Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Domme vragen topic

<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 21:19

Re: Domme vragen topic

Wat is een fluxus bevalling?
<<

Anoniem24

Bericht 06 Nov 2013 21:30

Re: Domme vragen topic

Papillio schreef:Hier ook een 'domme vraag':

Bij de eerste had ik een fluxus bevalling en hierdoor dus een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen.
Mag dit dan wel onder behandeling van de verloskundige?


Meestal krijg je na een fluxus geen medische indicatie maar een plaatsindicatie wat aangeeft dat het advies is om met je eigen verloskundige in het ziekenhuis te bevallen. De arts is dan op de hoogte van jouw situatie en in 99% van de gevallen krijg je bij aankomst in het ziekenhuis meteen een waakinfuus zodat ze sneller kunnen ingrijpen als het weer zou gebeuren.
<<

Anoniem24

Bericht 06 Nov 2013 21:30

Re: Domme vragen topic

Printje schreef:Wat is een fluxus bevalling?


Meer dan 1 liter bloedverlies tijdens/na de bevalling.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 21:31

Re: Domme vragen topic

Oke dank je wel voor je antwoord!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Nov 2013 21:51

Re: Domme vragen topic

Ik denk dat ik het antwoord zelf wel weet, maar toch vraag ik het. Hoe groot is de kans dat als de eerste een sterrenkijker was, de 2e dat ook is? Ruben was een sterrenkijker namelijk en ik begin me steeds vaker in mijn hoofd te halen 'wat als'..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 21:53

Re: Domme vragen topic

Volgens mij is dat gewoon 'pech' toch? En is de kans net zo groot als bij je eerste of zeg ik nu iets stoms?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2013 21:55

Re: Domme vragen topic

De gyn heeft bij mij een ks aangeraden mocht ik weer zwanger worden omdat ze niet durft te zeggen dat een volgende baby wel normaal ligt. (dat is niet alleen de reden hoor). Ik denk dus dat er geen zinnig woord over te zeggen is.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem24

Bericht 06 Nov 2013 21:56

Re: Domme vragen topic

Steep schreef:Ik denk dat ik het antwoord zelf wel weet, maar toch vraag ik het. Hoe groot is de kans dat als de eerste een sterrenkijker was, de 2e dat ook is? Ruben was een sterrenkijker namelijk en ik begin me steeds vaker in mijn hoofd te halen 'wat als'..


Net zo groot als wanneer Ruben geen sterrenkijker was geweest, of je moet een bekkenafwijking hebben waardoor een kind niet op een andere manier in het baringskanaal zou passen maar in de meeste gevallen weet je dat wel (komt in NL eigenlijk alleen nog maar voor na een breuk/verbrijzeling van het bekken).
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Nov 2013 22:03

Re: Domme vragen topic

Ik was er al bang voor! Ik zal het eens bespreken met mijn vk, want op de een of andere manier ben er ik er zo van geschrokken dat ik het spannend vind om nu thuis te bevallen. Terwijl ik dat wel graag wil, maar ik ben bang dat het niet goed gaat..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2013 22:06

Re: Domme vragen topic

Fiwen, hoe kom je er achter of je een bekkenafwijking hebt? De gyn had zo'n probleembevalling nog niet mee gemaakt en wist echt niet hoe het kwam, zou zoiets mogelijk zijn?

(niet dat mijn bevalling het ergste was, maar het probleem wat ik had had ze niet eerder gezien)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem24

Bericht 06 Nov 2013 22:19

Re: Domme vragen topic

Caroow: bekkenafwijkingen komen bijna niet meer voor omdat deze met name het gevolg waren van vitamine tekort en/of ziekte en dit in NL nu eigenlijk niet meer voorkomt. De afwijkingen die je nu nog ziet zijn meestal het gevolg van ernstige breuken van het bekken.
Wat je nog wel eens ziet is een wanverhouding tussen bekken en kind waardoor een kind verkeerd in het bekken draait maar dan zie je meestal geen sterrenkijker.
Ik ken jouw verhaal verder niet dus heb geen idee wat er mis gegaan is maar als een gynaecoloog een geplande keizersnede adviseert zal dat niet zonder reden zijn, maar puur en alleen een sterrenkijker bij een eerste kind is geen reden voor een medische indicatie en al helemaal niet voor een keizersnede.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2013 22:31

Re: Domme vragen topic

Ik bedoelde er richting Steep ook meer mee te zeggen dat er niks over te zeggen is.

(R was een sterrenkijker met een hand naast zijn hoofd en is klem komen te zitten waardoor de ontsluiting heel langzaam ging en bij 5 cm bleef steken en hij zat daarbij klem tegen een zenuw waarbij de ruggenprik niet goed werkte en ik de gehele bevalling rugweeën heb gehad die niet verdoofd konden worden. Maar waarom hij klem zat en hoe hij bij die zenuw kwam wist ze dus niet)
R. 2013
D. 2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Nov 2013 23:18

Re: Domme vragen topic

Toevallig, Ruben had ook zijn handje naast zijn hoofd! Ruben is uiteindelijk wel gedraaid (na lang op mijn linkerzij liggen met persweeën die ik niet mocht meepersen maar stiekem wel deed want ik kon ze niet tegen houden).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 07 Nov 2013 09:22

Re: Domme vragen topic

@ Steep.. Mijn oudste was ook een sterrenkijker. Zij is uiteindelijk gehaald via een spoedks, omdat ze klem zat. Bij de jongste was is ook bang dat zij een sterrenkijker zou zijn. Mijn vk zei toen dat het idd pech was dat de eerste een sterrenkijker was. Ik ben bij de jongste ook via een ks bevallen. Achteraf lag zij in de goede houding. Er is in overleg besloten voor een geplande ks. Ik was zo ontzettend bang voor weer zo'n bevalling.

Ik zou het idd bespreken met de vk. Misschien kan zij je angst wegnemen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem25

Bericht 07 Nov 2013 22:05

Re: Domme vragen topic

Vandaag was ik bij de VK en die constateerde dat mijn baarmoeder al hoog lag. Hij komt nu tot ongeveer 2 vingers onder mijn navel, terwijl 'normaal' bij de termijn net boven je schaambot is. Ik heb er op dat moment niet zoveel aandacht aan besteed, maar vraag me nu af hoe dat komt. Is het kindje dan ook al groter dan gemiddeld? Of is het gewoon een tweede zwangerschap waardoor je baarmoeder sneller uitrekt?
<<

Anoniem 42

Bericht 07 Nov 2013 22:24

Re: Domme vragen topic

Alleen persoonlijke ervaring: bij mij was dat ook zo en ik heb allemaal grote dochters gekregen.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Nov 2013 22:26

Re: Domme vragen topic

Bij R liep het bij mij ook altijd wat voor maar hij was echt niet erg groot en mijn buik ook niet echt. R was 3670gr. en 51 cm

Bij mijn tweede was mijn buik juist een stuk kleiner. N was ook een stukje kleiner 3220 gr en 49 cm
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 07 Nov 2013 22:34

Re: Domme vragen topic

Bij een tweede groeit je baarmoeder sowieso vaak sneller omdat hij al een keer ver opgerekt is. Bij mij ging het in het begin ook snel en heb ook een groot kindje gekregen. Maar ik had ook veel vruchtwater en een flinke placenta, misschien kan het daar ook wat over zeggen?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 22:57

Re: Domme vragen topic

Steep: mijn dochters waren beide sterrenkijkertjes. Ik kan je er een artikel over doorsturen als je wilt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Nov 2013 23:01

Re: Domme vragen topic

Slakje schreef:Steep: mijn dochters waren beide sterrenkijkertjes. Ik kan je er een artikel over doorsturen als je wilt.


Aaai.. ja doe maar.. via pb?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 07 Nov 2013 23:11

Re: Domme vragen topic

Slakje schreef:Steep: mijn dochters waren beide sterrenkijkertjes. Ik kan je er een artikel over doorsturen als je wilt.



Mij ook graag, M was ook een sterrekijker.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem112

Bericht 07 Nov 2013 23:34

Re: Domme vragen topic

Mijn eerste was een sterrenkijker (lang persen 1 1/2 uur!) jongste geen sterrenkijker en was na 20 min persen er
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 23:45

Re: Domme vragen topic

Oké, jullie krijgen het binnen dit en 10 minuutjes
AfbeeldingAfbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 08 Nov 2013 09:27

Re: Domme vragen topic

Thnx Slakje!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Nov 2013 09:33

Re: Domme vragen topic

Mijn zusje heeft sinds afgelopen maandag bijna hele dagen om de 4-5 minuten weeën. Ze zijn niet ondraaglijk, ze lijken op hele erge ongesteldheidskrampen en zijn pijnlijker dan harde buiken. Tijdens een warme douche neemt het wat af, maar ze komen na het douchen weer terug. Ze is afgelopen dinsdag in het ziekenhuis geweest, daar aan de CTG gelegen, wel wat activiteit te zien maar nog geen ontsluiting. Ze is dus weer naar huis gestuurd. Echter zijn de krampen/samentrekkingen/weeën niet weg, het blijft de hele dag door gaan. Ze heeft vorige week in de avond al vaker periodes van voorweeën gehad, met name 's nachts, maar die kwamen onregelmatig. Er zit nu dus al hele dagen lang regelmaat in, maar de echte, pijnlijke weeën willen maar niet doorzetten. Is dit normaal?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: GeKKiE