Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gekwetst.

<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jun 2015 11:57

Re: Gekwetst.

Die kans is erg aanwezig. Mijn man heeft het een keer gezegd tegen zijn moeder en toen zei ze ''dat zeg ik zo'' oftewel je zal maar eens rekening met een ander houden goh wat moeilijk is dat voor jou zeg!

Ik ben nog steeds laaiend. Mijn man begon gister weer erover dat ze het op tv zo benoemen, een collega van hem zegt het zo etc etc etc. Ik zei dat het me niet interreseert en dat ik niks met hun te maken heb, het gaat om jouw familie die weigert ermee te stoppen!
Ook vroeg hij wat ik voor hem deed wat ik nergens op vind slaan en ik werd gewoon weer kwaad. Er valt niet met hem te praten. Heb hem gezegd dat het lijkt alsof hij aan hun kant staat, hij niet voor mij opkomt en het blijkbaar normaal vind dat zij het zo benoemen. Ik zei dat ik het belachelijk vind, want hij heeft met mij te maken, woont met mij samen, niet met hun! Dat het respectloos is en dat hij nou eens door moet hebben waarom ik daar liever niet heen ga.
Zegt hij ''je hebt me moeder een half jaar niet gezien'' (wat niet waar is overigens) waarop ik zei ''ja nou en, snap je nou waarom en daar mag nog wel een half jaar bij''.
Het lijkt verdomme wel alsof hij het goed wil praten en staat totaal niet aan mijn kant. Blijkbaar doet het hem niks dat ik in tranen het vertel. Ik zei hem dat het voor blanken net wat makkelijker is allemaal, maar dat hij best eens aan mij mag denken. Hij schuift nu alle schuld op mij voor iets wat ik niet doe, zijn familie zegt iets wat niet oke is, niet ik!
Respect is ver te zoeken bij hun en nu ook even bij hem!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Jun 2015 12:55

Re: Gekwetst.

CBL, even een oprechte en geïnteresseerde vraag: ben jij nog gelukkig met je man?
<<

Anoniem301

Bericht 29 Jun 2015 13:01

Re: Gekwetst.

caribbeanlover schreef:Carrie,

Als jouw vriendin niet van katten en anderen dieren houd vind ik het wel apart dat ze daardoor zelden bij jou thuis komt of begrijp ik dat verkeerd? Zij weet dat je ze hebt en dat kan ze best accepteren/respecteren. Mocht zij bij je zijn, dan doe je ze naar boven maar ook dat vind ik vreemd. Je mag het zelf weten, maar het is jouw huis en als je ze rond wilt laten lopen moet dat gewoon kunnen. Als iemand allergisch is vind ik het een ander verhaal, want daar kan je niks aan doen.
Was gewoon benieuwd da's alles.

Ja je begrijpt het inderdaad verkeerd. We spreken nooit bij elkaar af omdat we altijd buiten de deur afspreken om uit eten te gaan, bios, whatever. Niet vanwege de katten. En stel ze zou een keer hier komen dat doe ik de katten naar boven want ze raakt helemaal in paniek. Dat heeft niks met accepteren te maken, ooit van angst gehoord? Dat is niet altijd rationeel.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jun 2015 13:39

Re: Gekwetst.

Carrie schreef:
caribbeanlover schreef:Carrie,

Als jouw vriendin niet van katten en anderen dieren houd vind ik het wel apart dat ze daardoor zelden bij jou thuis komt of begrijp ik dat verkeerd? Zij weet dat je ze hebt en dat kan ze best accepteren/respecteren. Mocht zij bij je zijn, dan doe je ze naar boven maar ook dat vind ik vreemd. Je mag het zelf weten, maar het is jouw huis en als je ze rond wilt laten lopen moet dat gewoon kunnen. Als iemand allergisch is vind ik het een ander verhaal, want daar kan je niks aan doen.
Was gewoon benieuwd da's alles.

Ja je begrijpt het inderdaad verkeerd. We spreken nooit bij elkaar af omdat we altijd buiten de deur afspreken om uit eten te gaan, bios, whatever. Niet vanwege de katten. En stel ze zou een keer hier komen dat doe ik de katten naar boven want ze raakt helemaal in paniek. Dat heeft niks met accepteren te maken, ooit van angst gehoord? Dat is niet altijd rationeel.


Ik las idd dat je buiten de deur afspreekt, maar je kan wel wat aardige doen hoor aangezien ik niet weet dat ze bang voor ze is.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jun 2015 13:41

Re: Gekwetst.

Caro schreef:CBL, even een oprechte en geïnteresseerde vraag: ben jij nog gelukkig met je man?


Ja, maar dit zit me al heel lang dwars. Ik vind het niet fijn dat hij het zo goed praat en eerder al had gezegd met ze te praten en zich daar niet aan gehouden heeft. Het gaat nu om zijn familie die dit keer op keer op keer steeds zegt. Buiten dat houd ik veel van hem en hij ook van mij mag ik hopen. Hij moet zelf eens realiseren dat wat zijn ouders en zus zeggen kwetsend is voor mij en dat ik niet voor niks in tranen uitbarst.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Jun 2015 13:59

Re: Gekwetst.

Maar ik schreef eerder in dit topic al dat ze heel erg bang is voor katten dus dat had je kunnen weten :)
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jun 2015 14:06

Re: Gekwetst.

Carrie schreef:Maar ik schreef eerder in dit topic al dat ze heel erg bang is voor katten dus dat had je kunnen weten :)


Dat heb ik gemist, dacht dat ze niet van katten sowieso hield maar volgens mij houd ze van geen een dier zoals ik jou begrijp.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jun 2015 09:25

Re: Gekwetst.

Misschien is mijn schoonzus wel stommer bedacht ik mij. Toen ze het een tijdje geleden weer zei zei ze iets als ''ik weet niet of ik het zo kan zeggen, maar die zwarte''. Toen dacht ik later als je het jezelf afvraagt, dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen en zelf door hebben dat het niet kan wat ze zegt. Vervolgens toch gewoon zeggen is al helemaal raar.

Ik had mijn moeder gebeld omdat ik er echt mee zit en wilde weten hoe zij erover dacht. Ze zei dat zij het altijd al zo hebben gezegd en mij er niet mee bedoelen. Nou ik voel me wel aangesproken aangezien ik dezelfde kleur heb als de voetballers, Umberto Tan of wie ze dan ook bedoelen op wiens naam ze niet kunnen komen en ze dan maar voor het gemak een benoeming geven nl zwarten.

Ik zit verdomme in dezelfde kamer als ze dat altijd zeggen!
Mijn moeder zei dat ik het mij niet zo moet aantrekken, maar ik zei dat ik dat wel doe omdat het mij kwetst en raakt. Het gaat om mijn soortgenoten en ook al hebben ze het niet direct tegen mij ze bedoelen het net zo goed tegen mij.
Ze zei dat ik ze dan voortaan moet verbeteren en iets zeggen als ''donkere, ik heb liever niet dat je het zo benoemt''.
Dus ik zei dat ik dat al eens tegen mijn schoonzus had gezegd, maar dat ze een bord voor haar kop heeft!
Zat te janken aan de telefoon en zei tegen mijn moeder dat dat toch genoeg moet zeggen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Jun 2015 09:32

Re: Gekwetst.

Neem het advies van je moeder aan.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jun 2015 10:16

Re: Gekwetst.

Doe ik.

Trouwens mijn schoonzus en haar man wilde aankomend weekend uit eten, maar konden geen oppas regelen. Ik heb daar een aantal keren opgepast, maar daarna vroegen ze buurmeisjes/jongen en dat snap ik wel. Ze weten dat ik altijd wil oppassen of ze nou geen oppas kunnen vinden of dat de oppas op het laatst af zegt. Dus toen ik dat hoorde zei ik dat ze mij hadden kunnen vragen en ze zei dat ik dan helemaal daarheen moest komen wat raar is aangezien ik dat eerder heb gedaan. Bovendien is het ongeveer 30 min. rijden met de auto en ik ben er zo.
Heb het 3x gezegd, toen er mee gestopt om het aan te bieden en dacht later ze bekijken het lekker maar!
Lijkt wel alsof ze het niet willen, vind het erg raar juist omdat ik het eerder heb gedaan.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny