Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kofschiptaxietje

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 26 Jun 2015 13:20

kofschiptaxietje

Kennen jullie die?
Ik heb vroeger alleen 't kofschip geleerd als ezelsbruggetje voor spelling, maar die regels gelden dus ook voor de x en de j!
(ok misschien leef ik onder een steen, maar had deze variant nooit gehoord. Wel handig vond het altijd al van die twijfelgevallen)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Jun 2015 14:01

Re: kofschiptaxietje

Ben ik heel benieuwd welk werkwoord dan met een j is.

T sexy fokschaap of taxi kofschip worden er ook wel coor gebruikt. Ik vind t wel duidelijk, maar voor kinderen met dyslexie is en blijft het lastig.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 26 Jun 2015 14:17

Re: kofschiptaxietje

roetsjen :D
(ik doe een online cursusje en daar komt dit dus in voor. Wel een goede opfrisser)
<<

Anoniem131

Bericht 26 Jun 2015 15:08

Re: kofschiptaxietje

Soft Ketchup X is dus gelukkig weer verleden tijd?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jun 2015 17:48

Re: kofschiptaxietje

Het 't-ex-kofschip noemden wij hem ofwel iets met fokschaap.
08/2018
05/2021
<<

anoniem213

Bericht 26 Jun 2015 19:38

Re: kofschiptaxietje

Vroeger viel dat allemaal onder de 's', omdat het om allemaal s-klanken gaat.
<<

Anoniem185

Bericht 26 Jun 2015 20:13

Re: kofschiptaxietje

Ja, wat June zegt, ik dacht ook dat het gewoon gekend was dat 's' klanken ook onder de s vielen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers