Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Jul 2015 19:53

vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Zou jij je kind Radler geven? En zo ja, waarom en vanaf welke leeftijd?
Bedoel ik natuurlijk wel met 0% alcohol!
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 03 Jul 2015 19:56

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Je bedoeld Radler in de zin van bier? (Zowel met als zonder alcohol)
Geen idee maar voorlopig niet. Vind het echt niet nodig.
Onze kinderen drinken zoizo geen koolzuur.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 03 Jul 2015 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2015 19:56

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Is dit een serieuze vraag? Kinderen aan alcohol vrij bier?
<<

anoniem203

Bericht 03 Jul 2015 20:00

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Eh niet. Zoiets zou ik echt niet geven ook al zijn ze 12. Hetzelfde als kindercola aan een kleuter. Gewoon niet nodig.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Jul 2015 20:02

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Nou ik zou er zelf noooit aan beginnen, maar ik zie op fb heel veel foto's voorbij komen dat kinderen dat dus krijgen en mijn neefje van 5 mocht ook een blikje Radler op drinken.
Ik en mijn man verbazen ons daar echt over. We vinden het niet normaal. Dus vroeg me af of hier moeders zijn die dat dus wel normaal vinden... want blijkbaar bestaan ze
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jul 2015 20:02

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Vriendin van me geeft het haar dochter wel, ze is net zo oud als mijn zoon. Haha, echt te erg. Ik zou het zelf niet doen.
Alcoholvrij bier in een tuitbeker, hoe verzin je het, haha.
<<

Anoniem180

Bericht 03 Jul 2015 20:03

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Mijn dochter van drie kreeg dit dus serieus laatst in de supermarkt aangeboden om te proeven! Was zo'n dame die kleine blikjes uitdeelde. Ondanks dat het geen alcohol bevat, vind ik een blikje met frisdrank sowieso niet geschikt voor een driejarige.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Jul 2015 20:04

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Het broertje van mijn vriend wordt bijna 15 en krijgt het nog niet van zijn ouders. Toen wij laatst met zijn allen ergens wat gingen drinken maakten ze een uitzondering en mocht hij voor een keer een radler 0,0. Maar de serveerster deed daar niet heel makkelijk over. Ze kon alleen niet zo goed uitleggen waarom...

Maar Ik loop stage op een basisschool en daar kwam laatst een jongen de klassen rond omdat hij jarig was (10 jaar geworden) ik vroeg wat hij gekregen had en toen vertelde hij dat hij Jillz 0,0 gekregen had. Ondanks dat er geen alcohol inzit vond ik dit behoorlijk vreemd. Zelf zou ik 15 aanhouden denk ik.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2015 20:08

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Summerlovin schreef:Het broertje van mijn vriend wordt bijna 15 en krijgt het nog niet van zijn ouders. Toen wij laatst met zijn allen ergens wat gingen drinken maakten ze een uitzondering en mocht hij voor een keer een radler 0,0. Maar de serveerster deed daar niet heel makkelijk over. Ze kon alleen niet zo goed uitleggen waarom...

Alcoholvrij (malt) bier is niet alcohol vrij, er zit altijd een heel laag percentage in. Alleen de 0,0% varianten zijn echt alcoholvrij en die soorten zijn natuurlijk nog vrij 'nieuw'. Misschien wist de serveerster niet goed of dit wel echt zo was. Dan liep ze natuurlijk wel een risico.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Jul 2015 20:21

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Ik zou daar persoonlijk, denk ik, onder de 14 jaar niet aan beginnen.
Idd gewoon niet nodig en het idee van bier aan een kind geven staat mij niet aan.

In de 'blije doos' die je krijgt als je zwanger bent, zaten ook Jillz 0,0 en witbier 0,0. Maar die heb ik toch niet opgedronken. Gewoon het idee staat mij tegen.
<<

Anoniem113

Bericht 03 Jul 2015 20:24

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Gaan we dus mooi niet doen. Een kind weet toch geen verschil tussen met en zonder alcohol. Dan staat er een normaal biertje en dan wordt daar ook van gedronken.

Ik vind 16 wel een mooie leeftijd voor de 0.0% in de zomer tijdens een bbq ofzo. Maar niet structureel.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 03 Jul 2015 20:24

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Gewoon niet.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jul 2015 20:32

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Clapperdie schreef:Ik vind 16 wel een mooie leeftijd voor de 0.0% in de zomer tijdens een bbq ofzo. Maar niet structureel.


Ja, echt?!
Ik was op m'n 16 al heel wat keren heel erg dronken geweest. Maar misschien was ik vrij rebels, ik weet het niet...
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2015 20:36

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Jans schreef:
Clapperdie schreef:Ik vind 16 wel een mooie leeftijd voor de 0.0% in de zomer tijdens een bbq ofzo. Maar niet structureel.


Ja, echt?!
Ik was op m'n 16 al heel wat keren heel erg dronken geweest. Maar misschien was ik vrij rebels, ik weet het niet...

De minimumleeftijd voor bier is nu 18 he? Dat was 16 in 'onze' tijd.
Maar goed, ik was idd ook regelmatig behoorlijk aan de drankjes voor m'n 16de.

Ik dronk trouwens sowieso geen alcohol bij m`n ouders thuis. Al mocht ik wel bacardi's op m`n feestje toen ik 15 werd, haha. Of misschien was dat zelfs m`n 14de verjaardag. :nerd:
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jul 2015 20:37

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Haha ja precies. Ik ben ook op m'n 14e begonnen.
<<

Anoniem113

Bericht 03 Jul 2015 20:50

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Ik drink zelf geen alcohol. Misschien daarom?

Maar de leeftijd voor bier is niet voor niets naar 18 gebracht. Totaal niet nodig om op zo'n jonge leeftijd al helemaal van de kaart te zijn.

Mijn vriend die wel alcohol drinkt denkt er misschien anders over. Zal het eens vragen hoe hij er over denkt.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Jul 2015 20:58

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Van mij hoeft dat voorlopig niet. Geen idee met welke leeftijd dan wel, maar als ik nu iets zou moeten kiezen dan denk ik toch pas met een jaar of 14 tot 16 op z'n vroegst. Want als ze dat eenmaal gehad hebben lijkt me de stap naar de variant met alcohol niet zo groot meer, dus liever zo lang mogelijk uitstellen. Al ligt het ook aan het kind denk ik, ik heb vanaf ongeveer mijn 14e wel eens alcohol gedronken als tiener, maar ben er nooit ziek of compleet bezopen van geweest. Gewoon af en toe een drankje. En inmiddels drink ik niet meer. Maar mijn ouders konden mij wel vertrouwen op het gebied van alcohol. Dat kan ook heel anders gaan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jul 2015 20:59

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Yadira schreef:Alcoholvrij (malt) bier is niet alcohol vrij, er zit altijd een heel laag percentage in. Alleen de 0,0% varianten zijn echt alcoholvrij en die soorten zijn natuurlijk nog vrij 'nieuw'. Misschien wist de serveerster niet goed of dit wel echt zo was. Dan liep ze natuurlijk wel een risico.


Precies wat ik ook dacht.

Ik zou het mijn kinderen niet geven. Bier is bier, ook al alcoholvrij, dat horen ze voorlopig niet te hebben. Beter een glas limonade met citroensmaak oid.
08/2018
05/2021
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Jul 2015 21:01

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Ik zie niet zo goed in waarom je dat zou geven.. Ik vond het al idioot dat je het als zwangere aangeboden krijgt.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jul 2015 21:41

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Olivia schreef:Ik zie niet zo goed in waarom je dat zou geven.. Ik vond het al idioot dat je het als zwangere aangeboden krijgt.


Waarom idioot? Ik kan me voorstellen dat liever hebben dat iemand alcoholvrije drankjes drinkt dan iets met alcohol. Ik heb er zelf totaal geen moeite mee om niet te drinken als ik zwanger ben of borstvoeding geef. Maar kennelijk zijn er genoeg vrouwen die het wel lastig vinden. Dan is een alternatief bieden best een goed idee.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Jul 2015 21:46

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

ik zou het mijn kind niet geven, maar waarom is het idioot dat je het als zwangere aangeboden krijgt?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 03 Jul 2015 21:51

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

:wtf: Radler aan een kind geven? Mijn dochter drinkt bij hoge uitzondering een keer een glaasje priklimonade, maar Radler? Echt niet! Zoon krijgt alleen maar aanmaak, melk of yogi, daar is helemaal geen discussie over mogelijk.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem137

Bericht 03 Jul 2015 21:56

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Zolang er nig geen Jip en Janneke - afbeelding op het blikje of flesje staat, net zoals bij kinderchampagne, ga ik ervan uit dat het een volwassenendrankje is.
<<

Anoniem136

Bericht 03 Jul 2015 21:59

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Ik ben niet zo'n alcoholdrinker maar ik heb ontzettend zin in bier af en toe, als ik uit eten ga neem ik ook een alcoholvrije Radler. Vind dat helemaal niet raar. Aan mijn kinderen zou ik het zeker niet geven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Jul 2015 22:00

Re: vanaf welke leeftijd Radler? (kinderen)

Echt bezopen vind ik het. Net als die kleuters die ik hier zie rondrennen met energydrank in hun handjes...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers