Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hevige menstruatie

<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 25 Jun 2015 22:31

hevige menstruatie

door de geboorte van mijn jongste en het geven van borstvoeding ben ik in totaal 31 maanden niet ongesteld geweest :yes: helaas sinds 2 maanden is het weer terug, en HOE! Het begin met een lichte menstruatie van een dag of 3, toen een paar weken niets. Daarna 10 dagen ongesteld, 1 week niet, 5 dagen ongesteld, 4 dagen niet en nu alweer 5 dagen ongesteld. `en heftig ook. Mijn huisarts gebeld, hij zegt dat ik nog geen eisprong heb en het geven van borstvoeding mijn menstruatie nog enigsinds in de war schopt. Ik geloof daar niet zo in.

Herkennen jullie dit? Zo'n onregelmatige menstruatie, en dan vooral zo vaak? Ik wil geen hormonen, dus niet aan de pil oid. Maar zijn er andere oplossingen?
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem147

Bericht 26 Jun 2015 11:57

Re: hevige menstruatie

Ik heb een boek over menstruatieklachten hier liggen. Ik kan wel even voor je kijken of ik tips kan vinden aan de hand van wat jij hier schrijft?
<<

Anoniem 146

Bericht 26 Jun 2015 12:04

Re: hevige menstruatie

Ik heb net toevallig een topic geopend over mijn lijf na de bevalling. Mijn menstruatie is ook héél hevig terwijl ik voorheen heel licht menstrueerde. Ik geef nog steeds bv.

Ik ben menstrueer nu ook onregelmatig maar niet zo vaak als jij beschrijft.
Overigens kwam het bij mij langzaam op gang. Ik menstrueerde drie maanden na de bevalling weer en heb er inmiddels al 4 opzitten. Dochter is 5 maanden nu.

Ik heb dus eigenlijk geen tips. Hopelijk kan Marni iets voor je betekenen.
<<

Anoniem147

Bericht 26 Jun 2015 12:22

Re: hevige menstruatie

Ik heb net even gekeken maar ik kan in dat boek heel weinig vinden over menstruatieklachten na een zwangerschap, of eigenlijk niets.

Er staat wel wat in over bijv. voeding bij hevige menstruaties of onregelmatige bloedingen maar daar gaat ze heel erg in op verstoorde hormoonlevels. Natuurlijk is dat ook zo, want het 'hoort' gewoon regelmatig te komen, maar omdat het bij jullie na een zwangerschap pas gekomen weet ik niet zo goed of je iets hebt aan de tips uit dit boek (die gaat voornamelijk over voeding en eventuele aanvulling in vitamine om de cyclus te ondersteunen).
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 27 Jun 2015 07:42

Re: hevige menstruatie

dankjewel Marni voor het nakijken in je boek. In principe heeft het wel met een verstoorde hormoonhuishouding te maken vermoed ik, maar waarschijnlijk op een ander niveau als waar zij over schrijft.

Ik herinnerde me ineens dat ik na de geboorte van mijn oudste ook bij de HA heb gezeten, ik bleef last houden van bloedverlies. Mijn ha zei toen ook dat ik nog geen eisprong zou hebben en mijn lichaam weer even op orde moest komen. Achteraf bleek dat ik toen al zwanger was van mijn dochter! En bij mijn jongste heb ik ook zo hevig gebloed dat ik dacht dat het een miskraam was. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik nu zwanger ben, dat ligt ook totaal niet in de planning, 3 is voor ons genoeg! Maar om het uit te sluiten straks misschien toch maar even langs het kruidvat...
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem136

Bericht 27 Jun 2015 08:31

Re: hevige menstruatie

Ik heb het ook gehad toen ik zo rond de twee jaar voedde, ik was heel hevig en vooral lang (een volle week) ongesteld. Weet niet meer precies wanneer dat begon maar het duurde in elk geval tot ik een aantal maanden aan de pil ging. Toen ik stopte was ik vrij snel weer zwanger. Ik heb toen hier ook gevraagd of iemand het herkende, in het BV topic, dat was toen niet zo. Maar ik kan me voorstellen dat het wel samenhangt met die hormonen.
<<

anoniem203

Bericht 28 Jun 2015 18:47

Re: hevige menstruatie

Ik ben nu voor de eerste keer ongesteld waarvan ik kan zeggen dat het deze keer mee valt. Daarvoor vloeide ik al die maanden echt verschrikkelijk veel. Om de 2 uur moest ik mijn maandverband (ook nog eens van dat lange nacht maandverband) verwisselen omdat die echt voller dan vol zat. Na een dag of 2-3 voelde ik me ook zo slap en dat duurde een paar dagen nadat het over was. De menstruatie duurde ook nog eens 8 dagen en ik verging van de buikpijn de eerste dagen. Ik hoop dat ik nu het ergste achter de rug heb. Mag eigenlijk ook wel na 16 maanden na de bevalling en ik hoop dat het niet meer zo erg gaat worden. Ik ben nu trouwens ook niet aan de pil oid maar als ik die wel slik dan is mijn menstruatie sowieso een stuk minder en korter dan nu.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers