Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te eten met het warme weer in aantocht?

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Jun 2015 08:49

Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Ik ben een boodschappenlijstje aan het maken maar heb nog geen idee wat ik allemaal moet eten als het van de week zo warm wordt.
Hebben jullie misschien nog ideeën, wat eten jullie zoal als het warm weer is?

Ik kom niet verder dan koude pastasalade en soep met stokbrood. En eventueel nog sla met stokbrood ofzo. En ja, barbecuen maar daar is m'n vriend niet zo'n fan van.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2015 08:53

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Gewoon hetzelfde als anders.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Jun 2015 08:54

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Yadira schreef:Gewoon hetzelfde als anders.


Dit ja.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Jun 2015 09:11

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Koude pastasalade:

Pasta, cherrytomaatjes, gerookte kipfilet, kaasblokjes of gebakken spekjes, augurk, gekookt ei, paprika, sla en een dressing. Heerlijk met dit weer.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 29 Jun 2015 09:21

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Het liefst eet ik gewoon allemaal borrelhappen. Dus heel veel rauwkost met dips, verschillende kazen, chorizo, olijven, fruit, pepers, en dan eventueel wat brood erbij. En een fles wijn.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Jun 2015 10:10

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Lady, ik ga je recept morgen uitproberen! Mag ik wel gerookte kip nu ik zwanger ben?
<<

Anoniem313

Bericht 29 Jun 2015 10:14

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

ShallY schreef:Lady, ik ga je recept morgen uitproberen! Mag ik wel gerookte kip nu ik zwanger ben?


Ja hoor, dat kun je gewoon eten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Jun 2015 10:22

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Hier wel veel salades dan meestal:

Rijstsalade: Zilvervliesrijst koken en af laten koelen, flink wat kerrie er door zodat de rijst mooi geel ziet en wat peper en zout, kip blokjes bakken en er door doen, twee kleuren paprika, rode ui, rucola en cashewnoten. Simpel maar lekkker.

Couscoussalade: de couscous wellen in groentenboullion en vervolgens op smaak brengen met wat peper en zout en citroensap en dan rode ui, feta, paprika, kerstomaatjes, komkommer en verse spinazie.

Andijviesalade: Andijvie heel fijn gesneden, blokjes oude kaas, augurk, gekookt ei, Amsterdamse uitjes ( of zilver uitjes), uitgebakken spekjes en een dressing van een heel fijn gesneden uitje, azijn, olie en wat honing, je kan blokjes gekookte aardappel in de schil toevoegen om er een echte maaltijd salade van te maken en die dan af laten koelen in de dressing.

Griekse salade: Knoflook olijven, tomaat, komkommer, feta, rode ui en verse spinazie en op smaak brengen met wat citroensap, serveren met zelfgemaakte tzatziki.

Pastasalade: Fussilipasta, grof geraspte Parmezaan, uitgebakken kip blokjes, lente-ui, kerstomaatjes en een dressing van rode pesto, knoflook uitgeperst, citroensap en wat olie.

Bleekselderijsalade: Bleekselderij, een gekookt eitje, walnoten, blokjes appel en ouderwetse slasaus.

Verder ook de "gewone" salades met sla als basis. Bijvoorbeeld met druiven en blauwe kaas, aardbeien en brie, uitgebakken Parmaham enz.

Maar ik maak ook vaak hartige taart die we vervolgens koud op eten, bijvoorbeeld met knoflookolijven, monchou en kerstomaatjes ( van de site van de ah), of met spekjes en prei.
Of wraps, eze bijvoorbeeld, ook van de site van de AH, komkommer, ijsbergsla, uitgebakken kipblokjes met wat kaneel en citroensap en een saus van Griekse yoghurt met wat komijn, heerlijk en fris!

En ik denk dat we vrijdag bijvoorbeeld lekker nachos eten, dus wel warm maar dan met zure room en guacamole er koud bij en een lekker koud biertje :thumbup:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem114

Bericht 29 Jun 2015 10:23

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Maaltijdsalades. Ik eet zo'n beetje niet anders met hitte. Trouwens, niet omdat ik geen trek heb in aardappelen of zo, hoor. Ik heb alleen geen zin om te koken dus pak ik snel iets wat k eenvoudig in elkaar kan flansen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Jun 2015 11:18

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Maaltijdsalades, bijvoorbeeld met kip, bamigroenten en ananas. Of met pasta, ei, groenten. Of pasta met spekjes en boursin. Makkelijk, snel klaar en lekker.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 29 Jun 2015 12:34

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Wij eten gewoon hetzelfde als altijd, ik lust altijd wel een bord warm eten eigenlijk ongeacht het weer. Hooguit dat we misschien iets gemakkelijker eten of de BBQ een keer vaker aantsteken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Jun 2015 15:32

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

minoessepoes schreef:Hier wel veel salades dan meestal:

Rijstsalade: Zilvervliesrijst koken en af laten koelen, flink wat kerrie er door zodat de rijst mooi geel ziet en wat peper en zout, kip blokjes bakken en er door doen, twee kleuren paprika, rode ui, rucola en cashewnoten. Simpel maar lekkker.

Couscoussalade: de couscous wellen in groentenboullion en vervolgens op smaak brengen met wat peper en zout en citroensap en dan rode ui, feta, paprika, kerstomaatjes, komkommer en verse spinazie.

Andijviesalade: Andijvie heel fijn gesneden, blokjes oude kaas, augurk, gekookt ei, Amsterdamse uitjes ( of zilver uitjes), uitgebakken spekjes en een dressing van een heel fijn gesneden uitje, azijn, olie en wat honing, je kan blokjes gekookte aardappel in de schil toevoegen om er een echte maaltijd salade van te maken en die dan af laten koelen in de dressing.

Griekse salade: Knoflook olijven, tomaat, komkommer, feta, rode ui en verse spinazie en op smaak brengen met wat citroensap, serveren met zelfgemaakte tzatziki.

Pastasalade: Fussilipasta, grof geraspte Parmezaan, uitgebakken kip blokjes, lente-ui, kerstomaatjes en een dressing van rode pesto, knoflook uitgeperst, citroensap en wat olie.

Bleekselderijsalade: Bleekselderij, een gekookt eitje, walnoten, blokjes appel en ouderwetse slasaus.

Verder ook de "gewone" salades met sla als basis. Bijvoorbeeld met druiven en blauwe kaas, aardbeien en brie, uitgebakken Parmaham enz.

Maar ik maak ook vaak hartige taart die we vervolgens koud op eten, bijvoorbeeld met knoflookolijven, monchou en kerstomaatjes ( van de site van de ah), of met spekjes en prei.
Of wraps, eze bijvoorbeeld, ook van de site van de AH, komkommer, ijsbergsla, uitgebakken kipblokjes met wat kaneel en citroensap en een saus van Griekse yoghurt met wat komijn, heerlijk en fris!

En ik denk dat we vrijdag bijvoorbeeld lekker nachos eten, dus wel warm maar dan met zure room en guacamole er koud bij en een lekker koud biertje :thumbup:


Dat lijkt me erg lekker.mgs het allemaal opschrijven, bedankt!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Jun 2015 15:39

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Normaal zou ik wel aardappels eten maar nu ik zwanger ben staan heel veel dingen tegen om te eten. Behalve zuurkool met rookworst, daar heb ik dan wel zin in :smile:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 29 Jun 2015 18:43

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Gekookte aardappelen komen er nu ook niet in..
Verder maakt t niet heel veel uit, maar kom ik tich op makkelijkere dingen uit. Pastasalade, salade van zoete aardappel en sla met wat andere dingen, quiche, broodje hamburger. Iets van warme pasta of rijst zou nog kunnen, maar dan niet een te ingewikkelde. Of aardappelen uit de oven. En heel tegenstrijdig mss, maar soep met brood
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jun 2015 19:31

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Iets met sla, tomaatjes, geitenkaas, olijven. Veel verschillende soorten fruit. Rijst. Visgerechtjes. Verschillende soorten groenten.
<<

Anoniem148

Bericht 29 Jun 2015 19:52

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Ik eet nu ook veel salades. Wij eten niet samen dus dan is dat wel makkelijk. Anders sta ik 2 keer achter een warm fornuis
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 29 Jun 2015 20:27

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Ik eet met dit weer ook graag maaltijdsalades en lekker gemakkelijke recepten. Dat idee van die nacho's vind ik wel heel goed, Minoessepoes. En jouw salades klinken ook heerlijk!

Verder eet ik het liefst geen aardappelen met dit weer, maar een simpele pasta, rijst/kip/groenten/sausje of wraps.

En ik heb zin om een avond koude schotel te eten met huzarensalade, gekookte eieren, gerookte zalm, komkommer, tomaat, asperges met ham en gerookte kip.
<<

anoniem203

Bericht 29 Jun 2015 20:57

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Ik heb m'n lijstje klaar en we eten deze week :

Aardappeltjes uit de airfryer met sla en een stukje vlees
Bbq-en
Koude pasta salade
Hamburger op de bakplaat op een broodje met koude schotel
Gehaktballetjes uit de airfryer met een stokbroodje kruidenboter en rauwkost
Zondag eten we bij mijn ouders
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 29 Jun 2015 21:04

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Wij eten gewoon normaal, dezelfde dingen als altijd. Als het echt warm wordt (35 graden ofzo) kan ik me er ook wel wat bij voorstellen dat je minder trek hebt, maar met weer als vandaag eigenlijk niet, dan lust ik gewoon alles nog.
<<

anoniem203

Bericht 29 Jun 2015 21:11

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Ik kan ik principe ook normaal eten maar mijn man echt niet. Die eet het liefst met zo'n weer iedere dag salade, stukje vlees en/of koude schotel. En mijn zoon eet met dit weer ook minder. Behalve sla gaat er altijd wel in. Dus ik ga niet voor mezelf aardappelen koken oid en kook wel een beetje anders dan normaal.
<<

Anoniem123

Bericht 30 Jun 2015 08:05

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Wij eten ook normaal. Wij zijn geen salade eters, mijn man lust wel een keer sla. Maar dan houd het ook op.
Vind het nu met de airfryer wel makkelijker. Sta niet meer 20-25 minuten bij het fornuis om bv aardappeltjes te bakken. Gooi er nu krieltjes oid in, een keer schudden en voor de rest geen omkijken naar. Stuk vlees op de bbq en groente kookt ook vanzelf in een pannetje.
<<

Anoniem328

Bericht 30 Jun 2015 11:17

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Vanavond steken wij de bbq aan.
Morgen eten we een frisse salade met daarbij spaghetti aglio olio.
Donderdag een koude pasta salade.
Dus wat vaker de bbq, ( koude pasta)salades, stokbrood, veel fruit en dergelijke. Oja en tonnen festini's :smile:
Aardappels, soepen en dergelijke komen er dit warme weer bij ons niet in!
<<

Anoniem193

Bericht 30 Jun 2015 11:22

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Ik heb gisteravond stamppot andijvie klaargemaakt op de gasbarbecue cq buitenkeuken.
Een pan met aardappelen op het saus pitje en vlees/vis op de grilplaat. Zo hadden we gewoon eten en hoefde ik niet in de keuken te staan.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 30 Jun 2015 14:40

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Hier ook koude pastasalade en bbq. Ik heb nu ook voor Turkse pizza alles in huis, en dan gaat er gewoon wat meer rucola op dan anders. Vooral niet te zware maaltijden.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Jun 2015 15:34

Re: Wat te eten met het warme weer in aantocht?

Wij eten ook gewoon hetzelfde. Koken vind ik iets minder leuk met dit weer, de zon staat precies op onze keuken. Maar verder heb ik wel gewoon trek.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers