Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagen van de week kleuren en vormen

<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 04 Jul 2015 08:42

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Wat ik me trouwens ook wel afvraag. Hoe zien degenen die geen kleuren/vormen/gevoel zien de dagen van de week dan wel?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Jul 2015 08:49

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Gewoon niets. Zie jij overal kleuren bij? Ook bij personen, plaatsen e.d.? Ik zit nu aan zaterdag te denken maar zie en voel er helemaal niets anders bij dan als ik aan bv een zondag of woensdag denk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 04 Jul 2015 09:25

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Vind dit wel bijzonder! Had er nog nooit eerder over gehoord. Ik zie eigenlijk niks als ik aan een dag denk.. zie alleen soms het woord voor me. En associeer het met dingen. Zo is bij mij vrijdag frietdag en dinsdag was altijd administratiedag.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem147

Bericht 04 Jul 2015 12:46

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Ik wist niet eens dat dit bestond. Haha, ik vind het best wel gek :D

Zie je dan die bepaalde dag ook steeds die kleur? Bijvoorbeeld maandag geel. Trek je dan ook wat geels aan ofzo? Of hoe 'zie' je die geel dan? Of is het ook weer niet zo dat het letterlijk geel ziet?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Jul 2015 22:40

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Kissyfur, jouw week ziet er wat kleurrijker uit dan de mijne, hahah!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Jul 2015 22:42

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Ik heb overigens verder niks met die kleur op een dag hoor. Alleen als ik de dagen van de week bijvoorbeeld opnoem dan 'zie' ik de dagen voor me in kleur. Heel moeilijk om uit te leggen.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 04 Jul 2015 22:56

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Catnip schreef:
Kissyfur, haha ja dat zou ik ook wel lastig vinden. Maandag is geel, die kan nooit blauw worden.


Nee precies. Hetzelfde vroeger met de kleuren in de tvgids, ik heb wel eens tegen mijn moeder gezegd dat die kleuren niet klopten, dat ze de verkeerde kleuren gebruikt hadden.

Parisienne schreef:Kissyfur, jouw week ziet er wat kleurrijker uit dan de mijne, hahah!

haha, was mij ook opgevallen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem126

Bericht 04 Jul 2015 23:01

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 00:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 04 Jul 2015 23:06

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Ik heb hetzelfde als May, alleen andere kleuren haha:
Maandag: rood
Dinsdag: groen
Woensdag: geel
Donderdag: blauw
Meer dagen is onze locatie niet open.
<<

Anoniem118

Bericht 05 Jul 2015 09:11

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Nooit van gehoord. Ik zie zelf wel een (week)agenda voor me soms als ik denk aan dagen. Maar verder zie ik hooguit het woord voor me als ik aan een dag denk. Geen kleur of vorm.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Jul 2015 09:30

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Een week is in mijn hoofd een cirkel, met het weekend bovenaan. Er zit wel kleurverloop in, maar niet elke dag heeft een uitgesproken eigen kleur.

Een jaar zie ik ook als cirkel met bovenaan de zomer en onderaan de winter. De maanden zijn afgebakende partjes op de cirkel. Daar zit ook kleurverloop in, de zomer is geel-oranje-rood, de herfst rood-bruin, de winter bruin-blauw en de lente groen-geel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem147

Bericht 05 Jul 2015 09:53

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Whooo Teun! Door jou beself ik mij dat een jaar bij mij ook een cirkel is!! Een 3D ei-achtige vorm en nu bekijk ik hem dus ook echt vanaf het punt juli, alsof ik daar 'op sta'. De maanden worden gescheiden door kleine stukjes loze ruimte. De vlakken zijn wit en verder niets kleurrijks. Ja, de maanden die het verste weg zijn, zijn 'grijs/donker' dus wat aan de andere kant van de lange ei vorm zit (nu dus november/december/januari).

Haha, wat grappig! Ik heb mezelf nooit beseft dat een jaar een vorm heeft bij mij.

Een week is bij mij trouwens een streep met blokjes, elke dag is een blok. Ik besef mezelf dat gewoon nu pas door wat jij zegt. Zo raar dat ik het mij eerder in dit topic helemaal niet is opgevallen dat ik dat doe.

Leuk dit! Blijkbaar denk ik niet in kleuren maar in animatie/blokken.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 05 Jul 2015 12:07

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Grappig om eens over na te denken inderdaad en dat zoiets dan onbewust in je hoofd zit, ik vind jouw jaar ook best bijzonder Marni.
Mijn week is trouwens ook een soort cirkel, een maand is een heel lang stuk met vakjes en een kleur natuurlijk en een jaar is juist een heel kort iets, zonder kleuren.
Sommige cijfers en letters hebben wel een kleur en sommige niet en de eu en aa en ie zijn dan veel duidelijker dan bijvoorbeeld de d, maar die heeft dan weer een duidelijkere vorm. Ik moet er ook niet teveel over nadenken geloof ik.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 06 Jul 2015 12:30

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Kenya schreef:Nooit van gehoord. Ik zie zelf wel een (week)agenda voor me soms als ik denk aan dagen. Maar verder zie ik hooguit het woord voor me als ik aan een dag denk. Geen kleur of vorm.


Dit heb ik ook. Mijn agenda moet ook voldoen aan een bepaalde weekindeling omdat het anders niet klopt. Als ik een datum van een dag moet weten en ik weet alleen een datum daar in de buurt dan visualiseer ik de weekagenda om de datum te weten te komen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Jul 2015 12:40

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Ik heb dit niet met de dagen van de week, maar wel met cijfers.
1=wit
2=groen
3=blauw
4=roze
5=een beetje bruinig/oranje
6=rood
7=ondefinieerbaar grijs
8=groen, maar niet dezelfde groen als de 2
9=roodachtig
0=doorzichtig

Het is zo raar, ik zie die kleur echt in mijn hoofd als ik aan een cijfer denk. Ik ben zelf op 24-7 jarig en dan zie ik ook echt groen/roze/grijzig in mijn hoofd. De ene kleur is ook sterker dan de andere kleur, de 4 is bijvoorbeeld echt overduidelijk roze, terwijl de 7 en de 9 niet heel duidelijk zijn qua kleur.

Ik dacht altijd dat ik de enige was met deze gekke kronkel, maar gelukkig zijn er meer mensen die dit hebben :)

♥♥
<<

Anoniem118

Bericht 06 Jul 2015 12:54

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

x
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 19 Aug 2015 20:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 06 Jul 2015 20:06

Re: Dagen van de week kleuren en vormen

Ik zie dagen, maanden en getallen niet in kleuren maar ik zie ze wel in bepaalde rijen en vormen (hoe precies is lastig uit te leggen) en volgens mij heb ik dit al sinds ik het leerde vroeger op school. Ik vind het erg handig! Eindelijk ook wat herkenning hier inderdaad, ik had altijd het idee dat niemand dit heeft.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron