Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vind je jezelf een leuke moeder?

<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 25 Jun 2015 20:50

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Lejow schreef:Nee

Heb je een zware avond met B? Hier is het ook niet gezellig :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Jun 2015 20:52

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Ik ben, net als missD, sinds een paar weken meer thuis. Ik werk nog wel, maar alleen de avonden van 5 tot 7 en de donderdagochtend. En het doet mij zoveel goed, en daardoor Elena ook. Ik ben relaxter, heb zin om dingen met ze te ondernemen, en vanmorgen is Elena mee geweest naar mijn werk. Vond ze hartstikke leuk volgens mij, geen 1x huilen of zeuren. Voorlopig houd ik het dus ook lekker zo, en als de meiden allebei op school zitten ga ik wel weer wat meer werken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Jun 2015 21:15

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Shy schreef:
Lejow schreef:Nee

Heb je een zware avond met B? Hier is het ook niet gezellig :cry:


Jep, het was weer feest.
En dan gaat ze gooien met mijn spullen, aan mijn haren trekken, me slaan en schoppen..
En dan geef ik uiteindelijk na het op 9872938 manieren gevraagd te hebben of ze het niet wil doen, een tik op haar vingers terug. En dan vind ik mezelf walgelijk.
<<

Anoniem136

Bericht 25 Jun 2015 21:24

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Over het algemeen vind ik mezelf een leuke moeder. Ik ben niet zo "hands-on" in de zin van dat ik veel met ze speel, dat doen ze hier ook veel samen. Puzzelen, kleuren, voorlezen, dat soort dingen doe ik wel graag. Wat ik ook heel belangrijk vind is eens in de zoveel tijd iets 1-op-1 doen met elk kind, hier geniet ik echt van dan. Ik ben ook heel knuffelig met de kinderen, alleen 's ochtends vroeg kan ik wat dat betreft niet zo veel hebben haha.
Ik kan wel een kort lontje hebben, helemaal nu ik zwanger ben en het lichamelijk allemaal niet lekker gaat. Vanavond hadden twee van de drie een driftbui en toen ik even ging plassen en het opnieuw begon ben ik wel even uit mijn slof geschoten. Toen heeft mijn vriend het overgenomen en dan is het ook wel weer goed, maar daar kan ik me wel rot over voelen. Ook als ik nee moet zeggen als ze iets willen omdat het gewoon niet gaat. Maar ik kan ook denken, de beperkingen die ik nu zelf ervaar zijn tijdelijk. Het is vervelend dat de kinderen daar ook last van hebben maar er zijn ergere dingen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 25 Jun 2015 21:37

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Ja, over het algemeen wel en dat bevestigen de meiden ook.
Op het moment iets minder omdat ik toe ben aan vakantie. Er is veel druk en stress op het werk en onderling gemopper wat toch meer aan me vreet dan ik zou willen.
Ik ben niet creatief in de zin van knutselen, maar ik vind het wel leuk om met ze te kleien, koken, koekjes/cakes bakken etc.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 25 Jun 2015 21:52

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Ik vind me over het algemeen een leuke moeder maar..... ik moet de laatste tijd steeds strenger optreden omdat mijn zoontje van 4 soms zo'n boef is en dat vind ik wel lastig. Mijn dochter heeft zo nu en dan ook haar streken en ik merk dat ik het dan, vooral als ze beide lekker bezig zijn :(, soms moeilijk vind om te schakelen tussen streng zijn om vervolgers weer leuk te doen.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 25 Jun 2015 21:53

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Nee, niet altijd.. ik herken mezelf enorm in het verhaal van Ava (en ook in Jans)...
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 25 Jun 2015 21:59

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Ava, Jans' en de rest: voel jezelf niet schuldig. Als je aan de kinderen vraagt: wie is de liefste mama dan weet ik zeker dat ze "dat ben jij" zullen antwoorden...
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 25 Jun 2015 22:42

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Hier ook niet, net als ava en jans.
Ik mis tijd met haar, bewuste tijd. Op mn vrije dag 'moet' ze mee boodschappen doen, moet ik ook het huis doen, bezoekjes afleggen enz. Voor mn gevoel kan ik te weinig doen. En als we dan bij oma zijn en ze sneller naar oma gaat dan voel ik mezelf helemaal falen. Ik moet dan ook nog niet denken aan de fase dat ze gaan zeggen; jij bent stom, of ik vind mama niet lief...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Jun 2015 01:06

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Nee op dit moment zeker niet. Ik probeer mijn best te doen maar hij is echt in zijn: ik ben twee en ik zeg nee fase, naast dat is hij behoorlijk baldadig dus moet ik hem regelmatig afleiden maar vooral ook corrigeren want ik wil niet dat hij mij of een ander slaat of wat dan ook. Als hij "straf"krijgt lacht hij mij recht in mijn gezicht uit dus op dit moment ben ik de strenge moeder terwijl ik veel liever de gezellige, lekker gek doen en ondernemende moeder zou zijn. Maar het schijnt erbij te horen....
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Jun 2015 06:56

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Op het moment niet, hij wil gek doen springen, voetballen, rennen, etc en ik kan dat nu even niet met mijn zwangerschap, kom ik weer aan met mijn voorstel om boekje te lezen. En zodra vriendlief thuis komt kan dat alles wel, merk nu dat hij echt voorkeur heeft voor hem.
De dag doorspreken heb ik nooit gedaan, ben ik nu niet te laat als ik dat nu alsnog ga introduceren? :redface: heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 26 Jun 2015 08:20

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Ik vind mezelf wel een leuke moeder. Vooral nu ik weer wat minder werk. Ik probeer leuke dingen te doen samen als ik een dagje vrij ben. En speel af en toe gezellig met haar mee.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem211

Bericht 26 Jun 2015 08:37

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Nee, momenteel niet zo. Ik ben zo ontzettend moe de hele tijd. En als er dan 1 loopt te spoken is het helemaal erg.
Ik zit er gewoon even helemaal doorheen. Teveel gebeurd ofzo.

Als ik niet zo moe ben vind ik mezelf wel een leuke moeder. Het is niet zo dat ik de hele dag op stap met ze ben of uitgebreid met ze ga spelen. Dat heb ik eigenlijk nooit echt met ze gedaan dat spelen. Dat doen ze eigenlijk gewoon zelf of met elkaar. Altijd al.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Jun 2015 08:45

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Nee niet echt. Het slaapgebrek begint me wat op te breken. Nora is bijna elke dag rond 05.30-06.00 wakker en 's nachts ook nog geregeld een uur. Ik wil graag dingen met ze ondernemen maar vind het moeilijk om rondom de slaapjes van Nora met hun twee alleen weg te gaan. Ga wel geregeld even naar mijn moeder. Maar nu zij op vakantie is doe ik weinig. De dagen dat mijn man thuis is, de vrijdagmiddag en het weekend ondernemen we wel veel. Van die momenten als we samen zijn kan ik heel erg genieten.
Maar alleen vind ik het echt zwaar. De tv staat hier dan ook vaker aan dan ik zou willen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 26 Jun 2015 09:02

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Wat jammer dat sommige van jullie jezelf geen leuke moeder vinden omdat jullie "streng" zijn. Je bent dan toch nog steeds dezelfde moeder als wanneer je maar alles goed zou vinden?
De laatste tijd ben ik een stuk strenger voor mijn dochter, maar ze luistert inmiddels wel beter waardoor we veel minder strijd hebben met elkaar. Ook ik vind opvoeden best wel pittig.
Wij komen alle dagen buiten, en ik onderneem best veel met mijn dochtertje. Ze vind het geweldig om met de bus te gaan bijvoorbeeld.

Een hele dikke knuffel voor de meiden die zichzelf geen leuke moeder vinden! :hug:

Eigenlijk weten we pas over een jaar of 20 of we leuke moeders zijn. Als onze kids nog steeds met veel plezier "thuis" komen in het weekend met een zak wasgoed en weer weggaan met een tas vol prakkies!! :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 26 Jun 2015 09:11

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Urban Naked schreef:Ja ik vind mezelf wel een leuke moeder. Op mijn vrije dagen gaan we vaak samen op stap en dan vermaken we ons ook goed samen. Ik vind het leuk om bijvoorbeeld te picknicken en van tevoren af te spreken wat we mee zullen nemen. Of naar de bieb te gaan en af te spreken wat we daar gaan doen. Ik merk dat ik sowieso veel met hem doorspreek van tevoren en dat hij daar altijd erg enthousiast op reageert, en dat het duidelijkheid schept.

Hier zit wel mijn docentschap in m'n moederschap verwikkeld denk ik, voorkennis activeren en dingen 'evalueren'. Maar het werkt echt zo lekker voor ons. Ik denk mijn kracht wel ligt in het scheppen van een taalrijke en leerzame omgeving voor hem. Buh, dat klinkt heel suf en kil! Dat is het niet. Het is wat mij interesseert en makkelijk af gaat, en m'n zoontje vindt het tot nu toe erg leuk.


Echt heel erg leuk om dit zo te lezen UN. Dit zou voor mij ook echt een 'manier' kunnen zijn. Nu heb ik natuurlijk geen kinderen en ik heb geen idee of ik dan ineens anders zou worden. Maar het interesse tonen in kinderen en vragen wat ze ergens van vinden etc. vind ik al heel erg interessant. De verhaaltjes, hoe ze hun eigen mening vormen en uit durven spreken. Daarnaast vind ik duidelijkheid ook erg belangrijk. Ik merk bij mezelf, als volwassene, al dat ik het fijn vindt om te weten wat 'we' gaan doen. Natuurlijk moet je je soms wel eens aanpassen en daar leert iedereen van maar een kader stellen waarin veel mogelijk is en hij/zij kan ontdekken voelt voor een kind volgens mij al heel 'vrij'.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jun 2015 10:05

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Leuk om te lezen UN!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 26 Jun 2015 10:27

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Soms wel, soms helemaal niet. Ook hier is slaapgebrek een enorme spelbreker, ik word daar veel sneller geïrriteerd en ongeduldig van dan ik zou willen en als dochter dan weer haar typische drakendingen heeft (eten weigeren terwijl ze al onvoldoende groeit, niet slapen, driftig worden omdat ze iets niet mag of alléén maar aan mijn been willen hangen) dan kan ik dat slecht verdragen. Tegelijk vind ik mezelf wel een leuke 'gekke' moeder. Ik klets veel met haar, dans veel met haar, verschoon luiers met haar broek op mijn hoofd, zing gekke zelfbedachte liedjes, gooi makkelijk het huishouden aan de kant om met haar verstoppertje te spelen. En ik steek oprecht al mijn tijd, energie en liefde in ons pittige eigenwijze dametje met behoorlijke gebruiksaanwijzing.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem142

Bericht 26 Jun 2015 10:28

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Ik weet niet of ik een leuke moeder ben. Ik denk wel dat ik een fijne moeder ben.

De kinderen krijgen hier redelijk veel vrijheid, maar wel binnen hele duidelijk gestelde grenzen. Binnen die grenzen krijgen ze de ruimte om dingen zelf te bepalen, uit te proberen of bijvoorbeeld met mij in discussie te gaan. Ik voed ook erg talig op, ik vertel veel, leg veel uit, ga veel in overleg, vraag wat de kinderen van iets vinden en probeer zoveel mogelijk samen te beslissen met de kinderen (waarin mijn stem doorslaggevend is). Ik stimuleer de kinderen om zelf na te denken, zelf oplossingen te verzinnen en zelf te bepalen wat ze willen/vinden.

Wel zijn mijn kaders duidelijk en als ze over mijn grenzen gaan, hebben ze een probleem. Mijn kinderen weten heel goed wanneer ze op de grens aan het balanceren zijn ('t blijven kinderen natuurlijk) en komen daar zelden overheen.

Ik speel niet veel met de kinderen, meestal help ik ze even op weg door met de lego even een huis te maken, maar ik blijf er niet tijden naast zitten. Ik knutsel ook niet veel mét ze, maar ik zorg er wel altijd voor dat er genoeg knutselspullen zijn om dingen te maken. Voorlezen doen we standaard voor het naar bed gaan bij alle kinderen. Ik zit ook niet klaar met koekjes en thee als ze uit school komen. Meestal drinken ze ranja (die ik aan het aanrecht voor ze klaar maak) en eten ze een koekje voor de tv op. De dag doorspreken doe ik ook niet heel bewust, maar meestal komen de oudsten vanzelf wel met verhalen als ik er niet teveel om vraag.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 26 Jun 2015 11:10

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Lejow schreef:
Shy schreef:
Lejow schreef:Nee

Heb je een zware avond met B? Hier is het ook niet gezellig :cry:


Jep, het was weer feest.
En dan gaat ze gooien met mijn spullen, aan mijn haren trekken, me slaan en schoppen..
En dan geef ik uiteindelijk na het op 9872938 manieren gevraagd te hebben of ze het niet wil doen, een tik op haar vingers terug. En dan vind ik mezelf walgelijk.


Maar op gisteravond na, wel toch? Volgens mij doe je erg veel leuke dingen met B. Ik zie altijd leuke foto's op Facebook voorbij komen :)

Aah, ik snap je. Ik heb dat niet zovaak met T, maar als hij iets niet wilt en het moet wel gewoon gebeuren dan wordt hij aardig boos. Vooral ook gister avond, heb ook een paar keer mijn stem moeten verheffen en zeggen dat het nu gewoon genoeg is. Dan vind ik mezelf ook niet echt aardig terwijl hij dan gewoon echt overstuur is. Maarja ik kan ook gewoon niet altijd geduldig blijven. Voel mezelf dan ook wel schuldig. Gisteravond nog even wezen kijken toen hij sliep en toen ook nog even sorry gezegd :redface:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 26 Jun 2015 20:41

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Wees niet te streng voor jezelf, moeders die denken dat ze niet leuk zijn!

Over het algemeen ben ik een leuke moeder. Wel kan ik chagrijnig reageren op treuzelen als we 's ochtends naar school moeten of bedtijd rekken.

Ik ga elke dag wel wat ondernemen met de jongste twee: naar een speeltuin of ergens op visite, de Albert Heyn vinden ze ook een uitje haha. Ik probeer regelmatig met elke kind een-op-een-tijd te hebben. Verder moeten ze zichzelf ook voor een groot deel vermaken, ik heb er drie dus ben verder ook druk genoeg.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 26 Jun 2015 20:43

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Maar waarom zou je je schuldig voelen als je even laat merken wie de baas is? Dat juist is de grondlegger van een goede opvoeding, naar mijn idee. In de maatschappij werkt het ook niet zo dat ze altijd maar hun zin krijgen. Natuurlijk kan je soms wat meer overleggen samen, maar ik snap best dat je daar een keer geen zin in hebt.

Je bent en blijft altijd de liefste moeder vd wereld, dat weet ik zeker.
<<

Anoniem127

Bericht 26 Jun 2015 20:47

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Eens met Parel, het liefst heb ik dat alles van een leien dakje gaat en dat er geen strijd is, maar helaas zijn er fases. Op de lange termijn maakt het je juist een leukere moeder door je kinderen grenzen mee te geven, waardoor je kind zich in allerlei situaties beter kan redden. Al snap ik het gevoel dat je je dan af en toe een zeur voelt.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 26 Jun 2015 21:49

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Meestal wel. De tijd dat ik niet goed in mijn vel zat niet maar voor de rest wel. Nu scheelt het denk ik wel dat mijn kinderen echt vrij makkelijk zijn en ik natuurlijk veel jonge kinderen gewend ben ( dat neemt niet weg dat ik er soms knettergek van word) maar over het algemeen vind ik mezelf wel een leuke moeder. We doen best veel samen en wanneer we thuis zijn spelen ze ook soms gewoon lekker alleen. Daar hebben we vaak wel een goed evenwicht in.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 26 Jun 2015 23:06

Re: Vind je jezelf een leuke moeder?

Parel schreef:Maar waarom zou je je schuldig voelen als je even laat merken wie de baas is? Dat juist is de grondlegger van een goede opvoeding, naar mijn idee. In de maatschappij werkt het ook niet zo dat ze altijd maar hun zin krijgen. Natuurlijk kan je soms wat meer overleggen samen, maar ik snap best dat je daar een keer geen zin in hebt.

Je bent en blijft altijd de liefste moeder vd wereld, dat weet ik zeker.

Dat is ook zo, daar heb je ook een punt. Maar dat is gewoon een gevoel, gister op 1 ander klein dingetje na was het gewoon een hele leuke dag. Dat dat dan zo moet eindigen in drama en veel krokodillentranen dat vind ik dan gewoon echt rot. Ook toen ik naar beneden liep toen was hij weer aardig rustig dacht ik en even later hoor ik hem weer zo hard huilen, gewoon zo sneu. Ik weet dan ook niet goed hoe ik zijn aandacht ergens anders moet krijgen zodat hij even aan wat anders denkt dan alleen maar heel hard huilen, dus ook een beetje onmacht van mij denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron