Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen warm eten willen

<<

Patsy

Bericht 25 Jun 2015 08:25

Geen warm eten willen

Onze oudste is 16 maanden en at altijd heel goed, hij lustte alles. Een paar weken geleden wilde hij ineens niets meer eten. Inmiddels eet hij brood en fruit weer graag en goed, maar warm eten blijft een drama. Hij schud nee en gooit het op de grond of spuugt het uit.

We hebben geprobeerd: gepureerd geven, in stukken aanbieden, in stukken zelf laten pakken, potjes, hetzelfde eten als wij.
We geven wel een toetje (yoghurt), maar meestal wil hij dat ook niet.

Bijkomend probleem is dat onze zoon, net als mijn man, voedsel sneller verbrand als dat het binnen komt. Als hij niet op tijd eet wordt hij niet lekker, chagrijnig en kan hij, in uitzonderlijke gevallen, flauwvallen (nee, hij heeft geen suikerziekte), dus zonder eten op bed sturen is geen optie.

Dit alles is begonnen voordat zijn broertje geboren is. Maar het zal zeker meespelen.

Kan iemand me vertellen dat dit een tijdelijk iets is? En heeft iemand misschien tips?
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 25 Jun 2015 08:36

Re: Geen warm eten willen

Helaas geen tips, maar wel herkenning. Mijn dochtertje is net zo oud en sinds enkele weken eet ze haar avondeten ook veel slechter (lees: ze eet vrijwel niets). Ze heeft ook een tijdje geen brood en fruit willen eten, dit gaat inmiddels weer beter. Ik blijf het eten steeds weer aanbieden maar doe er verder niets aan. Ik kan het er niet in proppen. Mijn dochtertje krijgt in de ochtend nog steeds een papfles en die is ze wel goed blijven drinken (drinken gaat hier namelijk nu ook niet van harte). Vorige week was ze ziek en heeft ze voor het slapengaan ook nog een papfles gehad zodat ze wat meer vocht en voedingsstoffen binnen kreeg. Maar dat ging mij voornamelijk om het vocht.
<<

Patsy

Bericht 25 Jun 2015 08:47

Re: Geen warm eten willen

Ik geef nu voor het op bed gaan een fles opvolgmelk zodat hij toch wat binnen heeft, was ik vergeten bij te zetten.

Dus bij jou precies hetzelfde, dan zal het vast een tijdelijk ding zijn. Wel heel vervelend vind ik. Drinken is ook een tijdje lastig gegaan idd, maar dat gaat nu weer zonder problemen.
Laatst gewijzigd door Patsy op 25 Jun 2015 08:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 25 Jun 2015 08:47

Re: Geen warm eten willen

Herkenbaar hier wat betreft zoon. Hij moet alles even proeven en krijgt daarna een gezonde boterham met hummus, vlees, tomaatjes, augurkjes, komkommer, ei, e.d. Zodat hij aan z'n voedingsstoffen komt. Soms wil hij de boterham de laatste tijd 'warm' en dan gril ik het (zuurdesem) brood even en volgens mij gaan we zo langzaam weer richting warm eten. Geen gestress en van z'n stokje gaat ie ook niet.
<<

Patsy

Bericht 25 Jun 2015 09:05

Re: Geen warm eten willen

Maar hoe krijg ik een kindje van 16 maanden zo ver dat hij alles in zijn mond stopt, als ik het er niet in wil proppen? Ik heb deze werk brood met kipfilet en komkommer gegeven. Als ik het in zijn mond stop, spuugt hij het uit. Laat ik hem zelf eten, plukt hij de komkommer eraf.

Edit, tomaat heb ik gisteren geprobeerd, werd ook gelijk weer uitgespuugd. Vlees op brood eet hij veel, dat doe ik heel bewust idd.
Laatst gewijzigd door Patsy op 25 Jun 2015 09:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 25 Jun 2015 09:07

Re: Geen warm eten willen

Je zegt toch dat hij brood en fruit graag eet en goed?
<<

Patsy

Bericht 25 Jun 2015 09:09

Re: Geen warm eten willen

Charles schreef:Je zegt toch dat hij brood en fruit graag eet en goed?


Klopt, maar als ik er komkommer of tomaat op doe eet hij dat niet op. Alleen als er alleen vlees oid op zit. Dan eet hij met gemak 2 boterhammen als ontbijt en 2 als lunch.
<<

Anoniem124

Bericht 25 Jun 2015 09:12

Re: Geen warm eten willen

Katrien schreef:
Charles schreef:Je zegt toch dat hij brood en fruit graag eet en goed?


Klopt, maar als ik er komkommer of tomaat op doe eet hij dat niet op. Alleen als er alleen vlees oid op zit. Dan eet hij met gemak 2 boterhammen als ontbijt en 2 als lunch.


Dat komkommer van mij is maar een voorbeeld he. En ik leg ze ernaast, niet erop. Ik zou er geen probleem van maken. Geef die kerel lekker z'n boterhammen met vlees en over een half jaar is die ze wel weer beu :).
<<

Anoniem142

Bericht 25 Jun 2015 09:14

Re: Geen warm eten willen

Hoe laat eten jullie? Als wij (te) laat eten, hebben de kinderen zoveel honger en zijn ze zo moe dat ze ook niet meer willen eten. Hoe eerder wij beginnen, hoe gemakkelijker het eten gaat. Daarom krijgen ze ook wel eens nog bouillon, fruit of beschuit ofzo vlak voor het eten.
<<

Patsy

Bericht 25 Jun 2015 09:17

Re: Geen warm eten willen

Charles schreef:
Katrien schreef:
Charles schreef:Je zegt toch dat hij brood en fruit graag eet en goed?


Klopt, maar als ik er komkommer of tomaat op doe eet hij dat niet op. Alleen als er alleen vlees oid op zit. Dan eet hij met gemak 2 boterhammen als ontbijt en 2 als lunch.


Dat komkommer van mij is maar een voorbeeld he. En ik leg ze ernaast, niet erop. Ik zou er geen probleem van maken. Geef die kerel lekker z'n boterhammen met vlees en over een half jaar is die ze wel weer beu :).


Daar heb je wel een punt natuurlijk :)
<<

Patsy

Bericht 25 Jun 2015 09:19

Re: Geen warm eten willen

Desalniettemin schreef:Hoe laat eten jullie? Als wij (te) laat eten, hebben de kinderen zoveel honger en zijn ze zo moe dat ze ook niet meer willen eten. Hoe eerder wij beginnen, hoe gemakkelijker het eten gaat. Daarom krijgen ze ook wel eens nog bouillon, fruit of beschuit ofzo vlak voor het eten.


Om 6 uur, rond 4 uur krijgt hij nog fruit. Meestal is hij dan net uit bed. Nu ik bouillon lees bedenk ik ineens dat hij nog nooit soep gehad heeft, dat ga ik eens proberen binnenkort.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 25 Jun 2015 09:35

Re: Geen warm eten willen

Soep vindt J. ook heel lekker. Verder geef ik ook wel eens tomaatjes, komkommer en augurk (daar is ze gek op) tussendoor in plaats van een koekje/rijstwafel/soepstengel. Het is hier puur warm eten wat ze niet wil hebben (op soep na dan).
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Jun 2015 10:41

Re: Geen warm eten willen

Ik denk dat je in de beruchte "ik eet geen avondeten" fase bent aanbeland ;-) zoals je nu doet zou ik doorgaan. Aanbieden, niet pushen, evt een boterham geven zodat hij niet flauw valt. Het duurt heeeel lang maar het gaat ook weer over.
<<

Patsy

Bericht 25 Jun 2015 10:58

Re: Geen warm eten willen

Ayla schreef:Ik denk dat je in de beruchte "ik eet geen avondeten" fase bent aanbeland ;-) zoals je nu doet zou ik doorgaan. Aanbieden, niet pushen, evt een boterham geven zodat hij niet flauw valt. Het duurt heeeel lang maar het gaat ook weer over.


Ik was er al bang voor :wink:. Fijn te lezen dat we het niet raar aanpakken ofzo.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Jun 2015 12:32

Re: Geen warm eten willen

Het is een fase! R. heeft maanden geen groente gegeten 's avonds. Ze vond alles vies en wilde eigenlijk alleen vlees eten. Inmiddels is het weer normaal en eet ze weer groente.

Ze is dol op pasta, dus ik maakt dan wat vaker pasta met verse tomatensaus en pureerde door de saus nog wat extra groente. Fruit eet ze altijd goed, dus dan maar wat extra. oh en als ze erg weinig heeft gegeten geef ik gewoon wat extra (volle) yoghurt.

Het gaat weer voorbij hoor! :)
<<

Patsy

Bericht 25 Jun 2015 12:37

Re: Geen warm eten willen

Dankje, Olivia. Dan blijf ik gewoon meer fruit aanbieden.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 25 Jun 2015 13:58

Re: Geen warm eten willen

Vreselijke fase;)!
D stopte met 2 jaar met eten en is met 4 jaar weer begonnen en nu is J mer zijn 2 jaar gestopt met eten...
En niks werkt gewoon..
Hier krijgt hij gewoon wat meer fruit oid... En vlees dat eet hij nog.

Succes!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 25 Jun 2015 14:02

Re: Geen warm eten willen

Het is een faaaaaase ;)
Mijn beide kinderen eten trouwens ook geen komkommer of tomaat op brood hoor, en dan is mijn jongste echt een alleseter.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Jun 2015 14:12

Re: Geen warm eten willen

Mijn zoontje heeft die fase ook gehad inderdaad. Nu eet hij nog niet alles, hij is bijvoorbeeld echt niet gek op vlees. Tot een maand of 2 geleden moest hij helemaal geen vlees hebben maar inmiddels eet hij wel worst, kip en van die krokantschnitzels met een paneerlaagje errond. Ik ben al lang blij dat hij iéts vat vlees eet inmiddels, stilaan zal hij wel meer eten weer.

Het stomme is gewoon dat hij eigenlijk alles wel lust, maar nooit wil proeven. En hij is dan weer net iets te jong om uit te leggen dat hij iets moet proeven. Als hij iets echt niet lust, moet hij het niet eten, maar ik weet bij hem dat als hij iets proeft, hij het 9 van de 10 keer ook echt lekker vindt. Nouja, komt ooit wel goed gok ik :).
2012 & 2016
<<

Patsy

Bericht 25 Jun 2015 16:00

Re: Geen warm eten willen

Kwak, dan is onze zoon er wel vroeg bij geloof ik :).

Fijn te lezen dat het "normaal" is en dat het weer over gaat (ooit :smile:).

Snoes, je laatste alinea is echt precies hoe ik het ook ervaar. Uitleggen is nog zo lastig, ik probeer het wel, maar M snapt er natuurlijk nog niet veel van.
<<

Anoniem123

Bericht 25 Jun 2015 16:04

Re: Geen warm eten willen

hier ook een zoon wat die fase heeft gehad. Begon vlak na zijn eerste verjaardag en stopte rond vorig jaar zomer. toen was hij 2,5. Maar hij at sowieso niet veel. Ik zou hem elke dag warm eten aanbieden en wat hij eet is mooi meegenomen. Komt vanzelf wel weer dat hij meer gaat eten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Jun 2015 16:07

Re: Geen warm eten willen

Mijn zoontje wilde ook geen avondeten meer vanaf dat hij 2 was. Daarvoor at hij prima en ineens niets meer. Wij gaven hem verder niets anders meer, hij ging gewoon zo op bed. Scheelt wel dat hij een enorme broodeter is en smiddags soms wel eens 3 of 4 boterhammen wegtikt, en smiddags een bakje tomaatjes. En fruit gaat altijd goed. Dus ik maakte me geen zorgen. Hij leek ook geen honger te hebben daarna.

Sinds hij 3 is moet hij minimaal 3 happen eten om te proeven. Dat gaat niet makkelijk.

Sinds deze week eet hij ineens wat uit zichzelf. Half bord koude lasagne, de dag erop weer, en eergisteravond een half bordje koude surinaamse bonen. Ik denk nu dat de sleutel hier 'koud' is, dus ik bied het voorlopig koud aan :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem123

Bericht 25 Jun 2015 16:13

Re: Geen warm eten willen

Soms is het echt uitvogelen he UN.
Zou wou zoon geen nasi eten, maar wel droge rijst. Of ik sneed altijd de spaghetti sliertjes, maar dat at hij niet. Maar als ik de sliertjes lang hield wel.
Naja als ze iets zo wel eten, waarom niet.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Jun 2015 21:18

Re: Geen warm eten willen

Ik wilde er ook een topic over openen, ik zit precies in zelfde situatie.
Ik maak er geen probleem van. Hij is 16 mnd ook en hollands welvaren. Als hij niet wil, dan niet. Hij heeft ook al dagen geen groenten op. Vlees gaat er wel in. Het irritante alleen is zodra ik t aanbied, hij gaat krijsen. Dan denk ik prims dat je niet wil eten, maar ik wil wel rustig eten.
Soms eet ie helemaal niks dus voor het slapen. Vanavond had hij bordje pap.
Hij was hiervoor goede eter. Ook avondeten ging prima. Nu dus overdag wel goed en s avonds drama. Fruit eet hij wel goed.

Ik blijf dus meelezen ☺
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 26 Jun 2015 08:55

Re: Geen warm eten willen

dolfijntje24 schreef:Ik wilde er ook een topic over openen, ik zit precies in zelfde situatie.
Ik maak er geen probleem van. Hij is 16 mnd ook en hollands welvaren. Als hij niet wil, dan niet. Hij heeft ook al dagen geen groenten op. Vlees gaat er wel in. Het irritante alleen is zodra ik t aanbied, hij gaat krijsen. Dan denk ik prims dat je niet wil eten, maar ik wil wel rustig eten.
Soms eet ie helemaal niks dus voor het slapen. Vanavond had hij bordje pap.
Hij was hiervoor goede eter. Ook avondeten ging prima. Nu dus overdag wel goed en s avonds drama. Fruit eet hij wel goed.

Ik blijf dus meelezen ☺


Onze zoon begint ook te brullen idd, de jongste had gister op hetzelfde moment ook honger, dus het was een gezellige avond :s.

Onze zoon is al vrij licht, maar zo lang hij andere dingen blijft eten maak ik me daar weinig zorgen over.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers