Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


rapley/zelf eten

<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Sep 2013 18:59

rapley/zelf eten

Hoe lang doen jullie kindjes over een maaltijd? Hier heeft Lars periodes dat het echt tergend langzaam gaat, maarja, hij eet nog wel, dus wil m ook niet zomaar onderbreken.

En dingen als stamppot/couscous/rijst hoe geef je dat? Ik doe het nu met een lepeltje, misschien niet helemaal de bedoeling, maar goed. Maar L wil dat dus niet, hij vist het dan uit z n mond en gaat het er daarna weer in zitten stoppen.

Wanneer geef je ze zelf bestek?
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 26 Sep 2013 19:03

Re: rapley/zelf eten

Mijn kinderen aten sneller of ongeveer net zo snel als wij.
Stamppot/couscous/rijst gaf ik in balletjes, gewoon een beetje samenduwen en dan kunnen ze het zo oppakken en in hun mond stoppen. Maar dat werd wel een veel grotere rommel/kliederboel dan met ander eten.
Met een jaar kregen ze van ons al wel een lepel/vork bij hun eten. Maar meestal hielden ze die toen in de ene hand en pakten ze hun eten met hun andere hand.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Sep 2013 19:07

Re: rapley/zelf eten

Balletjes doe ik inderdaad wel met rijst, das waar. Met de rest ook maar eens proberen.
En misschien eens zelf een lepel geven dan.

Het zijn trouwens wel echt periodes dat het zo lang duurt, andere keren eet hij weer heel snel
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 26 Sep 2013 19:19

Re: rapley/zelf eten

Met 14 maanden kon M. zelf eten met lepel.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem162

Bericht 26 Sep 2013 19:27

Re: rapley/zelf eten

Zoontje eet echt langzaam. Hij at altijd vreselijk weinig en deed daar een half uur over. Nu eet hij 45 minuten en eet hij gelukkig wat meer.
We kunnen in die 45 minuten ook niet van tafel (om af te ruimen ofzo) dan stopt hij en is hij klaar, we blijven dus echt zitten toch hij echt klaar is, tja dat duurt soms wel lang
<<

Anoniem20

Bericht 26 Sep 2013 20:12

Re: rapley/zelf eten

Ik ben ' gezegend' met 2x een speedy gonzales hier in huis qua eten.
De jongste eet sinds kort echt goed middels rapley, terwijl het begin moeizaam ging,

Vandaag spruiten, en dat gaat echt aan de lopende band.

Edit: lepel laten we hem soms oefenen, maar hij bijt er een beetje op.
Stampot en rijst geven we nog op de vork cq lepel, vind zilvervliesrijst lastig plakken.
<<

Anoniem28

Bericht 26 Sep 2013 20:17

Re: rapley/zelf eten

Wij doen het meeste ook via rapley, maar met stamppot of rijst geef ik ook vaak wat op de lepel. Bestek krijgt ze soms, maar vaak ligt dat binnen enkele seconden aan de andere kant van de tafel. Op één of andere manier denkt ze dat ze moet gooien met de voorwerpen die ze in haar handen krijgt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat, Kira, Minx