Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrijwilligerswerk

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 10 Mei 2015 16:59

Doe jij vrijwilligerswerk?

Ik heb tijdens mijn studie vrijwilligerswerk gedaan voor de voedselbank. Ik deed daar de intakes bij nieuwe afnemers. Ook heb ik vrijwilligerswerk gedaan met twee vrouwen met een beperking. Daar deed ik leuke dingen mee. Hebben jullie weleens vrijwilligerswerk gedaan of zit je eraan te denken om dit op te pakken? Ik zou graag weer vrijwilligerswerk willen doen maar ik weet niet goed wat.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 10 Mei 2015 17:09

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ja, ik help elke woensdag mee in de plaatselijke speeltuin. Vaak gaan we dan knutselen of hebben we een andere activiteit.
Ook help ik mee op school met de luizencontroles en als er activiteiten zijn waar hulp van de ouders bij nodig is.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mei 2015 17:14

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ja ik organiseer de speelweek in de zomer. Doe dit al 10 jaar, maar ik overweeg nu om te stoppen.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Mei 2015 17:18

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ja, ik organiseer cursussen voor mensen die hulp nodig hebben met het op orde krijgen van hun administratie en schulden.

Niet quoten svp.
<<

Anoniem130

Bericht 10 Mei 2015 17:22

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

=)
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 20 Nov 2015 11:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 10 Mei 2015 17:29

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ja, voor de Dierenbescherming. Ik laat in het weekend in de ochtend de hondjes van een oude dame uit, die niet meer zo ver met ze kan lopen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:31

Bericht 10 Mei 2015 17:46

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ja, ik ben leidster bij Jong Nederland en daarnaast ben ik nog vrijwilliger bij een theater in de buurt.
<<

Anoniem107

Bericht 10 Mei 2015 18:00

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ik help wel eens bij een jaarlijks toernooi bij de voetbalvereniging, maar verder eigenlijk niet. Ik zit er wel over te denken om vrijwilligerswerk te gaan doen, misschien iets bij de voedselbank, misschien iets bij de (lokale) organisatie die spullen inzamelt voor minderbedeelden, of misschien iets bij de dierenambulance of het asiel ofzo.
<<

Krully

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 07 Mei 2015 12:57

Bericht 11 Mei 2015 08:29

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Leuk, iedereen doet hele diverse dingen.
Zelf ben ik 2x per maand 'bezoekvrijwilliger' bij een jochie van 6 die in een gezinshuis woont. Hij heeft wat beperkingen en om hem individuele aandacht te geven en de groep te ontlasten gaan we leuke dingen doen op een middag. Laatst met de trein weg, hij vond het heerlijk en ik geniet dan ook :)
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 11 Mei 2015 08:36

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ik heb een jaar full time vrijwilligerswerk gedaan op Malta, met gehandicapte kinderen.
Nu is het niet te combineren met mijn werk, als mijn vakantie langer was geweest had ik misschien wel wat gezocht.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 11 Mei 2015 09:27

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Jaa, vind het erg leuk om te doen!
Ik organiseer binnen Europa Kinderhulp in Limburg de Nederlandse reis; dan komen er kansarme kinderen (in ons geval uit omgeving Rotterdam) voor 2,5w in Limburg even 'vakantie vieren' (meedraaien in een gezin, even op adem komen, even uit de thuissituatie weg, etc).
Daarnaast ben ik ook taalmaatje van een meisje van mijn leeftijd uit Eritrea.
En ik zet me in voor de stichting My name is Kumar. Zij vangen in Zuid-India voormalig bedelkinderen op, laten hen onderwijs volgen, geven eten, aandacht en liefde (ben hier in 2011 voor stage geweest en afgelopen januari samen met vriend nogmaals). Hier in Nederland is het dan vooral naamsbekendheid creeeren, spullen inzamelen (kleding, speelgoed, handdoeken, schoolspul, etc) en BuyRiceBack tassen verkopen (gebruikte maar oh zo leuke rijstzakken uit India worden door 'onze tailor' omgetoverd tot tassen etc. (heeft hij ook extra werk) Door 1 tas te kopen, doneer je 25 kilo rijst in India (4 maaltijden voor 37 kinderen).
<<

Anoniem222

Bericht 11 Mei 2015 09:38

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ik zit in de technische commissie op mijn hockeyclub.
Eigenlijk zou ik er graag nog iets bij willen doen, bij eenzame ouderen langs oid. Daar moet ik eens werk van maken.
<<

Anoniem321

Bericht 11 Mei 2015 09:45

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Nee, ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.
Dat klinkt wellicht als een lullige smoes, maar zo ervaar ik het echt.
Ik heb een tijdlang 1 avond per maand vrijwilligerswerk gedaan, maar er kwam uiteindelijk meer bij kijken dan die ene avond en daar werd ik een beetje kriegelig van, dus heb ik dat maar weer afgezegd.

Als ik niet zou werken, zou ik wel graag weer vrijwilligerswerk willen doen, met ouderen of gehandicapte kinderen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Mei 2015 09:47

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ik werk als fotograaf bij Make a Memory.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem126

Bericht 11 Mei 2015 10:00

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 23:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Mei 2015 12:46

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ja sinds kort wel. Ik vertaal (expositie)teksten voor een plaatselijk museum, dit museum draait geheel op vrijwilligers. Wellicht ga ik in de loop van de tijd ook nog wat pr/communicatie dingetjes erbij doen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 11 Mei 2015 12:52

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

In eerste instantie dacht ik: nee, ik doe geen vrijwilligerswerk. Maar toen ik eens goed ging nadenken is het antwoord toch ja: ik zit in de evenementencommissie van de duikvereniging en ik help mee om het buurtfeest in mijn buurt te organiseren.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem216

Bericht 15 Mei 2015 08:24

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Nee, op dit moment niet. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. En met een klein kind en een man die onregelmatig werkt is het ook niet haalbaar.
<<

Anoniem114

Bericht 15 Mei 2015 08:29

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Nee. Ik zou heel erg graag willen, maar heb het te druk. Wanneer ik minder uren ga draaien op m'n werk, wil ik het stukje zorg voor mijn vader combineren met vrijwilligerswerk in het bejaardentehuis waar hij nu woont.
<<

Anoniem287

Bericht 15 Mei 2015 23:12

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Momenteel niet wegens tijdgebrek, maar ik heb in het verleden een jaar lang elke zondagmiddag 3 uurtjes met een jongetje van 11 met (een ernstige vorm van) autisme doorgebracht. Zijn ouders hadden dan even wat tijd voor hunzelf en het jongetje zelf vond het fantastisch om met mij Hannah Montana te kijken, liedjes van Miley Cyrus te zingen, mij te vertellen over dinosaurussen en spelletjes te spelen.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Mei 2015 11:41

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ik zit in het bestuur van een stichting en die stichting heeft ook 2 winkels waar ik ook elke week iig 1 dag werk. Erg leuk om te doen.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 16 Mei 2015 15:16

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Ja, bij stichting Hoogvliegers, aanwezig op Hoogvliegersdagen en wat administratieve dingen wanneer dit nodig is :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mei 2015 15:29

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Nee, maar Kiek tipte me over een organisatie in DH waar je je gewoon per keer kunt inschrijven om twee uurtjes een activiteit te doen. Ik moet me er nog even in verdiepen, maar je kunt bijv. Nederlandse les geven aan buitenlanders. Lijkt mij leuk om te doen en ik vind het ook fijn dat vrijblijvend is en je kunt gaan wanneer je wilt.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Mei 2015 16:14

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Van mijn zestiende tot vijfentwintigste heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan. Tegenwoordig doe ik niks meer maar ik vind dat ik met mijn werk wel genoeg bijdraag aan de medemens.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem152

Bericht 16 Mei 2015 18:09

Re: Doe jij vrijwilligerswerk?

Nee, ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen met een fulltime baan en drukke studie.
Als ik (weer) in rustiger vaarwater zit, ga ik wel rondkijken om vrijwilligerswerk te doen.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers