Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vreemd resultaat zwangerschapstest

<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 26 Jun 2015 08:13

vreemd resultaat zwangerschapstest

Graag zou ik jullie mening/ervaring willen weten over het volgende.

Afgelopen maandag was mijn NOD. Ik heb toen een test gedaan, welke licht positief was, de hele week heb ik nog verschillende testen gedaan, maar ik weet het even niet meer.

Action test:
Maandag, licht positief
Dinsdag, donkerder dan maandag
Donderdag, een heel licht streepje

Kruidvat test:
Dinsdag, lichte maar duidelijke streep
Donderdag avond, lichte maar duidelijke streep (iets donkerder dan dinsdag)
Vrijdag, lichtere streep dan de voorgaande dagen

Na het doen van de actiontest donderdag, dacht ik dat het mis zou gaan, maar doordat ik 's avonds wel een duidelijke streep had met de Kruidvat test, ging ik toch weer twijfelen. En na vanmorgen weet ik het helemaal niet meer.

In ben in behandeling in het ziekenhuis, omdat wij langer dan een jaar aan het proberen zijn om zwanger te worden, maar na het HSG onderzoek hebben we de opdracht gekregen om het nog 3 maanden te proberen.

Zou een bloedtest uitsluitsel bieden? Moet ik hiervoor contact opnemen met het ziekenhuis of met de huisarts? Ik word er zo zenuwachtig van, maar ik vrees dat afwachten het enige is wat ik kan doen. Toch ben ik benieuwd naar ervaring.

Afbeelding
op de foto bij mei is natuurlijk juni, ik was zo van slag.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 26 Jun 2015 08:17

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Ik zie wel een duidelijke streep op die bovenste testen hoor!
misschien kan je een digitale halen van clearbleu?
Dat heb ik ook gedaan toen ik zwanger was van mijn dochter en twijfelde of het een streep was of niet.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 26 Jun 2015 08:43

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Ik zie op alle testen een tweede streep hoor!! Heb je ook met ochtendurine al eens getest? Dat is namelijk geconcentreerder omdat het lange tijd in je blaas gezeten heb.
Kan begrijpen dat je twijfelt omdat jullie al een hele tijd bezig zijn. Spannend hoor!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Jun 2015 08:45

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Hm lastig! Je HCG-waarde zou iedere 48u moeten verdubbelen, en dat zou je terug moeten zien in de kleur van de streep. Maar het kan ook zijn dat je urine wat minder geconcentreerd is geweest bij de derde test. Zolang je geen bloeding die lijkt op een menstruatie hebt gehad zou ik er van uitgaan dat je zwanger bent. En misschien kun je over twee dagen weer een Kruidvat test doen, of inderdaad een Clear Blue met indicator.

Maar misschien is het met jullie geschiedenis ook wel verstandig om een bloedtest te laten uitvoeren bij de huisart. Die kan veel specifieker de hoogte van het HCG bepalen.

Spannend allemaal! Ik hoop met je mee dat het goed zit.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 26 Jun 2015 08:46

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Dankjewel voor jullie antwoorden. De testen zijn allemaal gedaan met ochtendurine, behalve die van gisteravond, vandaar dat ik zo twijfel.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 26 Jun 2015 08:49

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Als je urine minder geconcentreerd was tijdens de testen is het streepje ook lichter natuurlijk. Als je echt zekerheid wil zou ik indd bloed laten prikken.
<<

Anoniem147

Bericht 26 Jun 2015 09:15

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Ik zie gewoon overal strepen hoor! Volgens mij zegt de kleur test niet direct heel veel over de hoeveelheid HCG in de eerste dagen. Zoals Ayla ook al zegt, als je de avond ervoor wat meer heb gedronken is je ochtendurine ook minder geconcentreerd dan de dag ervoor als je 's avonds minder op had.

Je kunt natuurlijk altijd de huisarts bellen voor een bloedtest als je zo onzeker bent. Volgens mij doen ze daar niet heel erg moeilijk over, helemaal niet als je je verhaal doet over jullie 'verleden'.
<<

Anoniem236

Bericht 26 Jun 2015 09:24

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Ik had op vrijdagavond getest en de tweede streep was donker maar duurde wel lang voor hij verscheen.
Op zondagochtend weer getest en streep was een stuk lichter.

Als je het geduld kan opbrengen zou ik zondag nog eens testen, dan ben je bijna een week overtijd en moet hij wel echt duidelijk zijm, of met indicator kopen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 26 Jun 2015 09:31

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Mijn verhaal wil je denk ik niet horen. Maar ik had laatst iets soortgelijks aan de hand. Alleen bij mij was de streep eerst super donker, en de 2e keer super licht. De 3e keer was de streep weg. Er zat wel meer tijdsbestek tussen de testen.

Toen ik een lichtere streep had heb ik de verloskundige geraadpleegd en zij zei, een streep is een streep. Doorgaans kun je nu nog helemaal niks zeggen over het verloop.

Het heeft idd met de urine te maken en de schommelingen in het hcg. Helaas betekende het bij mij een miskraam.

Ik heb je testen bestudeerd en de kleuring ligt bij jou veel meer bij elkaar dan dat het bij mij was, dus er is gewoon hoop.

Ik zou ook nog een paar dagen wachten en dan weer testen.

Mijn ervaring is dat als je een streepje hebt de clearblue ook uitslaat in zwanger. Die kun je ook proberen, bijvoorbeeld als er nu 1-2 zwanger staat en over een week 2-3 dan zit je wel goed.

Heel veel succes, zo twijfelen is heel erg naar. Je kunt niet veel meer doen dan wachten :hug:

Oohja, met een bloedtest bij de dokter heb ik geen ervaring.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Jun 2015 11:13

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Ik zie Op alle testen een streep.

Bij mijn jongste begon ik ook heel licht.... Pas na 2 week werd hij donkerder en knal. Ik heb ook een week zulke testen gehad.

Spannend hoor, zeker omdat jullie al zolang bezig zijn en je nu opeens positief test maar je durft het niet te geloven en zeker te weten! Ik hoop dat het echt positief is en dat over een paar dagen de streep er vanaf knalt!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 26 Jun 2015 11:28

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Ik ben vast een rare hoor, maar ik ben er vanuit gegaan dat die ene positieve test het bij het rechte eind had en heb daarna gewoon in spanning gezeten totdat ik bij de verloskundige was geweest. Ik wilde mezelf niet gek gaan maken net 10x testen. Ik werd niet ongesteld en ik had een positieve test. Verder kon ik er toch niet zoveel meer aan doen.
Ik zou dus de verloskundige bellen en wachten op de echo.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem 146

Bericht 26 Jun 2015 11:39

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Bloedprikken zal uitsluitsel geven, maar om een goede ontwikkeling te zien, is twee keer prikken wel vereist. Zo kunnen ze zien of er een verdubbeling van het zwangerschapshormoon te zien is.

Aan je testen te zien zijn ze toch gewoon positief? Je moet de testen van merken onderling niet vergelijken hoor. De gevoeligheid kan zo verschillen.

Ik was ook wanhopig. Dan weer positief, dan weer negatief. De huisarts wilde daarom zelf een test doen. Deze was negatief terwijl ik met dezelfde urine een 'zwanger 1-2' van de CB had die ochtend.

Ik begrijp je onzekerheid maar eigenlijk kun je niet meer doen dan afwachten…
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Jun 2015 11:41

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Eens met MdU.
Je maakt jezelf alleen maar kierewiet door steeds opnieuw te testen. En zolang en geen bloedverlies oid is, is het toch goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem196

Bericht 26 Jun 2015 13:26

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Hier geen positieve reactie.
Toen mijn testen licht waren ging het mis.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 26 Jun 2015 13:42

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb me voorgenomen om tot maandag te wachten en dan opnieuw een test doen. Mocht deze dan nog niet donkerder zijn, dan ga ik de huisarts bellen.

Ik weet dat ik mezelf gek maak met zoveel testen, maar na anderhalf jaar, ben/was is zo blij met eindelijk een streep op de test. Verder heb ik de hele week al hele erge steken, voel ik van alles bij iedere beweging en heb ik pijn in mijn benen, waardoor het extra moeilijk is om er niet mee bezig te zijn.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Jun 2015 22:10

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Ik zou niet meer testen, gefeliciteerd.
M:21072011
J :08012014
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 27 Jun 2015 08:03

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

ik zou een paar dagen wachten en dan nogmaals een test doen. Maar mijn ervaring is dat ook die test je onzekerheid niet wegneemt.

Ik testte bij mijn jongste ook eerst heel licht positief. Een dag later een hele hevige bloeding (dus ik dacht een MK) toch kon ik het niet laten te blijven testen.... de ene keer was hij lichter dan weer donkerder, er was geen touw aan vast te knopen! Ik ben onzeker geweest tot een goede echo (bij 5wk en 6dgn). Nu is hij alweer 2 jaar, dus alles is goed gekomen.

Spannend voor je, zeker omdat jullie al zo lang bezig zijn!

Ik vind trouwens elke test hierboven gewoon echt super duidelijk hoor!
Mother of 3 adorable children
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 28 Jun 2015 22:30

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Succes met testen morgen ster, hopen op weer een mooie streep!

En als je nog twijfelt zou ik als ik jou was toch langs de dokter gaan en een bloedtest laten doen.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 29 Jun 2015 11:53

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Dank jullie wel.

Vanmorgen weer een test gedaan en deze was weer een beetje duidelijke dus ik ging er bijna in geloven. Maar sinds een uurtje heb ik menstruatie achtige buikpijn en bloedverlies. Ik vrees dus dat het toch niet goed is, aan het eind van de dag zal ik wel meer weten.

Verder heb ik een afspraak gemaakt in het ziekenhuis, mocht het nog nodig zijn, heb ik volgende week donderdag een echo.

Ik baal er zo van dat je van goede hoop naar angst geslingerd wordt.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 29 Jun 2015 12:06

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Lieve Ster,

Wat fijn dat de test duidelijker was. Ik denk dat het wel goed zit dan!

Buikpijn en bloedverlies hoeft geen foute uitkomst te bieden. Zolang je niet veel en helderrood bloed verliest en geen extreme buikpijn hebt is er niets aan de hand.

Succes, het wachten is zo lang als je zo onzeker bent :(

Houd hoop, want zolang die streep er staat zit er hcg in je lichaam. Bij mij was het hcg weg (geen streep meer op de test) en toch geen bloedverlies bijvoorbeeld. Ik heb toen nog 1 week moeten wachten op de miskraam.
Bij mijn zwangerschap die wel goed is verlopen had ik in het begin ook af en toe krampen en wat bloedverlies.

Ik hoop zo met je mee! :hug:
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Jul 2015 11:48

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Hee Ster, hoe gaat het nu met je?
<<

Anoniem120

Bericht 01 Jul 2015 12:22

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Beetje hetzelfde verhaal als bij mij, ik had toen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Ik wil je niet bang maken maar ik zou snel een echo laten maken.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 01 Jul 2015 12:46

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Helaas is het toch niet goed gegaan. Na de positieve test maandagochtend begon het bloedverlies en is ondertussen zoveel dat ik ervanuit ga dat ik ook het vruchtje verloren ben.

Ik heb het er erg moeilijk mee, maar ben van de ene kant ook erg blij dat het dus wel mogelijk is om zwanger te worden.

Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem148

Bericht 01 Jul 2015 13:40

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Sterkte! Lijkt mij heel moeilijk.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 01 Jul 2015 14:03

Re: vreemd resultaat zwangerschapstest

Wat rot Ster :( Sterkte :hug:

Wel zou ik toch een echo laten maken, dan kunnen ze zien of het weer schoon is.
Voor mij was dit een afsluiter van de korte zwangerschapsduur en de bevestiging dat we weer verder konden.

Wanneer de echo het beste kan plaatsvinden kun je even vragen bij je gynaecoloog of verloskundige.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers