Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slecht avondeten eten

<<

Anoniem28

Bericht 27 Sep 2013 10:26

Re: Slecht avondeten eten

Hier is de maaltijd meestal ook gezellig en zitten ze er meestal bij. Daarom vind ik aan tafel moeten zitten overschat. Ook als ze dat niet moeten weten ze goed wat sociaal gewenst gedraf is en zitten ze er het grootste deel van de tijd bij.
<<

Anoniem73

Bericht 27 Sep 2013 11:26

Re: Slecht avondeten eten

Ik ben het helemaal met rejoy eens. En dat het drama blijft met eten zal wel loslopen. Ze eet gewoon overal wat van en ze moet ook gewoon proeven. Ze is gek op aardappelen, groente en pasta, vlees is niet favoriet en dingen met rijst ook niet zo. Ik zie het probleem niet zo dat ze dan een boterham erbij neemt of een stuk fruit.

Daarnaast vind ik de gezelligheid aan tafel ook belangrijk. Ik doe gemiddeld 3 kwartiet over een bordje eten. Meestal blijft ze gewoon aanntafel ziten omdat het zo gezellig is of omdat we lekker aan het kletsen zijn.

En op de bank eten doen wij echt nooit. Nu moet het wel omdat we de woonkamer aan het verbouwen zijn en de eettafel opgeslagen staat. En we doen dat niet omdat dat niet mag maar gewoon omdat ik het niet praktisch vind.
<<

Anoniem2

Bericht 27 Sep 2013 12:01

Re: Slecht avondeten eten

Y. eet sinds een paar dagen alles weer, het heeft hier in ieder geval wel een paar maand geduurt. :thumbdown:
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 27 Sep 2013 19:53

Re: Slecht avondeten eten

Hier wisselt het zo ontzettend de ene dag heb ik niet genoeg opgeschept en de andere dag eten ze een hapje.
Het kan ook zijn dat ze afgelopen zondag heerlijk hebben genoten van gekookte wortels en vanavond zegt ze "niet lekker wottel" Tja wat moet je dan...
Als ze niet eten is het prima, ik ga niet pushen of iets, ze krijgen ook niks anders, en als we een toetje eten krijgen ze die ook gewoon. Ze moeten ook altijd aan tafel zitten.
Wat ik voor mezelf dan wel irritant vind is dat ik soms wel echt het gevoel dat ik voor Jan lul kook als ze echt gewoon niks eten. Ik hou echt zoveel rekening met hun, soms eet ik het liefst hele andere dingen maar ja dat doe ik niet vanweg hun.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem44

Bericht 27 Sep 2013 22:53

Re: Slecht avondeten eten

Wat zou je dan het liefste willen eten? En waarom kook je dat niet?
<<

Anoniem123

Bericht 28 Sep 2013 06:48

Re: Slecht avondeten eten

Studiebol, ik kook wat wij willen eten en S eet gewoon mee. Vooral omdat hij ook de ene avond beter eet dan de andere avond. Ik zou dat omdraaien en dan heb je zelf niet meer het gevoel dat je voor jan joker kookt.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 28 Sep 2013 07:16

Re: Slecht avondeten eten

SarahKey schreef:Studiebol, ik kook wat wij willen eten en S eet gewoon mee. Vooral omdat hij ook de ene avond beter eet dan de andere avond. Ik zou dat omdraaien en dan heb je zelf niet meer het gevoel dat je voor jan joker kookt.


Ja eens!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Sep 2013 07:36

Re: Slecht avondeten eten

Staat er mischien wat verkeerd ik echt niet alleen wat zij lusten ik wissel wel af. Maar zoals bijv in de zomer eet ik het liefst gewoon alle dagen dat het warm is sla. Nou dat ga ik dan geen 5 dagen dochter elkaar eten want dat vind ik niet eerlijk voor hun. Ik weet iets heel lekkers met een portabello en geitenkaas nou dat hebben ze geproefd is echt niet lekker wat ik snap want het is een specifieke smaak dan maak ik dat niet snel nog is. Zo bedoel ik het eigenlijk.
Ik heb ook geen zin om twee verschillende dingen te koken dus ik probeer afwisseling te zoeken in waar ik echt zin in heb en waarvan ik weet dat zij het ook lustten.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem16

Bericht 28 Sep 2013 07:40

Re: Slecht avondeten eten

Inmiddels moet R trouwens wel drie hapjes proeven want ik vind dat hij inmiddels wel op een leeftijd is dat dat kan/ moet. Ik ga ook echt geen twee dingen koken op een dag, dat gaat me echt te ver.
<<

Artemis

Bericht 28 Sep 2013 08:57

Re: Slecht avondeten eten

Studiebol schreef:Staat er mischien wat verkeerd ik echt niet alleen wat zij lusten ik wissel wel af. Maar zoals bijv in de zomer eet ik het liefst gewoon alle dagen dat het warm is sla. Nou dat ga ik dan geen 5 dagen dochter elkaar eten want dat vind ik niet eerlijk voor hun. Ik weet iets heel lekkers met een portabello en geitenkaas nou dat hebben ze geproefd is echt niet lekker wat ik snap want het is een specifieke smaak dan maak ik dat niet snel nog is. Zo bedoel ik het eigenlijk.
Ik heb ook geen zin om twee verschillende dingen te koken dus ik probeer afwisseling te zoeken in waar ik echt zin in heb en waarvan ik weet dat zij het ook lustten.


Maar dan leren ze dus nooit iets nieuws eten. Ik hou ook wel rekening met ze hoor, mijn dochter is niet gek op rijst, dus dat eten we niet zo vaak. Ze eet het wel, maar ze houdt er gewoon niet van. En omdat er niemand specifiek dol op rijst is eten we dat niet vaak. Maar als ik er zin in heb dan maak ik het gewoon. Dat had zoon met pompoensoep. Wij waren er dol op, hij niet zo, maar we aten het regelmatig, en inmiddels vindt hij het ook lekker.

Sla met 2 jarigen at ik ook niet vaak, dat vonden ze gewoon niet zo lekker. Inmiddels wel. Ik kook gewoon waar ik zin in heb,eens in de week maak ik een weekmenu en dan kan iedereen meedenken, alles wat er dan op komt wordt gewoon gegeten, ook als je het minder lekker vindt. Tenzij echt heel vies, mijn zoon gaat letterlijk over zijn nek van rauwe tomaat, dus dat hoeft hij niet te eten. Maar zeker met een specifieke smaak zoals geitenkaas laat ik juist regelmatig terugkomen in verschillende vormen, juist omdat ze er aan wennen.

Wij gaan vanavond tapas eten in een restaurant, en ik ben dan altijd blij dat ik geen kindermenu hoef te bestellen voor ze, ze lusten het meeste gewoon.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Sep 2013 09:05

Re: Slecht avondeten eten

Was het topic alweer vergeten. Bedankt voor alle reacties, is D dus blijkbaar niet de enige haha.
Wij wisselen nu een beetje af qua eten, zodat hij toch 1 a 2 in de week fatsoenlijk eet. Ik kook voor de rest gewoon en meestal wordt nu het vlees wel opgegeten en de rest niet.
Ik hanteer wel de regel dat D aan tafel blijft zitten als wij eten en dat we met zn allen van tafel gaan als wij in ieder geval klaar zijn.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Sep 2013 09:34

Re: Slecht avondeten eten

Artemis schreef:
Studiebol schreef:Staat er mischien wat verkeerd ik echt niet alleen wat zij lusten ik wissel wel af. Maar zoals bijv in de zomer eet ik het liefst gewoon alle dagen dat het warm is sla. Nou dat ga ik dan geen 5 dagen dochter elkaar eten want dat vind ik niet eerlijk voor hun. Ik weet iets heel lekkers met een portabello en geitenkaas nou dat hebben ze geproefd is echt niet lekker wat ik snap want het is een specifieke smaak dan maak ik dat niet snel nog is. Zo bedoel ik het eigenlijk.
Ik heb ook geen zin om twee verschillende dingen te koken dus ik probeer afwisseling te zoeken in waar ik echt zin in heb en waarvan ik weet dat zij het ook lustten.


Maar dan leren ze dus nooit iets nieuws eten. Ik hou ook wel rekening met ze hoor, mijn dochter is niet gek op rijst, dus dat eten we niet zo vaak. Ze eet het wel, maar ze houdt er gewoon niet van. En omdat er niemand specifiek dol op rijst is eten we dat niet vaak. Maar als ik er zin in heb dan maak ik het gewoon. Dat had zoon met pompoensoep. Wij waren er dol op, hij niet zo, maar we aten het regelmatig, en inmiddels vindt hij het ook lekker.



Hoe kan je dat nou zeggen? Er staat nergens dat ik elke aardappels eet omdat bijwijze van ze dat alleen maar lusten. Er staat dat ik afwisseling probeer te zoeken in waar ik zin in heb en wat zij lekker vinden. Dus dat ze nooit leren iets nieuws te eten vind ik een rare conclusie van je.
:heart: :heart: 2011
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Okt 2013 06:32

Re: Slecht avondeten eten

Hier nu een volgend drama mbt avondeten, D weigert om aan tafel te komen zitten ook al eet hij geen hap. Het gaat soms met krijzen, schreeuwen en brullen. Hoe doen jullie zoiets? Want ik wil wel dat D aan tafel zit als we eten.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem186

Bericht 01 Okt 2013 06:51

Re: Slecht avondeten eten

Lastig, fearie. Weet je wat de reden is dat hij niet aan tafel wil?
Is het alleen met avondeten of ook met ontbijt en lunch?
<<

Anoniem144

Bericht 01 Okt 2013 07:07

Re: Slecht avondeten eten

D. Eet al een aantal maanden , 9 van de 10 keer maar 2 happen avondeten. We maken er geen drama van. Ze moet altijd aan tafel zitten. Van tafel is tijdens het eten geen optie voor haar, nooit geweest. Ze probeert het ook niet eens.
Ze krijgt de kans te eten, gaat ze opzettelijk lopen knoeien, krijgt zeveen waarschuwing en nog 1 kans. Gaat ze dan nog niet normaal eten, zetten we het bordje aan de kant en wacht ze tot wij klaar zijn en aan het toetje beginnen. Zij krijgt dan ook een toetje. Maar ook voor het toetje feldt hetzelfde. Geen opzettelijk geknoei, anders zetten we het gewoon weg. Verder proberen we geen aandacht te schenken aan negatief gedrag aan tafel. Ik wil het eetmoment ook graag gezellig houden, dus geen gemopper telkens.
<<

Anoniem144

Bericht 01 Okt 2013 07:10

Re: Slecht avondeten eten

Maar Fearie hoe kan hij ' niet aan tafel willen' ? Je zet hemdan toch gewoon in zijn kinderstoel en daarmee uit? Hij kan er toch niet zelf uit? Krijsen en gillen of huilen leren ze vanzelf wel af, als er niet op gereageerd wordt.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Okt 2013 17:06

Re: Slecht avondeten eten

Star007 schreef:Maar Fearie hoe kan hij ' niet aan tafel willen' ? Je zet hemdan toch gewoon in zijn kinderstoel en daarmee uit? Hij kan er toch niet zelf uit? Krijsen en gillen of huilen leren ze vanzelf wel af, als er niet op gereageerd wordt.


We hadden hem zo ver dat hij altijd netjes los in de stoel zit, inmiddels worden de riempjes weer gebruikt. Maar voordat hij aan tafel zit is het gillen, krijsen, slap hangen etc. We reageren er niet op, maar vervelend is het wel.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Okt 2013 17:07

Re: Slecht avondeten eten

Jans schreef:Lastig, fearie. Weet je wat de reden is dat hij niet aan tafel wil?
Is het alleen met avondeten of ook met ontbijt en lunch?


Het is alleen met het avondeten, met brood eten is het geen probleem. Dan rent ie zelfs naar de tafel om vervolgens heel vrijwillig op zijn stoel te klimmen,.
Hij is wel vaak aan het spelen voordat we gaan eten, en wil dan dus niet stoppen met spelen om te gaan eten, althans aan tafel te gaan zitten.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem144

Bericht 02 Okt 2013 07:20

Re: Slecht avondeten eten

Fearie schreef:
Jans schreef:Lastig, fearie. Weet je wat de reden is dat hij niet aan tafel wil?
Is het alleen met avondeten of ook met ontbijt en lunch?


Het is alleen met het avondeten, met brood eten is het geen probleem. Dan rent ie zelfs naar de tafel om vervolgens heel vrijwillig op zijn stoel te klimmen,.
Hij is wel vaak aan het spelen voordat we gaan eten, en wil dan dus niet stoppen met spelen om te gaan eten, althans aan tafel te gaan zitten.


En als je hem voorbereid? Dus 10 min. Voordat het eten klaar is alvast zegt dat jullie bijna gaan eten en dan even samen het speelgoed opruimen.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Okt 2013 19:42

Re: Slecht avondeten eten

Star007 schreef:
Fearie schreef:
Jans schreef:Lastig, fearie. Weet je wat de reden is dat hij niet aan tafel wil?
Is het alleen met avondeten of ook met ontbijt en lunch?


Het is alleen met het avondeten, met brood eten is het geen probleem. Dan rent ie zelfs naar de tafel om vervolgens heel vrijwillig op zijn stoel te klimmen,.
Hij is wel vaak aan het spelen voordat we gaan eten, en wil dan dus niet stoppen met spelen om te gaan eten, althans aan tafel te gaan zitten.


En als je hem voorbereid? Dus 10 min. Voordat het eten klaar is alvast zegt dat jullie bijna gaan eten en dan even samen het speelgoed opruimen.


Dat is wel een idee om een paar keer te proberen, al ging het vanmiddag zonder gedoe goed.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 02 Okt 2013 19:56

Re: Slecht avondeten eten

ik ben niet voor beloningsystemen, maar toen N begon te roepen "ik ga toch niet eten" als ik maar begon te koken en dus het dus ook vertikte om aan tafel te zitten heb ik zo'n beloningskaart met stickers gemaakt. Ook omdat J het gedrag over begon te nemen terwijl ze altijd zo heerlijk zit te eten.
En het werkte! We hebben dat 2 weken zo gedaan en zijn er toen ook weer mee gestopt. Sindsdien gaat het weer beter.

We gaan hier wel met z'n allen aan tafel maar het kan zijn dat 1 van de kinderen eerder van tafel gaat. Ik wil wel dat ze dit even vragen en niet zomaar opstappen. Bij 2 kinderen aan tafel vind ik het wel lastig dat als de 1 van tafel gaat de ander snel volgt, terwijl die anders lekker door zou eten. Dus als ze vragen of ze van tafel mogen ga ik nog even een gesprekje aan over iets wat ze aanspreekt om ze aan tafel te houden.
Mother of 3 adorable children
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 02 Okt 2013 20:11

Re: Slecht avondeten eten

En wat doen degene die hun kind aan tafel laten zitten dan als zoon of dochter een gillende keukenmeid is en pas stopt als hij/zij uit de stoel is? Ik heb er zo een namelijk en die gilt, huilt, slaat. Hij houdt dit ook met gemak 20 min. vol.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom, Ginny