Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


"Teren" op je vriend

<<

Anoniem131

Bericht 26 Jun 2015 22:32

Re: "Teren" op je vriend

minoessepoes schreef:ik vind dat niet "teren" op je vriend, dat is totaal afhankelijk wat jullie afspraken zijn en hoe jullie er in staan, verder heeft niemand daar wat mee te maken.

Ik verdiende altijd het meest van ons twee, maar sinds de geboorte van onze zoon ben ik 32 uur gaan werken en heeft mijn man promotie gemaakt, dus nu verdiend hij ruim meer en betalen we ook naar rato de vaste lasten. Voor mij was dat wel even wennen, terwijl we samen deze keus gemaakt hebben en hij niet minder kon gaan werken en ook niet wil dat onze zoon meer naar de opvang gaat. Ik voel me nu ook een soort van verplicht om dan ook het hele huishouden te doen, terwijl ik dus alsnog 32uur werk. Mijn man heeft dat gevoel overigens totaal niet, dat zit echt tussen mijn oren. We zijn trouwens in gemeenschap van goederen getrouwd, dus ondanks dat we ieder een eigen rekening hebben, is het aan het uiteindelijk gewoon van ons samen.

Hij wil niet dat zoon meer naar de opvang gaat? Of jullie samen niet?
<<

Anoniem123

Bericht 27 Jun 2015 08:34

Re: "Teren" op je vriend

Silver schreef:Ik heb geen baan en ben bewust thuisblijfmoeder, en "teer" op die manier van mijn vriend zijn geld, getrouwd zijn we nog niet dat is iets voor de toekomst. We hebben ook niet alles op de grote hoop geen gezamenlijke rekening o.i.d. Ik krijg elke week een budget op mijn rekening gestort en dat is dan het boodschappengeld, als ik eens iets duurs voor mezelf wil kopen dan 'plunder' ik mijn spaarrekening eerst wel. Die raakt op den duur ook op, maar dat zien we dan wel.


Zo doen wij het ook. Krijg iedere week een bepaald bedrag gestort op mijn bankrekening voor de boodschappen.
Ik spreek alleen mijn spaargeld niet aan. Dat sparen we voor een verbouwing.
Heb ik iets anders nodig dan boodschappen dan kan ik gewoon geld van mijn man's rekening halen.
Maar sinds ik thuis ben en geen eigen inkomen nog heb (ik ben gastouder maar nog geen vaste gastkinderen alleen nood en dat is dus elke maand verschillend) ben ik een stuk zuiniger opeens :laughcry:
<<

Anoniem123

Bericht 27 Jun 2015 08:36

Re: "Teren" op je vriend

Ik vind het trouwens ook niet teren op mijn man's geld.
Hij zorgt voor het inkomen en ik voor het huis en de kinderen. Het liep bij ons spaak toen ik nog werkte en nu is er een stuk meer rust. Wij vinden het beide prima zoals het nu gaat. Al heb ik wel even moeten wennen om geld van hem 'aan te nemen'.

Als je zoiets doet in goed overleg en je staat er beide achter. Ik zou het anders vinden als de vrouw zomaar ontslag neemt omdat ze er geen zin meer in heeft en de man staat er niet achter.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Jun 2015 08:45

Re: "Teren" op je vriend

Francaise schreef:
minoessepoes schreef:ik vind dat niet "teren" op je vriend, dat is totaal afhankelijk wat jullie afspraken zijn en hoe jullie er in staan, verder heeft niemand daar wat mee te maken.

Ik verdiende altijd het meest van ons twee, maar sinds de geboorte van onze zoon ben ik 32 uur gaan werken en heeft mijn man promotie gemaakt, dus nu verdiend hij ruim meer en betalen we ook naar rato de vaste lasten. Voor mij was dat wel even wennen, terwijl we samen deze keus gemaakt hebben en hij niet minder kon gaan werken en ook niet wil dat onze zoon meer naar de opvang gaat. Ik voel me nu ook een soort van verplicht om dan ook het hele huishouden te doen, terwijl ik dus alsnog 32uur werk. Mijn man heeft dat gevoel overigens totaal niet, dat zit echt tussen mijn oren. We zijn trouwens in gemeenschap van goederen getrouwd, dus ondanks dat we ieder een eigen rekening hebben, is het aan het uiteindelijk gewoon van ons samen.

Hij wil niet dat zoon meer naar de opvang gaat? Of jullie samen niet?


Zoals ik al schreef:" terwijl we samen deze keus gemaakt hebben".

Ik kon makkelijk een dag minder werken, hij niet, ik vind het heerlijk om thuis te zijn bij onze zoon maar gun hem ook een papa dag (het is dus eerder andersom dan dat jij nu insinueert). Dat is door de situatie nu niet gegeven, maar kan over een paar jaar zomaar anders zijn en dan zou het zomaar kunnen dat ik weer full-time ga werken. Ik werk overigens van 06:30 tot 17:30 en hoef dus "maar" drie dagen te werken voor die 32uur. Ons gevoel is, dat als het financieel kan, wij willen dat onze zoon meer dagen in de week bij ons is, dan bij de opvang.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Jun 2015 10:09

Re: "Teren" op je vriend

SarahKey schreef:Ik vind het trouwens ook niet teren op mijn man's geld.
Hij zorgt voor het inkomen en ik voor het huis en de kinderen. Het liep bij ons spaak toen ik nog werkte en nu is er een stuk meer rust. Wij vinden het beide prima zoals het nu gaat. Al heb ik wel even moeten wennen om geld van hem 'aan te nemen'.

Als je zoiets doet in goed overleg en je staat er beide achter. Ik zou het anders vinden als de vrouw zomaar ontslag neemt omdat ze er geen zin meer in heeft en de man staat er niet achter.


Precies exact dit dus. Ik vond het ook moeilijk niet meer zelf een inkomen te hebben en geld van hem aan te nemen. Klinkt ook beter idd dan teren. Ik ben nu zwanger maar per januari wil ik ook als gastouder aan de slag. Dan heb ik ook weer een beetje. En dat zuinig zijn herken ik ook wel, al moet ik zeggen nu beeb nr 2 op komst is, is van het zuinig leven niet zoveel meer over....
<<

Anoniem137

Bericht 27 Jun 2015 11:49

Re: "Teren" op je vriend

Ik vind daar eigenlijk helemaal niks van, ik vind dat iedereen in z'n relatie moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Wij zouden kijken in hoeverre we het kunnen redden op één salaris en een eventueel tekort aanvullen vanaf de spaarrekening.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 29 Jun 2015 12:21

Re: "Teren" op je vriend

Hier gaat (en ging ook voor ons trouwen) alles op 1 hoop. Mijn man verdiend 3x zoveel als ik verdien dus dit is het gemakkelijkste. Ik doe ook het hele huishouden, niet omdat ik me verplicht voel maar omdat ik het fijn vind als hij in een schoon en opgeruimd huis thuis komt na een lange dag werken. Beetje ouderwetse verdeling dus maar ik vind het fijn zo.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Jun 2015 15:40

Re: "Teren" op je vriend

Wij werken allebei niet echt op contract basis en soms komt er bij mij meer binnen en soms bij hem. Maar voor ons is wat binnen komt gewoon wat binnenkomt. Soms betaal ik wat meer, soms hij wat meer en wat overblijft gaat altijd op de spaarrekening (een vast bedrag naar onze gezamenlijke, de rest naar onze eigen). We delen in principe alles maar als ik een mindere week heb (zoals nu, nu het 2 weken vakantie is hier) dan betaalt mijn vriend wat meer. En ik weer wat meer als ik 7 dagen weken maak (zoals over 2 weken weer). We teren dus lekker op elkaar.

Tijdens onze lange reis hebben we ons gelden op 1 hoop gegooid en eigenlijk is dat een beetje zo gebleven. Hiervoor hadden we wel echt ons eigen inkomen en betaalden we de vaste lasten samen. Nu kopen en betalen we alles op de creditcard (krijgen we vliegpunten voor enzo) en betalen die wekelijks terug, afhankelijk van wie wat meer geld ter beschikking heeft die week (je krijgt hier per week betaald). Ideaal.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Jun 2015 17:48

Re: "Teren" op je vriend

Als het voor een korte periode is zou ik gewoon eerst m'n spaargeld aanspreken denk ik. Als het voor langere periode zou zijn zou ik denk ik vooral zenuwachtig worden vanwege m'n pensioen dat ik niet opbouw, en vervolgens m'n spaargeld opmaken en daarna teren op m'n man. En hard op zoek naar een baan.
#teammaple🍁
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 30 Jun 2015 19:42

Re: "Teren" op je vriend

Ten eerste vind ik er niet zoveel verschil tussen zit of je nu wel of niet getrouwd bent. In mijn geval woon ik 5,5 jaar samen en trouwen zal er (voorlopig) niet van komen. Dat maakt onze relatie niet anders dan dat van een getrouwd stel, maar ok.

Verder zou ik het ook niet als teren zien. Het ligt wel aan de situatie. Als je zelf te lui bent om te werken en je vindt het wel best om zo niks te doen, maar toch goed te kunnen leven, ja dan vind ik dat wel teren. Maar als je er samen voor hebt gekozen dat je bijv. niet werkt (om welke reden dan ook), of je bent werkloos geworden en het is op dit moment onmogelijk om een baan te bemachtigen en je hebt geen recht (meer) op WW, dan vind ik dat je daar samen zorg voor draagt en dat het dus niet teren is, maar voor elkaar zorgen.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 30 Jun 2015 22:24

Re: "Teren" op je vriend

Mijn vriend had net een nieuwe baan toen ik te horen kreeg dat ik werkloos zou worden. De onuitgesproken afspraak was dat hij mij zolang zou 'verzorgen' tot ik weer bij de pinken was om aan het werk te gaan. Het ging op dat moment al alles behalve lekker met mij, dus hij vond dat 'een vakantie' geen overbodige luxe was. Binnen een dag werd ik enkel door het uzb gebeld of ik zin had in een geheel andere functie binnen hetzelfde bedrijf en natuurlijk zei ik ja. Nu zijn we beiden aan het werk. Dus top!

Maar goed voor ons is het vanzelfsprekend om financieel en emotioneel voor elkaar te zorgen in zware tijden. Daar doen we niet moeilijk over. Ik heb ook een spaarrekening die ik niet wil aanspreken, maar dat komt omdat daar de extra aflossing van mijn hypotheek op wordt gestort. Als hij geluk heeft heeft hij daar over een jaar of wat ook profijt van. Dus we zorgen financieel gewoon voor elkaar, dat vinden we ook niet meer normaal. Maar volgens mij ben ik daar best ouderwets in?
<<

Anoniem313

Bericht 01 Jul 2015 06:48

Re: "Teren" op je vriend

Waarom denk je dat je daar ouderwets in bent, Maura? Dit topic staat vol met voorbeelden van mensen die hetzelfde zeggen.
<<

Anoniem110

Bericht 01 Jul 2015 10:58

Re: "Teren" op je vriend

Dat vind ik niet ouderwets, ik vind dat juist niet meer dan normaal.
Mijn vriend verdiend ook het dubbelde dan wat ik verdien en de kosten voor ons huis worden na rato verdeeld. Maar ook hij staat mij bij en ik hem als dat nodig is.
Zo heet hij mij afgelopen weekend 200 euro geschonken voor mijn nieuwe auto. Gewoon zomaar omdat ik het verdiende.
:love:
<<

Anoniem124

Bericht 01 Jul 2015 13:18

Re: "Teren" op je vriend

Sheez...Maura heeft ook weer eens een vriend hoor.

Ga je nu iedereen uitleggen hoe een perfecte relatie in elkaar steekt (zoals klaarblijkelijk bij jou dus)?

:nopompom:
<<

Anoniem131

Bericht 01 Jul 2015 15:35

Re: "Teren" op je vriend

minoessepoes schreef:
Francaise schreef:
minoessepoes schreef:ik vind dat niet "teren" op je vriend, dat is totaal afhankelijk wat jullie afspraken zijn en hoe jullie er in staan, verder heeft niemand daar wat mee te maken.

Ik verdiende altijd het meest van ons twee, maar sinds de geboorte van onze zoon ben ik 32 uur gaan werken en heeft mijn man promotie gemaakt, dus nu verdiend hij ruim meer en betalen we ook naar rato de vaste lasten. Voor mij was dat wel even wennen, terwijl we samen deze keus gemaakt hebben en hij niet minder kon gaan werken en ook niet wil dat onze zoon meer naar de opvang gaat. Ik voel me nu ook een soort van verplicht om dan ook het hele huishouden te doen, terwijl ik dus alsnog 32uur werk. Mijn man heeft dat gevoel overigens totaal niet, dat zit echt tussen mijn oren. We zijn trouwens in gemeenschap van goederen getrouwd, dus ondanks dat we ieder een eigen rekening hebben, is het aan het uiteindelijk gewoon van ons samen.

Hij wil niet dat zoon meer naar de opvang gaat? Of jullie samen niet?


Zoals ik al schreef:" terwijl we samen deze keus gemaakt hebben".

Ik kon makkelijk een dag minder werken, hij niet, ik vind het heerlijk om thuis te zijn bij onze zoon maar gun hem ook een papa dag (het is dus eerder andersom dan dat jij nu insinueert). Dat is door de situatie nu niet gegeven, maar kan over een paar jaar zomaar anders zijn en dan zou het zomaar kunnen dat ik weer full-time ga werken. Ik werk overigens van 06:30 tot 17:30 en hoef dus "maar" drie dagen te werken voor die 32uur. Ons gevoel is, dat als het financieel kan, wij willen dat onze zoon meer dagen in de week bij ons is, dan bij de opvang.

Ik insinueer niet. Ik vraag gewoon iets wat je op 2 manieren kunt lezen. Verder moet een ieder gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Jul 2015 15:36

Re: "Teren" op je vriend

Is het niet je spaargeld aanbreken? :confused: Misschien heb ik het mis hoor maar ik vind aanspreken zo raar klinken.

En Charles, hoezo, heb jij geen perfecte relatie dan :wink:?
<<

Anoniem114

Bericht 01 Jul 2015 16:42

Re: "Teren" op je vriend

Dat spaargeld dat je dan aanspreekt of aanbreekt of gaat gebruiken, is dat opgebouwd vóór je relatie of tijdens?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Jul 2015 21:58

Re: "Teren" op je vriend

Wij hebben alleen een spaarrekening samen en zouden daardoor afhankelijk zijn van het inkomen van de ander. Wanneer we kinderen hebben, zal ik parttime gaan werken en word ik ook deels afhankelijk van mijn man.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 02 Jul 2015 23:04

Re: "Teren" op je vriend

Charles schreef:Sheez...Maura heeft ook weer eens een vriend hoor.

Ga je nu iedereen uitleggen hoe een perfecte relatie in elkaar steekt (zoals klaarblijkelijk bij jou dus)?

:nopompom:


Ook weer eens een vriend?

Nee, ik heb uitgelegd hoe mijn relatie eruit ziet qua financiën. Als het overkomt alsof het perfect is, is dat geen enkel probleem. Vervelend is het namelijk absoluut niet. ;)
<<

Anoniem131

Bericht 03 Jul 2015 12:14

Re: "Teren" op je vriend

Lot schreef:Is het niet je spaargeld aanbreken? :confused: Misschien heb ik het mis hoor maar ik vind aanspreken zo raar klinken
?

Kan beide. Ik vind aanspreken zelfs mooier omdat aanbreken klinkt als je iets wat 'af' is in stukken breekt (bv: chocoladereep)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Jul 2015 09:39

Re: "Teren" op je vriend

Mijn vriend en ik wonen samen. Ik verdien iets meer dan hem, maar heb wel meer kosten. Ik breng 30% meer in in het huishoudelijk budget dan hij omdat ik de 2 kinderen heb, daarnaast heb ik ook nog de andere kosten voor de kinderen (opvang, school, kleding, hobby, dokter, ...), ik heb ook nog schulden af te betalen, dus ik zit nog een tijd krap bij kas. Ik mag steeds op hem rekenen als ik iets tekort kom, zonder dat hij daar moeilijk over doet. Ik denk dat hij andersom ook weet dat ik hem mee wil onderhouden als hij ooit ziek of werkloos valt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 13 Jul 2015 20:08

Re: "Teren" op je vriend

Ik 'teer' al jaren op mijn man aangezien ik niks binnen breng. Doordat ik tijdens zijn studie en werk alles draaide heb gehouden verdient hij nu het 3 dubbele. Hij heeft mijn opleiding ook nog betaald, nu kan ik dus ook gaan verdienen. Spaargeld heb ik wel een klein bedrag maar dat hou ik ook zo. Daarvan koop ik bijv. cadeautjes voor hem en andere dingetjes.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jul 2015 20:30

Re: "Teren" op je vriend

Wij hebben beide een eigen spaarrekening gehouden. Op onze gezamenlijke storten we naar ratio. Hij inmiddels iets meer dan ik. Van de gezamenlijke betalen we boodschappen, materialen voor in huis, spullen voor ons kind, cadeautjes voor familie, etc. Kleding en luxe voor mezelf betaal ik van mijn eigen salaris. Dus, ik teer op me zelf.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers