Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwen en achternaam

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Jul 2015 22:00

Re: Trouwen en achternaam

ik heb mijn mans naam aangenomen en mijn meisjesnaam er achter.
In de praktijk gebruik ik nu alleen zijn naam eigenlijk.
Vond het in het begin echt heel grappig om zo de telefoon op te nemen bijv op mijn werk :)
Ook in de schoolgids etc sta ik met zijn naam aangegeven.

Vind het (nu een jaar later) alleen nog gek als ik bij de huisarts zit, op de een of andere manier reageer ik er dan nog niet echt direct op, en dringt het pas een paar tellen later door 'oh ja.. dat ben ik' haha!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Jul 2015 22:09

Re: Trouwen en achternaam

Ik hen zijn achternaam - mijn achternaam.

Maar aangezien mijn eigen naam al lang is, heb ik nu helemaal een lange naam. Ik de praktijk gebruik ik nog steeds mijn oude naam eigenlijk.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 02 Jul 2015 22:13

Re: Trouwen en achternaam

Als ik zou gaan trouwen zou ik zijn achternaam aannemen. Die gebruik ik nu ook al vaak omdat ik mijn eigen achternaam altijd moet spellen en die van hem lekker makkelijk is.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 02 Jul 2015 22:15

Re: Trouwen en achternaam

Hier ook mijn naam en zijn naam er achter. Om dezelfde redenen als Oh La La. Daarnaast vind ik het ook belangrijk voor mijn carrière, dat is gericht op netwerk en mijn achternaam onthoud makkelijk.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jul 2015 23:06

Re: Trouwen en achternaam

Ik heb mijn eigen achternaam gehouden, en mijn man die van hem. Ik vind dubbele namen eigenlijk niks, en zou niet goed kunnen wennen aan een hele andere naam denk ik.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 02 Jul 2015 23:12

Re: Trouwen en achternaam

Ik vind dat ik een mooie achternaam heb. Ik ben er niet altijd trots op geweest, maar het is geen slechte naam. Ik moet hem ook tig keer spellen, terwijl ik nog steeds van mening ben dat het helemaal geen moeilijke achternaam is. Gewoon een mooie naam.

Als wij trouwen dan zal ik de naam van mijn vriend aannemen. Hij vindt het namelijk niets als ik mijn eigen achternaam houd. Enige voordeel is dan dat ze me nooit meer vragen hoe je de achternaam spelt. :P
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jul 2015 03:54

Re: Trouwen en achternaam

Ik neem de achternaam van mijn vriend aan. Ik word knettergek hier omdat ik niet Engelse voornaam EN achternaam heb. Ben al zat om mijn voornaam constant te moeten herhalen en spellen, laat staan mijn achternaam. Daarnaast heb ik in mijn hoofd dat de achternaam van mijn vriend leuk zou zijn als naam van ons toekomstige cafe, maar dan wil ik natuurlijk wel ook die naam hebben :)
Wordt nog leuk straks, want mijn nieuwe naam komt straks in mijn Aussie paspoort en mijn oude naam staat in mijn Nederlandse totdat ik die over 9 jaar ga verlengen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 03 Jul 2015 11:16

Re: Trouwen en achternaam

Ik heb zijn naam-mijn naam. Eigenlijk vooral omdat ik houd van dat soort tradities. En het geeft duidelijk aan dat ik getrouwd ben.

We zijn nu ruim een jaar getrouwd en nu pas begin ik eraan te wennen. Mijn eigen achternaam was heel makkelijk en in combinatie met mijn voornaam was dat wel handig. Nu heb ik twee moeilijke namen, bluh. Eigenlijk vind ik het dus niks, haha. Maar mijn man is elke keer in de gloria als 'ie hoort dat ik zijn achternaam gebruik. "Zeg je dat nou gewoon aan de telefoon? Gebruik je dat gewoon? Cool." En dan glim x 1000.
En ik vind het handig voor later, als we kinderen krijgen.
<<

Anoniem131

Bericht 03 Jul 2015 12:09

Re: Trouwen en achternaam

Ik zal altijd mijn eigen naam houden en een kind krijgt ook mijn achternaam want anders sterft de naam uit en ik vind het een hele mooie naam.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Jul 2015 14:04

Re: Trouwen en achternaam

Ik heb nu zijn naam-mijn naam als achternaam. Moet er nog steeds een beetje aan wennen!
Op m'n werk gebruik ik nog steeds mijn meisjesnaam, hoefde ik daar niet alles aan te laten passen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Patsy

Bericht 03 Jul 2015 14:24

Re: Trouwen en achternaam

Ik heb zijn achternaam-mijn achternaam. Ik was ook, vooral in het begin heel trots om zijn naam te mogen gebruiken. We hadden toen geen kinderwens, maar ik ben nu wel heel blij dat we alle 4 dezelfde achternaam hebben.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jul 2015 16:56

Re: Trouwen en achternaam

Niet getrouwd hier, maar mocht dat ooit veranderen, dan blijf ik mijn eigen naam gebruiken. Ik vind het een mooie naam, en ik heb het een en ander opgebouwd onder die naam, op professioneel gebied. Het zou raar en ingewikkeld zijn als ik ineens onder een andere naam door zou gaan.
<<

Anoniem233

Bericht 03 Jul 2015 22:23

Re: Trouwen en achternaam

Als we gaan trouwen neem ik zijn naam aan :) Heb daar nooit een seconde aan getwijfeld.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Jul 2015 23:57

Re: Trouwen en achternaam

Ik heb zijn naam-mijn naam. In de praktijk gebruik ik altijd zijn naam. En ik moet het altijd spellen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 04 Jul 2015 07:30

Re: Trouwen en achternaam

Officieel zijn naam-mijn naam, maar ik gebruik alleen zijn naam. Ik vind de combinatie niet mooi (allebei kort, waardoor het klinkt als één, vreemde achternaam), maar houd van zulke tradities. Daarom toch officieel voor gekozen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Vause

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 11 Jun 2014 19:38

Bericht 04 Jul 2015 12:21

Re: Trouwen en achternaam

Ik heb de achternaam van mijn man aangenomen-eigen naam.
Mijn naam was alleen wel makkelijker, nu moet ik voortaan mijn achternaam spellen.
Maar ik voel me toch altijd wel trots als ik mijn "nieuwe" achternaam gebruik :)
~*~The reason the grass seems greener on the other side, is because it's been fertilized with bullshit. ~*~
<<

Anoniem234

Bericht 04 Jul 2015 22:02

Re: Trouwen en achternaam

Ik heb mijn man zijn naam aangenomen. Gebruik die van mezelf eigelijk nooit meer. Ik moet hem wel meestal spellen, maar vind het een mooie naam!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 05 Jul 2015 07:35

Re: Trouwen en achternaam

Ik heb zijn achternaam aangenomen. Gebruik mijn eigen meisjes naam niet meer :razz:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Jul 2015 08:18

Re: Trouwen en achternaam

Geel schreef:En ik vind het handig voor later, als we kinderen krijgen.

Even nieuwsgierig hoor, wat is er dan handig aan? Ik heb een andere achternaam dan m'n man en zoon maar ik ben nog tegen niets onhandigs aangelopen.
#teammaple🍁
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 05 Jul 2015 08:50

Re: Trouwen en achternaam

Ik heb mijn man zijn achternaam aangenomen. Ik heb nu dus zijn achternaam - mijn achternaam. Ik merk dat een aantal instanties alleen maar werken met meisjesnamen. Op mijn werk bijvoorbeeld krijg ik mijn loonstroken gericht aan mevrouw meisjesnaam echtgenote van meneer zijn achternaam. Ook bij de gynaecoloog word ik standaard met mijn meisjesnaam aangesproken.

Ik wilde trouwens graag de achternaam van mijn man zodat ik dezelfde achternaam heb als mijn kind(eren). In de praktijk is niet echt handiger ofzo. Gevoelsmatig vind ik het wel fijner, maar echt handiger is het niet.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 05 Jul 2015 09:18

Re: Trouwen en achternaam

Urban Naked schreef:
Geel schreef:En ik vind het handig voor later, als we kinderen krijgen.

Even nieuwsgierig hoor, wat is er dan handig aan? Ik heb een andere achternaam dan m'n man en zoon maar ik ben nog tegen niets onhandigs aangelopen.


Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik hoor het wel vaker, maar kan me niet echt dingen bedenken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Jul 2015 09:25

Re: Trouwen en achternaam

Ik dacht dat het alleen onhandig is als je met je kind op reis gaat zonder je man. Omdat je kind niet dezelfde achternaam draagt als jij, moet je 'bewijzen' dat hij/zij bij jou hoort. Maar het lijkt me dat je dat op kunt lossen door je kind bij te laten schrijven in je paspoort.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Jul 2015 09:53

Re: Trouwen en achternaam

Teun schreef:Ik dacht dat het alleen onhandig is als je met je kind op reis gaat zonder je man. Omdat je kind niet dezelfde achternaam draagt als jij, moet je 'bewijzen' dat hij/zij bij jou hoort. Maar het lijkt me dat je dat op kunt lossen door je kind bij te laten schrijven in je paspoort.


Dat bijschrijven kan tegenwoordig toch niet meer? kinderen moeten toch een eigen paspoort hebben?

In onderstaand topic van het viva-forum wordt genoemd dat het niet alleen problemen kan opleveren als je alleen met een kind reist maar zelfs als je partner er bij is.

http://forum.viva.nl/forum/reizen/douane-vraagt-bewijs-dat-ik-de-moeder-ben/list_messages/274551
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem147

Bericht 05 Jul 2015 09:56

Re: Trouwen en achternaam

Ik denk als je school ofzo belt? Dat je je achternaam zegt en er gelijk een belletje gaat rinkelen bij de persoon in kwestie omdat je dezelfde achternaam draagt als je kind?

Sowieso dat als je jezelf voorstelt aan mensen die jouw kind kennen maar jouw niet.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jul 2015 11:14

Re: Trouwen en achternaam

Als ik nu het kdv bel, zeg ik 'met Caulfield, de moeder van *zoon*'. Ik denk dat als ik zijn achternaam zou noemen er niet direct een belletje zou gaan rinkelen, in ieder geval niet sneller dan nu.
Overigens blijft je eigen naam sowieso je officiële naam, je kunt alleen voor de vorm een andere naam aannemen.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers