Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


terugval zindelijkheid

<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 24 Jun 2015 23:22

terugval zindelijkheid

Ik hoor graag jullie ervaringen over het volgende.

Mijn middelste (dochter van 4 jaar wordt in september 5) was al geruime tijd snachts zindelijk. Ze was 3 jaar toen ze snachts zindelijk was, het ging kort daarna een tijdje minder. Ze kroop toen ook vaak bij ons in bed dus we hebben weer een luier om gedaan voor een tijd. Nu slaapt ze sinds ongeveer een half jaar weer zonder luier en dat ging hartstikke goed. Een enkele keer nat, maar grotendeels droog.

Maar sinds een week is het helemaal mis!! Als wij 22:00 naar bed gaan is ze al nat, we laten haar dan ook plassen. Bed verschoond, weer slapen, rond 2:00 weer nat. Plassen, verschonen en weer naar bed. En de ochtend is ze voor de derde keer nat. Ik snap er niets van. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze is niet een keertje extra nat, maar elke nacht gewoon 3x!
Zouden jullie haar weer een luier omdoen? Ik twijfel. Aan de ene kant slaapt ze dan misschien beter en is ze beter uitgerust en gaat de nachtzindelijkheid ook weer beter. Maar ik weet niet, een luier omdoen voelt ook weer als een flinke stap terug.

En nu we het toch over zindelijkheid hebben. Mijn oudste van 6,5 jaar is ook bijna elke ochtend nat (de wasmachine wordt hier dus goed gebruikt begrijpen jullie wel!). Ook bij hem zijn er periodes dat hij wel vaak droog is. Maar deze periodes zijn in de minderheid. Ik overweeg na de zomervakantie met hem naar de HA te gaan als er dan nog geen verbetering is. Bij hem denk ik overigens dat het komt doordat hij veel druk ervaart. Hij is onwijs serieus en perfectionistisch, daarnaast introvert (geen prater) dus groep 3 is voor hem best intensief geweest (ook al leert hij makkelijk, hij gaat voor foutloos dus legt de lat hoog) en nu gaat hij zaterdag afzwemmen dus misschien wel de spanningen....

Anyway, herkennen jullie iets van bovenstaand? Tips? Adviezen? Ervaring?
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem236

Bericht 25 Jun 2015 06:44

Re: terugval zindelijkheid

Geen tips voor je helaas, mijn kind is een heel stuk jonger.
Maar het is niet zo dat het slaapkamerraam van de kinderen toevallig grenst aan een tuin waar een fontein staat? (Buren die misschien sinds kort een fontein hebben?)
Ik heb wel vaker gehoord dat kinderen daarvan in bed gaan plassen.
<<

Anoniem137

Bericht 25 Jun 2015 06:51

Re: terugval zindelijkheid

Hoe erg is het eigenlijk dat ze de nachten ineens weer een terugval heeft? Ik geloof dat er genoeg (nog oudere) kinderen zijn die de nachten nog niet droog redden. Er zijn niet voor niets Dry Nites op de markt, denk ik dan maar :wink:
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Jun 2015 07:18

Re: terugval zindelijkheid

Ik zou wel weer een luier om doen. Wat wil ze zelf, heb je dat al gevraagd? Misschien voelt ze zich zekerder met luier en gaat het dan ook niet meer mis. Ik kan me ook voorstellen dat ze het gevoel heeft te falen, zeker omdat het zo vaak mis gaat.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 25 Jun 2015 07:21

Re: terugval zindelijkheid

Ik maak er verder tegenover de kinderen ook geen punt van hoor, ik vind het rot voor hun. Liggen ze lekker te slapen, moeten ze ineens uit de kleren en soms zelfs ff onder de douche. Plus dat het praktisch niet handig is, na 3 natte bedden ben ik aardig door mijn beddengoed heen!

Ik zal haar eens vragen wat ze wilt. Misschien toch maar weer een luier inderdaad.
Mother of 3 adorable children
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Jun 2015 07:27

Re: terugval zindelijkheid

Ja dat had me ook verbaasd van hoe ik jou hier "ken" dat je er wel een punt van zou maken, maar ik weet nog wel dat ik me vroeger echt rot kon voelen ergens over, zelfs als mama er totaal geen probleem van maakte.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Jun 2015 07:34

Re: terugval zindelijkheid

Heeft ze geen blaasontsteking?
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 25 Jun 2015 07:59

Re: terugval zindelijkheid

blaasontsteking zou kunnen! Heeft ze 2 maanden terug wel een keer gehad namelijk. Morgen even een potje inleveren bij de ha, thnx!

Ik kan me ook voorstellen hoor, dat het rot is ook al maak ik er geen punt van. Ze willen zich zo graag groot voelen en dit kan toch als een soort van falen voelen.
Mother of 3 adorable children
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 25 Jun 2015 15:14

Re: terugval zindelijkheid

Hier ook een dochter van net 5 die ineens weer in haar bed ging plassen. Na 3 nachten achter elkaar een bed verschonen heb ik haar weer een luier om gedaan. Die zijn wisselend droog en nat. En ga er vanuit dat het zo weer goes komt.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Jun 2015 19:00

Re: terugval zindelijkheid

Misschien zijn de kinderen moe van een heel schooljaar? Ik hoor het bij ons op het werk ook veel op dit moment.
10-08-2017 ♥
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jun 2015 19:13

Re: terugval zindelijkheid

Goed topic, hier is het ook het geval. Beide waren snachts zindelijk, maar nu de jongste van de twee gewoon niet meer. Ik heb het vier weken vol gehouden met elke nacht wakker, nat bed, bed verschonen, heel de rateplan, ik was kapot en zij was kapot. Nu laat ik haar plassen als ik naar bed ga, deed ik altijd al, en doe ik haar daarna een luier om, de luier is sochtends nog nooit weer droog geweest. Vind het sneu voor haar, ze wil geen luier om, maar ze snapt ook wel dat het niet prettig is dat ze elke nacht dan wakker word en snapt ook dat ik het niet fijn vind.


Dus ik kan ook wel tips gebruiken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem258

Bericht 25 Jun 2015 19:18

Re: terugval zindelijkheid

Erg herkenbaar, bij onze tweede, zoon. Hij is van feb 2009, dus ruim 6 nu, en was eigenlijk meteen zindelijk 's nachts toen hij overdag ook zindelijk was. Dat was met 3 jaar en 9 maanden.
Toen werd de jongste ernstig ziek en sindsdien had hij echt meerdere keren per week zijn bed nat. Ik heb hem dus wel weer een luier omgedaan, want ik kon dat er in die periode niet bij hebben. Inmiddels zijn we een jaar verder, maar het is nogsteeds niet over. Hij is nog meerdere nachten nat.
Zelf heb ik het idee dat hij tegen de morgen gewoon heel nodig moet en het dan mis gaat.
Ik denk er nu over om maar weer een potje bij hem neer te zetten, ook omdat we boven geen wc hebben.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers