Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom doet ze zo moeilijk!

<<

anoniem196

Bericht 29 Jun 2015 07:38

Waarom doet ze zo moeilijk!

*weg* ivm herkenning.
Laatst gewijzigd door anoniem196 op 30 Jun 2015 06:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Jun 2015 07:46

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Ik denk dat jullie allebei vastzitten in het 'probleem'. Kan zij bijvoorbeeld geen boodschappenlijst appen en dat jij die aan het eind van je vrije ochtend aflevert? Kan je man niet een avondje thuis zijn dat jij naar haar gaat (al is het maar voor een luisterend oor, volgens mij zien jullie elkaar niet zo vaak?).

Ziek zijn kan psychisch een heleboel met iemand doen. Ik denk niet dat zij express moeilijk doet en dat je daardoorheen moet proberen te prikken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem137

Bericht 29 Jun 2015 08:19

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Eens met MzCharlotte. ik zou zelf ook wel wat proberen te schuiven in m'n planning om haar ook enigzins tegemoet te komen. Een man en een gezin hebben betekent nog niet dat je vastgeketend zit aan huis :) Kan je dochtertje niet een uurtje mee?
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jun 2015 08:52

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

dus omdat ze 2 dagen tot 12u op bed ligt, moet jij je aanpassen? Slaapt ze zo lang vanwege haar ziekte? Is dat nodig?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Jun 2015 09:29

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Hier zou ik me ook niet op aanpassen hoor. Graag of niet.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 29 Jun 2015 09:31

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Lastig he. Maar om even voor je vriendin te spreken. Ik zit nu ruim een maand in de ziektewet en een soortgelijke situatie, ben volledig kapot en wordt 's ochtends vaak laat wakker. Die slaap heb ik echt nodig. En soms ben ik op tijd wakker, zoals nu, maar moet zeggen dat er ook al wel weer een beetje herstel is hier.

Woon alleen en heb/had voor alles hulp nodig, boodschappen, huishouden etc. En ook gewoon af en toe mensen die voor de gezelligheid langskomen. Normaal ben ik Max 1 of 2 avonden per week thuis en heb ik een druk sociaal leven. Dit overvalt me zo. Er zijn best mensen die willen helpen maar merk dat ik de meeste echt moet vragen en het veel fijner vind als iemand tegen me zegt ik kom langs om even dit of dit te doen, zeg maar wanneer het uitkomt maandag of dinsdag. Voor alles hulp vragen is echt ontzettend moeilijk en ik merk aan mezelf dat ik als het dan ook gewoon niet lukt omdat mensen niet op een bepaalde dag kunnen of er komt wat tussen of wat dan ook gewoon echt soms beetje chagrijnig kan reageren. Maar goed, als ik op maandag geen brood meer heb en ik krijg het pas op donderdag voor elkaar dat iemand dat haalt.... Dat is gewoon ook echt super frustrerend, normaal fiets ik zelf even wanneer ik iets nodig heb. Al die frustraties leiden er soms ook gewoon toe dat je even af reageert en dat is toch op iemand die juist wil helpen, want zoveel andere mensen zal ze niet spreken.

Ik zou gewoon even goed benadrukken dat je haar echt graag wilt helpen en inderdaad gewoon om half 12 een tas boodschappen kan bezorgen (ik slaap ook graag lang, maar zoiets zou ik niet moeilijk over doen, vooral als je het echt nodig hebt) en de situatie nog even goed uitlegd dat jij gewoon met je gezin ook niet altijd maar op elk tijdstip kan. Een avondje voor haar vrij maken voor een kop thee lijkt me ook slim en even goed aan haar vragen wat ze het fijnste vindt dat je doet, want dat is soms ook moeilijk inschatten (bij mij is dat bijv dat ik echt vrij vaak geen avondeten heb, wel boodschappen maar kan niet koken) En lekker kletsen en het gezellig maken! Ze is je vriendin niet voor niets, en dat betekent dat je om haar geeft en dus ook klaar wilt staan als het minder gaat. Ik snap haar frustraties wel, ze zijn misschien in jouw ogen niet terecht maar ze zal het gewoon wel heel moeilijk hebben. En voor alles hulp vragen is echt heel erg moeilijk als je normaal alles zelf kan. Dan hoop je toch dat iedereen even iets uit handen wil nemen, en als ze jou 2 weken niet gezien heeft voelt het misschien voor haar ook echt dat je het wel zegt maar vervolgens makkelijk vergeet. (Geloof me, die mensen zijn er ook echt meer dan mensen die wel gewoon komen) Succes ermee! Ik was volgens mij soms ook echt een draak hoor, dat gaat vanzelf over als het weer beter gaat :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Jun 2015 09:36

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Keet. schreef:Eens met MzCharlotte. ik zou zelf ook wel wat proberen te schuiven in m'n planning om haar ook enigzins tegemoet te komen. Een man en een gezin hebben betekent nog niet dat je vastgeketend zit aan huis :) Kan je dochtertje niet een uurtje mee?


Ik vind dat vetgedrukte een beetje vreemd overkomen, alsof ikknutsel voor haar eigen plezier komt helpen. Ze kan gewoon op bepaalde tijdstippen en op andere tijdstippen niet.

Die vriendin kan toch ook een reservesleutel geven en zelf blijven liggen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Jun 2015 09:40

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Nou, als ik een keer hulp nodig hebt hoop ik toch dat mensen net iets anders reageren. Ze zal het zelf ook niet leuk vinden om zo ziek te zijn neem ik aan. Niet dat je dan maar dankbaar je handje mag ophouden voor iedereen die komt helpen, dan krijg je ook een hele ongelijkwaardige band met mensen.

Ik ben het er wel mee eens dat die vriendin dan wel iets mag doen aan haar eigen 'planning', als iemand me komt helpen dan ben ik daar alleen maar blij om. En zou ik niet tot 12 uur uitslapen, maar ik weet de aard van haar ziekte niet, hoe ze mentaal eraan toe is, etc etc.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 29 Jun 2015 10:39

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

ik zou inderdaad aangeven dat je de spullen ook wil afgeven (evt sleutel klaarleggen) en je haar echt wil helpen.Voor de rest denk ik dat het al heel lief is dat je haar helpt en doe je wat binnen je mogelijkheden ligt.Lijkt me genoeg!
<<

Anoniem313

Bericht 29 Jun 2015 10:53

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Je vrienden helpen is natuurlijk hartstikke goed, maar als je je vervolgens druk gaat maken over hoe zij hun tijd indelen en op jouw voorstel reageren, heeft niemand er wat aan, jijzelf ook niet.
Kun je echt niet af en toe een avondje, helemaal nooit? Zo nee, dan kun je je aanbod voor komen onder schooltijden duidelijk aan je vriendin voorstellen. Komt dat haar niet uit, om wat voor reden dan ook, dan houdt het op. Maar niet zo verongelijkt doen, dan doe je zelf ook een beetje moeilijk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Jun 2015 13:22

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Ook al zijn het tijden waarop je normaal gesproken dingen kan doen voor haar voelt waarschijnlijk alsof je voorsteld om tussen 04:00 en 07:00 wat dingen voor haar te kunnen doen.
Zelf word ik inmiddels rond een uur of 10 wakker maar heb ook tijden gehad dat ik van 12-12 sliep. Eerder op staan en eerder slapen geprobeerd maar dat werkte ook niet.
Het is echt super frustrerend om voor alles hulp nodig te hebben en afhankelijk te zijn van anderen. Zeker als je normaal gewend bent om alles even snel zelf te doen. Ook al zit je ziek thuis betekend het niet dat je continu beschikbaar bent. Regelmaat en je rust pakken zijn dan heel belangrijk.
Wat anderen al zeggen ff een boodschap doen en die dan aan het eind van de ochtend bij haar langs brengen is dan een prima oplossing. Elkaar de schuld geven zeker niet. Zij kiest er niet voor om ziek te worden. Ze had het zelf ook graag anders gezien en als mensen dan tegen je zeggen dat het aan jou ligt is dat heel erg kwetsend.
2015 💙
<<

anoniem196

Bericht 30 Jun 2015 06:56

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties.

Ik kan s' avonds echt bijna nooit.
Mijn man is dan werken of laat thuis door werk.
En geen zin om om half 9 nog naar haar toe te gaan om te gaan stofzuigen.
Ik heb ook aangeboden dat ze gewoon in de bed kan blijven liggen terwijl ik de woonkamer en keuken schoonmaak.
Dat wil ze niet. Want de word er wakker van.

Ik ga nog even met haar praten hier over voor dat ze binnen twee weken geopereerd word.
We hebben om de dag telefonisch contact of via whatsapp. En app haar altijd als ik naar de supermarkt ga of ze wat nodig heeft.
<<

anoniem213

Bericht 30 Jun 2015 19:01

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

ikknutsel schreef:Bedankt voor jullie uitgebreide reacties.

Ik kan s' avonds echt bijna nooit.
Mijn man is dan werken of laat thuis door werk.
En geen zin om om half 9 nog naar haar toe te gaan om te gaan stofzuigen.
Ik heb ook aangeboden dat ze gewoon in de bed kan blijven liggen terwijl ik de woonkamer en keuken schoonmaak.
Dat wil ze niet. Want de word er wakker van.

Ik ga nog even met haar praten hier over voor dat ze binnen twee weken geopereerd word.
We hebben om de dag telefonisch contact of via whatsapp. En app haar altijd als ik naar de supermarkt ga of ze wat nodig heeft.


Ik vind jullie allebei best moeilijk eigenlijk. Jij kunt toch best eens een keertje om half negen nog de deur uit? Dat is toch geen heel raar tijdstip? Ik heb vast een totaal ander leven dan jij, maar vrijwel al mijn afspraken zijn rond half negen in de avond. Je zegt dat je daar geen zin in hebt, maar je kunt dat dan toch nog wel een keer voor haar doen? Toch hartstikke rot dat zij ziek is.

Daarnaast ben ik het met je eens dat ze zelf ook wat soepeler zou kunnen doen, maar ze hoeft ook niet op haar knietjes dankbaar te zijn dat jij haar komt helpen. Dat hoort er nou eenmaal bij in een vriendschap. Net zoals dat je elkaar af en toe wat uitgebreider ziet en spreekt. Ik weet niet of zij zoveel slaap nodig heeft dat ze in de middag nog slaapt, daarom vind ik het moeilijk om daar iets van te vinden. Ik lees in haar opmerkingen vooral dat ze je graag wat vaker en langer zou zien en in jouw opmerkingen vooral dat je er geen zin in hebt.
<<

anoniem196

Bericht 30 Jun 2015 20:08

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

June,
Ik ben elke dag tussen 6 en half 7 wakker. En wil 22 uur graag weer slapen. Anders kom ik niet aan mijn slaap die ik nodig heb.
En ja ze is erg ziek. Maar ik bied mijn hulp aan op de dinsdag en woensdag ochtend. Als ze op die tijden niet wil.
Dan zal ze een van haar andere vrienden moeten vragen om s'avonds te komen.

Het is maar voor een paar weken tot ze zelf weer dingen kan, ik zou dan blij zijn dat vrienden willen komen helpen.
<<

Anoniem137

Bericht 30 Jun 2015 20:11

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Susan schreef:
Keet. schreef:Eens met MzCharlotte. ik zou zelf ook wel wat proberen te schuiven in m'n planning om haar ook enigzins tegemoet te komen. Een man en een gezin hebben betekent nog niet dat je vastgeketend zit aan huis :) Kan je dochtertje niet een uurtje mee?


Ik vind dat vetgedrukte een beetje vreemd overkomen, alsof ikknutsel voor haar eigen plezier komt helpen. Ze kan gewoon op bepaalde tijdstippen en op andere tijdstippen niet.

Die vriendin kan toch ook een reservesleutel geven en zelf blijven liggen?

Ik begrijp niet zo goed waarom je dat vreemd vindt, eigenlijk.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Jun 2015 20:26

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Heeft ze die slaap ook echt nodig? Dan kan je het haar niet echt kwalijk nemen. Ik heb een vriendin die in een rolstoel zit, weinig nog zelf kan en ook heel slecht slaapt door de pijn. Zij komt ook voor 12 uur haar bed niet uit, ze heeft die paar uur extra gewoon echt nodig omdat ze al amper slaapt.
Dan kan je als buitenstaander snel denken "stel je niet aan, je kan best eens eerder opstaan", maar niet voor iedereen is dat dus zo vanzelfsprekend.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Jun 2015 20:52

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Eens. Eigenlijk vind ik het nog niet eens een vraag van of het nodig is. Blijkbaar in haar ogen wel. Ziek zijn is gewoon heel erg rot.

Heb je weleens gevraagd wat zij als tussenoplossing ziet? Woont ze ver? Anders zou ik gewoon 's avonds even een bakkie gaan doen ofzo. Kun je evengoed op tijd weer thuis zijn. Ik heb eerder het idee dat zij jou mist dan jouw hulp, maar goed ik ken jouw vriendin niet.

Het lijkt me voor jou trouwens ook wel vervelend dat je man vaak niet eerder thuis is of kan zijn. Kun je niet snel iets anders doen...
L2014 & H2017
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 30 Jun 2015 20:59

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Ik heb de OP niet gelezen, maar ik denk dat ik de strekking wel goed begrijp.
Het is heel rot dat je vriendin ziek is (wat voor ziekte dan ook), maar jij hebt ook je eigen leven. Je biedt al aan om te helpen, dan vind ik het best vreemd dat je vriendin nog van je eist dat je op bepaalde tijdstippen komt. Aangezien jij al hebt aangegeven dat zij in bed kan blijven liggen als jij schoonmaakt, vind ik dat je je al best schappelijk opstelt.
Graag of niet
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jun 2015 21:03

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Keet. schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je dat vreemd vindt, eigenlijk.


Dat stukje dat ikknutsel haar vriendin "ook enigszins tegemoet kan komen", met name dat woordje "enigszins", komt op mij een beetje over alsof ikknutsel helemaal niks voor haar vriendin over heeft, alsof nu alles van de kant van haar vriendin komt, terwijl dat natuurlijk niet zo is. En nee, haar vriendin hoeft niet op haar knieën te vallen van dankbaarheid, zeker niet, maar ze hoeft ook niet net te doen alsof ikknutsel niks voor haar over heeft.

Het is fijn als je vrienden hebt die in de positie zijn om alles te laten vallen om je te komen helpen, maar vaak is dat nou eenmaal niet zo, dat kun je je vrienden ook niet kwalijk nemen. Voor zover ik heb begrepen is ikknutsel zelf net zwanger, ik kan me dan indenken dat zij net zo goed haar rust nodig heeft en dat 's avonds laat die kant op gaan niet echt een optie is (er vanuit gaand dat haar vriendin niet om de hoek woont).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem137

Bericht 30 Jun 2015 21:35

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Ik denk dat je het nu een beetje uit z'n verband trekt, Susan. Ik zou het niet meer dan normaal vinden om elkaar hierin, puur in dat helpen, een béétje tegemoet te komen. Ik zeg nergens dat ze dan maar alles moet laten vallen en volledig naar de pijpen van haar vriendin moet dansen. Ik zou zelf alleen wel een beetje buiten m'n eigen kaders te denken, hoe kan ik zorgen dat er in elk geval íéts mogelijk is wat voor m'n vriendin prettig is. In plaats van alleen maar te zeggen: dit zijn de tijden waarop ik beschikbaar ben en that's it, daar doe je het maar mee.
<<

anoniem196

Bericht 01 Jul 2015 07:29

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Susan, klopt ik ben 9 weken zwanger.

Een hoop andere vrienden werken fulltime en zijn s'avonds vaak druk/ geen zin om nog te helpen.
Op de andere dagen werk ik. En woensdag middag is van dochter en mij. Ons momentje samen.

Ik zie haar dinsdag weer en dan gaan we met meerdere vrienden erbij afspraken maken rond om hulp. Operatie datum komt dichterbij.
<<

Anoniem301

Bericht 01 Jul 2015 08:23

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Ik ben het wel eens met Susan hoor. Ik vind het al heel lief dat Ikknutsel aanbiedt om te komen helpen, en tuurlijk moet dat in haar schema passen want ze heeft ook een eigen leven en gezin. Zelfs als Ikknutsel zegt dat ze op bed kan blijven liggen wil ze het niet, dan zou het voor mij snel ophouden eerlijk gezegd.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jul 2015 09:35

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Maar is het echt gewoon luiheid en uit willen slapen omdat het kan? Of is het een gevolg van haar ziekte? Want als ze het echt nodig heeft en ochtend vroeg wakker worden echt gevolgen heeft waar ze dagen van moet bijkomen, snap ik wel waarom ze niet wilt dat je de boodschappen binnen zet.

Hoe is het contact met haar buren? Is het niet mogelijk het daar af te geven?
<<

Anoniem301

Bericht 01 Jul 2015 09:36

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Oja dat laatste is ook wel een slimme, bij de buren afgeven! Maar dan nog, zij kan blijven liggen, Ikknutsel is 5 minuten binnen om de boodschappen op te ruimen en gaat weer weg.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jul 2015 09:41

Re: Waarom doet ze zo moeilijk!

Carrie schreef:Oja dat laatste is ook wel een slimme, bij de buren afgeven! Maar dan nog, zij kan blijven liggen, Ikknutsel is 5 minuten binnen om de boodschappen op te ruimen en gaat weer weg.


Ja maar als ze daar wakker van wordt en dus haar slaap naar gort is, dan is dat toch niet handig?
Maar misschien refereer ik wel teveel vanuit mijn eigen ervaring met die vriendin. Die moet echt dagen herstellen er van omdat ze al zo slecht slaapt de laatste jaren door de pijn en haar energie niveau sowieso heel laag is door de lichamelijke klachten.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron