Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In het buitenland gaan wonen (new York)

<<

Anoniem167

Bericht 28 Jun 2015 23:25

In het buitenland gaan wonen (new York)

Stel je vriend kan werk krijgen in Amerika, new York. Ze regelen een huis voor je, een leuk salaris,, wat doe jij? Laat jij alles achter je om daarheen te gaan? Of zou je het niet willen en je familie en vrienden teveel gaan missen?
<<

Anoniem137

Bericht 28 Jun 2015 23:30

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik zou het zelf van meer factoren laten afhangen dan dat. Hoe makkelijk is het voor mij om werk te vinden, is mijn diploma daar wat waard, hoe zit het het hele sociale stelsel in elkaar (bijvoorbeeld qua zorg en alles, ik ben afhankelijk van medicatie en hoe is dat daar geregeld), dat soort dingen. Familie zou ik absoluut missen trouwens, ik kan daar wel mee leven, maar ik weet niet of ik het m'n ouders wel 'aan zou willen doen'.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 29 Jun 2015 00:04

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik zou zo gaan. Enige voorwaarde is dat ikzelf ook een werkvergunning krijg. De hele dag thuis zitten is niks voor mij (zonder werkvergunning mag je over het algemeen ook geen vrijwilligerswerk doen).

Overigens is dit vanuit mijn huidige situatie, im heb geen koophuis en geen vaste baan, dus vind ik zo'n beslissing niet moeilijk.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 29 Jun 2015 03:39

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik zou zeker weten gaan. Paar jaar geleden hebben wij dit aan de hand gehad maar dan naar Canada. Wij hebben het toen gedaan onder het motto beter spijt van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je niet gedaan hebt. En we konden eventueel na een jaar terug als een van ons het niks vond. We zijn uiteindelijk 3 jaar gebleven omdat het zo goed beviel. Ook nu met kids zouden wij het zeker doen, New York is ook niet zo ver vliegen en tickets er heen ( en terug) zijn ook redelijk betaalbaar.

Heb jij niet een tijd geleden hetzelfde topic geopend? Volgens mij heb ik daar toen ik al in gereageerd nl.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Jun 2015 06:55

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Zonder enige twijfel. Wel met de voorwaarde die Jorja benoemt.
L2014 & H2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Jun 2015 07:25

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik zou niet gaan. Ik heb helemaal niks met New York en ik zou mijn familie en huis heel erg gaan missen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Jun 2015 07:28

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

mzcharlotte schreef:Zonder enige twijfel. Wel met de voorwaarde die Jorja benoemt.


Hier hetzelfde. Mijn vriend heeft een baan waar hij gemakkelijk in oa Londen, de VS, Hong Kong of Singapore kan gaan werken (gewoon bij hetzelfde bedrijf). En dit is wel een wens van hem.
2 jaar geleden kon hij ook maar Qatar, maar daar heb ik toen nee tegen gezegd. Je verdient daar écht bakken met geld, maar ik zou daar weinig kunnen/mogen. Toen bleek ik zwanger dus was het sowieso geen optie meer.

Het feit dat we een koophuis hebben zou ons niet tegenhouden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem119

Bericht 29 Jun 2015 09:10

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik zou zeker mee gaan.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Jun 2015 09:16

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik zou twijfelen.
Ik vind NY een geweldige stad, maar niet om in te wonen. Ik heb rust en ruimte om me heen nodig.
<<

Anoniem114

Bericht 29 Jun 2015 10:24

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Nee, ik zou mijn huis en haard niet achter kunnen laten.
<<

Anoniem117

Bericht 29 Jun 2015 10:27

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ja. Zonder twijfel. Avontuur, iets nieuws. Ik zou het geweldig vinden.
<<

Anoniem313

Bericht 29 Jun 2015 10:33

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Het zou me zeker trekken, ik vind NYC geweldig. Maar ook voor mij zou mijn eigen loopbaan een rol spelen en ik zou niet meegaan als ik niet een zinvolle baan daar zou kunnen krijgen.
En, nu er kinderen zijn, zou ik het ook wel lastig vinden voor de familie: die zouden wel heel verdrietig zijn als wij op7 uur vliegen zouden gaan wonen. Dus daar zou ik erg goed over na moeten denken.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 29 Jun 2015 10:40

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

ik zou er zeker over nadenken maar wel lastig vinden met mn dochter en haar opa's en omas
<<

Anoniem222

Bericht 29 Jun 2015 11:21

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Jaa, ik zou zeker gaan! Maar wil inderdaad wel zelf ook kunnen werken.
Is dat bij jullie nu aan de orde Pippa?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Jun 2015 11:23

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ligt eraan hoe we er gaan wonen. Of het een huis of appartement is, in de stad of erbuiten.
Het lijkt me wel een enorm leuk avontuur.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem154

Bericht 29 Jun 2015 11:38

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Maar los van een huis en een salaris, het levensonderhoud is daar ook duurder. Dus dan zou het salaris wel evenredig moeten stijgen tov hetgeen het nu bedraagt.
En voor welke periode is het? Niet dat je voor een jaar daar zit, en dan terug 'moet' naar Nl! Enje hier weer opnieuw een huis moet kopen etc. Daar zitten ook veel kosten aan verbonden.m
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Jun 2015 11:52

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik weet het dus niet, het is bij ons wel een optie, het klinkt heel avontuurlijk en spannend maar ik weet niet of ik daar echt zou kunnen aarden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jun 2015 11:55

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Nee zou niet gaan.
Afbeelding
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 29 Jun 2015 12:21

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Grote kans dat ik ooit in deze situatie zit. We hebben afgesproken dat mijn vriend een baan aanneemt als het het echt waard is (dus geen klein bedrijfje ofzo).

Ik twijfel heel erg, maar neig steeds meer naar gewoon gaan. Wil daar wel kunnen werken maar samen op avontuur gaan lijkt me leuk.

Mijn eigen werk daar uitvoeren is lastig, maar er zijn genoeg leuke banen natuurlijk ;)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Jun 2015 12:34

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik denk dat ik zou gaan, hoewel ik het nu met kinderen en alles wel minder makkelijk vind, maar zonder kinderen zou ik zeker gaan. Ik zou inderdaad wel de mogelijkheid willen hebben om te werken, maar ik zou het een mooie kans vinden om als illustratrice weer wat te gaan doen, misschien ook wel workshops en lessen volgen daar juist om nieuwe dingen te leren. Ik zou het als een mooie kans zien.

Is dit bij jullie aan de orde Pippa?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 29 Jun 2015 12:41

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik zou het zeker doen als dit voor een periode van een paar jaar zou zijn en het ook financieel dermate aantrekkelijk zou zijn dat er geld genoeg zou zijn om daar ook volop van het leven te genieten en de Amerikaanse cultuur / natuur te ervaren / om dingen te bekijken. Ik zou wel graag zelf ook de mogelijkheid willen hebben om te werken maar aan de andere kant zou me dit wel een unieke mogelijkheid lijken om daar dingen te zien en te doen die me zelf ook weer rijker maken aan ervaringen. Stel dat loon niet dermate hoog is dat we daar op een houtje moeten bijten en er weinig tot geen geld is voor leuke dingen dan weet ik het niet daarvoor is mijn huidige baan te leuk. Ik zou mijn familie wel missen maar met Skype kun je best veel en ik hoop dat er de mogelijkheid zou zijn om tussendoor nog op bezoek te gaan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

anoniem203

Bericht 29 Jun 2015 16:44

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Nee nooit. Ik kan mijn ouders, familie en vrienden echt niet missen en bovendien hou ik teveel van Nederland.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 29 Jun 2015 16:48

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Ik zou niet gaan, ben echt een familiemens en kan me ook geen leven voorstellen zonder mijn vrienden. Daarnaast hebben we het hier prima, fijn huis en leuke banen. Kan me niet voorstellen dat we het in NYC hetzelfde of beter zouden krijgen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 29 Jun 2015 17:01

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

New York trekt mij totaal niet. Dus dan zal ik nee zeggen. Mocht het een land zijn wat ik wel fijn zou vinden dan zou ik zeker ja zeggen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem211

Bericht 29 Jun 2015 17:05

Re: In het buitenland gaan wonen (new York)

Dat zou betekenen dat ik familie en vrienden vrijwel niet meer zie. Nee, dat zou voor mij geen optie zijn.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers