk. Wel bij het ontbijt, en blij de lunch vaak ook.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Jul 2015 13:28

Re: Schoolmelk?

Trauma's tot en met haha. R krijgt geen schoolmelk.

Hij heeft overigens nog nooit melk op dus misschien denk ik er tegen die tijd wel anders over.
R. 2013
D. 2016
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Jul 2015 13:46

Re: Schoolmelk?

Voorheen kreeg f op het kdv melk rond 15:00 bij zijn tussendoortje ( crackertje oid) en thuis krijgt hij sinds kort een bordje pap als ontbijt met 200 ml melk. Ik zit daarom sowieso een beetje in dubio of ik schoolmelk moet geven ( halfvolle melk of optimel framboos al lijkt optimel me niet zo gezond ivm zoetstoffen)

Zelf leek de lunch mij het meest logisch maar door de schoolmelk site ging ik twijfelen. Neem je het in de ochtend dan kan je zelf uitmaken hoeveel dagen je het afneemt, neem je het bij de lunch dan moet het minimaal 3 dagen per week. Niet dat het aantal dagen me zoveel uitmaakt maar door deze keuze ging ik me afvragen wat nu eigenlijk gebruikelijk is.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 05 Jul 2015 14:09

Re: Schoolmelk?

Zo gezond is melk helemaal niet. Als hij smorgens 200 krijgt en je geeft een plak kaas mee op brood is dat voldoende.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem205

Bericht 05 Jul 2015 21:44

Re: Schoolmelk?

Ik kan me nog herinneren dat de school naast de mijne schoolmelk had. En dat stond daar dan vaak in de volle zon buiten, echt zeker een kwartier, voordat het naar binnen ging/uitgedeeld werd aan de kinderen. Gruwel gruwel gruwel... lauwe melk. Alleen al daarom zou ik het niet aan mijn kind geven... :angel:
<<

Anoniem127

Bericht 05 Jul 2015 22:44

Re: Schoolmelk?

Ik had er nog nooit van gehoord! Mijn dochter geef ik trouwens een beker melk mee naar school, zij heeft een koelrugzakje en als het heel warm is, gooi ik er nog wat koelelementen bij in.
<<

Anoniem123

Bericht 06 Jul 2015 07:27

Re: Schoolmelk?

Waar ik gewerkt had was er ook schoolmelk en dat werd eerst gewoon goed gekoeld voor het werd uitgedeeld.
Uiteindelijk zijn ze er mee gestopt want ouders vonden het te duur (worden). Er waren maar 8 kinderen op de hele school die schoolmelk kregen.

Ik zou voor de lunch doen. wat geef je anders bij het brood tussen de middag? Hier mag de oudste geen limonade oid bij zijn eten dus hij krijgt water. (melk lust hij niet en 's ochtends krijgt hij topvit.)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Jul 2015 22:13

Re: Schoolmelk?

Hier krijgt de oudste altijd een beker melk mee voor de lunchpauze rond 12 uur. Soms ook wel eens fruitmelk of ranja (als de melk per ongeluk op is)
Elke klas heeft een eigen koelkast, dus daar gaan de bekers van alle kinderen in net als het brood met vleeswaar etc dat koel moet blijven.

Hier dus geen ervaring met schoolmelk bestellen. Hij eet in de ochtend meestal pap, dus 'drinkt' 2 bekers per dag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 07 Jul 2015 16:34

Re: Schoolmelk?

Oreo schreef:Ik kan me nog herinneren dat de school naast de mijne schoolmelk had. En dat stond daar dan vaak in de volle zon buiten, echt zeker een kwartier, voordat het naar binnen ging/uitgedeeld werd aan de kinderen. Gruwel gruwel gruwel... lauwe melk. Alleen al daarom zou ik het niet aan mijn kind geven... :angel:



Oh jasses da's ook mijn herinnering... Dus ik kreeg chocolademelk :smile: Was trouwens de enige in de klas, ieeeedereen was jaloers! (Viel wel mee natuurlijk maar ik voelde me wel het 'Baazje')
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jul 2015 16:45

Re: Schoolmelk?

Haha het Baazje.

Wij kregen het vroeger ook. In m'n herinnering was het wel gewoon koud. Ik weet dat de meeste kinderen schoolmelk kregen. Bij m'n dochter op school zijn er echt maar een paar die het krijgen, mijn dochter zelf niet. Vanaf volgend jaar is er een continurooster, dus misschien dat we het dan wel doen.
<<

Anoniem162

Bericht 07 Jul 2015 20:46

Re: Schoolmelk?

Twellie schreef:Ik had er nog nooit van gehoord! Mijn dochter geef ik trouwens een beker melk mee naar school, zij heeft een koelrugzakje en als het heel warm is, gooi ik er nog wat koelelementen bij in.


Dat lijkt me handig zo'n rugzakje. Waar koop je die? Ik zie op internet enorme koelrugtassen voorbij komen, hoeveel liter heb je?
<<

Anoniem205

Bericht 07 Jul 2015 20:47

Re: Schoolmelk?

Bazinga schreef:
Oreo schreef:Ik kan me nog herinneren dat de school naast de mijne schoolmelk had. En dat stond daar dan vaak in de volle zon buiten, echt zeker een kwartier, voordat het naar binnen ging/uitgedeeld werd aan de kinderen. Gruwel gruwel gruwel... lauwe melk. Alleen al daarom zou ik het niet aan mijn kind geven... :angel:



Oh jasses da's ook mijn herinnering... Dus ik kreeg chocolademelk :smile: Was trouwens de enige in de klas, ieeeedereen was jaloers! (Viel wel mee natuurlijk maar ik voelde me wel het 'Baazje')


Haha, jij was zeker het Baazje :D Mazzelkont!
<<

Anoniem167

Bericht 07 Jul 2015 20:48

Re: Schoolmelk?

Wij hadden vroeger een grote koeling in de gang van de school staan waar alle pakjes voor de kinderen stonden; en dan mochten er 2 per klas, die zich heel stoer vonden, het aantal voor hun klas komen ophalen! Geen trauma's, bij ons was je juist een uitzondering als je het niet had eigenlijk.
<<

Anoniem193

Bericht 15 Dec 2015 14:56

Re: Schoolmelk?

Op de nieuwe school kan zoon ook schoolmelk krijgen. Wij twijfelen nog of we het wel of niet voor hem willen.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 16 Dec 2015 06:48

Re: Schoolmelk?

Ik heb trauma's met schoolmelk. Ik zou mijn kinderen het niet geven uit eerdere eigen ervaringen ( al dan niet tig jaar geleden). Hier werden de dozen melk ook voor het hok gezet waar de koelkast was. Maar in die ene koelkast paste niet alles, de rest stond er naast en niet koel. Je kreeg vaak melk over datum of precies op de datum met klontjes erin.

Buiten mijn schoolmelktrauma vind ik schoolmelk ook vrij prijzig.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron