Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

<<

Anoniem130

Bericht 27 Jun 2015 11:40

Re: Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

Maar die matras bovenop doorlucht wellicht niet, maar is ook niet zo flexibel dat hij volledig afsluit. Hij zal het inderdaad warm en benauwd gekregen hebben en het is absoluut niet een veilig, gezond bedje en wel een risico dus ik snap dat je wat anders wilde. Maar ik denk niet dat het acuut levensbedreigend is. Wat het dus wel is als ze tussen matras en wand terecht komen. Dus ik zou dit zeker niet doen.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 27 Jun 2015 12:49

Re: Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

Wat een vreselijk verhaal!

Ik vraag me alleen af... Waarop slaapt je kindje dan, in zo'n campingbedje? Bij ons campingbedje zit een keiharde bodem, daar leg ik haar echt niet op. Daarom hebben we een matrasje erbij gekocht:
Afbeelding

Dit zijn dus de matrasjes die gevaarlijk zijn?

Wat is dan het alternatief?
2014 2016 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Jun 2015 12:50

Re: Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

Als ik moet kiezen zo'n dun matje op m'n neus of een compleet matras is de keuze niet zo moeilijk. Een matras is zwaar en zo'n dun matje valt eventueel nog een keer weg te woelen. Snap wel dat je je helemaal kapot schrikt als je baby er onder terecht komt.
Heel erg triest dat er een baby door is overleden.
2015 💙
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 27 Jun 2015 13:03

Re: Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

Dat vraag ik me dus af mikado, of het om zo'n matrasje gaat of om een echt matras.
<<

anoniem196

Bericht 27 Jun 2015 14:33

Re: Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

Het gaat niet om dat keiharde matrasje was er standaard bij zit.
Maar als je bijvoorbeeld een matrasje bij ikea koopt van 5 cm dik. Die schuiven dus makkelijk aan de kant als je kindje op het randje van het matras gaat liggen en dan kan je er makkelijk onder komen, of ze kunnen niet terug rollen en liggen met het gezichtje op het plastic.

http://www.veiligslapen.info/Producten/Campingbedje
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 27 Jun 2015 14:48

Re: Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

Ik snap nog steeds niet om welk soort matrasjes het nu gaat. Wij hebben net zo'n opvouwbaar matrasje als dat Mikado hierboven plaatst. Zijn die nu wel of niet veilig? Deze zitten niet standaard geleverd bij het campingbedje (ik vind die keiharde bodem die je erin legt namelijk geen matras. Dat is gewoon een soort bodemplaat) maar koop je er los bij. Is speciaal bedoeld voor in een campingbedje.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Jun 2015 15:44

Re: Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

Dat harde matrasje wat erbij zit, dat kan bij ons aan de onderkant van het bedje vast met klittenband. Daar slaapt zoon dus ook op. Bij onze GO mag het ook niet (meer) met een extra matrasje
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 27 Jun 2015 20:11

Re: Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

Zoals ik het lees gaat het ook om de speciale matrassen die verkocht worden voor een Campingbed.

Op veiligheid.nl staat dat. Ik krijg de link niet gekopieerd.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 27 Jun 2015 20:55

Re: Waarschuwing slapen in campingbedje met extra matras

Wat erg zeg! En ik gebruik het campingbedje eigenlijk alleen voor vakanties (oma heeft bijvoorbeeld gewoon een ledikantje staan), maar deed het zowel bij de jongste als de oudste met een los matras erin. Meestal namen we dan het matrasje mee uit het ledikant dat bij mijn moeder staat. En de jongste ligt wel eens in een campingbedje als zijn vader met hem op stap is en die heeft er zo'n speciaal campingbedmatras voor gekocht.

Hij is dan al wel een jaar geweest en dus al iets minder kwetsbaar in dat opzicht, de kans op wiegendood is dacht ik tot twee jaar nog duidelijk aanwezig. Dan gebruik ik op vakantie wel het harde soort 'matrasje' dat bij het campingbedje zit, en ik met klittenband vast kan maken aan de bodem. En zijn vader zal ik ook vragen om geen extra matras meer te gebruiken.

Vind zulke dingen toch altijd een beetje eng. Misschien is de kans klein dat het je overkomt, maar je zal maar net die ene zijn. Zulke verhalen als deze zorgen in elk geval dat ik even kritisch kijk naar hoe wij het doen, en blijkbaar zijn die harde 'matrasjes' die bij het campingbedje horen toch veiliger. Ze lijken me alleen niet heel comfortabel.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers